Daar ligt een probleem want de Belgen denken hetzelfde over hun Limburg als wij over het onze, ook zij willen er niets van wetenquote:Op dinsdag 29 november 2016 07:51 schreef SultanBokworst het volgende:
Limburg? Is dat nog steeds niet geannexeerd door België?
Jammer
Kunnen ze niet naar Duitsland dan? De taal spreken ze al.quote:Op dinsdag 29 november 2016 08:04 schreef renwan het volgende:
[..]
Daar ligt een probleem want de Belgen denken hetzelfde over hun Limburg als wij over het onze, ook zij willen er niets van weten
Geen idee, dat zou je ze moeten vragen.quote:Op dinsdag 29 november 2016 08:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Kunnen ze niet naar Duitsland dan? De taal spreken ze al.
Of willen die er ook niets van weten?
Ik heb de kenners gevraagd in dit topic.quote:Op dinsdag 29 november 2016 08:37 schreef renwan het volgende:
[..]
Geen idee, dat zou je ze moeten vragen.
Bedankt dat je de moeite hebt genomen om deze prangende vraag te stellen, ik wacht vol spanning op het antwoordquote:Op dinsdag 29 november 2016 08:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik heb de kenners gevraagd in dit topic.
KAA / Nederlanders in Duitsland deel 49: Umleitungen
Hopen dat er zo antwoord komt op deze belangrijke vraag.
Wtfquote:Op dinsdag 29 november 2016 01:27 schreef Harvest89 het volgende:
Die harde g moet toch pijn doen aan je keel? Ik vind het ook vaak onbeschoft klinken.
Kerkraads is voor mij de uitzondering die ik vermakelijk vind klinken zonder irritant te zijn.quote:Op dinsdag 29 november 2016 09:14 schreef GhpH het volgende:
Haha, kom eens naar Kerkrade, daar krijg je pas de ekte EKTE oorkanker. Dan vallen alle andere vormen van Limburgs wel mee. Vooral Kirchrois, Haerlens en Genks (BE) zijn het ergste.
Mijn vaders familie komt uit een dorpje in de buurt van Landgraaf (Rimburgquote:Op dinsdag 29 november 2016 09:14 schreef GhpH het volgende:
Haha, kom eens naar Kerkrade, daar krijg je pas de ekte EKTE oorkanker. Dan vallen alle andere vormen van Limburgs wel mee. Vooral Kirchrois, Haerlens en Genks (BE) zijn het ergste.
Nuja ik ben zelf een Limburger, en rivaliteit is best wel groot tussen sommige Limburgse steden.quote:Op dinsdag 29 november 2016 09:26 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Kerkraads is voor mij de uitzondering die ik vermakelijk vind klinken zonder irritant te zijn.
Haha landgraaf, iddquote:Op dinsdag 29 november 2016 09:30 schreef renwan het volgende:
[..]
Mijn vaders familie komt uit een dorpje in de buurt van Landgraaf (Rimburg). Het Limburgs van mijn oma kan ik nog goed volgen maar mijn overgroot oma sprak een rare mix van het plaatselijk dialect en Duits. Ze had altijd hele verhalen maar ik heb er nooit een woord van begrepen
Rimburg?quote:Op dinsdag 29 november 2016 09:30 schreef renwan het volgende:
[..]
Mijn vaders familie komt uit een dorpje in de buurt van Landgraaf (Rimburg). Het Limburgs van mijn oma kan ik nog goed volgen maar mijn overgroot oma sprak een rare mix van het plaatselijk dialect en Duits. Ze had altijd hele verhalen maar ik heb er nooit een woord van begrepen
Ja, ik weet het, ik ben zelf geen Limburger maar heb een tijdje in zowel Maastricht als Heerlen (Parkstadquote:Op dinsdag 29 november 2016 09:32 schreef GhpH het volgende:
[..]
Nuja ik ben zelf een Limburger, en rivaliteit is best wel groot tussen sommige Limburgse steden.
Je moet eens Maastrichtenaren tegen Roermonders horen. Of Maastrichtenaren tegen Heerlenaars, of Maastrichtenaren tegen Venlonaren, of Maastrichtenaren tegen Duitsers, of Maastrichtenaren tegen Maastrichtenaren...
Parkstad jezus christus, hoe leef jij nog?quote:Op dinsdag 29 november 2016 09:37 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Ja, ik weet het, ik ben zelf geen Limburger maar heb een tijdje in zowel Maastricht als Heerlen (Parkstad) gewoond. Alles tegen elkaar en ieder voor zich
Kun je nagaan hoe tough ik benquote:Op dinsdag 29 november 2016 09:40 schreef GhpH het volgende:
[..]
Parkstad jezus christus, hoe leef jij nog?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |