Dit artikel uit het AD wil ik in de op:
quote:
Deze artiesten namen hun hits poedelnaakt op
Popster Bruno Mars (31) bekende deze week dat hij niet meer dan een paar schoenen droeg bij het opnemen van zijn nieuwe album 24K Magic. Mars is niet de enige artiest die zijn hits poedelnaakt inzong. Van Lady Gaga tot Robbie Williams: deze sterren kwamen in hun blootje tot een creatief hoogtepunt.
Niall Horan
One Direction-zanger Niall Horan (23) heeft het in de studio altijd enorm heet. Daarom besloot het blonde meisjesidool bij het opnemen van de monsterhit What Makes You Beautiful alleen zijn boxershort aan te houden.
Dat beviel zó goed dat hij sindsdien weigert kleding te dragen als hij opneemt. Zelf koelt hij op die manier af, maar bij zijn fans voert die gedachte de temperatuur ongetwijfeld alleen maar op.
Het is niet duidelijk of zijn collega-hunks ook uit de kleren gingen als ze moesten zingen, maar Niall zelf schaamt zich nergens voor. ,,Naakt zing ik beter.''
Robbie Williams
Popkoning Robbie Williams (42) stelde zich met de eerlijke teksten op zijn album Escapology uit 2002 kwetsbaar op. Robbie kon zijn ziel naar eigen zeggen pas echt blootgeven als hij zich ook letterlijk blootgaf.
Daarnaast wist hij de hoge noten een stuk beter te raken als hij met zijn blote kont op een metalen krukje ging zitten, beweerden Britse tabloids. Robbie werkte in die tijd overigens niet alleen in zijn blootje. Hij betrad de studio ook graag in een Superman-kostuum.
Lady Gaga
Popdiva Lady Gaga, die sowieso niet graag veel kleding draagt, weet precies wanneer haar stem het zuiverst klinkt: als ze helemaal niets om het lijf heeft.
Haar album ARTPOP uit 2013 kwam dan ook erg luchtig tot stand. ,,Gaga heeft het naakte opnemen echt omarmd'', zei een insider tegen The Sun. ,,De zangpartijen nam ze spiernaakt op. Ze denkt dat haar stem dan beter klinkt.''
Panic! At The Disco
Brendon Urie (29), de extravagante zanger van de band Panic! At The Disco, schrijft zijn liedjes het liefst in zijn eentje. Dan kan hij naar hartelust naakt door de studio paraderen om inspiratie op te doen.
,,Zo is er de meeste potentie'', zei hij. ,,Ik kan dansen als ik alleen ben, ik kan bloot zijn, dat beïnvloedt de boel.'' De helft van het album Death of a Bachelor maakte hij dan ook in zijn adamskostuum. ,,Ja, ik hing gewoon een beetje rond. Het is warm in de studio!''