abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 november 2016 @ 22:53:18 #1
370352 I
Eye for an I
pi_167013461
Hi,

Ik zat even te zoeken, maar kon nou niet echt vinden vanaf welk bouwjaar een automaat nu wel weer redelijk zuinig is, in verhouding met de oudere automaten.. Ik neem aan dat dit ook weer per merk verschilt, maar bijvoorbeeld een peugeot automaat uit 2004, zal daar een nieuwere variant in zitten, of niet?

Vrij weinig verstand op dit vlak, en kon het antwoord er nou ook niet echt op vinden.. :@ :@
pi_167013571
Dsg, cvt en alles met 6 of meer trappen is wel redelijk zuinig, liefst met een motor met koppel, zodat hij niet als ern nerveuze malle op de kickdown reageert.
.
  woensdag 30 november 2016 @ 23:25:41 #3
370352 I
Eye for an I
pi_167014217
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 22:57 schreef Fer het volgende:
Dsg, cvt en alles met 6 of meer trappen is wel redelijk zuinig, liefst met een motor met koppel, zodat hij niet als ern nerveuze malle op de kickdown reageert.
Hmm, helaas is er weinig info over welke auto's dat hebben..
  Moderator donderdag 1 december 2016 @ 00:04:01 #4
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167015135
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 23:25 schreef I. het volgende:

[..]

Hmm, helaas is er weinig info over welke auto's dat hebben..
BMW heeft achttraps automaat en MB zelfs negen. Dan rijdt je 200 met 2300 toeren :P

VW DSG is ook gewoon prima icm 2.0tdi. Hoe dat zich gedraagt met kleinere motoren weet ik niet.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 1 december 2016 @ 00:12:32 #5
370352 I
Eye for an I
pi_167015258
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 00:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

BMW heeft achttraps automaat en MB zelfs negen. Dan rijdt je 200 met 2300 toeren :P

VW DSG is ook gewoon prima icm 2.0tdi. Hoe dat zich gedraagt met kleinere motoren weet ik niet.
Klinkt goed. :P

Ik ben eigenlijk opzoek naar een auto in het B-segment, automaat, en dan max. zo'n ¤5.000,-, en had vernomen dat een Peugeot 307 wel redelijk ruim was qua beenruimte, wat wel echt een must is.. Maar heb geen flauw idee wat voor automaat daar dan in zit.. Ik zie wel dat de 307 automaten uit ca. 2005 niet echt zuinig zijn.. Jammer dat daar niet echt info over te vinden is op marktplaats/autoscout etc..
  Moderator donderdag 1 december 2016 @ 00:18:46 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167015364
Is dat wel een echte automaat en geen gerobotiseerde handbak?

Verbruikscijfers kun je op spritmonitor.de misschien vinden?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 1 december 2016 @ 00:30:59 #7
370352 I
Eye for an I
pi_167015535
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 00:18 schreef derLudolf het volgende:
Is dat wel een echte automaat en geen gerobotiseerde handbak?

Verbruikscijfers kun je op spritmonitor.de misschien vinden?
Dat is de vraag waar ik dus niet echt antwoord op kan vinden :P

Verbruik wel idd:
  donderdag 1 december 2016 @ 00:31:48 #8
370352 I
Eye for an I
pi_167015553
Of is het meestal het geval bij de hatchbacks van ruim 10 jaar oud, dat het om 'nep' automaatjes gaat?
pi_167016407
Dat zijn meestal halfautomaten, ja.

Een volautomaat rijdt heerlijk comfortabel, maar meestal iets minder zuinig. Een gewone handbak kan in principe superzuinig, mits je daar als bestuurder je best voor doet.

Een halfautomaat is het net niet. Althans niet in jouw budget.

Met zo'n bak volautomatisch schakelen is niet zo comfortabel, omdat de bak echt heel duidelijk gas loslaat en ontkoppelt om versnellingen te wisselen, dus bij het optrekken wip je bij elke versnelling even naar voren. En handgeschakeld rijden met zo'n bak is niet zo prettig, omdat de bak nèt even te traag reageert.

Maar na wat oefening kan er wel soepel mee leren rijden, zowel handgeschakeld als automatisch. En het ontbreken van een koppelingspedaal is best prettig (behalve als je de auto wil laten kruipen).
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_167017224
DSG van VW staan niet echt bekend om hun betrouwbaarheid.
Sowieso staan die robot bakken ongeacht merk, niet te boek als heel betrouwbaar. Vooral veel storingen in de electronica/software :X
pi_167026329
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 05:23 schreef Jordy-B het volgende:

Met zo'n bak volautomatisch schakelen is niet zo comfortabel, omdat de bak echt heel duidelijk gas loslaat en ontkoppelt om versnellingen te wisselen, dus bij het optrekken wip je bij elke versnelling even naar voren. En handgeschakeld rijden met zo'n bak is niet zo prettig, omdat de bak nèt even te traag reageert.

Heb een 500 met semi-automaat uit 2011 en daar kan ik netter mee 'schakelen', dan menig automobilist met een handgeschakelde bak. Maar daarvoor moet je er wel wat ervaring mee opdoen. Overigens moet je zelf het gas regelen, want hij houdt echt niet in bij het opschakelen.

Ik geef hem vaak een 'schakeladvies' als ik gewoon automatisch rij en ik vind hem niet traag reageren. Maar ik heb hem nu een half jaar en er staat 80dkm op en heb geen idee hoe lang dat spul meegaat. Ach, Italiaanse electronica, wat kan er mis gaan? ;)

Mijn T-5R heeft een 'old school' 4-traps automaat en dat blijft wel het lekkerst. Snelheid, toerental, maakt allemaal geen fl*kker uit, je trapt het gas in en hij gaat. *O*
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_167026720
Nou ja, de mijne is fiat van rond 2005. Het duurt ongeveer een seconde om te schakelen. Dus eerst een tik tegen de pook, dan pas het gas loslaten en dan ben je nog ruim op tijd voordat er daadwerkelijk geschakeld wordt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  FOK!fotograaf donderdag 1 december 2016 @ 19:34:08 #13
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_167028805
Ik vind de recente 500's nou niet echt om over naar huis te schrijven. De automaatbediening is vaag, de flippers zijn traag, zelfs in een Abarth (als ik aan de flipper trek moet ie schakelen, ik wil niet eerst nog de tijd krijgen om alle banden te wisselen, de ruiten schoon te maken en koffie te drinken voordat ie schakelt).

Een volautomaat met koppelomvormer is gewoon erg lekker, of je nou een 3 traps of 8 traps automaat hebt. Alhoewel je met een drietrapper wel moet opletten op de snelweg, niet te abrupt je gas intrappen, dan zit je namelijk in zijn 2... :')
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_167029258
Voor een kleine automaat kun je beter naar een Japanner kijken, Toyota/Mitsubishi/Mazda/Honda/Nissan. Die hebben er meer ervaring in en verkopen er meer wereldwijd.

Peugeot links laten liggen, de oude hebben een hopeloze 4 traps en de nieuwere nog ergere 2 tronic.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')