Jaren 30 huizen... niet altijd even logischquote:Op donderdag 1 december 2016 15:20 schreef XL het volgende:
Dit ziet er toch tenminste op de verdieping van de plattegrond slim uit. 2x veel kastruimte onder de trap. Zoals je zelf al aangeeft, een trap verplaatsen is een dure grap. Een trap kopen, gaatje maken, gaatje dichtmaken, wandjes aanpassen.
De grote vraag is natuurlijk waarom ze in eerste instantie die trap zo geplaatst hebben. Boven de andere trap was logischer geweest op basis van deze informatie. Als er echter een reden voor geweest is....
Niet gedaan, wel de buren die (destijds) een identiek jaren '30 huis hadden. Is wel te doen, je hebt een omgevingsvergunning nodig en je moet het uitkienen qua draagbalken.quote:Op donderdag 1 december 2016 13:54 schreef macondo het volgende:
Een draaiende trap bóven op de trap van begane grond naar eerste etage zou ideaal zijn. Heeft iemand van jullie wel eens zoiets gedaan? Het klinkt mij als een grote, dure operatie door een aannemer.
Ja dan kom je al snel in de buurt van 8000 euro vrees ik. Overigens inderdaad houten vloer.quote:Op donderdag 1 december 2016 17:56 schreef Ivo1985 het volgende:
In een huis met houten vloeren is zo'n ingreep bouwkundig gezien best goed te doen. Het kost alleen wel wat, zeker als je de nieuwe trap mooi in dezelfde stijl wil hebben als de onderliggende trap. Exacte kosten hangen erg af van wat je allemaal laat doen en wat je zelf doet. Het laten plaatsen van een trap begint bij zo'n 2000 euro, afhankelijk van de houtsoort. Daar komen nog kosten bij voor afwerking, verwijderen van de oude trap, dichtmaken oude trapgat, afwerken van de inbouwkasten.
Nou ja, als hij nu in de lengte tussen twee draagbalken ligt en hij bij een 90 graden draaien door draagbalken heen moet is dat best logisch en voor jou een extra kostenpost.quote:Op donderdag 1 december 2016 16:37 schreef macondo het volgende:
[..]
Jaren 30 huizen... niet altijd even logisch
Dank je, dit soort mogelijkheden zou ik zelf nooit bedacht hebben. (twee linkerhanden)quote:Op maandag 5 december 2016 12:00 schreef XL het volgende:
[..]
Nou ja, als hij nu in de lengte tussen twee draagbalken ligt en hij bij een 90 graden draaien door draagbalken heen moet is dat best logisch en voor jou een extra kostenpost.
Was in de jaren 30 best logisch overigens. Zo hebben veel van de jaren 30 woning die ik gezien heb de zolder trap. Met trap verplaatsen haal je dus ook een origineel detail weg.quote:Op donderdag 1 december 2016 16:37 schreef macondo het volgende:
[..]
Jaren 30 huizen... niet altijd even logisch
Voordelen :quote:Op woensdag 7 december 2016 01:06 schreef Nico987 het volgende:
Ik snap niet zo goed wat je wilt. Maar je hebt 2 ruime slaapkamers onder die trap. Waarom doe je niet de helft van de kasten onder de trap en laat je de rest uitsteken. Kost je 40cm kamer, krijg je grotere kasten en je bespaart ca 2000 op een nieuwe trap.
Enige mooie optie voor een trap is er 1 vanuit de kleine slaapkamer over de andere trap.
Ik heb iets dergelijks gedaan. Het hele feest heeft ongeveer 2000 euro gekost (en wel een beetje zelf gedaan door een gat te zagen in de vloer boven het trappengat bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 1 december 2016 13:54 schreef macondo het volgende:
Een draaiende trap bóven op de trap van begane grond naar eerste etage zou ideaal zijn. Heeft iemand van jullie wel eens zoiets gedaan? Het klinkt mij als een grote, dure operatie door een aannemer.
Dat moet zeker kunnen, maar de prijzen van trappen kunnen enorm uiteenlopen. Dus let goed op wat ze je aanbieden. De trap zelf kostte bij ons 1750 euro oid, en bestaat voor een groot gedeelte uit mdf/vuren hout. Hij werd gegrond geleverd, hoefde alleen even de schroefgaten te vullen en te schilderen.quote:Op woensdag 7 december 2016 15:01 schreef macondo het volgende:
Dat klinkt bijna alsof het voor ¤3000 lukt, als ik niet meehelp. Dat zou een deal zijn. Ga je topic reeks even doorlezen (hoewel je huis 20 jaar jonger is dan het mijne)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |