abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17956198
Ik houd m'n hart vast.
Uit nieuwsgierigheid zal ik best gaan kijken, maar ik houd mijn hart vast.
Burnt to the core but not broken
pi_17956429
Niet altijd zo negatief denken

Ik persoonlijk vind de robots etc leuk gemaakt
Van sommige mensen vraag ik me af hoe ze ooit het snelste zaadcelletje hebben kunnen zijn
pi_17957343
Is niet zozeer omdat ik heel negatief ben.
Ik ben alleen wantrouwend dat het er voor geen meter geloofwaardig uitziet.

Voorts basseer ik mijn treughoudendheid op het darma rond Robin WIlliams in "Bicentennial Man", dat vond ik persoonlijk ook zo'n draak van een film.
Burnt to the core but not broken
  dinsdag 13 april 2004 @ 20:06:41 #29
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_18400310
Hier staat de nieuwe trailer.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 14 april 2004 @ 01:49:19 #30
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_18408079
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 20:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hier staat de nieuwe trailer.
Jammer, het wordt dus echt een actiefilm.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_18408159
quote:
<Seigfried> In other random news, there's a movie based on I, Robot by Issac Asimov coming out starring Will Smith.
<Seigfried> I hear it starts with a 5-minute montage of the cast and crew of the film peeing on Asimov's grave.
I was an atheist until I realized I was God
  woensdag 14 april 2004 @ 02:01:13 #32
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_18408189
quote:
Op woensdag 14 april 2004 01:58 schreef kastanova het volgende:

[..]
Zo zou je het wel kunnen omschrijven ja...
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  woensdag 14 april 2004 @ 02:18:50 #33
57573 Mr-Mackey
Libertariër
pi_18408338
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 23:40 schreef victorinox het volgende:
Als je het doet, moet je het goed doen...
Sci-Fi heeft z'n invloed gehad op de moderne wetenschap. Denk bij voorbeeld aan Terraforming.
Een SciFi-term die men in de toekomst daadwerkelijk wil gaan toepassen op mars. Inmiddels algemeen geaccepteerd c.q. geadopteerd door de physici. Hetzelfde geldt voor de wetten der Robotica, zoals opgesteld door Isaac Asimiv, doch niet na de revisie. Asimov zag in dat zijn wetten niet juist waren in een extreem geval. Dit noopte hem de Nulde (of Zeroth 0th)) wet in te voeren:

The Three Laws were extended by a fourth law, the 'Zeroth Law', so named to continue the pattern of lower-numbered laws superseding higher-numbered laws. It was supposedly invented by R. Daneel Olivaw and R. Giskard Reventlov in Robots and Empire, although it was mentioned earlier in "The Evitable Conflict" by Susan Calvin. In Robots and Empire, Giskard was the first robot to act according to the Zeroth Law, although it proved destructive to his positronic brain, as he violated the First Law. Daneel, over the course of many thousand years, was able to adapt himself to be able to fully obey the Zeroth Law.

0. A robot may not injure humanity, or, through inaction, allow humanity to come to harm

A condition stating that the Zeroth Law must not be broken was added to the original Laws.

Daar computers/robots beginnen te tellen bij nul, is het nog logisch te implementeren ook!
Vier wetten == twee bits
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
  woensdag 14 april 2004 @ 06:23:24 #34
65470 Kindred_Spirits
K i n d r e d _ S p i r i t s
pi_18409465
mygod.. übertweaker alert!
_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
pi_18413844
Zeik niet zo lijkt me leuk filmpje trailer is vetjes
  zaterdag 17 april 2004 @ 11:52:47 #36
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_18486627
En nu is er ook een featurette

The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_19707542
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 11:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
En nu is er ook een featurette

Oooeehhh.... Dit ziet er zeker weten goed uit!
  woensdag 9 juni 2004 @ 23:13:17 #38
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19769444
Kijk hier de nieuwe trailer
  vrijdag 11 juni 2004 @ 11:50:58 #39
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_19807349
Wanneer is ie in NL uit????? Ook rond 16 Juli??
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  vrijdag 11 juni 2004 @ 14:08:37 #40
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_19810243
Ik ken het boek niet, maar ik heb pas die trailer gezien van I Robot in de bios.
Het allereerste wat bij mij op kwam was "prologue van The Matrix"
Voor zover ik kon zien sloot het behoorlijk goed aan op een van de Animatrix verhalen...

Hoop dat ik niemand hiermee voor z'n hoofd stoot, maar ik vond het wel een grappig toeval
Signature:
Maximaal
4
regels
  vrijdag 11 juni 2004 @ 14:36:11 #41
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_19810885
quote:
maar ik vond het wel een grappig toeval
Geen toeval. Asimov was één van de belangrijkste science-fiction auteurs. Zijn werk hebben de gebroeders Wachowski ongetwijfeld beïnvloed.
Nederhorror leeft! | www.nederhorror.nl
pi_19810941
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 14:36 schreef nederhorror.nl het volgende:
Geen toeval. Asimov was één van de belangrijkste science-fiction auteurs. Zijn werk hebben de gebroeders Wachowski ongetwijfeld beïnvloed.
Jammer alleen dat Asimov's werk deze film niet heeft beïnvloed .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 11 juni 2004 @ 14:40:35 #43
96334 jadoei
aaaaaargh!
pi_19810991
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 01:18 schreef MadScientist het volgende:
Tj adat dacht ik van tolkien ook en dat is een hele goede serie geworden. Boek blijft beter ok, maar desalniettemin. ik ben zeker wel benieuwd naar deze film.
--grumble fucking passwords grumble ----
  vrijdag 11 juni 2004 @ 14:40:52 #44
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_19810997
quote:
Jammer alleen dat Asimov's werk deze film niet heeft beïnvloed[/b]
Het is gebaseerd op Asimov's boeken, dus zal wel wat terug te vinden zijn, echter lijkt het gereduceerd te zijn tot een schreeuwerige actiefilm. Op Aint-it-cool-news zijn er geruchten dat de trailers niet de film weerspiegelen en dat er hoop is. Ik heb niet verder gelezen omdat ik toch verrast wil worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door nederhorror.nl op 11-06-2004 14:47:16 ]
  vrijdag 11 juni 2004 @ 14:45:57 #45
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_19811130
quote:
Hetzelfde geldt voor de wetten der Robotica, zoals opgesteld door Isaac Asimiv, doch niet na de revisie. Asimov zag in dat zijn wetten niet juist waren in een extreem geval. Dit noopte hem de Nulde (of Zeroth 0th)) wet in te voeren:
Wat eigenaardig is: in I, ROBOT wordt de eerste wet in THE EVITABLE CONFLICT ook beschreven als:

"They are robots, and they follow the first law. But the machines work not for any single human being, but for all humanity, so that the first law becomes: 'No machine may harm humanity; or, through inaction, allow humanity come to harm.'

Die toevoeging is dus onnodig, lijkt me.
pi_19811209
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 14:45 schreef nederhorror.nl het volgende:
Wat eigenaardig is: in I, ROBOT wordt de eerste wet in THE EVITABLE CONFLICT ook beschreven als:

"They are robots, and they follow the first law. But the machines work not for any single human being, but for all humanity, so that the first law becomes: 'No machine may harm humanity; or, through inaction, allow humanity come to harm.'
Dat ging specifiek over "the machines", wat eerder supercomputers zijn dan robots. Het valt te verdedigen dat door de veel grotere hoeveelheden informatie die de machines ter beschikking hadden ze wel de mogelijkheid hadden om het grote geheel te overzien, in tegenstelling tot de individuele huis, tuin en keukenrobots.
pi_19811240
Ik heb de trailer in de bios gezien en hij lijkt mij zeker de moeite waard. Het deed me inderdaad ook enigszins aan The Matrix denken, ook wat aan de droid battle uit Star Wars 1 (die grote kar vol met robots).
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
  vrijdag 11 juni 2004 @ 16:03:38 #48
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_19813411
quote:
Dat ging specifiek over "the machines", wat eerder supercomputers zijn dan robots.
Er staat anders: "Think about the Machines for a while, Stephen. They are robots, and they follow the first law. Ze zijn minder mobiel, maar hebben ook positronic brains.
quote:
Het valt te verdedigen dat door de veel grotere hoeveelheden informatie die de machines ter beschikking hadden ze wel de mogelijkheid hadden om het grote geheel te overzien, in tegenstelling tot de individuele huis, tuin en keukenrobots.
Mee eens, maar een individu is een onderdeel van het grote geheel, de mensheid. Als je één persoon niets aan kunt doen, dan zul je het grote geheel ook niets aan kunnen doen, lijkt mij.
pi_19813641
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 16:03 schreef nederhorror.nl het volgende:
Er staat anders: "Think about the Machines for a while, Stephen. They are robots, and they follow the first law. Ze zijn minder mobiel, maar hebben ook positronic brains.
Dat weet ik. Toch geeft die extra hoeveelheid data ze een viewpoint wat de mobiele robots in die periode niet hebben, en dat wilde ik even benadrukken.
quote:
Mee eens, maar een individu is een onderdeel van het grote geheel, de mensheid. Als je één persoon niets aan kunt doen, dan zul je het grote geheel ook niets aan kunnen doen, lijkt mij.
Niet mee eens, maar eigenlijk is dit niet het topic om hele verhandelingen te gaan houden over Asimovs werk (zeker omdat we het al eens waren dat dat werk niets met de film van doen had ).
  vrijdag 11 juni 2004 @ 16:15:43 #50
38056 uniekje
blond... en trots ook
pi_19813768
Wat ik nooit begreep was die eerste wet, die zichzelf volgens mij in een bepaald geval tegenspreekt.

Stel: Een mens probeert een ander mens te vermoorden. De robot is getuige.

Dit heeft tot gevolg dat de robot zou moeten ingrijpen omdat de 1e wet stelt dat dit moet ("...or, through it's inactivity, allow a human to be harmed).
Dus zou hij de aanvallende persoon moeten tegenhouden. Maar om dat te doen zal de robot de aanvallende persoon moeten verwonden/pijnigen/weet ik wat, maar in ieder geval uitschakelen... dit mag dus weer niet volgens de 1e wet (A robot may not harm a human).

Ja, klinkt vaag, maar dat komt ook doordat het vrijdagmiddag is...
We must believe in luck. For how else can we explain the success of those we don't like?
De Rukkers van het Zuiden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')