quote:hoe je het ook draait of keert of probeert te verbloemen, FEIT is wel dat de meerderheid zich zo gedraagt op een scooter
Op vrijdag 6 december 2002 17:33 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Ohja, dus zo kom je tot een conclusie. Gewoon 2 onzekerheden waarvan je denkt dat het wel van toepassing is op hem, bij elkaar optellen en klaar ben je. Gaat wel makkelijk niet?
Misschien behoort hij namelijk wel bij de overige 20% (hoe je aan dat getal komt is ook op basis van gokken, niet vastgesteld door een instituut dus geen feit) En dan weet je zijn leeftijd ook niet eens en dus neem je gemakshalve maar aan dat hij minderjarig is omdat hij tenslotte scooter rijdt. Daarbij zeg je ook nog eens dat mensen onder de 18 niet als ouwe lullen rijden dus uiterst sportief? mag ik het zo zeggen?:0
quote:maar is dat niet altijd zo?
Op vrijdag 6 december 2002 17:31 schreef dr.dunno het volgende:[..]
niet alleen die van hem hoor, ook zowat elke andere persoon die regelmatig autorijdt in Nederland, met name in de steden.
hangt van de 'point of view' af toch?
quote:ach motorscooters mogen gerust 130 km/h rijden hoor
Op vrijdag 6 december 2002 17:11 schreef the_contract_killer het volgende:[..]
scooters horen niet om met 107 te rijden punt uit
of heb jij een bordje gezien dat scooters wel zo hard mogen
quote:zekers, maar ik erger me persoonlijk nergens aan als iedereen zich gewoon aan de regels houdt, zoals ik dat ook probeer te doen; en of je nou automobilist bent of voor mijn part scooter/brommobiel/fiets rijdt en je je niet aan de regels houdt, dan ben je in mijn ogen niet-discriminerend gewoon schuldig.
Op vrijdag 6 december 2002 17:34 schreef extreme het volgende:[..]
maar is dat niet altijd zo?
als ik op de scooter zit erger ik me aan fietsers en auto's, als ik in de auto zit erger ik me aan scooters en fietsers, als ik op de fiets zit erger ik me aan iedereen...hangt van de 'point of view' af toch?
feit is jammerlijk genoeg wel dat het altijd (80%) scooters zijn die ergernis op doen wellen als ik in een stad rij, doordat ze van links naar rechts over de straat surfen, rechts inhalen, per se vooraan bij het verkeerslicht moeten staan en dus zich langs mijn auto heen proberen te wurmen, enz.
quote:Als t een feit is kun je vast wel met een bron of informatie welke niet afkomstig is uit persoonlijke ervaring aantonen dat het een feit betreft en niet een mening.
Op vrijdag 6 december 2002 17:34 schreef dr.dunno het volgende:[..]
hoe je het ook draait of keert of probeert te verbloemen, FEIT is wel dat de meerderheid zich zo gedraagt op een scooter
quote:je mag met een auto ook gerust 200 km/h rijden niet op de openbare weg, je moet alleen niet bij je verzekering komen janken dat je poot (of meer) gebroken raakt bij een ongeluk, want je bent dan niet verzekerd.
Op vrijdag 6 december 2002 17:36 schreef domolanglekker het volgende:[..]
ach motorscooters mogen gerust 130 km/h rijden hoor
gewone scooters ook.. alleen niet op de openbare weg
quote:Met niet op de openbare weg bedoel ik meer circuits enzo
Op vrijdag 6 december 2002 17:38 schreef dr.dunno het volgende:[..]
je mag met een auto ook gerust 200 km/h rijden niet op de openbare weg, je moet alleen niet bij je verzekering komen janken dat je poot (of meer) gebroken raakt bij een ongeluk, want je bent dan niet verzekerd.
quote:wat dacht je van de krant? sla er maar eens het eindhovens dagblad (bijvoorbeeld, enige papieren krant die ik met grote regelmaat onder ogen zie) op na en tel in een week het aantal ongelukken binnen de bebouwde kom, waarbij een scooter of brommer betrokken is; tel erna hoeveel scooters je zelf in die periode tegenkomt die zich 'ineens' voor jouw auto bevinden of je rechts proberen in te halen; ik garandeer je, dat zijn er meer dan je de kans loopt een auto-ongeluk te krijgen
Op vrijdag 6 december 2002 17:37 schreef domolanglekker het volgende:[..]
Als t een feit is kun je vast wel met een bron of informatie welke niet afkomstig is uit persoonlijke ervaring aantonen dat het een feit betreft en niet een mening.
quote:speciale verzekeringen kan wel ja, maar via je normale wa/allrisk kan het iig niet
Op vrijdag 6 december 2002 17:39 schreef domolanglekker het volgende:[..]
Met niet op de openbare weg bedoel ik meer circuits enzo
officiele races + verzekeringen
quote:mja 'betrokken bij" das een heel groot begrip zegt nog niks over t rij gedrag van die personen
Op vrijdag 6 december 2002 17:40 schreef dr.dunno het volgende:[..]
wat dacht je van de krant? sla er maar eens het eindhovens dagblad (bijvoorbeeld, enige papieren krant die ik met grote regelmaat onder ogen zie) op na en tel in een week het aantal ongelukken binnen de bebouwde kom, waarbij een scooter of brommer betrokken is; tel erna hoeveel scooters je zelf in die periode tegenkomt die zich 'ineens' voor jouw auto bevinden of je rechts proberen in te halen; ik garandeer je, dat zijn er meer dan je de kans loopt een auto-ongeluk te krijgen
dit is mijn ervaring en van vrienden en collega's idem dito.
hoe je het ook probeert recht te lullen: HET MERENDEEL VAN DE SCOOTERS RIJD TE HARD/ASO
praat het maar goed jongens maar het verandert niets aan de feiten/ervaringen van automobilisten
quote:Daarom zeg ik : schrap dat bromfietscertificaat
Op vrijdag 6 december 2002 17:44 schreef the_contract_killer het volgende:
het komt er gewoon op neer dat van de circa 80% scooters die ik zie rijden dat die altijd met een bloedgang naar een kruispunt komen stormen bijna altijd te hard rijden blijven plakken,vlak naast je rijden en je ronduit aso-gevaarlijk inhalen.dit is mijn ervaring en van vrienden en collega's idem dito.
hoe je het ook probeert recht te lullen: HET MERENDEEL VAN DE SCOOTERS RIJD TE HARD/ASO
praat het maar goed jongens maar het verandert niets aan de feiten/ervaringen van automobilisten
quote:Dus dat is het nut? Dat de auto al zo hard gaat dus...ik snap het niet....
Op vrijdag 6 december 2002 17:23 schreef dr.dunno het volgende:[..]
het nut is dat die auto af fabriek al zo hard gaat en nee ik heb geen behoefte aan een bon voor te snel rijden, die heb je tegenwoordig binnen no-time (2 gehad voor 8km/h te hard op 100km/h weg
).
quote:
vrienden die dat deden, nee; zal ook wel liggen aan de entourage waarin ik mij destijds begaf, daar had je gewoon op je 18de je eigen auto ipv zo'n opgevoerde grasmaaier
en ja, mijn nichtje kreeg er een toen ze 16 werd, ik was toen 18.5 ofzo en had dus idd al een auto, heb er toen 1x op gereden, maar die motor waar ik toen ook al paar keer op had gereden sprak me gewoon veel meer aan
Daar ligt de oorzaak van deze hele discussie. Het zijn de scooterrijders of voormalig scooterrijders tegen de mensen die vaak ook nog automobilist zijn en verder maar zeer weinig te maken hebben gehad met het wereldje van de scooters.
quote:Wat krijgen we nou zeg? Ik mag kennelijk van jou niet op een redelijk normale manier niet eens onwettelijk testbanken aandragen terwijl jij er over begint. Die dingen zijn niet juist dus horen ze niet gebruikt te worden door de politie of door jou als argument voor wat dan ook.
natuurlijk... en die laserguns kloppen ook nooit en mogen na jurisprudentie ook nooooooit meer gebruikt worden, want ze kloppen niet en zijn niet eens wettig vermeld als opsporingsmiddel, moet je jezelf nou eens horen janken zeg.
quote:Niet objectief? Als er honderden brieven binnenkomen waarin ze allemaal zeggen dat zo'n ding fout is mag je het niet als argument gebruiken? Raar, want als je die brieven vergelijkt kan je niet anders concluderen dat de metingen van geen kant kloppen. Tenzij de schrijvers massaal liegen of overdrijven, dat lijkt me sterk.
brieven zijn geen objectieve argumentatie die jouw mening dat testbanken zuigen ondersteunen... en daarbij, ik ga geen hitkrant / scooterbladen lezen, dank je
quote:Topictitel geeft vrij duidelijk aan dat het om scooters gaat. 45 dus terwijl 50 km/u wordt getolereerd door de politie.
45 of 35 is het getal dat ik las in mijn theorieboekje rijbewijs B, als max. snelheid voor niet-snelverkeer, waaronder brommers en scooters dus vallen; brommers mochten geloof ik zelfs minder snel dan scooters, maar omdat dat voor mij toch niet relevant is heb ik maar het gemiddelde genomen
quote:Dat mag je natuurlijk vinden.
en toch blijven scooters zuigen![]()
quote:What the hell?? Wat probeer ik te verbloemen?? Ik probeer al de hele tijd erachter te komen hoe hij tot die conclusie en argumenten komt. Het is overduidelijk hoe hij hier loopt te speculeren alsof het gebaseerd is op feiten.
Op vrijdag 6 december 2002 17:34 schreef dr.dunno het volgende:[..]
hoe je het ook draait of keert of probeert te verbloemen, FEIT is wel dat de meerderheid zich zo gedraagt op een scooter
Jij ook nu. Hoe kan je zo volhardend denken dat het een feit is dat de meerderheid zich zo gedraagt op een scooter? Zijn daar cijfers van ofzo of moeten we het maar voor lief nemen omdat jij en nog een aantal mensen dat ondervinden in het dagelijks leven? Met dat soort argumenten moet je eens bij een rechtbank mee aanzetten, ze zullen je uitlachen.
quote:dat word dan wel vanaf de leeftijd van 18 jaar vind ik,onder de 18 niks geen gemotoriseert ding.
Op vrijdag 6 december 2002 17:48 schreef domolanglekker het volgende:[..]
Daarom zeg ik : schrap dat bromfietscertificaat
maak er een licht motorrijbewijs van met praktijkexamen en laat die dingen gewoon onbegrensd rijden. Daarnaast boetes hanteren die ook voor motoren gelden voor bv rijden zonder helm (+kentekenplaat voor scooter, iets waar de overheid al jaren plannen voor heeft maar steed uitsteld) EN als je een ongeluk krijgt zonder helm dok je gewoon maar lekker alles
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 17:40 schreef dr.dunno het volgende:[..]
wat dacht je van de krant? sla er maar eens het eindhovens dagblad (bijvoorbeeld, enige papieren krant die ik met grote regelmaat onder ogen zie) op na en tel in een week het aantal ongelukken binnen de bebouwde kom, waarbij een scooter of brommer betrokken is; tel erna hoeveel scooters je zelf in die periode tegenkomt die zich 'ineens' voor jouw auto bevinden of je rechts proberen in te halen; ik garandeer je, dat zijn er meer dan je de kans loopt een auto-ongeluk te krijgen
quote:dit is gewoon de hedendaagse gang van zaken omhooggevalle postduif.
Op vrijdag 6 december 2002 17:56 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
What the hell?? Wat probeer ik te verbloemen?? Ik probeer al de hele tijd erachter te komen hoe hij tot die conclusie en argumenten komt. Het is overduidelijk hoe hij hier loopt te speculeren alsof het gebaseerd is op feiten.
Jij ook nu. Hoe kan je zo volhardend denken dat het een feit is dat de meerderheid zich zo gedraagt op een scooter? Zijn daar cijfers van ofzo of moeten we het maar voor lief nemen omdat jij en nog een aantal mensen dat ondervinden in het dagelijks leven? Met dat soort argumenten moet je eens bij een rechtbank mee aanzetten, ze zullen je uitlachen.
quote:Dat slaat ook nergens op.. dan krijg je 18 jarigen die nog nooit een gemotoriseerd voertuig hebben bestuurt en totaal geen verkeersinzicht hebben opgedaan die dan maar meteen voor een auto gaan
Op vrijdag 6 december 2002 17:58 schreef the_contract_killer het volgende:[..]
dat word dan wel vanaf de leeftijd van 18 jaar vind ik,onder de 18 niks geen gemotoriseert ding.
veel beter
quote:er gaan jongens die nog nooit scooter hebben gereden autolessen nemen,(lees: AUTOLESSEN) die doen het toch ook goed?
Op vrijdag 6 december 2002 18:03 schreef domolanglekker het volgende:[..]
Dat slaat ook nergens op.. dan krijg je 18 jarigen die nog nooit een gemotoriseerd voertuig hebben bestuurt en totaal geen verkeersinzicht hebben opgedaan die dan maar meteen voor een auto gaan
quote:Ah haastige automobilisten die het gehele wegdek in beslag nemen.. rechtsafslaan zonder te kijken/richtingsaanwijzer te gebruiken. Of nee automobilisten die menen je in te moeten halen omdat je meer dan 4 meter afstand houdt van je voorganger. ja ik snap t meteen
Op vrijdag 6 december 2002 18:00 schreef the_contract_killer het volgende:[..]
dit is gewoon de hedendaagse gang van zaken omhooggevalle postduif.
stap in je auto en ga in de stad rijden(bijv. rotterdam) dan heb je geen cijfertjes of grafiekjes nodig dan snap je het gelijk
quote:Mja wat is het verschil dan met 16 jarigen die scooterrijlessen nemen dan (lees eens terug.. licht motorrijbewijs.. praktijkexamen .. zonder lessen slagen ze niet echt heh)
Op vrijdag 6 december 2002 18:05 schreef the_contract_killer het volgende:[..]
er gaan jongens die nog nooit scooter hebben gereden autolessen nemen,(lees: AUTOLESSEN) die doen het toch ook goed?
waar neem je anders lessen voor?
quote:loop je het weer goed te praten?
Op vrijdag 6 december 2002 18:05 schreef domolanglekker het volgende:[..]
Ah haastige automobilisten die het gehele wegdek in beslag nemen.. rechtsafslaan zonder te kijken/richtingsaanwijzer te gebruiken. Of nee automobilisten die menen je in te moeten halen omdat je meer dan 4 meter afstand houdt van je voorganger. ja ik snap t meteen
ze denken wel wij zien alles dus kan ik lekker snel rijden maar de automobilisten zien een stuk minder
quote:neeeeeee, jij zei dat je 18 jarige moeilijk de auto in kan krijgen zonder verkeers ervaring.
Op vrijdag 6 december 2002 18:06 schreef domolanglekker het volgende:[..]
Mja wat is het verschil dan met 16 jarigen die scooterrijlessen nemen dan (lees eens terug.. licht motorrijbewijs.. praktijkexamen .. zonder lessen slagen ze niet echt heh)
quote:Meneer kan de druk niet aan en gaat op de man spelen. Teken van zwakte. Op deze manier heeft het geen zin om een discussie te voeren.
Op vrijdag 6 december 2002 18:00 schreef the_contract_killer het volgende:[..]
dit is gewoon de hedendaagse gang van zaken omhooggevalle postduif.
stap in je auto en ga in de stad rijden(bijv. rotterdam) dan heb je geen cijfertjes of grafiekjes nodig dan snap je het gelijk
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |