abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166971704
En nu moet ik nog een dorp opnoemen waar nog nooit iemand van heeft gehoord.
Langenboom.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_166971706
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 02:48 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

is ook zo'n gedoe als je geen natuurlijke interesse in andere hebt
Dat heb ik wel oprecht. Als mijn beste vriend een verhaal verteld over zijn zieke oma oid haak ik gewoon af. :')
Groot fan van User Wotte
  dinsdag 29 november 2016 @ 02:51:20 #253
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_166971707
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 02:50 schreef Insomnia_ het volgende:
En nu moet ik nog een dorp opnoemen waar nog nooit iemand van heeft gehoord.
Langenboom.
Zou iemand in Zaltbommel zijn stukjes lezen? ;(
Oh.
pi_166971708
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 02:51 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Zou iemand in Zaltbommel zijn stukjes lezen? ;(
Uit meelij wellicht
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  dinsdag 29 november 2016 @ 02:52:20 #255
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_166971713
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 02:50 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Geen probleem
Wat is een probleem
Imca Marina
Vandaag bij Pr. Obleem langsgeweest
Kale Harrie vond het ook grappig.
Ja maar het dan ook nog echt goed vinden van jezelf :{
Oh.
pi_166971715
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 02:52 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja maar het dan ook nog echt goed vinden van jezelf :{
De genialiteit
Is niet
Aan velen besteed
Kim Holland
De onwetenden
De niet intellectuelen
Karel Appel
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_166971718
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 02:51 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Dat heb ik wel oprecht. Als mijn beste vriend een verhaal verteld over zijn zieke oma oid haak ik gewoon af. :')
bij vrienden heb ik dat niet

Maar van die vage kennissen of gewoon vreemden die dan met je gaan praten in OV ofzo. Pff
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 29 november 2016 @ 02:53:31 #258
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_166971719
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 02:52 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

De genialiteit
Is niet
Aan velen besteed
Kim Holland
De onwetenden
De niet intellectuelen
Karel Appel
Ik ga stuk hier.
Oh.
pi_166971720
Karel Appel, (Amsterdam, 25 april 1921 – Zürich, 3 mei 2006), was een Nederlands schilder en beeldhouwer in de moderne kunst uit de tweede helft van de twintigste eeuw, die tot de expressionisten kan worden gerekend. Hij brak door met zijn lidmaatschap van de Cobra-groep.
Van jongs af aan wist Appel dat hij kunstschilder wilde worden, maar zijn ouders zagen hem liever in de kapperszaak. Hij moest enkele jaren bij zijn vader werken. In 1942 ging hij toch schilderkunst studeren aan de Rijksacademie in Amsterdam. Uit onvrede over deze beroepskeuze zetten zijn ouders hem op straat.

Appel volgde deze opleiding tot in 1944. Op de academie leerde hij over kunstgeschiedenis, waarover hij van huis uit weinig had meegekregen. Hij bekwaamde zich in de traditionele teken- en schilderkunst. Om zijn studie mogelijk te maken ontving Appel een beurs van het Departement van Volksvoorlichting en Kunsten. Voor het verkrijgen van die beurs had Appel volgens Adriaan Venema regelmatig contact met de nationaalsocialist Ed Gerdes, hoofd van de afdeling Bouwkunst, Beeldende Kunsten en Kunstnijverheid van de Academie, aan wie hij vaak een extra ondersteuning vroeg, die hij niet altijd kreeg.

Achteraf is Appel verweten dat hij ging studeren tijdens de Duitse bezetting, terwijl de Duitsers in eigen land een zeer repressief beleid voerden tegen de zogenoemde Entartete Kunst en binnen Nederland vooral tegen kunstenaars van Joodse afkomst. Appel zelf verklaarde dat hij nooit met de Duitsers had meegewerkt, wel graag een beurs wilde, maar verder alleen op de academie had gezeten om goed te leren schilderen. Appel voelde zich dan ook niet verbonden met de Duitsers. Kunst was een kwestie van het hart en politieke voorkeuren interesseerden hem weinig. Andere kunstenaars waren tijdens de oorlog principiëler en weigerden bijvoorbeeld om lid te worden van de Kultuurkamer, waardoor ze het zonder inkomsten moesten doen.

In de periode aan de academie ontmoette Appel Corneille. Iets later maakte hij kennis met Constant. Er ontstond een intense vriendschap tussen hen die vele jaren zou standhouden. Met Constant maakte Appel na de oorlog reizen naar Luik en Parijs. De twee exposeerden samen.

Aan het begin van de hongerwinter ontvluchtte Appel zijn huis - hij woonde inmiddels niet meer bij zijn ouders - uit angst om door de Duitse bezetters te worden opgepakt vanwege zijn weigering in Duitsland te werken. Tijdens de winter zwierf hij door Nederland, in de richting van zijn broer die bij Hengelo woonde. Schilderen lukte in die periode nauwelijks, hoewel hij wel enkele portretten tekende van hongerende mensen.

Na de oorlog kwam Appel verzwakt terug in Amsterdam, waar hij een korte relatie had met Truusje, die echter al spoedig overleed aan tuberculose. Er waren toen weinigen die iets in Appel zagen. Uitzonderingen waren de kunstcriticus H. Klinkenberg, die een positief artikel over Appel schreef, en de rijke Luikse verzamelaar Ernest van Zuylen, die jaarlijks kunst van Appel aankocht.
1946–1956 Cobra

In 1946 had Appel zijn eerste solo-expositie in Het Beerenhuis in Groningen. Wat later nam hij deel aan de expositie Jonge Schilders in het Stedelijk Museum in Amsterdam. Hij liet zich in deze periode vooral beïnvloeden door de kunst van Picasso, Matisse en Jean Dubuffet. Vooral de laatste maakte rauwe werken met andere materialen dan alleen verf.

Appel begon in 1947 met beeldhouwen, nadat hij beeldhouwer Carel Kneulman daarover had geraadpleegd. Tijdgenoten van Appel noemden diens producten echter geen beeldhouwwerken. Appel verzamelde allerlei afval, sloopte zelfs de houten luiken van zijn ramen en de haak van de hijsbalk van zijn zolderkamer. Van dat hout, een bezemsteel en een stofzuigerslang maakte hij het werk Drift op Zolder. Met rode en zwarte verf bracht hij de vorm van een hoofd en ogen aan. In deze periode leefde Appel samen met Tony Sluyter.

Over dit werk zou Lucebert in zijn bundel uit 1974 schrijven:

tussen ladingen zakspiegeltjes zeepbellen

bakpoeder

kurken schuimspanen parapluus krijt messen
speelgoedautoos tuinsproeiers pijpewissers

newtonringen

akademische busten geprepareerde darmen

limonaderietjes

ontlok je aan het leven al de elkaar omarmende
en de elkaar verscheurende kleuren

Op 16 juli 1948 richtten de kunstenaars Karel Appel, Corneille en Constant samen met Anton Rooskens, Theo Wolvecamp, die zich Theo Wolvé noemt, en Jan Nieuwenhuys, de broer van Constant, de Experimentele Groep in Holland op. Ook Tjeerd Hansma was bij de oprichting, maar deze vrijbuiter en vechtersbaas verliet de groep. De Belgische schrijver Hugo Claus sloot later aan.

De eerste publicatie van de groep bevatte een sterk links georiënteerd manifest van Constant. Appel voelde zich hier niet bij horen, het ging hem om de kunst alleen; "l'art pour l'art". Toen Appel een serie schilderijen maakte genaamd Kampong bloed, naar aanleiding van de politionele acties van Nederland in Indonesië, ging het hem eerder om de menselijke verontwaardiging over het leed van de individuele mens dan om het uitdragen van een marxistisch standpunt.
Vragende kinderen
in een 3-dimensionale versie
1949
Tate Modern, Londen

In november 1948 bezochten enkele leden van de Experimentele Groep een internationale conferentie over avant-garde kunst in Parijs, die was georganiseerd door Franse en Belgische surrealistische collega's. Constant las er een vertaling van zijn manifest voor, dat echter niet aansloeg bij het publiek.

Onder anderen de Belg Christian Dotremont vond de benadering van de Fransen te sektarisch. Enkele Deense, Nederlandse en Belgische kunstenaars trokken zich daarop terug uit het congres en richtten de groep Cobra op. Cobra is een afkorting van Copenhagen, Brussel, Amsterdam. Intussen werd het werk van de Experimentele Groep in Nederland slecht ontvangen.

Een christelijk maandblad, Op den uitkijk, schreef dat ze maar beter met hun werken de Kalverstraat konden gaan plaveien, of het werk in het IJ konden gooien, dan het onder de ogen te brengen van het goedburgerlijke Nederlandse volk. Niettemin exposeerde De Bijenkorf het werk van Appel, Corneille en Constant, waar het onder anderen de architect Aldo van Eyck onder ogen kwam. De directeur van het Stedelijk Museum, Willem Sandberg, had echter "geen ruimte" om kunst van de Experimentele Groep te exposeren. In Denemarken werd het werk van Cobra door de pers welwillend ontvangen. Toen Appel naar Kopenhagen reisde, genoot hij daar van de gemoedelijke sfeer.

Tot verbazing van de leden kreeg Cobra in 1949 toch een expositie in het Stedelijk Museum in Amsterdam. De tentoonstelling werd een schandaal. Teleurgesteld daarover vestigde Appel zich in 1950 in Parijs. Later vertelde hij dat het voortdurende gescheld hem uit Nederland had verjaagd. Dezelfde expositie als in het Stedelijk Museum was vervolgens te zien in Parijs en werd daar veel beter ontvangen dan in Amsterdam.

In Parijs introduceerde Hugo Claus Appel bij Michel Tapié, die daarop verschillende tentoonstellingen van het werk van Appel organiseerde. Zo kreeg Appel in 1953 een solo-expositie in het Paleis van de Schone Kunsten in Brussel. In 1954 ontving hij de UNESCO-prijs in de biënnale van Venetië.

Nog steeds werd Appel niet geaccepteerd in Nederland. Hij kreeg weliswaar een opdracht van de gemeente Amsterdam om een wandschildering te maken voor de kantine van het stadhuis, het huidige hotel Sofitel Amsterdam The Grand, maar dit leidde tot een rel. Na protest van de ambtenaren werd het werk met als titel Vragende kinderen, destijds de twistappel genoemd, tien jaar lang onder behang bedekt. De ambtenaren vonden de schildering barbaars, wreed en gewelddadig.

Eind 1950 maakten Appel en Hugo Claus samen een set geïllustreerde gedichten, De blijde en onvoorziene week, die mensen op voorinschrijving konden ontvangen. Er bleken slechts drie inschrijvers te zijn. Het boekje verscheen in 200 exemplaren, gekopieerd, en eigenhandig ingekleurd. Claus schrijft hierover in 1968: "Het was onze ‘policy’ om zo'n boekje op één namiddag te maken. Met een minieme aanmoediging hadden we er toen vijftig per jaar gemaakt." Maar die aanmoediging bleef gezien het aantal intekenaars uit. Momenteel is zo'n boekje een van de 100 hoogtepunten van de Koninklijke Bibliotheek in Den Haag.

Na het uiteenvallen van Cobra begon Karel Appel met steeds dikkere verf, impasto te schilderen. Zijn werk werd steeds wilder en ogenschijnlijk minder beheerst.

De internationale doorbraak van Appel begon rond 1953, toen zijn werk te zien was op de Biënnale van São Paulo. In 1954 kwamen er solotentoonstellingen van Appel in Parijs en New York. Hij maakte talloze muurschilderingen voor openbare gebouwen. In 1955 maakte hij een 80 meter lange muurschildering voor de Nationale Energie Manifestatie 1955.

_O_
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_166971725
Die paar dagen dat Tong nuchter was ging ie best zinnige dingen zeggen.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  dinsdag 29 november 2016 @ 02:54:39 #261
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_166971726
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 02:53 schreef Insomnia_ het volgende:
Karel Appel, (Amsterdam, 25 april 1921 – Zürich, 3 mei 2006), was een Nederlands schilder en beeldhouwer in de moderne kunst uit de tweede helft van de twintigste eeuw, die tot de expressionisten kan worden gerekend. Hij brak door met zijn lidmaatschap van de Cobra-groep.
Van jongs af aan wist Appel dat hij kunstschilder wilde worden, maar zijn ouders zagen hem liever in de kapperszaak. Hij moest enkele jaren bij zijn vader werken. In 1942 ging hij toch schilderkunst studeren aan de Rijksacademie in Amsterdam. Uit onvrede over deze beroepskeuze zetten zijn ouders hem op straat.

Appel volgde deze opleiding tot in 1944. Op de academie leerde hij over kunstgeschiedenis, waarover hij van huis uit weinig had meegekregen. Hij bekwaamde zich in de traditionele teken- en schilderkunst. Om zijn studie mogelijk te maken ontving Appel een beurs van het Departement van Volksvoorlichting en Kunsten. Voor het verkrijgen van die beurs had Appel volgens Adriaan Venema regelmatig contact met de nationaalsocialist Ed Gerdes, hoofd van de afdeling Bouwkunst, Beeldende Kunsten en Kunstnijverheid van de Academie, aan wie hij vaak een extra ondersteuning vroeg, die hij niet altijd kreeg.

Achteraf is Appel verweten dat hij ging studeren tijdens de Duitse bezetting, terwijl de Duitsers in eigen land een zeer repressief beleid voerden tegen de zogenoemde Entartete Kunst en binnen Nederland vooral tegen kunstenaars van Joodse afkomst. Appel zelf verklaarde dat hij nooit met de Duitsers had meegewerkt, wel graag een beurs wilde, maar verder alleen op de academie had gezeten om goed te leren schilderen. Appel voelde zich dan ook niet verbonden met de Duitsers. Kunst was een kwestie van het hart en politieke voorkeuren interesseerden hem weinig. Andere kunstenaars waren tijdens de oorlog principiëler en weigerden bijvoorbeeld om lid te worden van de Kultuurkamer, waardoor ze het zonder inkomsten moesten doen.

In de periode aan de academie ontmoette Appel Corneille. Iets later maakte hij kennis met Constant. Er ontstond een intense vriendschap tussen hen die vele jaren zou standhouden. Met Constant maakte Appel na de oorlog reizen naar Luik en Parijs. De twee exposeerden samen.

Aan het begin van de hongerwinter ontvluchtte Appel zijn huis - hij woonde inmiddels niet meer bij zijn ouders - uit angst om door de Duitse bezetters te worden opgepakt vanwege zijn weigering in Duitsland te werken. Tijdens de winter zwierf hij door Nederland, in de richting van zijn broer die bij Hengelo woonde. Schilderen lukte in die periode nauwelijks, hoewel hij wel enkele portretten tekende van hongerende mensen.

Na de oorlog kwam Appel verzwakt terug in Amsterdam, waar hij een korte relatie had met Truusje, die echter al spoedig overleed aan tuberculose. Er waren toen weinigen die iets in Appel zagen. Uitzonderingen waren de kunstcriticus H. Klinkenberg, die een positief artikel over Appel schreef, en de rijke Luikse verzamelaar Ernest van Zuylen, die jaarlijks kunst van Appel aankocht.
1946–1956 Cobra

In 1946 had Appel zijn eerste solo-expositie in Het Beerenhuis in Groningen. Wat later nam hij deel aan de expositie Jonge Schilders in het Stedelijk Museum in Amsterdam. Hij liet zich in deze periode vooral beïnvloeden door de kunst van Picasso, Matisse en Jean Dubuffet. Vooral de laatste maakte rauwe werken met andere materialen dan alleen verf.

Appel begon in 1947 met beeldhouwen, nadat hij beeldhouwer Carel Kneulman daarover had geraadpleegd. Tijdgenoten van Appel noemden diens producten echter geen beeldhouwwerken. Appel verzamelde allerlei afval, sloopte zelfs de houten luiken van zijn ramen en de haak van de hijsbalk van zijn zolderkamer. Van dat hout, een bezemsteel en een stofzuigerslang maakte hij het werk Drift op Zolder. Met rode en zwarte verf bracht hij de vorm van een hoofd en ogen aan. In deze periode leefde Appel samen met Tony Sluyter.

Over dit werk zou Lucebert in zijn bundel uit 1974 schrijven:

tussen ladingen zakspiegeltjes zeepbellen

bakpoeder

kurken schuimspanen parapluus krijt messen
speelgoedautoos tuinsproeiers pijpewissers

newtonringen

akademische busten geprepareerde darmen

limonaderietjes

ontlok je aan het leven al de elkaar omarmende
en de elkaar verscheurende kleuren

Op 16 juli 1948 richtten de kunstenaars Karel Appel, Corneille en Constant samen met Anton Rooskens, Theo Wolvecamp, die zich Theo Wolvé noemt, en Jan Nieuwenhuys, de broer van Constant, de Experimentele Groep in Holland op. Ook Tjeerd Hansma was bij de oprichting, maar deze vrijbuiter en vechtersbaas verliet de groep. De Belgische schrijver Hugo Claus sloot later aan.

De eerste publicatie van de groep bevatte een sterk links georiënteerd manifest van Constant. Appel voelde zich hier niet bij horen, het ging hem om de kunst alleen; "l'art pour l'art". Toen Appel een serie schilderijen maakte genaamd Kampong bloed, naar aanleiding van de politionele acties van Nederland in Indonesië, ging het hem eerder om de menselijke verontwaardiging over het leed van de individuele mens dan om het uitdragen van een marxistisch standpunt.
Vragende kinderen
in een 3-dimensionale versie
1949
Tate Modern, Londen

In november 1948 bezochten enkele leden van de Experimentele Groep een internationale conferentie over avant-garde kunst in Parijs, die was georganiseerd door Franse en Belgische surrealistische collega's. Constant las er een vertaling van zijn manifest voor, dat echter niet aansloeg bij het publiek.

Onder anderen de Belg Christian Dotremont vond de benadering van de Fransen te sektarisch. Enkele Deense, Nederlandse en Belgische kunstenaars trokken zich daarop terug uit het congres en richtten de groep Cobra op. Cobra is een afkorting van Copenhagen, Brussel, Amsterdam. Intussen werd het werk van de Experimentele Groep in Nederland slecht ontvangen.

Een christelijk maandblad, Op den uitkijk, schreef dat ze maar beter met hun werken de Kalverstraat konden gaan plaveien, of het werk in het IJ konden gooien, dan het onder de ogen te brengen van het goedburgerlijke Nederlandse volk. Niettemin exposeerde De Bijenkorf het werk van Appel, Corneille en Constant, waar het onder anderen de architect Aldo van Eyck onder ogen kwam. De directeur van het Stedelijk Museum, Willem Sandberg, had echter "geen ruimte" om kunst van de Experimentele Groep te exposeren. In Denemarken werd het werk van Cobra door de pers welwillend ontvangen. Toen Appel naar Kopenhagen reisde, genoot hij daar van de gemoedelijke sfeer.

Tot verbazing van de leden kreeg Cobra in 1949 toch een expositie in het Stedelijk Museum in Amsterdam. De tentoonstelling werd een schandaal. Teleurgesteld daarover vestigde Appel zich in 1950 in Parijs. Later vertelde hij dat het voortdurende gescheld hem uit Nederland had verjaagd. Dezelfde expositie als in het Stedelijk Museum was vervolgens te zien in Parijs en werd daar veel beter ontvangen dan in Amsterdam.

In Parijs introduceerde Hugo Claus Appel bij Michel Tapié, die daarop verschillende tentoonstellingen van het werk van Appel organiseerde. Zo kreeg Appel in 1953 een solo-expositie in het Paleis van de Schone Kunsten in Brussel. In 1954 ontving hij de UNESCO-prijs in de biënnale van Venetië.

Nog steeds werd Appel niet geaccepteerd in Nederland. Hij kreeg weliswaar een opdracht van de gemeente Amsterdam om een wandschildering te maken voor de kantine van het stadhuis, het huidige hotel Sofitel Amsterdam The Grand, maar dit leidde tot een rel. Na protest van de ambtenaren werd het werk met als titel Vragende kinderen, destijds de twistappel genoemd, tien jaar lang onder behang bedekt. De ambtenaren vonden de schildering barbaars, wreed en gewelddadig.

Eind 1950 maakten Appel en Hugo Claus samen een set geïllustreerde gedichten, De blijde en onvoorziene week, die mensen op voorinschrijving konden ontvangen. Er bleken slechts drie inschrijvers te zijn. Het boekje verscheen in 200 exemplaren, gekopieerd, en eigenhandig ingekleurd. Claus schrijft hierover in 1968: "Het was onze ‘policy’ om zo'n boekje op één namiddag te maken. Met een minieme aanmoediging hadden we er toen vijftig per jaar gemaakt." Maar die aanmoediging bleef gezien het aantal intekenaars uit. Momenteel is zo'n boekje een van de 100 hoogtepunten van de Koninklijke Bibliotheek in Den Haag.

Na het uiteenvallen van Cobra begon Karel Appel met steeds dikkere verf, impasto te schilderen. Zijn werk werd steeds wilder en ogenschijnlijk minder beheerst.

De internationale doorbraak van Appel begon rond 1953, toen zijn werk te zien was op de Biënnale van São Paulo. In 1954 kwamen er solotentoonstellingen van Appel in Parijs en New York. Hij maakte talloze muurschilderingen voor openbare gebouwen. In 1955 maakte hij een 80 meter lange muurschildering voor de Nationale Energie Manifestatie 1955.

_O_
Woehaaa ha ha ha :D ik schater

:P
Oh.
  dinsdag 29 november 2016 @ 02:55:03 #262
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_166971728
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 02:54 schreef Insomnia_ het volgende:
Die paar dagen dat Tong nuchter was ging ie best zinnige dingen zeggen.
Ik kon zowaar leuk met hem praten ja :)

Jammer dat hij zijn terugval kreeg
Oh.
pi_166971729
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 02:52 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja maar het dan ook nog echt goed vinden van jezelf :{
Die man heeft het woord zelfspot niet uitgevonden
Groot fan van User Wotte
  dinsdag 29 november 2016 @ 02:55:44 #264
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_166971731
Al had ik vorige week ook een vriend van mijn broer die filmpjes ging sturen op whatsapp hoe hij coke snoof
Oh.
  dinsdag 29 november 2016 @ 02:56:13 #265
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_166971733
Topvermaak was dat toen een hele groepschat van slag was
Oh.
pi_166971735
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 02:56 schreef JR-Style-93 het volgende:
Topvermaak was dat toen een hele groepschat van slag was
hoezo door wat sos
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  dinsdag 29 november 2016 @ 02:57:27 #267
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_166971738
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 02:56 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

hoezo door wat sos
omdat ze dachten dat hij stoer wilde doen en hem verslaafd vonden

en toen werden ze nog kwaad op mij en mijn broer enzo die stuk gingen want hem al langer kennen
Oh.
pi_166971739
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 02:53 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

bij vrienden heb ik dat niet

Maar van die vage kennissen of gewoon vreemden die dan met je gaan praten in OV ofzo. Pff
Dat lukt mij wel. Even sociale Tjacka aan en het is weer overleefd. Maar het is dan wel meer verhalen vertellen dan luisteren ja.
Groot fan van User Wotte
  dinsdag 29 november 2016 @ 02:57:55 #269
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_166971741
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 02:57 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Dat lukt mij wel. Even sociale Tjacka aan en het is weer overleefd. Maar het is dan wel meer verhalen vertellen dan luisteren ja.
Ging je bij mij ook sociale Tjacka aanzetten?
Oh.
pi_166971746
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 02:57 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ging je bij mij ook sociale Tjacka aanzetten?
Was het mislukt?
Groot fan van User Wotte
pi_166971747
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 02:59 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Was het mislukt?
Nee de Mis Lukt

:P
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  dinsdag 29 november 2016 @ 03:00:58 #272
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_166971752
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 02:59 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Was het mislukt?
Je kan bij mij ook gewoon jezelf zijn hoor
Oh.
  dinsdag 29 november 2016 @ 03:01:19 #273
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_166971753
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 03:00 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Nee de Mis Lukt

:P
Dit grapje heb je van Ad Rem

:P
Oh.
pi_166971754
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 03:01 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dit grapje heb je van Ad Rem

:P
was FF pisse

:P
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_166971756
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 03:00 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Je kan bij mij ook gewoon jezelf zijn hoor
Stop eens met dat flirten zeg
Groot fan van User Wotte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')