Jammer, het wordt dus echt een actiefilm.quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hier staat de nieuwe trailer.
quote:<Seigfried> In other random news, there's a movie based on I, Robot by Issac Asimov coming out starring Will Smith.
<Seigfried> I hear it starts with a 5-minute montage of the cast and crew of the film peeing on Asimov's grave.
Zo zou je het wel kunnen omschrijven ja...quote:Op woensdag 14 april 2004 01:58 schreef kastanova het volgende:
[..]
Als je het doet, moet je het goed doen...quote:Op donderdag 24 juli 2003 23:40 schreef victorinox het volgende:
Geen toeval. Asimov was één van de belangrijkste science-fiction auteurs. Zijn werk hebben de gebroeders Wachowski ongetwijfeld beïnvloed.quote:maar ik vond het wel een grappig toeval
Jammer alleen dat Asimov's werk deze film niet heeft beïnvloedquote:Op vrijdag 11 juni 2004 14:36 schreef nederhorror.nl het volgende:
Geen toeval. Asimov was één van de belangrijkste science-fiction auteurs. Zijn werk hebben de gebroeders Wachowski ongetwijfeld beïnvloed.
Tj adat dacht ik van tolkien ook en dat is een hele goede serie geworden. Boek blijft beter ok, maar desalniettemin. ik ben zeker wel benieuwd naar deze film.quote:Op vrijdag 6 december 2002 01:18 schreef MadScientist het volgende:
Het is gebaseerd op Asimov's boeken, dus zal wel wat terug te vinden zijn, echter lijkt het gereduceerd te zijn tot een schreeuwerige actiefilm. Op Aint-it-cool-news zijn er geruchten dat de trailers niet de film weerspiegelen en dat er hoop is. Ik heb niet verder gelezen omdat ik toch verrast wil worden.quote:Jammer alleen dat Asimov's werk deze film niet heeft beïnvloed[/b]
Wat eigenaardig is: in I, ROBOT wordt de eerste wet in THE EVITABLE CONFLICT ook beschreven als:quote:Hetzelfde geldt voor de wetten der Robotica, zoals opgesteld door Isaac Asimiv, doch niet na de revisie. Asimov zag in dat zijn wetten niet juist waren in een extreem geval. Dit noopte hem de Nulde (of Zeroth 0th)) wet in te voeren:
Dat ging specifiek over "the machines", wat eerder supercomputers zijn dan robots. Het valt te verdedigen dat door de veel grotere hoeveelheden informatie die de machines ter beschikking hadden ze wel de mogelijkheid hadden om het grote geheel te overzien, in tegenstelling tot de individuele huis, tuin en keukenrobots.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 14:45 schreef nederhorror.nl het volgende:
Wat eigenaardig is: in I, ROBOT wordt de eerste wet in THE EVITABLE CONFLICT ook beschreven als:
"They are robots, and they follow the first law. But the machines work not for any single human being, but for all humanity, so that the first law becomes: 'No machine may harm humanity; or, through inaction, allow humanity come to harm.'
Er staat anders: "Think about the Machines for a while, Stephen. They are robots, and they follow the first law. Ze zijn minder mobiel, maar hebben ook positronic brains.quote:Dat ging specifiek over "the machines", wat eerder supercomputers zijn dan robots.
Mee eens, maar een individu is een onderdeel van het grote geheel, de mensheid. Als je één persoon niets aan kunt doen, dan zul je het grote geheel ook niets aan kunnen doen, lijkt mij.quote:Het valt te verdedigen dat door de veel grotere hoeveelheden informatie die de machines ter beschikking hadden ze wel de mogelijkheid hadden om het grote geheel te overzien, in tegenstelling tot de individuele huis, tuin en keukenrobots.
Dat weet ik. Toch geeft die extra hoeveelheid data ze een viewpoint wat de mobiele robots in die periode niet hebben, en dat wilde ik even benadrukken.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 16:03 schreef nederhorror.nl het volgende:
Er staat anders: "Think about the Machines for a while, Stephen. They are robots, and they follow the first law. Ze zijn minder mobiel, maar hebben ook positronic brains.
Niet mee eens, maar eigenlijk is dit niet het topic om hele verhandelingen te gaan houden over Asimovs werk (zeker omdat we het al eens waren dat dat werk niets met de film van doen hadquote:Mee eens, maar een individu is een onderdeel van het grote geheel, de mensheid. Als je één persoon niets aan kunt doen, dan zul je het grote geheel ook niets aan kunnen doen, lijkt mij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |