abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166970900
Mensen met een Brabants accent, dat vind ik nog wel grappig. Maar een Limburgs accent doet gewoon pijn aan mijn oren.

Praten alle mensen uit Limburg zo? Of is het bij de meesten niet zo extreem in die zin dat ze wel een beetje hun best doen om verstaanbaar voor anderen buiten de streek te kunnen zijn?
  dinsdag 29 november 2016 @ 01:26:49 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_166971057

[ Bericht 100% gewijzigd door Gibson88 op 29-11-2016 13:00:22 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 29 november 2016 @ 01:27:16 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_166971063
Ik heb dat accent een beetje. Alleen ben ik geen mongool zoals die mensen in dat filmpje.
Man man, wat een stel klapjosti's zijn dat. :')

Als ik in Holland ben, en de mensen daar horen mij praten, denken ze meestal dat ik een Duitser ben. Ik neem het ze niet kwalijk, want mijn accent lijkt precies op een Duitser die Nederlands probeert te spreken.

Ik heb een keer meegemaakt, dat ik in een winkel in Arnhem, een vraag stelde aan een medewerker. Die man begon gewoon Duits tegen me terug te praten. :')

Ik als Limburger vind dan weer het Hollandse accent heel raar. Die harde g moet toch pijn doen aan je keel? Ik vind het ook vaak onbeschoft klinken. :P
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_166971804
Gelderlands klinkt ook raar
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_166971983
Ik vind het altijd apart dat bijna elke zin klinkt als een vraag. Matig accent inderdaad. Maargoed, we hebben wel ergere accenten in NL.
pi_166972034
Ik denk dat het grootste gedeelte van Limburg inderdaad zo praat en denkt dat het normaal is ja. Dat ze zo praten omdat ze niet anders gewend zijn vind ik nog tot daar aan toe maar dat het merendeel van Limburg er nog trots op is vind ik veel erger :')

Zelf ben ik geboren en getogen in Maastricht maar zo'n 10 jaar geleden naar de Randstad verhuisd, aan mijn accent zul je mijn afkomst echt niet meer horen :7
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
  dinsdag 29 november 2016 @ 07:51:33 #7
459650 SultanBokworst
Barbes, yalla habibi
pi_166972163
Limburg? Is dat nog steeds niet geannexeerd door België?
Jammer
pi_166972216
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 november 2016 07:51 schreef SultanBokworst het volgende:
Limburg? Is dat nog steeds niet geannexeerd door België?
Jammer
Daar ligt een probleem want de Belgen denken hetzelfde over hun Limburg als wij over het onze, ook zij willen er niets van weten :')
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_166972237
lichtgetinte vrouwen met limburgs accent is insta-sploosh
pi_166972242
crip :@
pi_166972302
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 08:04 schreef renwan het volgende:

[..]

Daar ligt een probleem want de Belgen denken hetzelfde over hun Limburg als wij over het onze, ook zij willen er niets van weten :')
Kunnen ze niet naar Duitsland dan? De taal spreken ze al.

Of willen die er ook niets van weten?
pi_166972374
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 08:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Kunnen ze niet naar Duitsland dan? De taal spreken ze al.

Of willen die er ook niets van weten?
Geen idee, dat zou je ze moeten vragen.
Welkom vader renwan ^O^
pi_166972417
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 08:37 schreef renwan het volgende:

[..]

Geen idee, dat zou je ze moeten vragen.
Ik heb de kenners gevraagd in dit topic.

KAA / Nederlanders in Duitsland deel 49: Umleitungen

Hopen dat er zo antwoord komt op deze belangrijke vraag.
pi_166972570
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 08:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik heb de kenners gevraagd in dit topic.

KAA / Nederlanders in Duitsland deel 49: Umleitungen

Hopen dat er zo antwoord komt op deze belangrijke vraag.
Bedankt dat je de moeite hebt genomen om deze prangende vraag te stellen, ik wacht vol spanning op het antwoord _O_
Welkom vader renwan ^O^
pi_166972612
Ik word nog wel eens wakker 's nachts uit een nachtmerrie waarin ik omringd ben door volkse types met een Limburgs accent ;( En het zijn nooit vermakelijke tokkies zoals in Burenruzie of de Rijdende Rechter, maar irritante kuttokkies :(
pi_166972759
Haha, kom eens naar Kerkrade, daar krijg je pas de ekte EKTE oorkanker. Dan vallen alle andere vormen van Limburgs wel mee. Vooral Kirchrois, Haerlens en Genks (BE) zijn het ergste.
  dinsdag 29 november 2016 @ 09:18:03 #17
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_166972801
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 01:27 schreef Harvest89 het volgende:
Die harde g moet toch pijn doen aan je keel? Ik vind het ook vaak onbeschoft klinken. :P
Wtf :') hoe wereldvreemd ben je? en onbeschoft? :') _O- gekke Limburgers.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_166972927
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:14 schreef GhpH het volgende:
Haha, kom eens naar Kerkrade, daar krijg je pas de ekte EKTE oorkanker. Dan vallen alle andere vormen van Limburgs wel mee. Vooral Kirchrois, Haerlens en Genks (BE) zijn het ergste.
Kerkraads is voor mij de uitzondering die ik vermakelijk vind klinken zonder irritant te zijn.
pi_166972994
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:14 schreef GhpH het volgende:
Mijn vaders familie komt uit een dorpje in de buurt van Landgraaf (Rimburg :') ). Het Limburgs van mijn oma kan ik nog goed volgen maar mijn overgroot oma sprak een rare mix van het plaatselijk dialect en Duits. Ze had altijd hele verhalen maar ik heb er nooit een woord van begrepen :')
Welkom vader renwan ^O^
pi_166973022
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:26 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Kerkraads is voor mij de uitzondering die ik vermakelijk vind klinken zonder irritant te zijn.
Nuja ik ben zelf een Limburger, en rivaliteit is best wel groot tussen sommige Limburgse steden.

Je moet eens Maastrichtenaren tegen Roermonders horen. Of Maastrichtenaren tegen Heerlenaars, of Maastrichtenaren tegen Venlonaren, of Maastrichtenaren tegen Duitsers, of Maastrichtenaren tegen Maastrichtenaren...
pi_166973031
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:30 schreef renwan het volgende:

[..]

Mijn vaders familie komt uit een dorpje in de buurt van Landgraaf (Rimburg :') ). Het Limburgs van mijn oma kan ik nog goed volgen maar mijn overgroot oma sprak een rare mix van het plaatselijk dialect en Duits. Ze had altijd hele verhalen maar ik heb er nooit een woord van begrepen :')
Haha landgraaf, idd
pi_166973035
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:30 schreef renwan het volgende:

[..]

Rimburg?

Hardop gelachen. Geniale plaatsnaam.
pi_166973083
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:32 schreef GhpH het volgende:

[..]

Nuja ik ben zelf een Limburger, en rivaliteit is best wel groot tussen sommige Limburgse steden.

Je moet eens Maastrichtenaren tegen Roermonders horen. Of Maastrichtenaren tegen Heerlenaars, of Maastrichtenaren tegen Venlonaren, of Maastrichtenaren tegen Duitsers, of Maastrichtenaren tegen Maastrichtenaren...
Ja, ik weet het, ik ben zelf geen Limburger maar heb een tijdje in zowel Maastricht als Heerlen (Parkstad :') ) gewoond. Alles tegen elkaar en ieder voor zich :P
pi_166973136
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:37 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Ja, ik weet het, ik ben zelf geen Limburger maar heb een tijdje in zowel Maastricht als Heerlen (Parkstad :') ) gewoond. Alles tegen elkaar en ieder voor zich :P
Parkstad jezus christus, hoe leef jij nog?
pi_166973241
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:40 schreef GhpH het volgende:

[..]

Parkstad jezus christus, hoe leef jij nog?
Kun je nagaan hoe tough ik ben :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')