abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_167140585





Ik kopieer even een samenvatting van een weekje geleden:

quote:
Het is een van de meest besproken reünies in de muziekwereld: Guns N’ Roses. De band viel in 1996 na het vertrek van Slash uit elkaar. Sinds dat moment zijn er eigenlijk continu geruchten over een reünie van de ‘originele’ bezetting.

We kunnen een heel artikel wijden aan wat de ‘originele’ bezetting is. Drummer Steve Adler werd immers vervangen door Matt Sorum, en gitarist Izzy Stradlin werd ingeruild voor Gilby Clarke. Ook is Guns N’ Roses als band nooit opgehouden met bestaan. Axl Rose is als enige originele lid doorgegaan, en heeft – na meer dan 10 jaar vertraging – het album ‘Chinese Democracy’ uitgebracht in 2008. Tevens toerde Guns N’ Roses zo af en toe nog, onder andere om bovenstaand album te promoten. In deze hoedanigheid waren ze te zien op Graspop Metal Meeting in 2006 en 2012.

De feiten
We spoelen even door naar 2015. Het internet ontplofte eind augustus toen berichten over Slash en Axl Rose opdoken. Ze zouden weer praten. Er werd zelfs over ‘vriendschap’ gesproken. Slash bevestigde de berichtgeving en gaf aan dat de verzoening jaren eerder had moeten gebeuren. Na twee decennia geruzie bleken de meest vooraanstaande leden van Guns N’ Roses weer zonder problemen in elkaars gezelschap te kunnen verblijven.

Rond dezelfde tijd werd duidelijk dat gitaristen DJ Ashba en Ron ‘Bumblefoot’ Thal de band hadden verlaten, en gaf overgebleven gitarist Richard Fortus aan dat 2016 ‘een groot jaar ging worden voor Guns N’ Roses’.

De geruchten
Speculatie over een reünie nam meteen een vogelvlucht, en links en rechts doken ‘insiders’ op die toch echt zeker wisten dat de band op het beruchte Download festival zou staan in Groot-Brittannië. Ook zouden ze het Soundwave festival in Australië headlinen.

Dat laatste festival is inmiddels failliet verklaard, en het eerste festival heeft met Rammstein, Black Sabbath en Iron Maiden al drie headliners van formaat. Kunnen de geruchten dan weer terug de kast in? Wij denken van niet. Sinds Kerst lijkt het in een stroomversnelling te geraken. Zo was er de kerstkaart naar leden van de fanclub, waar ineens voormalig bassist Duff McKagan op te zien is. Toeval?

In Amerikaanse bioscopen is sinds dit weekend de volgende teaser voorafgaand aan 'Star Wars: The Force Awakens' te zien.


We horen duidelijk Welcome to the Jungle en zien zwart/wit beelden van een uitzinnig publiek. Laat datzelfde publiek nu sinds dit weekend te zien zijn op de – officiële! – social media accounts van de band.

Ook dook er nieuwe merchandising op. Met een oud sausje. Het oude logo werd ineens weer van stal gehaald. Dit logo is jarenlang niet gebruikt aangezien dit door Slash is ontworpen. Ook dit lijkt erop te wijzen dat de oude strijdbijl is begraven.

Over dit logo gesproken, sinds afgelopen weekeinde staat de officiële Guns N’ Roses website ‘op zwart’ en is er alleen – hoe kan het ook anders – het oude logo te zien. Wil je een abonnement op de fanclub nemen? Ook dit kan niet meer en je wordt gemaand tot ‘early 2016’ te wachten.

De toekomst
Wat betekent dit voor ons? In de industrie lijkt men zeker te weten dat de reünie er gaat komen. Nikki Sixx (bassist Motley Crue) riep niet voor niets in november al everybody knows. De verwachting is dat het bekende Amerikaanse festival Coachella op of rond 5 januari met zijn affiche gaat komen, en Guns N’ Roses bovenaan zullen staan.

In welke bezetting is niet geheel duidelijk, maar een Guns N’ Roses reünie zal altijd Slash en Axl Rose moeten bevatten, en de deelname van Duff McKagan op basgitaar lijkt ook aanstaande. Wie er verder een gitaar op zal pakken en achter de drums plaats gaat nemen is op dit moment nog niet duidelijk. Drummer Frank Ferrer maakt officieel nog deel uit van de band, en vanuit de succes-bezetting van de jaren negentig kan immers worden gekozen uit Matt Sorum of Steve Adler. Ditzelfde geldt voor gitaristen Richard Fortus, Izzy Stradlin en Gilby Clarke.

Europa
Ook een oversteek naar Europa is allerminst zeker. Er wordt voor 2016 gesproken over één (Coachella) of enkele grote festivals. Pas in 2017 zou er een wereldtournee volgen, en her en der durft men zelfs te speculeren over nieuwe muziek. Mocht het in 2016 toch tot een Europees avontuur komen zien we direct al een aantal onmogelijkheden: Download UK, Rock am Ring, Rock im Park en Graspop Metal Meeting zijn immers al voorzien qua headliners.

Onder andere Hellfest, Download France, Rockavaria, Rock im Revier, Pinkpop en Rock Werchter missen ieder nog één of meerdere headliners. Vooral Rockavaria (München, Duitsland, 27 – 29 mei) wordt regelmatig genoemd, en ook Hellfest (Clisson, Frankrijk, 17-19 juni) is een voor de hand liggende mogelijkheid.

Voor nu rest nog één ding: geduld. Alle ogen zijn momenteel gericht op Indio, California. Daar zal van 15 – 17 en van 22 – 24 april het ‘Coachella Valley Music and Arts Festival’ plaatsvinden. En dat ze wereldberoemde acts kunnen binnenhalen bleek in het verleden wel: dit jaar speelde AC/DC er zijn enige festivalshow. Ook is het lijstje van reünies imposant, met onder andere: Rage Against the Machine, Pixies, Jane’s Addiction en OutKast. Zet bij 5 januari 2016 dus een kruisje in je agenda.
http://newsmonkey.be/article/62191

Sindsdien zijn er aantal 'updates':

- Axl Rose zit dinsdag bij Jimmy Kimmel Live (Late Night Talkshow)
- Matt Sorum (!) zit dinsdag bij Late Night with Seth Myers
- Kortom; Matt Sorum lijkt ook deel te nemen
- Coachella komt waarschijnlijk dus morgen met zijn poster
- Bild bericht over een show op het circuit van Hockenheim in juli:
http://www.bild.de/unterh(...)g-43979138.bild.html
- Amerikaanse pers heeft het juist over een 25-delige stadiontour in de VS ná Coachella
- Ze krijgen naar verluidt 3 miljoen voor een show, Coachella zou rond de 8 betalen (2 shows en eerste die ze doen na de reünie).

BAM
GUNS N’ ROSES OP 12 JULI 2017 MET DE NOT IN THIS LIFETIME TOUR NAAR HET GOFFERTPARK IN NIJMEGEN
BAND VOEGT IN 2017 MEER DAN 30 GROTE STADIONSHOWS IN EUROPA EN DE VERENIGDE STATEN TOE AAN HUN GROOTSE NOT IN THIS LIFETIME TOUR.

Op woensdag 12 juli komt de legendarische rockband Guns N’ Roses naar het Goffertpark in Nijmegen met hun NOT IN THIS LIFETIME TOUR. De tour verkocht in 2016 al meer dan 2 miljoen tickets en bewijst dat de band en rockmuziek sterker dan ooit is. De voorverkoop voor dit concert start aanstaande vrijdag, 9 december om 10:00 uur.

De comeback van Guns N' Roses en hun succesvolle Not In This Lifetime Tour neemt geen gas terug. De legendarische band kondigt voor 2017 zelfs meer dan 30 stadionshows aan in Europa en de Verenigde Staten. Met ingang van 27 mei 2017 in Dublin Slane Castle, neemt de door Live Nation geproduceerde tour nog 18 steden in het Verenigd Koninkrijk en Europa over, waaronder shows in onder andere Londen, Parijs, Madrid, Wenen, Kopenhagen en Amsterdam. Na deze Europese run van de tour zal de befaamde band weer terugkeren naar de Verenigde Staten voor nog meer stadiondata aldaar. Na de eerste show op 27 juli in de Dome At America’s Center in St. Louis reist de band naar 15 steden in de VS en Canada, waaronder Denver, Vancouver, Edmonton, Montreal en Miami. Tickets voor Canada en Europa gaan op vrijdag 9 december in de verkoop, en de tickets voor de Verenigde Staten op zaterdag 10 december.

De Not In This Lifetime Tour heeft al meer dan 2 miljoen tickets verkocht in heel 2016. Dat maakt het de meest succesvolle rock tour van het jaar en het bewijst onbetwist dat de attitude, geest en invloed van zowel Guns N’ Roses als Rock als genre nog steeds even sterk als altijd is.
De historische Not In This Lifetime Tour, die 21 steden (25 shows) in minder dan 2 maanden bezocht, deed eerst de Verenigde Staten aan voor ze naar Zuid Amerika trok, alwaar de band 15 uitverkochte shows speelde, waarvan 13 stadioshows.

Onderdeel van de Not In This Lifetime tour is de samenwerking tussen Guns N' Roses en American Express Invites®. American Express kaarthouders hebben de mogelijkheid om voor de Europese en Britse data tickets te kopen voor de algemene verkoop van start gaat.
Het gaat hierbij om de volgende shows:

30 mei – Bilbao, Spain – Estadio de San Mames (www.ticketmaster.es/americanexpress)
04 juni – Madrid, Spain – Estadio Vicente Calderon (www.ticketmaster.es/americanexpress)
16 Juni – London, United Kingdom – London Stadium (www.ticketmaster.co.uk/americanexpress)
29 Juni – Stockholm, Sweden – Friends Arena (www.americanexpresstickets.se)
1 July – Hämeenlinna, Finland – Kantolan tapahtumapuisto (www.americanexpressliput.fi)
7 Juli – Paris, France – Stade de France (www.americanexpress.ticketmaster.fr)
12 Juli – Nijmegen, Holland – Goffertpark (www.ticketmaster.nl/americanexpress)
American Express kaarthouders kunnen vanaf 6 december 10 uur al tickets kopen voor bovenstaande shows.

Na het ontstaan van de band in 1985 heeft Guns N' Roses een bepalende richting gegeven aan de ontluikende rock scene van Los Angeles. Hun debuut uit 1987, Appetite for Destruction (het best verkopende Amerikaanse debuut ooit, met meer dan 30 miljoen verkochte exemplaren wereldwijd) had de hele rockwereld in zijn greep. In 1991 bezetten de zevenvoudig platina albums Use Your Illusion I en Use Your Illusion II direct na release de eerste twee plaatsen van de Billboard Top 200.
De afgelopen tien jaar heeft Guns N' Roses overal ter wereld uitverkochte shows gespeeld en festivals geheadlined, in navolging van de veelgeprezen release van het album Chinese Democracy in 2008.

Met zes studioalbums op zak, is Guns N' Roses een van de belangrijkste en meest invloedrijke acts in de muziekgeschiedenis en met legendarische liveoptredens weten ze miljoenen fans over de hele wereld aan zich te binden.

Guns N' Roses is:
Axl Rose (zang, piano),
Duff McKagan (bas),
Slash (lead gitaar),
Dizzy Reed (keyboard) en
Richard Fortus (slaggitaar), Frank Ferrer (drums) en Melissa Reese (keyboard)

GUNS ‘N ROSES – NOT IN THIS LIFETIME TOUR 2017

Europe

Saturday, May 27, 2017 Dublin, Ireland Slane Castle

Tuesday, May 30, 2017 Bilbao, Spain San Mames Stadium

Friday, June 2, 2017 Lisbon, Portugal Passeio Martimo De Alges

Sunday, June 4, 2017 Madrid, Spain Vincente Calderon Stadium

Wednesday, June 7, 2017 Zurich, Switzerland Letzigrund

Saturday, June 10, 2017 Imola, Italy Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrrari

Tuesday, June 13, 2017 Munich, Germany Olympiastadion

Friday, June 16, 2017 London, United Kingdom London Stadium

Tuesday, June 20, 2017 Gdansk, Poland Stadion Energa Gdansk

Thursday, June 22, 2017 Hannover, Germany Messe

Saturday, June 24, 2017 Werchter, Belgium Classic

Tuesday, June 27, 2017 Copenhagen, Denmark Telia Parken

Thursday, June 29, 2017 Stockholm, Sweden Friends Arena

Saturday, July 1, 2017 Hämeenlinna, Finland Kantolan tapahtumapuisto

Tuesday, July 4, 2017 Prague, Czech Republic Letnany Airport

Friday, July 7, 2017 Paris, France Stade de France

Monday, July 10, 2017 Vienna, Austria Ernst Happel Stadion

Wednesday, July 12, 2017 Nijmegen, Holland Goffert Park

Saturday, July 15, 2017 Tel Aviv, Israel Hayarkon Park

North America

Thursday, July 27, 2017 St. Louis, MO The Dome At America’s Center

Sunday, July 30, 2017 Minneapolis, MN U.S. Bank Stadium

Wednesday, August 2, 2017 Denver, CO Sports Authority Field at Mile High

Tuesday, August 8, 2017 Miami, FL Miami Marlins Stadium

Friday, August 11, 2017 Winston-Salem, NC BB&T Field at Wake Forest University

Sunday, August 13, 2017 Hershey, PA Hersheypark Stadium

Wednesday, August 16, 2017 Buffalo, NY New Era Field

Saturday, August 19, 2017 Montreal, QC Parc Jean Drapeau

Monday, August 21, 2017 Ottawa, ON TD Place Stadium

Thursday, August 24, 2017 Winnipeg, MB Investors Group Field

Sunday, August 27, 2017 Regina, SK New Mosaic Stadium at Evraz Place

Wednesday, August 30, 2017 Edmonton, AB Commonwealth Stadium

Friday, September 1, 2017 Vancouver, BC BC Place Stadium

Sunday, September 3, 2017 George, WA The Gorge

Wednesday, September 6, 2017 El Paso, TX Sun Bowl Stadium

Friday, September 8, 2017 San Antonio, TX Alamodome

[ Bericht 18% gewijzigd door MissBliss op 06-12-2016 13:35:26 ]
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_167140612
Tickets gekocht *O*

[ Bericht 98% gewijzigd door MissBliss op 06-12-2016 12:51:18 ]
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_167140627
Misschien die gewoon in de OP?

Wat voor tix hebben jullie MB en Kali-Mist? *O*
pi_167140822
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 december 2016 12:44 schreef Loveless85 het volgende:
Misschien die gewoon in de OP?

Wat voor tix hebben jullie MB en Kali-Mist? *O*
Gewone. Ik vind vooraan staan meestal kut, zo druk enzo :')
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_167141160
Net als vroeger. :D
Hiervoor moet ik toch maar even naar Nederland vliegen. In 2010 ook nog gedaan. O+
pi_167141384
Haha mijn membership is verlopen. Ga dus geen 45 dollar betalen voor een 2016 shirtje. Ik kan kiezen tussen Dublin, London en Nijmegen. Komt wel goed; ik wacht wel.
pi_167141451
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 13:25 schreef laforest het volgende:
Haha mijn membership is verlopen. Ga dus geen 45 dollar betalen voor een 2016 shirtje. Ik kan kiezen tussen Dublin, London en Nijmegen. Komt wel goed; ik wacht wel.
Wanneer had je 'm afgesloten dan? Er stond volgens mij vorig jaar in december een stop op, en als je hem dan dus einde van het jaar / begin 2016 hebt afgesloten kan het nog precies met deze presales.
pi_167141819
Er is ook een presale voor American Express kaarthouders, als je geen lid bent van de fanclub.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_167142046
Nog tot vrijdag wachten....
  dinsdag 6 december 2016 @ 13:56:11 #10
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_167142056
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 13:55 schreef Sarabi het volgende:
Nog tot vrijdag wachten....
Ik ook, moet ik bijzijn.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_167142060
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 13:55 schreef Sarabi het volgende:
Nog tot vrijdag wachten....
Er zijn diverse presales hé, val je niet onder eentje? Welke kaarten wil je?
pi_167142445
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 december 2016 13:56 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Er zijn diverse presales hé, val je niet onder eentje? Welke kaarten wil je?
Nee helaas.
Golden circle :)
pi_167142454
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 14:09 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Nee helaas.
Golden circle :)
Hoeveel wil je er?
pi_167142493
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 december 2016 14:09 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Hoeveel wil je er?
2
pi_167142643
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 14:11 schreef Sarabi het volgende:

[..]

2
Heb je dikke jop...

Ik moet nog even één vriend afwachten of hij ook meegaat, anders heb ik mogelijk nog 2 kaartjes over op m'n Nightrain presale code. Je hoeft niet onder mijn account te bestellen ofzo, je hebt puur en alleen die code nodig om op ticketmaster in te vullen, daarna kies je als 'gebruikelijk' je kaartjes en log je in (en reken je af) met je eigen account.
pi_167142833
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 december 2016 14:16 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Heb je dikke jop...

Ik moet nog even één vriend afwachten of hij ook meegaat, anders heb ik mogelijk nog 2 kaartjes over op m'n Nightrain presale code. Je hoeft niet onder mijn account te bestellen ofzo, je hebt puur en alleen die code nodig om op ticketmaster in te vullen, daarna kies je als 'gebruikelijk' je kaartjes en log je in (en reken je af) met je eigen account.
:D

Dat zou erg fijn zijn. Ik hoor het nog wel!
  dinsdag 6 december 2016 @ 17:41:05 #17
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_167147652
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 december 2016 12:44 schreef Loveless85 het volgende:
Misschien die gewoon in de OP?

Wat voor tix hebben jullie MB en Kali-Mist? *O*
4 x Nightrain van 95 eu.
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
  dinsdag 6 december 2016 @ 18:23:59 #18
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_167148577
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 december 2016 14:16 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Heb je dikke jop...

Ik moet nog even één vriend afwachten of hij ook meegaat, anders heb ik mogelijk nog 2 kaartjes over op m'n Nightrain presale code. Je hoeft niet onder mijn account te bestellen ofzo, je hebt puur en alleen die code nodig om op ticketmaster in te vullen, daarna kies je als 'gebruikelijk' je kaartjes en log je in (en reken je af) met je eigen account.
Ik wil.ook graag meeloten :)
pi_167149329
Zit nu in de presale voor 08-12 via livenation. Even kijken voor Dublin. :)
pi_167149509
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 18:23 schreef AgeEll het volgende:

[..]

Ik wil.ook graag meeloten :)
Maar maar maar jij hebt toch heul geen jopen?
pi_167151180
Nog iemand die ik blij kan maken met een presale code van de fanclub? Ga zelf naar het concert in Werchter, dus de code is nog voor Nijmegen te gebruiken.

Stuur even een pb'tje bij interesse.
pi_167151223
gvd ik wil ook. maar 95 Euro... plus een festival ;(
pi_167151286
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 19:48 schreef Mister-Bradge het volgende:
gvd ik wil ook. maar 95 Euro... plus een festival ;(
Wat een festival? En gebruik jij je wajong nou maar voor iets nuttigs.
  dinsdag 6 december 2016 @ 19:54:07 #24
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_167151466
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 19:47 schreef feedmyfear het volgende:
Nog iemand die ik blij kan maken met een presale code van de fanclub? Ga zelf naar het concert in Werchter, dus de code is nog voor Nijmegen te gebruiken.

Stuur even een pb'tje bij interesse.
Ik heb interesse, zie privebericht :)
Don't let my username fool you...
pi_167151508
goffertpark is altijd zo druk
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')