abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167111685
Jaaa, officieel welkom Bloesem en N! *O* O+ *O*

Wij hadden ook een Sinterklaasweekend. Vrijdag een half uurtje bij de GO, met echte Sint op bezoek. Ketel vond de pepernoten beduidend interessanter dan de Sint en cadeaus, dus terwijl alle andere kindjes ademloos naar de goedheiligman keken kroop hij de gang in om al het snoep weg te snaaien. _O-

Zaterdag bij mijn ouders. Heel gezellig, leuke spulletjes gekregen, waaronder veel badboekjes, een pop die hij vooralsnog een beetje eng vindt en een boek over Bing Bunny dat ik gisteren al zes keer achter elkaar moest voorlezen. ^O^ Hij was halverwege wel hevig overprikkeld, dus de rest hebben we maar met de familie uitgepakt terwijl hij sliep.
pi_167111793
Ach, sneu die overprikkelde kindjes. Wel fijn al jullie Sinterklaasverhalen. O+ Wij slaan pakjesavond toch maar over vrees ik, we zijn sowieso nog in het vakantiehuisje ivm de verbouwing dus kunnen het keukentje toch nog niet opzetten en ze is toch nog te sneu.

Vannacht van 22.00 tot 01:00 elke 5 minuten huilen en vragen om 'dinken'. Daarna gelukkig nog 'maar' elke 1,5 uur (stipt ook echt) zodat ik toch nog wat losse beetjes slaap heb kunnen pakken. Ik heb vandaag ivm Sinterklaas maar 2 uur les, dus moet lukken. Ik hoop toch echt dat dit rukvirus snel haar lichaam uit is, dit is echt zo vreselijk zielig. ;(

Maar over tot de orde van de dag: welkom Bloesem met je lieve N.! *O*
pi_167111823
Welkom lieve Bloesem met je mooie N! Gefeliciteerd! O+

Beterschap voor N, Selvaria!

Leuk om alle Sint verhalen te lezen. Wel sneu al die overprikkelde kindjes.

Hier ook veel Sint momenten bij alle opa's en oma's maar gelukkig vooraf met ons afgestemd dus Twix kreeg wat wij voor hem uitgezocht hadden.
Hij krijgt van ons vanavond het keukentje en kreeg dus gisteren bij opa en oma de pannetjes en spatels en oma had een schortje en ovenwanten genaaid.

Bij de andere twee opa's en oma's kreeg hij een houten treinbaan met uitbreiding.
pi_167111920
Hier ook sint gevierd, maar dan voor de volwassen. T hebben we lekker nog overgeslagen, hij snapt er toch niets van. Met de trein heen en terug naar NL, en T heeft het zo goed gedaan.

Alleen vanmorgen werd hij zo overstuur wakker, en heeft anderhalf uur alleen maar gehuild, totdat hij uit ellende aan de borst in slaap viel. Na een half uurtje slapen was alles weer goed, en nu is hij naar het kdv. Ik hoop dat het goed blijft gaan, het was natuurlijk een heftig weekend ook voor hem..
pi_167112257
Wij gaan vanavond Sint vieren, maar gisteren ivm mijn verjaardag wel een oververmoeide R op bed gelegd die er nog 3x uit kwam voor fles, knuffels en om op ons hoofd te springen. Vanochtend heeft ze nog tot 9 uur geslapen (normaal = 6 uur).
  maandag 5 december 2016 @ 10:22:37 #208
409579 LuDann
All the way
pi_167112686
Wij hebben last-minute toch ook Sinterklaas gevierd, wel erg kleinschalig. We werden uitgenodigd door een vriendin, er was 1 andere dreumes en 6 volwassenen. Erg gezellig. We hadden allemaal wat gekookt en Wolk heeft zich helemaal volgepropt met lasagna, tomatensoep, brood en pastei. De laatste dagen lijkt ze wel een vuilnisvat. :') Ik hoop dat ze wat inhaalt qua gewicht!

De nacht was wel weer drama, misschien toch ook een beetje overprikkeld?
pi_167112915
Pfoe selvaria slecht nachtje zo.. wat sneu voor N zeg, echt een rotvirus idd. Hopelijk knapt ze snel op nu..

Leuk al die sinterklaasverhalen. Kan me goed voorstellen dat ze er overprikkeld van raken.. Wij hebben niks gedaan voor E, ze snapt het toch niet en ze was ook vlak ervoor jarig natuurlijk.

Over jarig gesproken.. Gefeliciteerd bloesem en N!
En ingee alsnog gefeliciteerd met je verjaardag :).
pi_167113646
Selvaria, wat klinkt het sneu, dat virus! Dat moet echt pijn doen... Ik hoop dat N er snel vanaf is.

Bloesem, welkom met je mini! Wat een mooie dag om jarig te zijn.

Wat een Sinterklaas-geweld voor alle kinderen zeg. Het lijkt me als klein kind ook ontzettend overweldigend.

Jäger, wat knap van T dat de treinreis zo goed is gegaan. Ik hoop dat vandaag ook goed gaat op het kdv.

Sjaak heeft net gegymd en hij vindt het echt zo leuk. Lekker rennen, klimmen en springen... Nu zit hij op de bank naar de tv te staren, hij is hartstikke moe O+ Ik ook, dus ik zit ook op de bank :')
pi_167118895
Bloesem gefeliciteerd en welkom met N! *O*

Ik moest net zo lachen. We hebben sinds gisteren de kattenmand verplaatst (stond in de gang maar nu weer in de woonkamer). M. en de kat vinden dat ding sindsdien weer helemaal geweldig, dus net hoor ik een hoop gerommel en gekraak. Ik ga even kijken. Zie ik M. bovenop de kat zitten.. De kat heeft zich vervolgens onder M. vandaan gewurmd en is ergens anders gaan liggen, terwijl M. intussen nog in de mand zit te spelen _O-
pi_167120124
Gefeliciteerd Bloesem en N!

Zo mooi dat ze spullen gewoon uitwisselen he Kazy. Was hier met de oppaskat ook dat ze gewoon met elkaars speelgoed speelden en elkaars zitplekjes gebruikten. Ik heb ook zoveel zin om straks weer katten te hebben in het nieuwe huis! We moeten alleen nog even kijken in hoeverre dat handig is met straks weer een mini-baby erbij of dat we hun komst wellicht toch nog eventjes uitstellen.

Wij hebben een super sinterklaasweekend gehad! O was zo uitgeput van het zwemmen en spelen met de drieling dat hij beide dagen van 8 tot 8:45~9:15 heeft geslapen. Van overprikkeling hier iig niets te merken, alleen bij de volwassenen :') hij heeft een heel grote houten puzzel gekregen, een basket en ballen voor in bad (waardoor hij nu 'bal' lijkt te kunnen zeggen) wat boekjes en Duplo treinrails (de trein krijgt hij met kerst van de andere kant van de familie), maar het leukste waren toch de kruidnootjes en de aanwezigheid van de drieling. Zoveel verschil ook in ontwikkeling tussen O en hen, ondanks dat ze gecorrigeerd maar 4 maanden schelen. Was de eerste keer een weekend weg met sinterklaas, maar voor iedereen voor herhaling vatbaar.
pi_167122031
Koen kreeg een keukentje van de Sint en het is echt een hit!

Hij snapt er natuurlijk niks van, maar het was een erg leuke viering dit keer. Thijs gelooft niet meer en wist wat hij kreeg, dus die was relaxed O+

Koen is al een aantal dagen niet fit, nu bijna een week. Eetlust is minder en hij heeft nogal wisselende ontlasting. Of een virusje, of de hoektanden. Drinken gaat wel prima.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_167122275
Dat heeft je vast een hoop inpakpapier gekost McLaura!

Volgens mij is O hier een van de weinigen zonder eigen keukentje. En dan mag hij ook nog eens niet onze echte oven gebruiken...
pi_167122328
We hebben hem niet ingepakt, alleen de "accessoires" :D
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_167123629
Hier ook geen keukentje FF! (Hoewel ik denk dat M. die voor haar 2e verjaardag krijgt, maar dat duurt gelukkig nog even.) Ze heeft nu een oud minikeukentje van mij (van plastic) maar ze snapt nog niet echt wat ze ermee moet doen. De pannetjes sjouwt ze wel het hele huis door.

Edit: en leuke foto natuurlijk McLaura!
pi_167124186
Zo leuk al die sinterklaas verhalen!
Wij hebben ook een superleuke avond gehad.
De vriend van mijn moeder is sinterklaas bij diverse zorginstellingen hier, en hij kom het niet laten om zijn pak aan te doen. Dat vond Mies fantastisch

Ze heeft ook een keukentje gehad, een toffe poppenwagen en beatbo! Hilarisch ding.

maandag 5 december 2016 @ 19:00:10 #218
335643 faptist
Maakt fouten
pi_167124523
Oh wat zijn al jullie kinders verwend!
En wat klinken de schoonfamilie perikelen bekend.
Mijn ro komt elke maandag zwaar overprikkeld thuis. Geen middagslaap.. te weinig drinken.. veel snoepen.. Ik vind het hartstikke leuk dat ze op mijn dochter past, maar de combi met mijn nichtje met adhd vind ik best lastig. Zij is ZO druk. Daar zit gewoon echt geen stop of grens op.
Helaas heb ik geen andere mogelijkheid tot oppas. Verder heb ik niemand of jawel, het kdv, maar dat is momenteel even op een laag pitje gezet ivm mn man die werkloos thuis zit. Best heftig allemaal.

maar waar ik advies voor kwam vragen..
Ro eet zo weinig savonds. Ze is 20/21 ( 8)7 tellen I can it not) maanden, maar ze eet nog steeds het liefst een half potje prut.
Ik krijg er zo weinig in. Vandaag heb ik even een slechte dag dus dan valt het me echt zwaar. Hoe doen jullie dat?
Dan maar potjes? Ik voel me zo falen ;(

(ze eet smorgens met geluk 3 eetlepels cornflakes met yoghurt of 3/4 boterham. smiddags op het kdv lukt het ze om soms 2 boterhammen te geven.. thuis lukt dat me nooit. hooguit 1. tussendoor krijgt ze 1/4 appel, smiddags 2 crackertjes of een plakje ontbijtkoek met boter.
Drinken is ook horror. *unbreak my heart*. )
pi_167124700
Fap, ik zou dan gewoon dat geven wat ze eet. Als een potje erin gaat, waarom zou je dan moeilijk doen? Zeker op zware dagen zou ik dat gewoon geven. Iets anders proberen kan ook prima op een minder zware dag.
pi_167124914
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 18:42 schreef Missladybug het volgende:
beatbo! Hilarisch ding.

Die heeft Koen ook! Leuk is hij, hč?
pi_167125270
Hier ook geen keukentje, hoor. J zet zijn pannetje op een keukenstoel en kookt vrolijk mee.

Faptist, als ze goed groeit zou ik proberen om je niet te druk te maken om het eten. Het gaat zoals het gaat, en als af en toe een potje je een vertrouwder gevoel geeft, waarom niet.

J genoot van onze simpele pakjesavond, kreeg 2 speeldingetjes (Little People ark van Noach en een Duplo tractor, allebei tweedehands) en kon niet kiezen met welke hij ging spelen O+
pi_167125581
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 19:16 schreef McLaura het volgende:

[..]

Die heeft Koen ook! Leuk is hij, hč?
Ja hoor. Soms. Twee minuten.
Ze mikt hem steeds in de poppenwagen en dan gaat ze met hem wandelen en dan komt er zo'n hele lichtshow uit de wagen haha.

Fap, ik zou dan inderdaad lekker potjes geven hoor. En inderdaad, als Ro gewoon goed groeit dan zou ik me niet te druk maken.
pi_167126051
Niks mis met potjes. En als je je niet kunt vinden in hoe je je kindje terugkrijgt van de oppas zou ik de oppas erop aanspreken. Of het nou oma of opa of wat ook is.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  maandag 5 december 2016 @ 19:59:40 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_167126294
Klinkt ongeveer als wat mauw gemiddeld eet hoor faptist. Tenzij worst. Worst gaat altijd op (oh ja en potjes vreet ze niet. Ze is vanavond zonder eten naar bed :'))
Geen zorgen maken, ze is gezond en ontwikkelt zich prima toch!
disclaimer
pi_167126572
Hallooo :W Wat een warm welkom O+ Ik heb dus een heuse dreumes :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die echt vreselijk verwend is vandaag O+ Vooral het cadeaupapier vond ze een fantastische gift *O* En het uitpakken een hele belevenis!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu ligt ze (klein als ze toch nog is) onder moeders vleugels heerlijk te slapen.. M'n grote kleintje O+
pi_167127365
Gefeliciteerd met N, Bloesem.

Hier eet T ook ff superslecht, maar ik geloof dat ie het de afgelopen 3 weken steeds iets onder de leden heeft. Van koorts tot megasnot tot diarree. Nou ja, dat trekt wel weer bij.

Wat nieuw is: als meneertje zijn zin niet krijgt, gaat ie over de grond liggen rollen krijsen. En dan niet een paar minuten, Neeee, vandaag bijvoorbeeld 40 minuten. Niets helpt. Vastpakken/laten uitrazen/afleiden helpt allemaal niet/zes seconden. Nouououou, en dat moet dan nog erger worden als ze 2 zijn...? ;(

Ff kwaad ben ik echt niet van onder de indruk. Maar hier word ik zelf haast hysterisch van joh... Iemand een gouden tip?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sara82 op 05-12-2016 20:39:21 ]
pi_167127585
Sluit me aan bij de rest Fap! :Y

Sara klinkt heftig zo ja! :o Hier sinds kort wel instant-huilen als ze dr zin niet krijgt, maar dan is ze vrij makkelijk af te leiden.
Heb geen tips dus helaas...

Bloesem gefeliciteerd met je knapperd! O+

Toffe fiets! ;) Hier was het direct een hit (al is onze dame natuurlijk iets ouder), en ik vind het vooral zelf ook echt een cool ding! O+
Jullie hebben de houten versie als ik het goed zie?
Heb trouwens nog een paar splinternieuwe roze handvatten over hč? O-) ;)
pi_167127848
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 19:00 schreef faptist het volgende:
Oh wat zijn al jullie kinders verwend!
En wat klinken de schoonfamilie perikelen bekend.
Mijn ro komt elke maandag zwaar overprikkeld thuis. Geen middagslaap.. te weinig drinken.. veel snoepen.. Ik vind het hartstikke leuk dat ze op mijn dochter past, maar de combi met mijn nichtje met adhd vind ik best lastig. Zij is ZO druk. Daar zit gewoon echt geen stop of grens op.
Helaas heb ik geen andere mogelijkheid tot oppas. Verder heb ik niemand of jawel, het kdv, maar dat is momenteel even op een laag pitje gezet ivm mn man die werkloos thuis zit. Best heftig allemaal.

maar waar ik advies voor kwam vragen..
Ro eet zo weinig savonds. Ze is 20/21 ( 8)7 tellen I can it not) maanden, maar ze eet nog steeds het liefst een half potje prut.
Ik krijg er zo weinig in. Vandaag heb ik even een slechte dag dus dan valt het me echt zwaar. Hoe doen jullie dat?
Dan maar potjes? Ik voel me zo falen ;(

(ze eet smorgens met geluk 3 eetlepels cornflakes met yoghurt of 3/4 boterham. smiddags op het kdv lukt het ze om soms 2 boterhammen te geven.. thuis lukt dat me nooit. hooguit 1. tussendoor krijgt ze 1/4 appel, smiddags 2 crackertjes of een plakje ontbijtkoek met boter.
Drinken is ook horror. *unbreak my heart*. )
Wat rot van je werkloze man! Is het geen optie Ro dan voorlopig op maandag bij man te laten zolang hij thuis is? En dat je dan na de drukke feestdagen wel weer verder kijkt qua schoonfamilie-oppas?

En wat het eten betreft, als ze potjes wel eet en je echt denkt dat ze voedingsstoffen te weinig binnen krijgt, dan maar een potje. Maar ze lijken soms ook te leven van lucht en liefde dus als je je geen grote zorgen maakt en Ro verder goed groeit, let it go. *zingt Frozen*
pi_167127882
Gefeliciteerd Bloesem! Wat een heerlijk kindje heb je toch! O+

Frits sluit zich aan bij de keukenbrigade. Het keukentje had hij voor zijn verjaardag beloofd gekregen, maar mijn schoonmoeder was er nog aan toe gekomen om hem te halen. Afgelopen week heb ik dat dus zelf gedaan.
Hij wilde net met zijn pannetje naar bed. O+

Het klinkt heftig voor je op het moment Fap!
Frits eet ook weleens minder goed. Vaak door doorkomende tanden/kiezen of gewoon minder fit. Ik geef hem dan wat hij op dat moment wel lekker vindt en zorg dat er op elk moment van de dag wat te eten voor hem is waar hij bij kan.

Ik las het een en ander over hele drukke (schoon)familie. Heel herkenbaar. Mijn ouders begrijpen het gelukkig als ik ze vraag om iets rustiger te doen. Ze zien namelijk zelf dat Frits dan eerst steeds drukker wordt en daarna instort en begint te huilen.
Mijn schoonmoeder daarentegen is dan enorm op haar tenen getrapt en begint te mokken dat ze nooooit iets mag en dat ze ook al geen *insert hier iets van snoep/koekjes/chocomel/jus d'orange/etc* mocht geven en vriendinnen van haar mogen dat wel. :') .

Peutergym klinkt echt heel tof Cactus!
pi_167127916
Welkom Bloesem! Gefeliciteerd :)
pi_167128084
Wishbonebike is hier ook een dikke hit! Vooral ermee tegen de muur botsen is fantastisch.

Frits doet sinds een week de stervende zwaan. Gelukkig is hij groot van de trein en die komt vier keer per uur langs, inclusief tingelende spoorbomen. Vooralsnog duurt Heel Erg Boos maximaal 15 minuten. ;)
pi_167129790
Gefeliciteerd Bloesem! *O*

Leuk al die Sint-verhalen! O+ En wat is Mies al groot, MLB! En al die keukentjes! O+ Hier is dat ding ook een enorme hit (en een perfecte speelgoedopberger...A is nog te klein om het concept te snappen) ;)

Nog bedankt voor de felicitaties :)

Oh ja... dat niet-willen-eten is erg herkenbaar. Ik probeer A altijd af te leiden met iets wat ze normaal niet mag hebben (pak toetendoekjes ofzo). Als ze verrukt met dat ding zit te spelen, gaat dat mondje automatisch open als ik er een lepel voor houd. Dus ze eet elke avond onbewust netjes haar bordje leeg :P

A is weer ziek. Alweer... :'( Hoop dat ze hierna even geen last meer heeft van die rondwaaiende virussen.
  maandag 5 december 2016 @ 22:21:08 #233
335643 faptist
Maakt fouten
pi_167131752
maltheser
Dat oppassen op maandag laten we doorgaan, omdat hij ook tijd nodig heeft om dingen uit te zoeken. Afspraken bij uitzendbureaus/bedrijven, en dat soort dingen meer. En hij mag ook best een daagje voor zichzelf. Ook belangrijk.
Bedankt voor je lieve woorden.

Iedereen trouwens.. bedankt :*

quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 19:59 schreef Stormqueen het volgende:
Klinkt ongeveer als wat mauw gemiddeld eet hoor faptist. Tenzij worst. Worst gaat altijd op (oh ja en potjes vreet ze niet. Ze is vanavond zonder eten naar bed :'))
Geen zorgen maken, ze is gezond en ontwikkelt zich prima toch!
Dat inderdaad.. Vlees.. Achter elkaar gaat dat er in!

Wel fijn om te lezen dat jullie eigenlijk allemaal zeggen dat het gaat zoals het gaat.
Ik vind het alleen zelf lastig om dit toe te passen, omdat ik dan bij anderen weleens uit eten wordt gevraagd met kindjes van dezelfde leeftijd B-) en dan zie dat zij een heel bord vol groente/aardappeltjes/vlees weggekauwd krijgen.
Voelt gewoon niet fijn.
Net als toegeven dat potjes gewoon een stuk beter gaat dan vers voedsel. Op de een of andere manier voel ik me toch een tokkiemoeder wanneer ik ze koop.

Oh en Sara,
40 minuten driftbuien? :o Lijkt me heel heftig. Sterkte.
Heeft het wellicht te maken met het verschuiven van zijn slaapritme?
Ik weet nog van mijn nichtje dat wanneer zij te weinig geslapen had ze bleef krijsen. Bij haar hielp het om op vaste tijden naar bed te gaan.
pi_167132554
Gefeliciteerd met N. Bloesem! *O*

Wat naar dat je man werkloos is Fap! En lastig van de maandag..
Hier leeft Q ook van de lucht.. Weer fijn die herkenning ook! Hij eet meestal wel z'n brood (1-2 boterhammen) en z'n banaan. Maar verder vooral crackers/rijstwafels. Avondeten weigert hij nou al maanden.. Potjes inmiddels ook 90% van de tijd.. Enige warme eten wat erin gaat is gebakken aardappeltjes en vissticks/visfriet. Maakte me er best druk om en vind het nog steeds niet fijn. Maar hij groeit gewoon door en lijkt niet af te vallen, dus probeer het nu zoveel mogelijk los te laten. Vanavond zat hij toch even naar mijn eten te kijken, weigerde eerst, maar at toen toch een aantal happen rijst met aardappel :o . Hij lustte eerst haast alles, ga er vanuit dat het een faaaase is en het weer goed komt :)

Sprak m'n moeder even terug over hoe het vandaag was gegaan "ik telde tot 6 en toen ging hij door met 8,9 en 10!" Ehh wut? Ik tel eigenlijk nooit zo ver met hem.. Thuis gelijk geprobeerd en hij telde inderdaad tot 5 en dan 8,9,10 :o . Je moet wel weten wat hij zegt om het te horen, maar toch!

Hier nog geen Sinterklaas gevierd. Hij krijgt toch alweer wat met Kerst, wat we met de familie vieren en hij snapt hij nu nog niet. Dus wilden het dit jaar nog even rustig houden en het dan volgend jaar voor het eerst vieren!

SPOILER
pi_167136955
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 22:21 schreef faptist het volgende:
maltheser
Dat oppassen op maandag laten we doorgaan, omdat hij ook tijd nodig heeft om dingen uit te zoeken. Afspraken bij uitzendbureaus/bedrijven, en dat soort dingen meer. En hij mag ook best een daagje voor zichzelf. Ook belangrijk.
Bedankt voor je lieve woorden.

Iedereen trouwens.. bedankt :*

[..]

Dat inderdaad.. Vlees.. Achter elkaar gaat dat er in!

Wel fijn om te lezen dat jullie eigenlijk allemaal zeggen dat het gaat zoals het gaat.
Ik vind het alleen zelf lastig om dit toe te passen, omdat ik dan bij anderen weleens uit eten wordt gevraagd met kindjes van dezelfde leeftijd B-) en dan zie dat zij een heel bord vol groente/aardappeltjes/vlees weggekauwd krijgen.
Voelt gewoon niet fijn.
Net als toegeven dat potjes gewoon een stuk beter gaat dan vers voedsel. Op de een of andere manier voel ik me toch een tokkiemoeder wanneer ik ze koop.

Oh en Sara,
40 minuten driftbuien? :o Lijkt me heel heftig. Sterkte.
Heeft het wellicht te maken met het verschuiven van zijn slaapritme?
Ik weet nog van mijn nichtje dat wanneer zij te weinig geslapen had ze bleef krijsen. Bij haar hielp het om op vaste tijden naar bed te gaan.
Op haar 14e zal ze vast ook geen potjes meer eten. Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan. Ik snap dat het lastig is. Ik vind nu tegenwoordig ook dat T zich 's avonds vol moet proppen, want wil niet dat hij niet slaapt omdat hij honger heeft. Daar moet ik nu voor oppassen dat ik dat niet in het extreme ga doortrekken...

Sara, wat heftig, zulke driftbuien. Hier kan T heel goed huilen omdat hij boos is, maar dat is meestal ook zo weer over. Even naar buiten auto's kijken helpt al heel goed.

T z'n eerste echte woordje is geloof ik auto. Hij wil op straat elke auto aanwijzen, en speelt ook alleen maar met z'n auto's. Het is zo'n lekker ding.

En vannacht heeft hij de hele nacht doorgeslapen, werd pas om 7.15 wakker. Ik heb nu ook voor het eerst echt een hele nacht doorgeslapen, andere nachten werd ik altijd om 6 een keer van T wakker. Nu niet. Manoman, dat had ik een dikke maand geleden nog niet durven dromen...Gek hoe snel dat nu weer gewoon wordt...
pi_167138710
J doet een detoxdagje :Y) hij at als ontbijt een banaan (en 1 stukje brood met hazelnootpasta) en nu als tussendoortje 2 (!) peren. Vannacht kon hij niet slapen door de verkoudheid en hij wil nu constant mijn volle aandacht (terwijl ik eigenlijk moet strijken, de zorgverzekering uit moet zoeken, enz). En vriendlief liet vanaf zijn werk weten dat hij de manflu heeft. Great.
pi_167138916
Het getuigt wel van zelfinzicht, Hupje, als hij weet dat het de manflu is.

Desalniettemin, sterkte. :*
  dinsdag 6 december 2016 @ 13:18:10 #238
56471 pinquit
oh my lama!
pi_167141231
Driftbuien zijb maar lastig, al heb ik ze van 45mins nog nooit gehad :X
Hier wordt wel fervent op de vloer en muur gebonkt met z'n hoofd als 't zover is :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_167143390
Lekker he Jagar, slapen? Super dat het dit resultaat heeft gehad!

Succes Hupje, manflu is verschrikkelijk.
SPOILER
Nja, misschien is het ook wel omdat ie de afgelopen weken niet zo lekker in orde was. Ook hier is 40 minuten extreem gelukkig. Maar de afgelopen dagen was het steeds (laaang!)raak. Vandaag *knockonwood* gaat het nog goed.

Ah en verder is ie heel grappig en lief en bijdehand. Zo bijzonder om te wat dat kleine keuteltje allemaal al kan. <3

Ennnnn weer goedgekeurd door het CB. ^O^
pi_167145378
Driftbuien, hier is ze gelukkig nog goed af te leiden. Langer dan 5 ā 10 minuten heb ik gelukkig nog niet meegemaakt.

Fap, het komt echt goed. Lekker geven waar ze behoefte aan heeft en ook 'gewoon' eten aan blijven bieden maar niks forceren.

Ik kreeg net een appje van man dat het vandaag een stuk beter met N. lijkt te gaan. *O* Ze huilt alleen nog tijdens het eten en is af en toe wat jengelig, een grote verbetering t.o.v. de afgelopen dagen. Ook vannacht maar 3 of 4 keer wakker voor een slokje water of haar speen. Ik hoop toch zo dat ze snel opgeknapt is. O+
pi_167145742
Dat zou fijn zijn, Selvaria!

T loopt al sinds dat we thuis zijn (ok, minus een driftbui omdat hij z'n eten niet snel genoeg kreeg) het huis op en neer met z'n speelgoed auto's in z'n hand, ondertussen auto auto auto roepend, en soms heel hard giechelend. En zo nu en dan komt hij nara mij toe en moet ik z'n auto's bewonderen. O+
  dinsdag 6 december 2016 @ 20:13:03 #242
335643 faptist
Maakt fouten
pi_167152103
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 22:47 schreef Gevalletje het volgende:
Gefeliciteerd met N. Bloesem! *O*

Wat naar dat je man werkloos is Fap! En lastig van de maandag..
Hier leeft Q ook van de lucht.. Weer fijn die herkenning ook! Hij eet meestal wel z'n brood (1-2 boterhammen) en z'n banaan. Maar verder vooral crackers/rijstwafels. Avondeten weigert hij nou al maanden.. Potjes inmiddels ook 90% van de tijd.. Enige warme eten wat erin gaat is gebakken aardappeltjes en vissticks/visfriet. Maakte me er best druk om en vind het nog steeds niet fijn. Maar hij groeit gewoon door en lijkt niet af te vallen, dus probeer het nu zoveel mogelijk los te laten. Vanavond zat hij toch even naar mijn eten te kijken, weigerde eerst, maar at toen toch een aantal happen rijst met aardappel :o . Hij lustte eerst haast alles, ga er vanuit dat het een faaaase is en het weer goed komt :)

Sprak m'n moeder even terug over hoe het vandaag was gegaan "ik telde tot 6 en toen ging hij door met 8,9 en 10!" Ehh wut? Ik tel eigenlijk nooit zo ver met hem.. Thuis gelijk geprobeerd en hij telde inderdaad tot 5 en dan 8,9,10 :o . Je moet wel weten wat hij zegt om het te horen, maar toch!

Hier nog geen Sinterklaas gevierd. Hij krijgt toch alweer wat met Kerst, wat we met de familie vieren en hij snapt hij nu nog niet. Dus wilden het dit jaar nog even rustig houden en het dan volgend jaar voor het eerst vieren!

SPOILER
SPOILER
pi_167153873
Ja, dat weet hij wel, Jagar, maar hij-doet-niks-met-die-informatie :')

Fijn dat het beter gaat met N.
Leuk om die kleine dingetjes te lezen over T en Q, zķ herkenbaar, ik zie het zo voor me.

Ik werd vanochtend even niet goed van J's geplak, omdat ik vanalles in mijn hoofd had wat moest gebeuren. Gelukkig kon ik de knop omzetten en hebben we een fijne dag (alles) samen gehad (en sliep hij 2 uur waarin ik in ieder geval wat uitzoekwerk kon doen). Dat blijf ik het lastigst vinden aan moeder zijn, de mentaliteit 'gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat'.
  woensdag 7 december 2016 @ 13:11:06 #244
409579 LuDann
All the way
pi_167165673
Bloesem nogmaals gefeliciteerd! Leuke foto's. O+

Gevalletje:
SPOILER
Wat goed van het tellen trouwens. :o

Selvaria, fijn dat het beter gaat met N!

Faptist, wat balen van de baan van je man. -O- Heeft hij wel uitzicht op nieuw werk of wordt dat een hele zoektocht?

Driftbuien duren hier vooralsnog niet erg lang, gelukkig. Toen Wolk nog erg allergisch was en nog niet op dieet had ze ergere driftbuien dan nu.

Ik heb de groeicurves van Wolk even in de WHO curve uitgezet voor de kinderarts (ze gebruikt de data die ik heb omdat zij pas 3 meetmoment heeft staan) omdat ik pas later zag dat de laatste meting buiten de curve van de Groeiapp valt. Het valt me mee allemaal in deze curve, hoewel ze qua lengte echt wel een ukkie blijkt maar dat wisten we al wel. :P

SPOILER
Ze is sinds een paar dagen aan het bunkeren, niet normaal! Gisteren hebben ze haar op het KDV nog een extra portie avondeten gegeven om 17 uur (ze eten tussen de middag warm) omdat ze bleef vragen om eten. Ik ben hier harstikke blij mee en net even met haar wat extra vullende dingen wezen kopen. Vooral vlees is favoriet, dus ik heb ook wat vleeswaren gehaald die ze gewoon uit het vuistje kan eten.
pi_167165969
Ik vind het eruit zien als een redelijke curve LuDann! Niets schokkend iig. Ik denk dat ze het in je buik gewoon heel goed heeft gehad waardoor ze haar curve te hoog is begonnen. O heeft dat ook met zijn 9 pond, die heeft door die start ook een rommelcurve aan het begin, terwijl hij eigenlijk een -0,5 lijntje zou moeten hebben ipv een +2,5, waar hij startte.

Maar fijn dat het nu iig beter lijkt te gaan! Veel eetlust is altijd een goed teken!
pi_167166150
Smullende kindjes zijn zo leuk!
Fijn dat het beter gaat Lu.
pi_167167781
Driftbuien, hebben we hier ook flink. Kunnen ook erg lang aanhouden. Ik heb nu ontdekt dat het het beste werkt als ik in W's zicht blijf maar iets anders ga doen. Vaak rommel ik nu wat of ruim op, dan komt 'ie bij me kijken wat ik aan het doen ben en dan is het weer over...

En over smullen:
SPOILER
Volgens mij weet 'ie nog niet precies hoe de chocopasta hem bevalt :D
pi_167169383
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 22:21 schreef faptist het volgende:

Koen wil momenteel ook (bijna) alleen potjes. Prima. Er zit eten in.....

En Tokkiemoeders mailen naar de Mac wanneer er een "potje HappyMeal voor 4 maanden" komt en geven hun kinderen alleen patat en snacks. Volgens mij ben jij dus geen Tokkiemoeder.
pi_167169986
Met driftbuien ga je toch gewoon naast je kind liggen en meedoen?
pi_167170010
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:12 schreef MevrouwCactus het volgende:
Met driftbuien ga je toch gewoon naast je kind liggen en meedoen?
Dat werkt ook heel goed ja! Persoonlijk vind ik dat wel altijd even opletten hoeveel toeschouwers je hebt. ;)
pi_167170985
Hoeveel of wie? :D
pi_167172084
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:13 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat werkt ook heel goed ja! Persoonlijk vind ik dat wel altijd even opletten hoeveel toeschouwers je hebt. ;)
Inderdaad, hoe meer hoe beter!
  woensdag 7 december 2016 @ 19:35:52 #253
335643 faptist
Maakt fouten
pi_167172842
Jullie zijn wel oldskool hoor.
Hier worden zulke momenten gewoon gesnapt en gedeeld met mijn honderden volgers. Jwz.
pi_167173188
Lekker laten eten, Lu! En van genieten O+

'Patta' is lekker hoor, W!

Wat voor shampoo gebruiken jullie bij je dreumes? Mijn eerste (gekregen) tube is op en ik bleek alleen nog showergelachtig spul te hebben.
pi_167173283
LuDann, wat goed dat ze zo lekker eet nu! O+

Hupje, wij gebruiken Neutral babyshampoo. Eerst vooral omdat ze zo'n gevoelig huidje had (heeft?), nu vooral omdat we het gewend zijn :+
pi_167173749
Meeblerren is hier het startsein om de tantrum liggend op mamma voort te zetten en harder te brullen. :')

Hier zo eens in de twee weken Zwitsal shampoo. Verder is alleen water voldoende.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_167173981
Shampoo? Wat is dat? 8)7
pi_167174114
Hier nu babyshampoo die de Lidl laatst had. Ruikt enorm lekker O+
Maar verder alles waar 'baby' voorstaat en zolang het niet naar aardbeien ruikt vind ik het best :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_167174157
Wij gebruiken Etos shampoo, 1 a 2 keer per week. Als deze flacon leeg is gaan we ook over op Neutral, die hebben we al als douchegel en bevalt toch beter.

Tantrums, ik moet er stiekem wel om lachen altijd. Het valt me van mezelf enorm mee dat ik er heel rustig mee om kan gaan en me totaal niet druk maak om wat andere mensen in de supermarkt ervan zouden vinden. Het hoort er gewoon bij. :7 Het scheelt wel enorm dat ze hooguit een paar minuten drama maakt tot nu toe.

N. lijkt echt beter. *O* Gisteren een nacht zonder drama, vandaag een dag zonder drama, alleen tanden poetsen is vreselijk. ;( We hebben 2 dagen overgeslagen omdat haar mond er echt te pijnlijk uitzag, maar vandaag weer geprobeerd (met een nieuwe tandenborstel) en het bloedde weer zo vreselijk. :'( Gelukkig is dit het enige nog, maar wat is het sneu om te zien.
pi_167175452
Shampoo gebruiken de eigenlijk nooit. Maar kunnen de weleens gaan doen :p. L heeft ook nog niet zo veel haar.

L. zegt denk ik bewust een woordje neh ofwel nee. Telt dit als woord :p?
  woensdag 7 december 2016 @ 21:15:11 #261
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_167175622
Hier sprookjesboomshampoo van de Jumbo (die met de draak). De babyshampoo was op, en deze gebruiken we voor peuterbroer. Hier 1 keer per week shampoo, er gaat af en toe gel in z'n haar, dus wassen moet wel echt!
pi_167178897
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_167179013
Fijn dat het beter gaat Selvaria! Kan dit nu vaker terug komen of was het vooral zo erg omdat het de eerste keer was?

Wij gebruiken nog steeds de Zwitsal die ik voor O's geboorte van m'n schoonmoeder heb gehad. Die fles is nog niet eens een kwart leeg :') en voor daarna heb ik nog twee gekregen flessen staan. Ik heb alleen ooit een kleine fles met eucalyptus gekocht toen hij heel erg verkouden was, die wordt veel gebruikt en is halfvol, verder lijkt de shampoo of douchegel nooit op te raken... maar een druppel is dan ook genoeg voor het dunne haar dat O heeft.
pi_167182843
Vraagje tussendoor:
R is geen fan van zetpillen, geven jullie al paracetamol op een andere manier en wat werkt goed?
  donderdag 8 december 2016 @ 09:17:14 #265
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_167183718
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 07:23 schreef ingee het volgende:
Vraagje tussendoor:
R is geen fan van zetpillen, geven jullie al paracetamol op een andere manier en wat werkt goed?
Ik heb nog nooit een zetpil gegeven, al vanaf 3 mnd vloeibare sinaspril. Gaat prima, beide jongens vinden het lekker (bananensmaak), dus er wordt enthousiast gehapt.
pi_167184625
Wat fijn dat het beter met N. gaat Selvaria. Wat sneu van het tandenpoetsen :'( ik snap dat het pijnlijk is ja.

Wij gebruiken neutral shampoo.
pi_167184713
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 07:23 schreef ingee het volgende:
Vraagje tussendoor:
H eet al sinaspril sinds hij een maand of 6 is? Ik brak ze in vieren en hij at het gewoon op. Nu breek ik ze in tweeën. Heel zou ook wel kunnen, maar in 2 vind ik net wat fijner :Y
  donderdag 8 december 2016 @ 10:59:38 #268
409579 LuDann
All the way
pi_167185574
Ook even snel een vraagje want ik ga zo de deur uit: een electrische tandenborstel voor kinderen, waar haal je die ook alweer? Ik heb iets als de action in mijn hoofd, of was het de zeeman of kruitvat?
pi_167185595
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:59 schreef LuDann het volgende:
Ook even snel een vraagje want ik ga zo de deur uit: een electrische tandenborstel voor kinderen, waar haal je die ook alweer? Ik heb iets als de action in mijn hoofd, of was het de zeeman of kruitvat?
Kruidvat heeft ze wel.
pi_167185599
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:59 schreef LuDann het volgende:
Action :)
  donderdag 8 december 2016 @ 11:07:21 #271
409579 LuDann
All the way
pi_167185671
Ik zie dat ze bij de Kruitvat de Oral-B verkopen, maar die is daar 33 euro terwijl hij bij de Mediamarkt 20 euro is. Das een best verschilletje zeg. :o

De action zit hier echt totaal niet in de buurt helaas.
pi_167186983
Misschien online?

https://nl.vitazita.com/n(...)word=google-product/{ef_campaign}/{ef_adgroup}/{Keyword}&ef_id=VjOaEAAAAGnwsQpP:20161208111517:s

Nog geen 9 euro.
pi_167187491
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 22:48 schreef FlyingFish het volgende:
Fijn dat het beter gaat Selvaria! Kan dit nu vaker terug komen of was het vooral zo erg omdat het de eerste keer was?
Ik heb het niet aan de arts gevraagd, maar zij gaf aan dat dit echt symptomen waren voor een eerste aanraking met het virus. Ik ga er maar gewoon vanuit dat een eventuele volgende keer zich gewoon uit als blaasjes op de lip, net als bij mij zelf altijd. :(
  donderdag 8 december 2016 @ 14:35:52 #274
409579 LuDann
All the way
pi_167189831
Bedankt, ik heb hem inderdaad maar online besteld. :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 13:28 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind het eruit zien als een redelijke curve LuDann! Niets schokkend iig. Ik denk dat ze het in je buik gewoon heel goed heeft gehad waardoor ze haar curve te hoog is begonnen. O heeft dat ook met zijn 9 pond, die heeft door die start ook een rommelcurve aan het begin, terwijl hij eigenlijk een -0,5 lijntje zou moeten hebben ipv een +2,5, waar hij startte.

Maar fijn dat het nu iig beter lijkt te gaan! Veel eetlust is altijd een goed teken!
Ja, dat en misschien dan in combinatie met veel ziek zijn ofzo.
  donderdag 8 december 2016 @ 14:42:31 #275
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167189957
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 12:45 schreef Selvaria het volgende:
Ik heb het niet aan de arts gevraagd, maar zij gaf aan dat dit echt symptomen waren voor een eerste aanraking met het virus. Ik ga er maar gewoon vanuit dat een eventuele volgende keer zich gewoon uit als blaasjes op de lip, net als bij mij zelf altijd. :(
Klopt hoor, zo erg als de eerste keer wordt het niet meer!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_167195244
Gelukkig dat het wat beter gaat met de zieken!

Hier heeft N. het idee van verhaaltjes lezen nu echt door. Ze kan zelf voorlezen uit Mama Kwijt: 'bam bam bam (dat roept ze bij alles wat valt). Bibibibi.... Mamamaaaa... Koekie O+ Byebye (boek uit)'. Toch wel de belangrijkste punten lijkt me :P

Ook kijkt ze graag op de ipad naar Ate-o (Buurman en Buurman). En als we het liedje fluiten herkent ze het meteen en roept Ate-o!

Kortom, alles goed hier, en bij jullie?

[ Bericht 10% gewijzigd door SaskiaR op 08-12-2016 19:09:38 ]
pi_167196396
Ate-o O+
pi_167206820
Wat leuk Saskia O+

Hier gaat ook alles goed. M. kletst de oren van ons hoofd, zegt alles na, wil de hele dag boekjes lezen en setata (Sesamstraat) kijken, heeft zo haar dreumesbuien als iets niet loopt zoals zij zou willen en wordt kieskeurig met eten. (Hoewel: als doperwtjes vandaag vergif zijn, wil dat niet zeggen dat ze dat morgen ook nog zijn. Kortom geen idee wat ze tegenwoordig nu echt lust en wat niet :') )

Ik geniet wel enorm van d'r O+
pi_167207018
Wat worden ze allemaal nog veel leuker dan ze al waren he?

Mijn kan je ook opdweilen, N. zegt ineens "asje" als ze haar boekjes naast me op de bank dumpt of me een afgelebberd broodje komt brengen. O+ O+ O+ O+ O+
pi_167210869
Heerlijke dreumes verhalen O+ O+

Hier ook de hele dag door geklets, dat vind ik zo gezellig! O+ Zelfs 4 woord-zinnetjes zijn niet meer zeldzaam hier :o
"Mama samuh blokkuh bouwuh!"
"Bromesje proop lekkah ja!" Boterham met stroop is lekker ;)

Helaas wel weer flink verkouden, inclusief constant gehoest en overal snot ;( Waarschijnlijk aangestoken door papa, die ook al weken klinkt als een zeehond }:|
Alleen een beetje jammer dat zij er allebei doorheen slapen en ik er wel wakker van lig :{w terwijl ik m'n slaap op het moment goed kan gebruiken... en oordoppen doen zeer, dus da'ook geen optie meer...
/klaagmodus :@
pi_167211250
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 13:01 schreef twist02 het volgende:

Hier ook de hele dag door geklets, dat vind ik zo gezellig! O+ Zelfs 4 woord-zinnetjes zijn niet meer zeldzaam hier :o

Helaas wel weer flink verkouden, inclusief constant gehoest en overal snot ;( Waarschijnlijk aangestoken door papa, die ook al weken klinkt als een zeehond }:|
Alleen een beetje jammer dat zij er allebei doorheen slapen en ik er wel wakker van lig :{w terwijl ik m'n slaap op het moment goed kan gebruiken... en oordoppen doen zeer, dus da'ook geen optie meer...
wow, 4 woord zinnen :o

Je man en minion op een andere kamer laten slapen?
pi_167211833
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 13:01 schreef twist02 het volgende:

Ik heb zeker de halve zwangerschap tot nu toe alleen op een matras in de woonkamer gelegen 's nachts omdat ik slaapgebrek icm zwangerschap echt niet trok. Eerst het wekenlange kiezenleed van N., toen omdat ik van elke zucht en draaibeweging wakker werd, zelfs door oordoppen heen en later nog omdat ik zelf iedereen wakker hoestte en snotterde. :')

Vanavond als we eindelijk weer terug kunnen naar ons eigen huis ( O+ X 1000) ga ik overigens wel weer een dappere poging wagen. :7

Vierwoords"zinnen" klinken hier vooralsnog meer als "mama appel etuh toel" (ja schat, mama zit op de stoel een appel te eten) of "papa wc, poep bah!" :D _O-
pi_167211938
Vierwoordszinnen. Damn. Hier komen er hele zinnen uit, maar die begrijp ik niet. Verder is het losse woordjes. Of telt NeeNeeNeeNEEEE als 4 woordszin?
pi_167211961
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 13:51 schreef Krisvc het volgende:
Vierwoordszinnen. Damn. Hier komen er hele zinnen uit, maar die begrijp ik niet. Verder is het losse woordjes. Of telt NeeNeeNeeNEEEE als 4 woordszin?
Ik reken hem goed. *)
pi_167212203
Mja, de Minion slaapt dus al op d'r eigen kamer, maar dan hoor ik het nog. Man uit bed schoppen is ook nog wel een idee ja ;)

Tsja, 'zinnen' inderdaad hč, het is niet alsof het grammaticaal gezien ook al klopt ofzo :+ maar ze breidt d'r zinnetjes wel steeds duidelijk uit, da's wel echt mooi om te zien horen.
"Mama bouwuh"
"Mama blokkuh bouwuh"
"Mama samen blokkuh bouwuh" O+
pi_167215457
Ik ben al trots op het 'boh' wat een koe zegt. En vannacht was hij lekker wakker en was het steeds 'aajjjj' terwijl hij m'n man zat te aaien om hem ook wakker te maken. Ik kan twee woord zinnetjes me nog niet eens voorstellen hier, laat staan vier... Maar het lijkt me wel een stuk handiger dan van 'blebahlalabuh' moeten uitvogelen wat hij nou wil :')
pi_167215903
Wow Twist, 4 woorden op rij! Wat knap!!

Papa wc, poep bah _O-

Beterschap voor alle zieken en zeehonden.

Sjaak hoest ook als een zeehond, maar volgens mij alleen als ik probeer te slapen. Ik hoest overigens ook als een zeehond }:|

Sjaak begint nu pas echt met woordjes zeggen, wat is dat superleuk! Hij doet dat in 2 talen, gebruikt ze lekker door elkaar nog. Zo heeft hij een puzzel met "etuh", met daarop "nana's" en "nonion" (eten met banaan en ui).
Daarnaast is Sjaak begonnen met letters en cijfers. Hij herkent ze bijna allemaal en benoemd er nu 6. Ik schijn dat vroeger ook al snel gedaan te hebben.

Hebben jullie ook wel eens het idee dat je jezeld gekloond hebt?
pi_167216181
Haha, leuk die kletskousen! Hier ook wat beginnende 2-woordszinnetjes, als in 'mama/papa + opdracht' en dat kan bouwuh zijn, of mawk, sgoet (schoot), nijntje, diddiedi (dikkie dik), koekje! ;-)
pi_167216462
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 17:23 schreef MevrouwCactus het volgende:

Hebben jullie ook wel eens het idee dat je jezeld gekloond hebt?
Ik heb wel eens het idee dat JIJ jezelf gekloond hebt, hieperdepieper :D En nonion O+

Ik vind die hele taalontwikkeling zo gaaf om van dichtbij mee te maken O+ Heb een echte kletskous in huis. Ze houdt hele gesprekken in enkel klanken (steeds meer verschillende) maar gaat sinds kort ook als een speer met woordjes :o boekje, baby, aaien, kippetje, water, waf waf enzovoorts. En ze zegt heel enthousiast HAIII!! O+ Er komt elke dag een woordje bij en ze zegt álles na (of althans, probeert alles na te zeggen) Bizar vind ik het.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bloesem. op 09-12-2016 18:36:05 ]
pi_167217085
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 17:55 schreef Bloesem. het volgende:

[..]
zegt heel enthousiast HAIII!!
Tegen werkelijk ie-der-een in de supermarkt en op straat :')

En standaardzinnetjes of woorden van mezelf hoor ik steeds vaker letterlijk terug. Toppie ^O^ *) goetedaan, optapjuh opruimuh. Maar zijn eigen naam goed zeggen, ho maar :P Hij kan de lettergrepen los goed uitspreken, maar maakt toch iets anders van zijn naam O+
pi_167217334
Ik heb er een week over gedaan voor ik door had dat 'Tobauuuu' Toren bouwen betekent. :')
pi_167220916
Leuk die pratende dreumesjes O+
A kreeg 's ochtends altijd een boterham met appelstroop. Maar sinds een paar weken blieft mevrouw die niet meer. 'S middags ging de boterham met appelstroop er alleen met heul veul afleiding in. Vandaag paste opa op en die was het zat. Vraagt ie aan A: "Wil je wat anders op je broodje dan?" Begon A helemaal te stralen en riep ze "Kaassss!". En ja hoor, daarna ging de boterham met kaas er probleemloos in :') Ze snapt zoveel!

En heb gemerkt dat ik mijn opruim- en poetswoede op haar heb overgebracht. :@ Ze kreeg gister een driftbui toen ze de swiffer niet mocht hebben. Dus toch maar gegeven en ze heeft de salontafel en tv kast afgenomen! Ze haalt ook vaak de "gootsteen" uit haar Ikea keukentje en gooit dan alle losse speelgoed erin! En vandaag ging ze in de badkamer de lege wc rol pakken om naar haar kamertje te kruipen waar het ding in de luieremmer moest. Vet handig dit! ^O^

Verder zijn we hier samen ook een stel zeehonden. Het heerst echt. De ha heeft geadviseerd om toch maar ab te geven omdat A nu al 2 maanden steeds verkouden is en dan koorts heeft. De oortjes zijn nog steeds rood, dus kennelijk wil de oorontsteking niet helemaal overgaan. Hoop dat het werkt!
pi_167221794
Mijne zegt niks. Ja.... "Baaaaaaa, dies en njnjaaaa". Maar wat het betekent? :?
pi_167221972
Die van jou praat gewoon al Japans McLaura! Ninja!

Wel handig zo'n schoonmaakstertje Aerenia. O heeft wat dat betreft helaas duidelijk mijn genen...
  vrijdag 9 december 2016 @ 21:24:07 #295
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_167222023
Hier heeft F twee heel belangrijke woorden: mama en hap!
Dat laatste betekent eten/ drinken, en moet je vooral heel veel doen natuurlijk!

Ver nog niets wat ik snap, vooral veel aaah, gaaaa, gaga etc :?
pi_167222106
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 21:22 schreef FlyingFish het volgende:
Die van jou praat gewoon al Japans McLaura! Ninja!

Jaaaa! Dat is het!
pi_167222539
Het enige woord wat T doelgericht zegt is auto. Als we over straat lopen is het "auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto", ik: "Kijk, een lantaarnpaal :') " en T: ""auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto"
pi_167223052
L zegt dus alleen neh / nee bewust. Voor de rest niet! Ben zo ongeduldig als ik al jullie verhalen lees over die pratende dreumesen ♡! Lijkt me inderdaad echt superleuk :).

Maar het begin is er: nehhh :D
pi_167223153
Ik mis hier soms het lijstje van de leeftijd van de dreumesen. Gauw even spieken hoe veel ouder/jonger een kindje is, maakt de context soms net wat duidelijker.
pi_167223185
H zegt heit (papa) gericht en verder is de rest ook allemaal heit. Mem (mama) is vooral erg lachwekkend :')

En heet/hyt zegt hij goed. Hij maakt voor mij al de koffie ( O+ O+) en weet dat hij er dan vanaf moet blijven.

Oh, en hij zei poes, maar dat zegt hij nu niet meer zo vaak.

Wel luistert hij en loopt hij naar de juiste broer, dus hij begrijpt wel veel als we wat vragen of willen van hem.

En als ie een schone luier wil dan komt hij bij ons en mept hij op z'n kruis :D

Oh, hij is anderhalf. (Bijna 20 mnd)
pi_167223230
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 21:40 schreef Jagärtrut het volgende:
Het enige woord wat T doelgericht zegt is auto. Als we over straat lopen is het "auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto", ik: "Kijk, een lantaarnpaal :') " en T: ""auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto auto"
Zo begon N. ook, echt hilarisch vond ik het. Elke geparkeerde auto moest benoemd worden. Op een gegeven moment kwam het woordje boom erbij, toen was er helemaal geen moment stilte meer tijdens onze wandelingen. _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')