FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Nieuwe telefoon niet goed, geen nieuwe krijgen?
slangpiewoensdag 23 november 2016 @ 12:47
Goedemiddag, mijn vriendin heeft 3 weken geleden een nieuwe telefoon besteld bij belsimpel, een Samsung A3, die problemen heeft, wordt af en toe heel warm en loopt vast. Opgestuurd naar belsimpel, binnen de 31 dagen zou je kunnen ruilen of het geld weerkrijgen, als de telefoon redelijkerwijs in ongebruikte staat is.
Kreeg ze dus een mailtje, dat het niet mogelijk is omdat er onder een bepaalde lamp lichte gebruikerssporen zijn gevonden. Met blote oog niet zichtbaar. Dus ruilen of geld terug gaat niet op.

Krijgt ze 3 opties. Voor 10% van de nieuwprijs kan de bestelling geannuleerd worden.
Geen optie, want niet goed en garantie.

Optie 2: bestelling houden, en wordt kosteloos teruggestuurd.
Geen optie, want niet goed en garantie.

Optie 3, belsimpel stuurt de telefoon op voor onderzoek en evt reparatie, met misschien kosten als gevolg.
Lijkt me ook geen optie want zou garantie moeten zijn.

wat zijn mijn mogelijkheden, zijn niet van plan om er voor te betalen natuurlijk. Vind okk van verre dat ze redelijk zijn. Dreigen met consumentenbond of rechtsbijstandverzekering?

Vr gr ivar
GGMMwoensdag 23 november 2016 @ 12:50
Ja, dreigen, dat zal ze leren.
NightH4wkwoensdag 23 november 2016 @ 13:08
Dreigen helpt niet. Je krijgt eerder je zin als je vriendelijk blijft, etc. Kijk of dit vaker voorkomt. Waarom zou garantie komen te vervallen door wat gebruikssporen? Het defect hoeft daar niet mee te maken te hebben.
Lovelywoensdag 23 november 2016 @ 13:11
Mail sturen naar kassa, de Bel Bus helpt je dan misschien wel
Armani XLwoensdag 23 november 2016 @ 13:12
Tenzij je zelf de telefoon hebt open gemaakt valt het gewoon onder de garantie.
Cosmetische schade valt niet onder garantie, maar dat is logisch.
Scarlet_Dragonflywoensdag 23 november 2016 @ 13:19
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 12:47 schreef slangpie het volgende:
Goedemiddag, mijn vriendin heeft 3 weken geleden een nieuwe telefoon besteld bij belsimpel, een Samsung A3, die problemen heeft, wordt af en toe heel warm en loopt vast. Opgestuurd naar belsimpel, binnen de 31 dagen zou je kunnen ruilen of het geld weerkrijgen, als de telefoon redelijkerwijs in ongebruikte staat is.
Kreeg ze dus een mailtje, dat het niet mogelijk is omdat er onder een bepaalde lamp lichte gebruikerssporen zijn gevonden. Met blote oog niet zichtbaar. Dus ruilen of geld terug gaat niet op.
Die vetgedrukte regel is hier helemaal niet aan de orde. Dat gaat er om als de telefoon in goede staat verkeert maar je hem toch niet wilt hebben. Ga dus niet proberen via die weg je gelijk te krijgen!

Jouw vriendin heeft een ondeugdelijk product ontvangen en dat moet belsimpel voor je op gaan lossen. Gebruikssporen zijn logisch, hoe had je anders kunnen weten dat de telefoon niet goed functioneerde?
Als je een telefoon gebruikt moet die nog steeds niet binnen een paar maanden zo stuk kunnen gaan.

Alleen gelijk hebben en je gelijk krijgen zijn helaas twee verschillende dingen...
Farenjiwoensdag 23 november 2016 @ 13:28
Voortaan gewoon bij coolblue kopen, die doen absoluut niet moeilijk hierover. Ik had een telefoon die na *ruim een jaar* kuren kreeg; bleek een hardware issue dat vaker voorkwam. Reparaties (geen kosten) hielpen niet en ik kreeg toen zonder gezeur een nieuwe. Ondanks de gebruikerssporen die er op zaten.

Is ook eigenlijk logisch; binnen de garantie moet de telefoon goed werken, en lichte gebruikerssporen kunnen deze garantie niet teniet doen. Als consument heb je rechten en daar zal belsimpel aan moeten voldoen.
Tja..1986woensdag 23 november 2016 @ 14:38
Optie 3. De kosten zullen ze enkel doorrekenen als het defect aan jou te verwijten is. Dat moeten ze dan ook bewijzen.
hottentotwoensdag 23 november 2016 @ 14:39
Godsetering zeg.

Leverancier bied aan het product te repareren en jij wilt gelijk gaan dreigen met de consumentenbond en je rechtsbijstand...

:') :') :') * oneindig.
avotarwoensdag 23 november 2016 @ 14:51
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 13:28 schreef Farenji het volgende:
Voortaan gewoon bij coolblue kopen, die doen absoluut niet moeilijk hierover. Ik had een telefoon die na *ruim een jaar* kuren kreeg; bleek een hardware issue dat vaker voorkwam. Reparaties (geen kosten) hielpen niet en ik kreeg toen zonder gezeur een nieuwe. Ondanks de gebruikerssporen die er op zaten.

Is ook eigenlijk logisch; binnen de garantie moet de telefoon goed werken, en lichte gebruikerssporen kunnen deze garantie niet teniet doen. Als consument heb je rechten en daar zal belsimpel aan moeten voldoen.
Dat doen ze (en horen ze te doen) gewoon vanuit de fabrieksgarantie hoor.
Whiskers2009woensdag 23 november 2016 @ 15:40
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:39 schreef hottentot het volgende:
Godsetering zeg.

Leverancier bied aan het product te repareren en jij wilt gelijk gaan dreigen met de consumentenbond en je rechtsbijstand...

:') :') :') * oneindig.
Reparatie waar kosten mee gemoeid kunnen zijn. Binnen de garantieperiode. Dat lijkt me toch een tikkeltje vreemd in dit geval..
Die telefoon is 3 weken oud en functioneert niet naar behoren. En uiteraard zijn er gebruikssporen als je dat ding gebruikt..
Deshainwoensdag 23 november 2016 @ 15:42
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:51 schreef avotar het volgende:

[..]

Dat doen ze (en horen ze te doen) gewoon vanuit de fabrieksgarantie hoor.
Wat heeft fabrieksgarantie hier nou weer mee te maken?
GS-Rawwoensdag 23 november 2016 @ 15:56
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 12:47 schreef slangpie het volgende:
Goedemiddag, mijn vriendin heeft 3 weken geleden een nieuwe telefoon besteld bij belsimpel, een Samsung A3, die problemen heeft, wordt af en toe heel warm en loopt vast. Opgestuurd naar belsimpel, binnen de 31 dagen zou je kunnen ruilen of het geld weerkrijgen, als de telefoon redelijkerwijs in ongebruikte staat is.
Kreeg ze dus een mailtje, dat het niet mogelijk is omdat er onder een bepaalde lamp lichte gebruikerssporen zijn gevonden. Met blote oog niet zichtbaar. Dus ruilen of geld terug gaat niet op.

Krijgt ze 3 opties. Voor 10% van de nieuwprijs kan de bestelling geannuleerd worden.
Geen optie, want niet goed en garantie.

Optie 2: bestelling houden, en wordt kosteloos teruggestuurd.
Geen optie, want niet goed en garantie.

Optie 3, belsimpel stuurt de telefoon op voor onderzoek en evt reparatie, met misschien kosten als gevolg.
Lijkt me ook geen optie want zou garantie moeten zijn.

wat zijn mijn mogelijkheden, zijn niet van plan om er voor te betalen natuurlijk. Vind okk van verre dat ze redelijk zijn. Dreigen met consumentenbond of rechtsbijstandverzekering?

Vr gr ivar
Bij optie 3 hoef je waarschijnlijk enkel te dokken wanneer na onderzoek blijkt dat je zelf de schade hebt veroorzaakt. Vandaar de 'misschien'.
ender_xenocidewoensdag 23 november 2016 @ 16:00
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 15:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Reparatie waar kosten mee gemoeid kunnen zijn. Binnen de garantieperiode. Dat lijkt me toch een tikkeltje vreemd in dit geval..
Die telefoon is 3 weken oud en functioneert niet naar behoren. En uiteraard zijn er gebruikssporen als je dat ding gebruikt..
quote:
...met misschien kosten tot gevolg
lijkt me dus een geval van even navragen wanneer die kosten voor eigen rekening zijn, als dat tenminste niet al in de correspondentie staat die TS heeft. Hier vermeld hij het in elk geval niet.

Ik verwacht dat als ze onderzoek doen en zien dat:
A: geen schuld gebruiker > kosten bedrijf
B: schuld gebruiker > kosten gebruiker
is dat natuurlijk ook een gevalletje met misschien kosten tot gevolg.

Zodra TS daar helderheid over schept kunnen we pas zeggen of hij overtrokken reageert met consumentbond etc., mijn verwachting is overtrokken reactie...
hottentotwoensdag 23 november 2016 @ 16:45
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 15:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Reparatie waar kosten mee gemoeid kunnen zijn. Binnen de garantieperiode. Dat lijkt me toch een tikkeltje vreemd in dit geval..
Die telefoon is 3 weken oud en functioneert niet naar behoren. En uiteraard zijn er gebruikssporen als je dat ding gebruikt..
Als dat ding door verwijtbaar handelen dit defect heeft dient er betaald te worden, normaalste zaak ter wereld.
Zolderkamerwoensdag 23 november 2016 @ 18:24
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 16:45 schreef hottentot het volgende:

[..]

Als dat ding door verwijtbaar handelen dit defect heeft dient er betaald te worden, normaalste zaak ter wereld.
Ja maar dat is belsimpel niet.. Ik heb ook een kapotte telefoon toegestuurd gehad waar ze ook moeilijk gingen doen ondanks dat het ding doa was.. (kon geen simkaarten lezen, voor nop nieuwe sim gehaald)

Hier nog iemand met klachten:

STA / Groningen Stad #643 - met nieuwe fietslichtjes
hottentotwoensdag 23 november 2016 @ 18:27
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:24 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja maar dat is belsimpel niet.. Ik heb ook een kapotte telefoon toegestuurd gehad waar ze ook moeilijk gingen doen ondanks dat het ding doa was..

Hier nog iemand met klachten:

STA / Groningen Stad #643 - met nieuwe fietslichtjes
Het zal best dat verder misschien een kutwinkel is, maar TS heeft tot noch toe geen enkel probleem met hen. Dat TS bij een prima oplossing al begint met rechtsbijstand zegt meer over hem dan over de winkel.
wootahHwoensdag 23 november 2016 @ 18:29
heb je die telefoon software wel geupdate en een reset naar default gedaan. niet dat je vriendin een app gedownload heeft die gewoon hangt en je accu leeg trekt.
Zolderkamerwoensdag 23 november 2016 @ 18:30
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:27 schreef hottentot het volgende:

[..]

Het zal best dat verder misschien een kutwinkel is, maar TS heeft tot noch toe geen enkel probleem met hen. Dat TS bij een prima oplossing al begint met rechtsbijstand zegt meer over hem dan over de winkel.
In dit geval is het anders niet verkeerd.. lees dat verhaaltje in de link maar eens...

hier nog een update: STA / Groningen Stad #643 - met nieuwe fietslichtjes

Klopt wel dat je niet moet beginnen op die manier, maar kennelijk verkopen ze daar alleen telefoons met problemen en doen ze verschrikkelijk moeilijk qua afhandeling..
hottentotwoensdag 23 november 2016 @ 18:33
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:30 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

In dit geval is het anders niet verkeerd.. lees dat verhaaltje in de link maar eens...

Klopt wel dat je niet moet beginnen op die manier, maar kennelijk verkopen ze daar alleen telefoons met problemen en doen ze verschrikkelijk moeilijk qua afhandeling..
Natuurlijk is dat wel verkeerd.

Er is op dit moment, geen probleem, geen overtreding, geen conflict gewoon helemaal niets behalve een bedrijf wat doet wat zij dienen te doen en waar ook niet meer van verwacht kan worden op dit moment.
hottentotwoensdag 23 november 2016 @ 18:33
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:30 schreef Zolderkamer het volgende:
hier nog een update: STA / Groningen Stad #643 - met nieuwe fietslichtjes
Boeit niet.
Zolderkamerwoensdag 23 november 2016 @ 18:34
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:33 schreef hottentot het volgende:

[..]

Boeit niet.
:')
hottentotwoensdag 23 november 2016 @ 18:37
quote:
13s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:34 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

:')
In plaats van zo'n dom gezicht te trekken geef je beter antwoord op deze vraag:

Waarvoor dient TS op dit moment contact op te nemen met de RBV of de consumentenbond?

"Ja hallo, ik heb geen probleem en ze doen wat ze moeten doen, en ik heb zelfs een keuze gekregen... HELP "

Ga toch weg man.
Zolderkamerwoensdag 23 november 2016 @ 18:39
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:37 schreef hottentot het volgende:

[..]

In plaats van zo'n dom gezicht te trekken geef je beter antwoord op deze vraag:

Waarvoor dient TS op dit moment contact op te nemen met de RBV of de consumentenbond?

"Ja hallo, ik heb geen probleem en ze doen wat ze moeten doen, en ik heb zelfs een keuze gekregen... HELP "

Ga toch weg man.
In plaats van zo achterlijk te posten, ga je eerst maar eens bij jezelf te rade waarom geen haar op mijn hoofd eraan denkt om jouw vraag te gaan beantwoorden.. |:(
hottentotwoensdag 23 november 2016 @ 18:40
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:39 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

In plaats van zo achterlijk te posten, ga je eerst maar eens bij jezelf te rade waarom geen haar op mijn hoofd eraan denkt om jouw post te gaan beantwoorden.. |:(
Misschien omdat je inziet hoe dom je aan het lullen bent en geen antwoord kunt geven op deze terechte vraag.
Zolderkamerwoensdag 23 november 2016 @ 18:43
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:40 schreef hottentot het volgende:

[..]

Misschien omdat je inziet hoe dom je aan het lullen bent en geen antwoord kunt geven op deze terechte vraag.
Ik lees enkel: ga toch weg man.. boeit niet... dom lullen.. en dom gezicht...
En dan begin jij over inzicht...

Fijne avond joh.. :W
hottentotwoensdag 23 november 2016 @ 18:44
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:43 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik lees enkel: ga toch weg man.. boeit niet... dom lullen.. en dom gezicht...
En dan begin jij over inzicht...

Fijne avond joh.. :W
:{w
r_onewoensdag 23 november 2016 @ 23:32
Vast waterschade :')
avotardonderdag 24 november 2016 @ 06:31
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 15:42 schreef Deshain het volgende:

[..]

Wat heeft fabrieksgarantie hier nou weer mee te maken?
telefoon vervangen als ze hem niet kunnen repareren.
Deshaindonderdag 24 november 2016 @ 07:03
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 06:31 schreef avotar het volgende:

[..]

telefoon vervangen als ze hem niet kunnen repareren.
En wat heeft TS nu met fabrieksgarantie te maken?
avotardonderdag 24 november 2016 @ 07:19
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 07:03 schreef Deshain het volgende:

[..]

En wat heeft TS nu met fabrieksgarantie te maken?
Als TS besluit toestel te houden, maar het op te laten sturen, kan hij/zij zich daarop beroepen.

Maar goed, ik reageerde niet zozeer op TS, alswel op Farenji die Coolblue aan het ophemelen was.