Ik zou niet weten waarom ik als verkoper zou moeten meebetalen aan jouw uitbouw, dus dat als argument voor je prijs geven lijkt me wat onnodig.quote:Op zaterdag 3 december 2016 12:18 schreef Itam het volgende:
Nog een keer kijken, aannemer meenemen voor prijsopgaaf & wat daaruit komt gebruiken bij de onderhandelingen (ik bied bod min verbouwingskosten, want woonkamer te klein en uitbouw is duur).
Omdat je van je huis afwil misschien?quote:Op zaterdag 3 december 2016 12:20 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom ik als verkoper zou moeten meebetalen aan jouw uitbouw, dus dat als argument voor je prijs geven lijkt me wat onnodig.
Maar niet met een extra korting van 25 tot 50K omdat men een uitbouw wil hebben, die gaat men maar lekker zelf betalen.quote:Op zaterdag 3 december 2016 12:26 schreef Itam het volgende:
[..]
Omdat je van je huis afwil misschien?
Hoeft ook niet zo natuurlijk. Kan zijn dat de verbouwing 5K duurder in wordt geschat dan TS in zijn hoofd had in eerste instantie.quote:Op zaterdag 3 december 2016 12:28 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar niet met een extra korting van 25 tot 50K omdat men een uitbouw wil hebben, die gaat men maar lekker zelf betalen.
Het is ons plan om dit idd mee te nemen in de onderhandelingen. Het is natuurlijk de vraag of een aannemer zin heeft om mee op pad te gaan naar een huis dat jij misschien zou willen kopen.quote:Op zaterdag 3 december 2016 12:18 schreef Itam het volgende:
Nog een keer kijken, aannemer meenemen voor prijsopgaaf & wat daaruit komt gebruiken bij de onderhandelingen (ik bied bod min verbouwingskosten, want woonkamer te klein en uitbouw is duur).
Volgens mij zijn de muren op de erfgrens gebouwd. Goed om dit eens te checken.quote:Op zaterdag 3 december 2016 18:19 schreef Ivo1985 het volgende:
Als de muren tegen de erfgrens zijn gebouwd, dus volledig op grond van de buren, mag je zonder toestemming niets op of aan deze muren bevestiging.
Als de muren op de ergens gebouwd staan, dus voor de helft op grond van de buurman en voor de helft op grond van het huis wat jij wil kopen, mag je straks wel zonder verdere toestemming van de muur gebruik maken.
De vloer willen we toch vervangen dus dat is geen probleem.quote:Op zaterdag 3 december 2016 18:19 schreef Ivo1985 het volgende:
Als laatste de afwerking binnenshuis. Alles mooi naadloos laten aansluiten op de bestaande afwerking is bijna onmogelijk. Vindt maar eens dezelfde vloertegels of vloerplanken. En zeker bij een planken vloer heb je dan nog verschil door verkleuring en slijtage.
Dit maakt juridisch geen verschil. Toevallig kwam vanavond in de Rijdende Rechter het begrip horizontale natrekking voorbij, Google daar maar eens op. Die muren zijn hoe dan ook het eigendom van je buren, want ze zijn onderdeel van hun huizen.quote:Op zondag 4 december 2016 14:02 schreef timmety het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de muren op de erfgrens gebouwd. Goed om dit eens te checken.
quote:
quote:Op zaterdag 3 december 2016 18:28 schreef Tyros het volgende:
Vraag het palenplan op bij de gemeente, i.v.m. mmogelijk pulsen en diepte.
Nee, maar moesten wel pulsen voor de aanbouw, volgens palenplan/diepte van de gemeentequote:Op donderdag 8 december 2016 10:43 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
[..]![]()
Thuis een funderingsprobleempje gehad?
quote:Op donderdag 8 december 2016 12:19 schreef Tyros het volgende:
Nee, maar moesten wel pulsen voor de aanbouw, volgens palenplan/diepte van de gemeente
Om welke reden niet ?? ik leer graag bijquote:Op donderdag 8 december 2016 14:34 schreef ueberduitser het volgende:
[..]![]()
Dat bedoel ik dus.![]()
Hoe kom je er bij dat TS z'n uitbouw op een paalfundering zou moeten zetten?
Welke fundering toegepast dient te worden is echt volledig afhankelijk van de ondergrond en dat is voor jou en mij hier onmogelijk te bepalen. Het kan ook gewoon zo een strokenfundering worden, of een vloer op zand met een vorstrand.quote:Op donderdag 8 december 2016 15:57 schreef Tyros het volgende:
[..]
Om welke reden niet ?? ik leer graag bij
en het was info voor TS, van mijn ervaring.
Wat is u ervaring bij u uitbouw ?
Misschien nog meer info👍
Waarom niet? Proberen kan altijd. Heb op die manier ook 25k van de vraagprijs afgekregen. De keuken nam zo'n hap uit de woonkamer dat de woonkamer alleen de gewenste grote kreeg door deze te verplaatsen naar de bijkeuken. Dit was bij de meeste buren al gedaan, dus geen vreemde zet. TS heeft hetzelfde, die woning is vergeleken met de buren minder interessant. Dat kan gewoon een argument zijn om het bod lager te maken.quote:Op zaterdag 3 december 2016 12:20 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom ik als verkoper zou moeten meebetalen aan jouw uitbouw, dus dat als argument voor je prijs geven lijkt me wat onnodig.
Klopt, iemand uitlachen voor dat argument ook. Jij wil een uitbouw, dan mag je hem ook zelf betalen natuurlijk.quote:
Idd.quote:Op donderdag 8 december 2016 16:51 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Klopt, iemand uitlachen voor dat argument ook. Jij wil een uitbouw, dan mag je hem ook zelf betalen natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |