abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:20:29 #101
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182368687
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:00 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik heb een iets andere ervaring hoor, maar ik woon in omgeving Antwerpen, misschien dat dat scheelt :D
Ik heb 5 jaar in Brussel gewoond dus zodoende veel Vlaamse vrienden. Mijn ervaring is dat huren doorgaans eenheidsworst oplevert en zij die kopen, wonen steevast in paleisjes.
Resistance is futile.
pi_182390214
Prachtig!
  Lieve Belg maandag 8 oktober 2018 @ 20:45:58 #103
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_182398982
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 23:17 schreef Setheh het volgende:
Dat ziet er mooi uit! Wat voor een onderhoud ga je op den duur hebben met dat hout en hoe zal het verkleuren?

Verder een mooie laag isolatie die er tegenaan gaat; is de verwachting dat het 's winters dan warm is en 's zomers koel? Of gaat het huis, eenmaal opgewarmd bij een hittegolf, juist erg lang de warmte vast houden? (Ik geloof dat dit is was we hebben met de meeste Vinex wijken in Nederland. Lekker zweten in de zomer. ;))
Deze zomer is het relatief koel gebleven. Ik ga niet zeggen fris, maar toch merkbaar frisser dan de 30 graden die het buiten was.
Dat is het nadeel van alle isolatie heden dage. Je kan de warmte buiten houden, maar je kan ze evengoed binnen houden. En in de zomer is dat dan niet echt zo aangenaam :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 23:27 schreef bleiblei het volgende:
mooie materiaal keuze! Zie je niet veel maar het oogt erg stijlvol.
De architect gebruikt het hier in de omgeving wel meer. Een combinatie van hout en leien. Maar ook van grote betonvlakten als gevel. Dat laatste vind ik dan weer niet echt zo mooi.

quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:53 schreef Seven. het volgende:
veel minder snel geneigd om instapklare huizen te kopen en ze zien veel meer de mogelijkheden dan de noorderburen. Jullie houden echt niet van eenheidsworst, Vlamingen zijn wat betreft hun woningen echt veel meer gesteld op uniek, individueel,
De Vlaming heft nog altijd een baksteen in de maag. Veel liever een nieuwbouw op een groot stuk grond, dan ergens een "kleine" rijwoning.
Ik had enkel voorwaarden gesteld. Een rijwoning had ik geen probleem mee, maar wou wel een goede verbinding tussen de voor- en achterkant van de woning. Bij mijn zus is dat met een smalle gang en dat vind ik niet echt aangenaam. Ook is haar tuin met stadsmuren rondom van zo een vier a vijf meter hoog. Je zit afgesloten, maar ik heb een opgesloten gevoel daar. Komende van een huis dat uitzicht heeft over de velden, wou ik ook geen te grote stap maken.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Lieve Belg woensdag 31 oktober 2018 @ 20:17:07 #104
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_182863940
Nog eens een update plaatsen he :) Deze is van rond mei dit jaar.

Het is nog niet volledig te zien met de stelling die er nog voor staat, maar aan voor- en zijgevel zijn alle leien opgehangen. In de strook die vrij is, komt ook nog een strook met hetzelfde hout als achteraan.

02.jpg

Ook het dak wordt in dezelfde afwerking gedaan. De dakgoot is zo ook mooi verborgen van beneden. Geen uitstekende dakgoot meer.

04.jpg

Mijn buur heeft er van geprofiteerd om op hetzelfde moment ook zijn dak te laten vernieuwen. Op een dag was zijn dak ook helemaal klaar. Dit maakte het wel iets makkelijker om beiden daken mooi op elkaar aan te sluiten zonder lekken en zo.

05.jpg

En met alle stellingen langs de buitenkant weg is dit het resultaat. De oranje toilet box verpest het beeld een beetje maar het totaalbeeld is er wel :) Een mooie strakke look wat wel opvalt tussen de andere huizen met de bakstenen gevel die hier nog altijd standaard is.

07.jpg

En het zicht van achteraan de oprit. Mooie overgang van het naar de leien.

08.jpg
  Moderator woensdag 31 oktober 2018 @ 20:28:57 #105
259040 crew  Vinniiee
pi_182864226
Gaaf! _O_
pi_182864310
Mooooi! Veel ruimte ook zo te zien.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 21:31:09 #107
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_182865638
Echt super gaaf. Ik wil eigenlijk alweer je volgende update zien :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  Lieve Belg woensdag 31 oktober 2018 @ 21:58:52 #108
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_182866174
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 21:31 schreef monsterd. het volgende:
Echt super gaaf. Ik wil eigenlijk alweer je volgende update zien :P
Wel, op de voorlaatste foto's zijn de ramen afgeplakt. Dat wil zeggen dat ze bezig zijn met het plakwerk binnen :D Een update van binnen de volgende keer :)
  vrijdag 2 november 2018 @ 00:02:13 #109
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_182889557
Gaaf!
  vrijdag 2 november 2018 @ 07:54:03 #110
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182891989
Geweldig!
Resistance is futile.
pi_182892068
Supergaaf dat hout met de leien! En die achterpui _O_ . Hoe draait de zon eigenlijk? Krijg je het niet heul snel heul warm als de zon vol op die pui staat?
  vrijdag 2 november 2018 @ 08:09:09 #112
4089 Brighteyes
Gewoon gelukkig!
pi_182892085
Echt supermooi! _O_
  Moderator vrijdag 2 november 2018 @ 08:11:13 #113
259040 crew  Vinniiee
pi_182892096
Geen zonnepanelen trouwens? Dakhoek lijkt me ideaal. Of kwamen die panelen op de schuur te liggen?
pi_182894239
Wordt prachtig zeg. Heb je een foto/ detail van hoe de voorgevel grenst/ overloopt aan dat van de buren? Op het eind ook wel benieuwd/ nieuwsgierig naar een kleine kostenraming per onderdeel, als je dit wil verstreken *)
  Lieve Belg dinsdag 6 november 2018 @ 21:33:08 #115
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_182987698
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:06 schreef boerjanssen1 het volgende:
Supergaaf dat hout met de leien! En die achterpui _O_ . Hoe draait de zon eigenlijk? Krijg je het niet heul snel heul warm als de zon vol op die pui staat?
De zon komt 's ochtends op achteraan de tuin. Dus volop op het grote glas. En draait dan naar de zijkant van het huis.

Even illustreren met een oudere foto:
08_compositie.jpg

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:11 schreef Vinniiee het volgende:
Geen zonnepanelen trouwens? Dakhoek lijkt me ideaal. Of kwamen die panelen op de schuur te liggen?
De dakhoek is ideaal maar staat haaks op het zuiden. De garage is daarvoor wel ideaal en is ook het plan om op termijn te doen. Omwille van budget nu nog niet gedaan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 10:54 schreef poiuytr het volgende:
Wordt prachtig zeg. Heb je een foto/ detail van hoe de voorgevel grenst/ overloopt aan dat van de buren? Op het eind ook wel benieuwd/ nieuwsgierig naar een kleine kostenraming per onderdeel, als je dit wil verstreken *)
Daar heb ik niet direct een foto van, maar ga er dit weekend eens eentje maken. Als ik er nu 's avonds ben is het al te donker.

De kostenraming zou ik eens goed moeten uitdokteren. Heb nog een hoop papiertjes liggen die ik in mijn excel moet gooien. Ik moet wel zeggen dat er over het budget gegaan is. Ik ben gewoon een hoop dingen vergeten inrekenen en een andere hoop goed onderschat van wat het allemaal zou kosten.

Veel is zelf gedaan, maar een groot deel dan ook weer niet. Het was telkens een beetje de beslissing tussen het laten doen en iets duurder (maar dan wel minder btw), of het zelf doen en alles duurder inkopen en er wat langer over doen. Maar ook geen aanspreekpunt als er iets fout gaat.
Nu zijn de architect en de aannemers deels aansprakelijk en moet je in feite ook ergens kunnen in meerekenen. Mocht er ooit iets fout gaan, hopelijk niet uiteraard.
  Lieve Belg maandag 19 november 2018 @ 21:24:04 #116
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_183252006
Even tijd voor een volgende update. Deze is van de tweede helft van mei. In die weken is de stukadoor langs gekomen.

Na de eerste dag waren bijna alle hoeklatten reeds geplaatst. Dat toont al direct met het volume dat de raamopeningen gaan krijgen.
De twee openingen hier zijn dezelfde openingen van de originele ramen. Het rechter raam is wel doorgetrokken tot de zijmuur omdat de trap daar staat.
03.jpg

Op de tweede dag was de slaapkamer boven de eerste ruimte die volledig gedaan was. Het deed ook deugd om daar een raam open te kunnen te zetten. Alle ramen waren afgeplakt, en met al die vochtige muren hing er toch een niet zo aangename geur in het huis.
02.jpg

En na enkele dagen werk zou je het bijna niet meer herkennen. De originele gevel volledig verdwenen achter de plaaster. In de linker deuropening komt een glazen deur naar de kleine inkomhal. Tussen de muur en de stalen kolom komt een 'keukeneiland' met de spoelbak, en rechts daarvan komt de andere helft van de keuken. Tussen de twee muren rechts komt de trap.
01.jpg

En een zicht naar achter toe. Om een idee te krijgen, de totale hoogte van het raam is ongeveer vier meter.
03.jpg

De bureauruimte boven. Hier heb je een hoop natuurlijk licht dat naar binnenkomt door de dakramen. En met de mogelijkheid om de ruimte later te verdelen in twee ruimten. Tussen beide ramen kan een valse wand geplaatst worden om een derde slaapkamer te creëren, mocht het ooit nodig zijn.
06.jpg

En ondertussen is ook het laatste hout aan de buitenkant van de gevel geplaatst. Daarmee is de strook van de voordeur ook afgewerkt. Daarmee is de buitenkant van het huis afgewerkt op een paar kleinere zaken na dan. *O*
01.jpg
pi_183252517
So! _O_
Wat een verschil!

Even de eerste foto erbij terug gezocht.
Fraai hoor.👍
  Lieve Belg maandag 19 november 2018 @ 21:45:51 #118
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_183252603
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 21:42 schreef AnneX het volgende:
So! _O_
Wat een verschil!

Even de eerste foto erbij terug gezocht.
Fraai hoor.👍
Inderdaad. Even een vergelijking voor diegene die te lui zijn om de 'voor' foto op te zoeken:

huis.jpg
pi_183258628
quote:
En ondertussen is ook het laatste hout aan de buitenkant van de gevel geplaatst. Daarmee is de strook van de voordeur ook afgewerkt. Daarmee is de buitenkant van het huis afgewerkt op een paar kleinere zaken na dan. *O*
[ afbeelding ]
Tjoo dat hout en zwart doet 't goed! Van een enorm saai huis zo'n gaaf ding gemaakt :-)
  dinsdag 20 november 2018 @ 09:57:49 #120
4089 Brighteyes
Gewoon gelukkig!
pi_183259730
Holy shit wat een prachtig huis! _O_
pi_183268379
Heel mooi uitgevoerd, daar heb je een goede aannemer te pakken :)
pi_183280788
Wauw! Van een standaard (lelijk) huis aan de buitenkant zoiets moois maken! Mooi bedacht! Jammer dat zulke dingen in Nederland meestal niet mogen.
pi_183281074
erg fraai ^O^
  Milf zondag 25 november 2018 @ 20:36:03 #125
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_183368496
Wauw Jump!, wat een enorm verschil. Mooi geworden.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')