abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166909201
Ik ben op zoek naar mensen die net als ik op dit moment in het gips zitten. Lijkt me leuk om jullie ervaringen te horen. En hoe het verder met jullie gaat,Hoe lang jullie nog moeten enz.

Zal in het kort vertellen wat er met mij gebeurd is.

Ik heb mijn hak gebroken (Calcaneusbreuk) 19 october stond ik op een ladder en die gleed weg. ben ongeveer 2 meter naar beneden gevallen op mijn linker hak.zit nu bijna 6 weken in het gips maandag moet ik terug naar het ziekenhuis voor foto's en het vervolg plan.
  zaterdag 26 november 2016 @ 13:12:07 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_166909317
Ik zit op het moment niet in het gips, wel ooit gehad. Mijn onderarm was gebroken, het gebeurde tijdens snowboarden, in een halfpipe. :')

De pijn was erg. Nog erger was dat artsen probeerden het bot (met behulp van Chinese vingers) terug in de juiste positie te krijgen, dat deden ze onverdoofd. Zelden zo'n pijn gehad. Ergste was dat die methode niet werkte, en dat ik daarna alsnog onder narcose werd gebracht. Al die pijn voor niets. :')

Toen ik het gips om had vond ik de jeuk heel irritant. Heel veel jeuk op mijn arm, maar ik kon natuurlijk niet krabben omdat het gips in de weg zat.

Toen na een paar weken het gips er af ging (met behulp van een cirkelzaag ;( ), zag mijn onderarm er heel smal uit, hij was gekrompen. En ik moest oefeningen doen, om hem weer sterker te maken. :P

Maar je hak in het gips lijkt me een stuk onhandiger.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_166910140
Ik heb tot dusver helaas alleen mijn neus ooit gebroken. :'(
Je zou denken dat ik wel zwakke botten moet hebben aangezien ik vrijwel nooit melk/kaas/yoghurt/enz eet/drink, maar ze zijn haske sterk.
pi_166910515
Harvest krijg de kriebels als ik jou verhaal zo lees. Ik heb er tot nu toe weinig pijn aan maar is idd een lastige breuk omdat je er met je hele gewicht op moet staan. Mag er trouwens nog niet op staan alles met krukken niks aan.

Jaime ik heb een keer mn arm gebroken toen was uk nog jong weet ik niks meer van en nu. Eet ook bijna geen melkproducten zegt niet zoveel denk ik als je het wel doet of niet.
  zaterdag 26 november 2016 @ 17:03:06 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_166913717
Ooit met de crossfiets tegen een hek aangereden, over het stuur heen en toen het bot in mijn rechterarm gescheurd, het was nog net niet gebroken.

Er leek weinig aan de hand behalve wat pijn, dus we dachten gaat vanzelf wel over. Ik heb er nog de complete zwemvierdaagse mee gedaan maar het bleef pijn doen. Toch maar eens naar de dokter en na een foto bleek er een scheur in het bot te zitten. 6 weken in het gips gezeten en dat is geen pretje midden in de zomer tijdens een hittegolf.

Na die 6 weken moest het er af, maar ik was doodsbang voor die zaag. Gelukkig was er een heel sterke broeder die met een soort schaar het gips er af geknipt heeft.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_166914849
Ik heb mijn rechterwijsvinger ontwricht en gebroken dus zit met mijn rechterhand in het gips.. Ik heb twee jonge kinderen en de jongste zit nog in de luiers dus het is allemaal heel erg behelpen op dit moment.
pi_166915739
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 18:00 schreef madam-april het volgende:
Ik heb mijn rechterwijsvinger ontwricht en gebroken dus zit met mijn rechterhand in het gips.. Ik heb twee jonge kinderen en de jongste zit nog in de luiers dus het is allemaal heel erg behelpen op dit moment.
ai :'(
nee echt niet !
pi_166915766
Karr-1 ik had ook gips dat ze weer open geknipt hadden moest na 10 dagen terug komen gipsmeester zei niks en pakte die zaag nou toen kneep ik m ook wel een beetje help wat gebeurt er.

Madam-april ik hoop dat je een vriend o f man heb die j e nog een beetje kan ondersteunen ik kan ook niks best irritant soms maar ja niks aan te doen heb ook 2 kleintjes nog thuis lopen mijn vrouw moet alles doen
pi_166916334
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 18:45 schreef sjippie30 het volgende:
Karr-1 ik had ook gips dat ze weer open geknipt hadden moest na 10 dagen terug komen gipsmeester zei niks en pakte die zaag nou toen kneep ik m ook wel een beetje help wat gebeurt er.

Madam-april ik hoop dat je een vriend o f man heb die j e nog een beetje kan ondersteunen ik kan ook niks best irritant soms maar ja niks aan te doen heb ook 2 kleintjes nog thuis lopen mijn vrouw moet alles doen
Ik heb een vriend maar die is over dag gewoon werken dus komt de meeste zorg toch gewoon op mij neer.. Ik ben ondertussen gelukkig al redelijk bedreven geworden in het verschonen van luiers met links :') maar het blijft lastig.. Mijn oudste is 3,5 en die helpt me gelukkig ook heel goed :) Ze vind het prachtig om 'hulpje' te zijn O+ . Maar het is wel heel erg klote om steeds zo afhankelijk te zijn van anderen en dat alles zoveel meer moeite en tijd kost.. Maar het is gelukkig maar voor 6weekjes (nog 3 te gaan)

Ik heb een chronische ziekte waardoor ik, zeker tijdens mijn tienerjaren, heel erg veel in het gips heb gezeten. Zo heb ik op mijn 16de een half jaar van mijn lies tot mijn enkel in het gips gezeten omdat ik mijn knie had ontwricht.. Dus ik ben wel wat gewend.. 😅 Maar het blijft lastig en klote, zeker nu met de kinderen is het wel echt heel wat gradaties lastiger..

[ Bericht 1% gewijzigd door madam-april op 26-11-2016 19:17:16 ]
  zaterdag 26 november 2016 @ 20:17:29 #10
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_166917923
Ik had mijn zitbeen (die ronde ding bij je kont) kapot.. alleen ik was te eigenwijs en toen het na 5 weken nog steeds ontzettend zeer deed toch maar foto's laten maken..
Bleek dat ie compleet doormidden was maar al mooi aan het genezen :')

Dit kwam door een val van een houten trap in een bungalowhuis
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_166919297
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 19:10 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik heb een vriend maar die is over dag gewoon werken dus komt de meeste zorg toch gewoon op mij neer.. Ik ben ondertussen gelukkig al redelijk bedreven geworden in het verschonen van luiers met links :') maar het blijft lastig.. Mijn oudste is 3,5 en die helpt me gelukkig ook heel goed :) Ze vind het prachtig om 'hulpje' te zijn O+ . Maar het is wel heel erg klote om steeds zo afhankelijk te zijn van anderen en dat alles zoveel meer moeite en tijd kost.. Maar het is gelukkig maar voor 6weekjes (nog 3 te gaan)

Ik heb een chronische ziekte waardoor ik, zeker tijdens mijn tienerjaren, heel erg veel in het gips heb gezeten. Zo heb ik op mijn 16de een half jaar van mijn lies tot mijn enkel in het gips gezeten omdat ik mijn knie had ontwricht.. Dus ik ben wel wat gewend.. 😅 Maar het blijft lastig en klote, zeker nu met de kinderen is het wel echt heel wat gradaties lastiger..
Kan me voorstellen dat het echt super irritant is alles met 1 hand ik moet ook wel is hinkelend achter iemand aan rennen da is het echt lastig dat je maar 1 been hebt. Bah nou ik hoop dat ik niet zolang met mijn been in het gips hoef ben het eigelijk wel beetje zat maar moet geduld hebben eerst maandag afwachten
pi_166919440
Ik heb als kind een dubbele beenbreuk opgelopen (ski-ongeluk). Vorig jaar ben ik van mijn mountainbike gestuiterd, waarbij ik een breuk in mijn schouder/kop van mijn bovenarm heb opgelopen. Alleen werd dat pas 4,5 maand later ontdekt. Tot die tijd werd gedacht aan een beschadiging van de spieren rond de schouder.
pi_166919446
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 20:17 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik had mijn zitbeen (die ronde ding bij je kont) kapot.. alleen ik was te eigenwijs en toen het na 5 weken nog steeds ontzettend zeer deed toch maar foto's laten maken..
Bleek dat ie compleet doormidden was maar al mooi aan het genezen :')

Dit kwam door een val van een houten trap in een bungalowhuis
Lijkt me ook geen pretje om dat kapot te hebben kun je dan wel zitten? Fijn dat het al weer mooi aan het genezen is kunnen ze natuurlijk geen gips om heen doen
pi_166919575
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 21:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb als kind een dubbele beenbreuk opgelopen (ski-ongeluk). Vorig jaar ben ik van mijn mountainbike gestuiterd, waarbij ik een breuk in mijn schouder/kop van mijn bovenarm heb opgelopen. Alleen werd dat pas 4,5 maand later ontdekt. Tot die tijd werd gedacht aan een beschadiging van de spieren rond de schouder.
Hebben ze niet gelijk foto's gemaakt dan? Bij mij eerst foto's en en gelijk ct scan er achter aan moest misschien geopereerd worden gelukkig hoefde dat niet was wel twijfel geval.
pi_166919705
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 21:15 schreef sjippie30 het volgende:

[..]

Hebben ze niet gelijk foto's gemaakt dan? Bij mij eerst foto's en en gelijk ct scan er achter aan moest misschien geopereerd worden gelukkig hoefde dat niet was wel twijfel geval.
Op de foto's zat alles zo goed op zijn plek dat de breuk werd gemist. Ik heb wel een injectie met ontstekingsremmers gekregen omdat ik twee weken daarna een marathon ging lopen. De pijnklachten gingen echter niet weg en uiteindelijk is er een MRI-scan met contrastmiddel gemaakt waarop de inmiddels genezende breuk wel te zien was.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2016 21:40:08 ]
pi_166954106
Ik heb tig jaar geleden mijn schouderkom op 3 plaatsen gebroken en arm uit de kom, is nooit meer goed gekomen.

En nu heb ik een skiduim op mijn werk opgelopen zonder te skiën. En dan wil ook nog niet vlotten met herstel, sowieso je duim niet kunnen gebruiken is hels.
pi_166954372
Vorig jaar m'n sleutelbeen + schouder gebroken. Tering wat deed dat pijn zeg.

@ TS: Beterschap!
pi_166958998
Hoe ging het in het ziekenhuis ts?

Bij mij ging het goed, nieuw gips gekregen voor de komende drie weken maar gelukkig hebben ze mijn pols vrij gelaten dus mag ik weer autorijden! *O*
  maandag 28 november 2016 @ 18:15:42 #19
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_166959066
Ik heb ooit m'n middenvoetsbeentje gebroken. Dat is een heel klein botje en daarvoor moest ik 6 weken tot m'n knie in het gips zitten. Midden in de zomer.... verder een rib gebroken en een jukbeen maar daar doen ze geen gips omheen. :P
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  maandag 28 november 2016 @ 18:19:02 #20
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_166959143
Een keer over een tas gevallen :')
Scheurtje in de vingerkootje van de pink van mijn rechterhand. :')
Gelukkig was het zomervakantie, anders had ik wel problemen met schrijven.

Een keer in het buitenland 2 meter naar beneden gekankerd (uitgegleden), ik landde op een gestrekte been met mijn blote voet. Mijn andere voet raaktede grond niet aan dus al het kracht ging naar één voet toe.
Gevolg: een scheur in de middenvoetsbeentje.
In Nederland snapten de artsen er niets van, waarom mijn voet blauw was. :o
Gooiden ze het ff op Lisfranc dus een operatie. Of je raakt voor je leven gehandicapt.
Ik natuurlijk trillen van angst, Bij de MRI scan had ik geen Lisfranc :') _O_

En verder een schedelfractuur omdat iemand mij met een stoel neersloeg. :'(

[ Bericht 3% gewijzigd door PandaDrop op 28-11-2016 18:26:17 ]
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_166961474
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:11 schreef madam-april het volgende:
Hoe ging het in het ziekenhuis ts?

Bij mij ging het goed, nieuw gips gekregen voor de komende drie weken maar gelukkig hebben ze mijn pols vrij gelaten dus mag ik weer autorijden! *O*
Was best goed heb nu geen gips meer.spieren weer beetje soepel maken wat nog best lastig is omdat mn voet nog dik is. moet nu dus nog 2 weken onbelast zonder gips en daarna mag ik beetje bij beetje gaan belasten. Bot was wel beetje verzakt hopen dat dat geen rare dingen oplevert. over 4 weken terug naar de dokter als het dan met belasten erg zeer doet gaan ze naar een ander behandelplan kijken.

Zag het er allemaal goed uit? Fijn dat je weer auto mag rijden ik mag dat echt nog niet zie dat ook nog niet zitten omdat mn voet nog erg stijf is.

Raar gevoel dat mn voet nou uit het gips is voelt heel slap aan en heb een heel dun been
pi_166966311
Iets meer dan 10jaar geleden heb ik mijn scheenbeen op 2 plekken gebroken tijdens het uitgaan. Iets met een zwakke enkels (vanwege sportblessure), teveel alcohol op waardoor je denkt dat je net zo sterk bent als de Hulk en iemand optillen die zwaarder is dan jou... geen goed plan! 😬😬

Wat wel op het moment scheelde was dat de alcohol verdovend werkte. Ik had pijn aan mijn been, belde mijn vader op en we gingen meteen door naar het ziekenhuis. Ze durfden niet te opereren want het was een lelijke breuk.

Ik kreeg iig gips van bovenbeen tot en met mijn tenen voor 3weken lang. Daarna loopgips, waar ik overigens niet op mocht lopen omdat mijn botten nog niet goed zaten oid.
Mijn moeder bracht mij elke ochtend, tot ik zelf veilig kon fietsen, lopen met de rolstoel naar school en later met loopgips op de fiets. En het was januari/februari brrr

Het heeft een behoorlijke tijd geduurd voordat ik niet meer liep als een pinguin en ik heb er een soort bult als litteken van overgehouden 😬
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')