abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166871020
Als je in outlook agenda meerdere mensen uitnodigt voor een vergadering. Dan hebben zij een aantal keuzes waaronder accepteren, voorlopig of weigeren.

Máár als de ontvanger kiest om "geen antwoord te verzenden" (wat veel gebeurt bij het accepteren, om de inbox van de verzender niet te bevuilen) dan is de reactie niet zichtbaar in de agenda. Dus je hebt geen idee of de afspraak geaccepteerd of zelfs geweigerd is....

Ik kom via google niet tot het antwoord,. Kan je de optie "geen antwoord verzenden" uitschakelen als je een agenda voorstel verstuurt?
  donderdag 24 november 2016 @ 16:29:33 #2
76108 bluuf
Powershell fan
pi_166871451
Het zou handig zijn als je aangeeft van welke platform men gebruik maakt voor de mail (op bv Exchange is verschrikkelijk veel mogelijk).
  donderdag 24 november 2016 @ 22:26:35 #3
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_166881282
Ik weet zo even niet of je het kunt uitschakelen. Maar ik heb juist nog nooit gehad dat mensen niet verzenden. Vaker dat ze er zelf niet mee werken of apple of android gebruiken.

Overigens zou ik de inbox vervuilen door een regel oplossen. Dat die bevestigingen in een submaphe zet.
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
  donderdag 24 november 2016 @ 23:39:48 #4
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_166883719
"graag uw aanwezigheid kenbaar maken door middel van accepteren/weigeren van deze afspraak" toevoegen aan je bericht.

Waarom moeilijk doen?
  donderdag 24 november 2016 @ 23:56:49 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166884087
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 23:39 schreef ralfie het volgende:
"graag uw aanwezigheid kenbaar maken door middel van accepteren/weigeren van deze afspraak" toevoegen aan je bericht.

Waarom moeilijk doen?
Probleem van TS is dat mensen wel op accepteren klikken, maar vervolgens aangeven geen antwoord te willen verzenden :)
So we just called him Fred
  donderdag 24 november 2016 @ 23:58:16 #6
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_166884125
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 23:56 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Probleem van TS is dat mensen wel op accepteren klikken, maar vervolgens aangeven geen antwoord te willen verzenden :)
Ah, en komt dat dan niet in het overzicht geaccepteerd/geweigerd bij de afspraak-eigenschappen zelf? Dat is krom
  donderdag 24 november 2016 @ 23:59:45 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166884152
quote:
11s.gif Op donderdag 24 november 2016 23:58 schreef ralfie het volgende:

[..]

Ah, en komt dat dan niet in het overzicht geaccepteerd/geweigerd bij de afspraak-eigenschappen zelf? Dat is krom
Dat ligt aan de inrichting van de omgeving waar TS mee werkt. Binnen dezelfde organisatie met Exchange komt het wel goed. Maar als je iemand van buiten de organisatie uitnodigd en die stuurt geen antwoord, dan weet jouw Outlook/Exchange nooit dat de uitnodiging is geaccepteerd.
pi_166884230
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 23:39 schreef ralfie het volgende:

Waarom moeilijk doen?
De helft krijgt het niet eens voor elkaar om gebruikte koffiekopjes na een vergadering op te ruimen, laat staan in een vaatwasser te flikkeren. Dus reken uit, zo'n opmerking bij een uitnodiging toevoegen haalt niks uit. Plus, je moet dan kiezen voor "reactie verzenden" (als dat al kan). Dus twee acties.... en dan moet eerst een instructie naar alle collega's, omdat outlook iets niet kan, terwijl de meeste mensen bijzonder eigenwijs zijn :9

En het is gewoon maf dat je in outlook niet per se ziet of iemand de afspraak geweigerd of geaccepteerd heeft. Vandaar de makkelijke vraag met een moeilijk antwoord, helaas ;(

Reactie2 : Regel toevoegen in outlook.
Kan, is zo gefixt. Lost het probleem niet op. 90% van de debielen hier weet niet eens dat de uitnodiger geen bericht krijgt/status niet kan zien bij accepteren/weigeren van de afspraak als er 'geen reactie wordt verzonden'.

Reactie 1:" : outlook Exchange
Sorry geen idee. Windows? Als ik met de externe club contact moet opnemen voor dat simpele probleem, dan ga ik dat overwegen. Ik kan absoluut niet de eerste zijn die hier iets mee wilt doen en een externe aanvraag indienen kost geld, zonde als ik de reactie al weet.

Jullie dankjewel voor de reacties!
pi_166884371
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 23:59 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat ligt aan de inrichting van de omgeving waar TS mee werkt. Binnen dezelfde organisatie met Exchange komt het wel goed. Maar als je iemand van buiten de organisatie uitnodigd en die stuurt geen antwoord, dan weet jouw Outlook/Exchange nooit dat de uitnodiging is geaccepteerd.
Hmz, ik werk bij een bijzonder grote organisatie.

Waar zou ik het "antwoord" kunnen vinden? Dient de verzender van de uitnodiging dan een invoegtoepassing te installeren voordat de uitnodiging verstuurd wordt?
  vrijdag 25 november 2016 @ 00:13:30 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166884435
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 00:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hmz, ik werk bij een bijzonder grote organisatie.

Waar zou ik het "antwoord" kunnen vinden? Dient de verzender van de uitnodiging dan een invoegtoepassing te installeren voordat de uitnodiging verstuurd wordt?
Heb je dit probleem alleen binnen je eigen organisatie of er buiten?

Als het binnen de organisatie is dan zou je eens een telefoontje kunnen wagen aan de ICT support van je werkgever.
pi_166916704
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 23:59 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dan mogen ze bij mij op het werk wat beter ingelicht worden, of doe ik iets verkeerd.
Bij mijn werkgever wordt Exchange gebruikt en als ik geen reactie verzend, weet de organisator niet dat ik de uitnodiging heb geaccepteert, tenzij hij/zij in mijn Outlook Agenda gaat kijken. Moet ik m wel met die persoon gedeeld hebben. Misschien is dit issue wel verholpen bij de overgang naar Office365, geen idee. Iemand die mij dit kan vertellen ?
  zaterdag 26 november 2016 @ 23:29:18 #12
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_166922874
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 19:26 schreef Bliendbos het volgende:

[..]

Dan mogen ze bij mij op het werk wat beter ingelicht worden, of doe ik iets verkeerd.
Bij mijn werkgever wordt Exchange gebruikt en als ik geen reactie verzend, weet de organisator niet dat ik de uitnodiging heb geaccepteert, tenzij hij/zij in mijn Outlook Agenda gaat kijken. Moet ik m wel met die persoon gedeeld hebben. Misschien is dit issue wel verholpen bij de overgang naar Office365, geen idee. Iemand die mij dit kan vertellen ?
Je mailbox heeft een speciale functie die in de gaten houdt of er een vergaderverzoek of een reactie daarop binnenkomt. Als je een vergaderverzoek ontvangt, zal Outlook deze afspraak in je agenda plaatsen (met de markering Tijdelijk geaccepteerd, streepjes) ook als jij die e-mail nog helemaal niet geopend hebt. Zo helpt Outlook je om niet per ongeluk op datzelfde moment een andere afspraak te plannen, omdat je nog niet bij bent met je e-mail.

Op dezelfde manier let Outlook ook op of er acceptaties en weigeringen van jouw vergaderverzoeken binnenkomen en zal dat in jouw agenda item bijwerken. De e-mails daarover in je mailbox kun je daarna verwijderen.

Maar hiervoor is het wel nodig dat die e-mailtjes overgestuurd worden. En dat gebeurt dus op het moment dat je "antwoord verzenden" drukt. De enige reden die ik ken wanneer je dat niet zou doen, is als je (als genodigde) in jouw afspraak iets toevoegt, wat niet interessant of geschikt is voor de organisator van de afspraak.

Als je dus veel afspraken plant en je niet steeds bezig wilt zijn met die mailtjes die je daarvan ontvangt, kun je dat met de regels van Outlook en ook instellingen van Outlook dat opvangen en automatiseren (hiermee doel ik op de gebruiker).
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
pi_166950475
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 16:11 schreef opgebaarde het volgende:

Kan je de optie "geen antwoord verzenden" uitschakelen als je een agenda voorstel verstuurt?
Nope.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')