http://www.ad.nl/binnenla(...)-ambrosius~aa6746e1/quote:Ron P. kan niet de moordenaar zijn van de Puttense Christel Ambrosius. Dat stelt onderzoeker Ton Derksen voor de camera van Omroep Gelderland.
Aanvankelijk zaten Herman du Bois en zijn zwager vast voor de moord op de stewardess, die op 9 januari 1994 om het leven werd gebracht. Na zeven jaar onschuldig in de cel werden de twee Puttenaren vrijgelaten. Zes jaar later zette een dna-match justitie op het spoor van Ron P.
Hij werd veroordeeld voor de moord op Ambrosius (1994) en kwam later in beeld als moordenaar van Anneke van der Stap (2005) uit Rijswijk. De Delftenaar zit voor beide zaken in totaal 20 jaar celstraf uit.
Geen stand
Derksen, die eerder de zaak van verpleegster Lucia de B. wist open te breken, stelt dat de aantijgingen tegen P. geen stand houden. Dat 'dus' de dader van de moord op de Puttense Christel nog altijd vrij rondloopt is een 'logische consequentie', zegt Derksen.
In zijn boek Putten II doet hij dat komend voorjaar allemaal uit de doeken, belooft Derksen. P.'s advocaat Ruud van Boom wil niet reageren.
Tja..quote:Op woensdag 23 november 2016 13:51 schreef The_Temp het volgende:
Goed verhaal, kan je ook zo lekker veel mee zo.
Houd dan gewoon je mond tot maart, als je toch niks wil zeggen.
Er moet weer eens boek verkocht worden..quote:In zijn boek Putten II
quote:Op woensdag 23 november 2016 14:27 schreef butz0rs het volgende:
Dus Derksen laat Ron. P nog wat langer in de cel zitten omdat hij zijn boek nog niet af heeft?
Niet dus.quote:Op woensdag 23 november 2016 13:21 schreef Ericr het volgende:
Pieper heeft overigens ook een veroordeling op zak voor de moord op Anneke van der Stap
Het is de titel van het krantenbericht buiten het woordje 'is' dan.quote:Op woensdag 23 november 2016 15:23 schreef vaduz het volgende:
TT is misleidend, daar dit nog niet is vast komen te staan.
Dan is het krantenbericht dus ook misleidend.quote:Op woensdag 23 november 2016 16:08 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het is de titel van het krantenbericht buiten het woordje 'is' dan.
http://www.ad.nl/binnenla(...)-ambrosius~aa6746e1/
Het staat daar tussen aanhalingstekens ook al zullen de meesten daar wel overheen kijken.quote:Op woensdag 23 november 2016 16:08 schreef vaduz het volgende:
[..]
Dan is het krantenbericht dus ook misleidend.
Waaronder jezelf getuige de TT zonder aanhalingstekens.quote:Op woensdag 23 november 2016 16:11 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het staat daar tussen aanhalingstekens ook al zullen de meesten daar wel overheen kijken.
Ziet er niet uit als TT. Maar genoeg over de TT lijkt me of wil je nog wat meer je postcount opkrikken?quote:Op woensdag 23 november 2016 16:15 schreef vaduz het volgende:
[..]
Waaronder jezelf getuige de TT zonder aanhalingstekens.
Alsof ik dat nodig heb.quote:Op woensdag 23 november 2016 16:15 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ziet er niet uit als TT. Maar genoeg over de TT lijkt me of wil je nog wat meer je postcount opkrikken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.nrc.nl/nieuws(...)us-schuldig-a1584555Somebody that I used to know
quote:Op dinsdag 12 december 2017 12:20 schreef Postbus100 het volgende:
*huge kick*
Vandaag een uitgebreid artikel in NRC over een nieuw boek van Ton Derksen: Dubbel gedwaald. Waarin nogmaals wordt gesteld dat Ron P. slachtoffer is van een gerechtelijke dwaling.
Toelichting uit het NRC-artikel:Ik hoorde het vanochtend op WNL. Het is op z'n minst interessant en opvallend te noemen. Ik denk dat het OM hier allesbehalve op zit te wachten. Tweemaal een dwaling zou natuurlijk het schaamrood op de kaken moeten bezorgen. Vraag me wel af of dit nu wat gaat opleveren. Een zaak wordt vaak niet 'zomaar' herziend. Al helemaal niet als er geen nieuw bewijs is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.nrc.nl/nieuws(...)us-schuldig-a1584555[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
Klopt, denk het ook. Men kan natuurlijk niet voor een tweede keer komen aanzetten met 'foutje bedankt'. Er moet en er zal een verdachte komen, of 'ie het nou gedaan heeft of niet.quote:Op dinsdag 12 december 2017 12:32 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik hoorde het vanochtend op WNL. Het is op z'n minst interessant en opvallend te noemen. Ik denk dat het OM hier allesbehalve op zit te wachten. Tweemaal een dwaling zou natuurlijk het schaamrood op de kaken moeten bezorgen. Vraag me wel af of dit nu wat gaat opleveren. Een zaak wordt vaak niet 'zomaar' herziend. Al helemaal niet als er geen nieuw bewijs is.
Hij heeft wel altijd een consequent verhaal verteld (dat kan je van Mark de J nog niet zeggen -> Everink)quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:21 schreef ootjekatootje het volgende:
Die Piepert heeft zelf imo weinig moeite gedaan om in deze zaak zijn onschuld te bewijzen. Wel dan?
Hij had ook meer dan zeven jaar de tijd om dat verhaaltje goed te oefenen...quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:23 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Hij heeft wel altijd een consequent verhaal verteld (dat kan je van Mark de J nog niet zeggen -> Everink)
Of het verhaaltje is gewoon de waarheid.quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hij had ook meer dan zeven jaar de tijd om dat verhaaltje goed te oefenen...
Paar je vervolgens alle info van de rechtzaak tegen Herman en Wilco erbij, de uitzendingen en boeken over de zaak en ja, dan kun je best een consequent verhaaltje verzinnen.
Daar loopt hier ook een topic over en ik vind de uitleg van Derksen eigenlijk best aannemelijk. Confirmation Bias zie je overal dus waarom niet bij het OM en/of het rechterlijk apparaat?quote:Op dinsdag 12 december 2017 16:06 schreef Ericr het volgende:
Het is wel een wonderlijk figuur natuurlijk die Ron, sperma achterlaten op Christel en de laptop van Anneke van der Stap en pinpas in bezit krijgen. Ook beide keren in de buurt rond de tijd dat de moord gepleegd wordt.
Las op de Gelderlander een stuk waarom Pieper niet de moordenaar zou zijn (aan de hand van het boek van Derksen) maar heel sterk zijn die punten toch niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |