quote:
Op donderdag 1 december 2016 05:23 schreef Jordy-B het volgende:Met zo'n bak volautomatisch schakelen is niet zo comfortabel, omdat de bak echt heel duidelijk gas loslaat en ontkoppelt om versnellingen te wisselen, dus bij het optrekken wip je bij elke versnelling even naar voren. En handgeschakeld rijden met zo'n bak is niet zo prettig, omdat de bak nèt even te traag reageert.
Heb een 500 met semi-automaat uit 2011 en daar kan ik netter mee 'schakelen', dan menig automobilist met een handgeschakelde bak. Maar daarvoor moet je er wel wat ervaring mee opdoen. Overigens moet je zelf het gas regelen, want hij houdt echt niet in bij het opschakelen.
Ik geef hem vaak een 'schakeladvies' als ik gewoon automatisch rij en ik vind hem niet traag reageren. Maar ik heb hem nu een half jaar en er staat 80dkm op en heb geen idee hoe lang dat spul meegaat. Ach, Italiaanse electronica, wat kan er mis gaan?

Mijn T-5R heeft een 'old school' 4-traps automaat en dat blijft wel het lekkerst. Snelheid, toerental, maakt allemaal geen fl*kker uit, je trapt het gas in en hij gaat.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)