En welkom op dit mooie, misschien wel mooiste, stukje van Fok!
In dit sticky topic kom je alles te weten over General Chat wat je hoort te weten voor je hier begint te posten.
We raden je dan ook aan dit even na te lezen, ook al spreken een groot deel van de regels voor zich.
Het is een redelijk lange FAQ, en het essentiële staat eigenlijk in de eerste 2 punten: "Wat is GC?" en "Wat mag niet?" De rest is eerder optioneel leesmateriaal dan dat het verplichte kost is. .
* Index :
Wat houdt General Chat in?
Wat zijn de regels van General Chat?
Wat zijn de regels van het forum in het algemeen?
Wat hoort niet in General Chat?
Centrale topics en projecten.
Waar kan ik commentaar geven?
Tips bij het posten.
Wie zijn de moderators?
Slotwoord.
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 16-01-2004 19:53]
General Chat is een forum waarin je zaken kwijt kunt die niet in andere fora passen.
Het is dus moeilijk om te zeggen wat voor topics hier horen...
Als je bijvoorbeeld een meeting wil organiseren die niet in een ander forum beter past, of een stukje hebt geschreven over iets is dit de aangewezen plek. Ook voor het bespreken van bvb. het weer, luchtige nieuwtjes, Fok!kers een test te laten doen, een stelling voorleggen, enzovoorts... is dit de juiste plek.
Er zijn topics over zeer uitlopende onderwerpen te vinden, dus er is voor ieder wel wat te vinden.
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 16-01-2004 19:52]
Dat General Chat de verzamelplaats is voor alle topics die nergens anders thuishoren betekent natuurlijk niet dat je er zomaar alles kunt posten.
Zo zien we liever niet:
Reacties die over de regels heengaan worden tegenwoordig meestal verwijderd i.p.v. geedit. Als je ineens een aantal reacties mist weet je dus waarom, en je kan ons er eventueel op aanspreken via mail of icq. Niet in het topic zelf gaarne. Dit alles om de discussies zo overzichtelijk mogelijk te houden.
Andere redenen waarom een topic op slot kan gaan:
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 17-01-2004 11:33]
Dit is de algemene policy van Fok! Forum, ook te vinden op deze plaats.
Om het forum zo leuk mogelijk te houden word je geacht je aan de volgende regels te houden.
Een aantal regels spreken voor zich, maar voor de duidelijkheid noemen we ze toch even:
Wat niet mag:
Verder is iedere gebruiker zelf volledig verantwoordelijk voor de inhoud van zijn of haar posts.
Buiten de bovenstaande regels is er uiteraard ook een netiquette.
De volgende zaken vallen onder de algemene netiquette:
Verder kan de crew posts en topics aanvullend op deze policy naar eigen inzicht beoordelen, als de policy niet in een situatie voorziet.
Privacy Policy
De redactie verklaart hierbij dat alle persoonsgegevens binnen de redactie blijven.
De e-mailadressen, ip-adressen en eventuele andere persoonlijke gegevens zullen niet aan derden worden doorgespeeld, noch worden gebruikt voor commerciële doeleinden.
De redactie behoudt zich het recht voor in te grijpen waar nodig. Tevens is de redactie niet aansprakelijk voor de inhoud van het forum.
De redactie hoopt dat iedereen bij het posten zijn of haar gezond verstand gebruikt. Zo blijft het voor iedereen leuk en hoeft er niet voor politieagentje gespeeld te worden.
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 31-03-2003 20:50]
In General Chat komen we regelmatig topics tegen die eigenlijk beter in een ander forum passen. Topics over eten, drinken, roken, gezondheid of kleding horen bijvoorbeeld in Lifestyle, en als je bijvoorbeeld een film de hemel in wil prijzen kan je dat het beste doen in het Film, Tv en Radio forum.
Maar geen nood, voor topics die niet echt in General Chat thuishoren hebben we de handige functie gekregen dat we ze kunnen verplaatsen naar het juiste forum. Maar probeer toch eerst even te kijken of een topic niet ergens anders meer thuishoort.
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 03-07-2003 14:19]
Centrale topics.
We werken hier liefst niet al te veel met centrale topics, maar we hebben toch wel een aantal dingen die we samen bundelen om het een beetje overzichtelijk te houden.
Zo zijn er de "De Atmosfeer Staat Op Ontploffen" topics waarin het huidige weer besproken kan worden, en zijn er de newbie voorsteltopics, waarvan de meest recente Newbie voorstel Topic deel 14 is.
Projecten.
Projecten zijn bijvoorbeeld tournaments, awards enz. die hier lopen.
Op het moment zijn er geen, maar er zijn bijvoorbeeld de Fok!Awards die ieder jaar worden gehouden. Indien je een project wil starten, verwittig ons dan liefst eerst.
[Dit bericht is gewijzigd door nikky op 20-12-2003 01:30]
Indien je het ergens niet mee eens bent, bvb. met een slotje, een edit, een post die verwijderd wordt of een verplaatsing naar een ander subforum enzovoorts, dan kun je ons aanspreken via dit topic:
Moderating Methods GC - Deel 6..
Vroeger kwam zoiets terecht in Feedback, nu hoor je het dus in het centrale topic er over te plaatsen op de site zelf.
Ook kun je ons natuurlijk mailen op nikky@fok.nl , heatwave@fok.nl en sweek@fok.nl. We geven je, welke manier je ook gebruikt, zo spoedig mogelijk een antwoord.
Heb je suggesties voor het subforum, of commentaar op het subforum en/of de moderators in het algemeen, dan kan je dat spuien in dit topic.
[Dit bericht is gewijzigd door nikky op 07-01-2004 19:16]
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 31-03-2003 20:52]
Ook hier kunnen we jullie een antwoord op geven. In niet-alfabetische volgorde zijn we:
Sweek
Sweek oftewel Jeroen, 19 jaartjes jong en ik mag sinds kort proberen het hier in goede banen te helpen samen met IR.
Indien jullie het ergens niet mee eens zijn of iets niet helemaal duidelijk is, kunnen jullie me bereiken op ICQ (17330856), AIM (sweek0), Yahoo (sweek0) of via mail (sweek@fok.nl) en natuurlijk via het feedbacktopic.
Voor wat meer persoonlijke info verwijs ik je door naar mijn fotoboek.
Nikky
Hoi ik ben Nikky en ik help sweek en heatwave
om GC in goede banen te leiden. Heb je vragen of wil je gewoon met me kletsen dat kan. Via ICQ 53172901 of via MSN nikky_19_77@hotmail.com.
en berichtjes in mijn fotoboek. zijn altijd welkom
HeatWave
Ik ben HeatWave, 29 jaar,ook nog ergens vaag bekend als Paul. Voor contact en vragen kan je me uiteraard bereiken via MSN (psoeting(at)hotmail.com) en Mail (heatwave(at)fok.nl), ook zit ik regelmatig op IRC in #fok natuurlijk.
In mijn fotoboek.kan je nog eea vinden, mocht je geinteresseerd zijn.
veel plezier op fok!
[Dit bericht is gewijzigd door nikky op 04-01-2004 17:44]
Ten slotte wensen we jullie nog veel plezier toe op dit forummet zowel lezen als posten. Dat is en blijft toch het belangrijkste.
Nikky, Heatwave & Sweek.
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 16-11-2003 19:24]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |