Wat ik dan altijd wel mooi vind is dat je dat nooit ziet gebeuren als er een grote groep Angels/Satudarah/NS voorbij komtquote:Op vrijdag 2 december 2016 09:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit een hekel gehad aan motors. Ja soms schrik je als ze ineens tussen je door zoeven, maar dat is toch niet mijn probleem? Zij zijn dood als er iets mis gaat ik niet. Ik laat altijd ruimte voor ze vrij in files en ga echt niet van rijstrook verwisselen om ze ff te irriteren.
WAAR IK WEL een hekel aan heb zijn die motoren die dan voor je gaan staan bij het stoplicht terwijl ik juist lekker vol gas weg wil. Als er 2 banen zijn dan is het logisch als motor dat je rechts gaat staan, die trekken sowieso meestal langzamer op
quote:Op vrijdag 2 december 2016 12:17 schreef alpeko het volgende:
[..]
Beter dan met koude motor gaan rijden, lijkt me.
motor aan, en een elektrisch kacheltje (12V) om de voorruit te helpen ontdooienquote:Op vrijdag 2 december 2016 12:56 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Het is juist beter om gelijk met je auto te gaan rijden, dan is je motor sneller op temperatuur.
Sowieso, mensen die hun motor laten lopen tijdens het krabben _____!!!!!
Nee dus.quote:Op vrijdag 2 december 2016 12:17 schreef alpeko het volgende:
[..]
Beter dan met koude motor gaan rijden, lijkt me.
Ok, weer wat geleerd. Van jouw reactie steek ik meer op dan van kaasplankje ( ). Al doet het voor mij er niet toe. Als het gevroren heeft slinger ik de standkachel aan. Dan heb je nooit een koude start.quote:Op vrijdag 2 december 2016 13:20 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nee dus.
Als je motor stationair draait warmt de olie te langzaam op om 'm goed te kunnen smeren. Er meteen mee rijden is veel beter: olie warmt sneller op, zodat je sneller smering hebt zodat je motor langer heel blijft.
Mijn zwager zijn auto liep ook altijd warm voor de deur tot hij op een dag buiten kwam en er een grote plas olie onder de auto lag. Blok gebarsten.quote:Op vrijdag 2 december 2016 14:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ok, weer wat geleerd. Van jouw reactie steek ik meer op dan van kaasplankje ( ). Al doet het voor mij er niet toe. Als het gevroren heeft slinger ik de standkachel aan. Dan heb je nooit een koude start.
Gecondoleerdquote:Op vrijdag 2 december 2016 14:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mijn zwager zijn auto liep ook altijd warm voor de deur tot hij op een dag buiten kwam en er een grote plas olie onder de auto lag. Blok gebarsten.
Volkswagen?quote:Op vrijdag 2 december 2016 14:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mijn zwager zijn auto liep ook altijd warm voor de deur tot hij op een dag buiten kwam en er een grote plas olie onder de auto lag. Blok gebarsten.
Anders beslaan de ruiten, verwarming moet een klein beetje op temperatuur komen. Daar zit bij een diesel gewoon een electrische element in, maar dat heeft wel een paar minuten nodig.quote:Op vrijdag 2 december 2016 12:56 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Het is juist beter om gelijk met je auto te gaan rijden, dan is je motor sneller op temperatuur.
Sowieso, mensen die hun motor laten lopen tijdens het krabben _____!!!!!
Dit.quote:Op vrijdag 2 december 2016 12:56 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Het is juist beter om gelijk met je auto te gaan rijden, dan is je motor sneller op temperatuur.
Sowieso, mensen die hun motor laten lopen tijdens het krabben _____!!!!!
Dat dan weer wel, levensgevaarlijk dat soort mensen. Dat je zelf dood wil moet je vooral zelf weten, maar laat een ander er dan buiten. Ik voel me niet eens prettig aan het stuur als ik niet overal uitzicht heb.quote:
Ergernis idd. Een bepaald slag mensen hoort echt niet meer thuis in het verkeer.quote:Op vrijdag 2 december 2016 22:16 schreef karr-1 het volgende:
Vanmiddag twee ouwe dozen in een Daewoo Matiz, druk met elkaar in gesprek en standaard 30 rijden waar je 50 mag. Bij elk heuvel in de weg op de rem en dan met 10 km per uur er over heen want stel je voor.
Dan komen we bij een rotonde en besluiten ze op het laatste moment de 1ste afslag te nemen. In plaats van door te rijden gaan ze echt midden op de weg stil staan en even rustig overleggen wat ze moeten doen.
Ik toeter normaal gesproken bijna nooit maar dit was er 1. En dan worden ze nog boos ook.....
Als je niet kunt rijden blijf dan lekker van de weg af of zo.
Inhalen of niet idd.quote:Op zaterdag 3 december 2016 21:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
Gruwel... Eentje met zijn geknepen ecoleasehok die 10 km lang geprobeerd heeft mij in te halen... Eerst in een 90 stuk waar ik 95 op de teller reed, naar links, maar 900 meter later zat ie nog steeds achter me en werd de maximale snelheid 130. Meestal geef ik al ff daarvoor gas, maar ik wilde geen klier zijn, alleen als je zo weinig haast hebt met inhalen... Gas er dus maar op gezet, cruise op 139 gezet en dat gaan rijden. 2 km later was ie weer aangehaakt om een kilometer later weer een poging te ondernemen. Alleen, toen ie naast me zat (we waren inmiddels ca. 2 km al dan niet deels naast elkaar aan het rijden, dus de tijd dat ie schuin achter me zat niet meegerekend) kwam er een hele lichte stijging in de weg i.v.m. een ongelijkvloerse kruising van een N weg. Ik nog altijd op de cruisecontrol. Ik was hem daar inmiddels aardig zat, want hij kwam maar niet voorbij en in de verte doemde verkeer op, dus maar ff het gaspedaal gekieteld en een kilometer voor hem gaan rijden. Kutgedrag, haal me in of, als je daartoe te weinig vermogen hebt, blijf achter me, maar blijf geen kilometers naast mij rijden.
Heel irritant inderdaad. Denk alleen dat het meer aan zijn gebrek aan inzicht ligt dan aan het vermogen. Zelfs zo'n gebakje kan wel ff versnellen in die tijd.quote:Op zaterdag 3 december 2016 21:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
Gruwel... Eentje met zijn geknepen ecoleasehok die 10 km lang geprobeerd heeft mij in te halen... Eerst in een 90 stuk waar ik 95 op de teller reed, naar links, maar 900 meter later zat ie nog steeds achter me en werd de maximale snelheid 130. Meestal geef ik al ff daarvoor gas, maar ik wilde geen klier zijn, alleen als je zo weinig haast hebt met inhalen... Gas er dus maar op gezet, cruise op 139 gezet en dat gaan rijden. 2 km later was ie weer aangehaakt om een kilometer later weer een poging te ondernemen. Alleen, toen ie naast me zat (we waren inmiddels ca. 2 km al dan niet deels naast elkaar aan het rijden, dus de tijd dat ie schuin achter me zat niet meegerekend) kwam er een hele lichte stijging in de weg i.v.m. een ongelijkvloerse kruising van een N weg. Ik nog altijd op de cruisecontrol. Ik was hem daar inmiddels aardig zat, want hij kwam maar niet voorbij en in de verte doemde verkeer op, dus maar ff het gaspedaal gekieteld en een kilometer voor hem gaan rijden. Kutgedrag, haal me in of, als je daartoe te weinig vermogen hebt, blijf achter me, maar blijf geen kilometers naast mij rijden.
Of hij/zij weet niet hoe. Je hebt ook van die mensen die dan in de hoogste versnelling gaan inhalen, terwijl het sneller gaat als je even terugschakelt en dan gas geeft.quote:Op zondag 4 december 2016 09:29 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Heel irritant inderdaad. Denk alleen dat het meer aan zijn gebrek aan inzicht ligt dan aan het vermogen. Zelfs zo'n gebakje kan wel ff versnellen in die tijd.
Stel precies achter dat 70 bord had een flitser ofzo gestaan? Ik bedoel ik ga ook in de remmen als ik plots zie: hey de maximumsnelheid is nu 80 i.p.v. 100, of ik laat het gas gewoon op tijd los en minder snelheid.quote:Op zondag 4 december 2016 09:20 schreef Voszje het volgende:
Gisteren de matrixborden aan vanwege wegwerkzaamheden op de A9. Eerst 90, daarna 70, maar bij de volgende borden hield de beperking alweer op. De mevrouw voor mij ziet het 70 bord en gaat ineens vol in de ankers om af te remmen tot 70.
Daar mogen ze niet op bekeuren. Je moet gewoon de kans hebben om rustig af te remmen.quote:Op zondag 4 december 2016 11:58 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Stel precies achter dat 70 bord had een flitser ofzo gestaan? Ik bedoel ik ga ook in de remmen als ik plots zie: hey de maximumsnelheid is nu 80 i.p.v. 100, of ik laat het gas gewoon op tijd los en minder snelheid.
Je ziet dat bord toch al aankomen? Het is niet dat dat bord ineens uit de grond schiet. Op de snelweg ga je gewoon niet vol in de remmen. Gas los en uitrollen, oké. Niet ineens keihard op de rem omdat je niet ver genoeg vooruit kijkt. Dat is gewoon gevaarlijk.quote:Op zondag 4 december 2016 11:58 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Stel precies achter dat 70 bord had een flitser ofzo gestaan? Ik bedoel ik ga ook in de remmen als ik plots zie: hey de maximumsnelheid is nu 80 i.p.v. 100, of ik laat het gas gewoon op tijd los en minder snelheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |