abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166846817
Goedemiddag, mijn vriendin heeft 3 weken geleden een nieuwe telefoon besteld bij belsimpel, een Samsung A3, die problemen heeft, wordt af en toe heel warm en loopt vast. Opgestuurd naar belsimpel, binnen de 31 dagen zou je kunnen ruilen of het geld weerkrijgen, als de telefoon redelijkerwijs in ongebruikte staat is.
Kreeg ze dus een mailtje, dat het niet mogelijk is omdat er onder een bepaalde lamp lichte gebruikerssporen zijn gevonden. Met blote oog niet zichtbaar. Dus ruilen of geld terug gaat niet op.

Krijgt ze 3 opties. Voor 10% van de nieuwprijs kan de bestelling geannuleerd worden.
Geen optie, want niet goed en garantie.

Optie 2: bestelling houden, en wordt kosteloos teruggestuurd.
Geen optie, want niet goed en garantie.

Optie 3, belsimpel stuurt de telefoon op voor onderzoek en evt reparatie, met misschien kosten als gevolg.
Lijkt me ook geen optie want zou garantie moeten zijn.

wat zijn mijn mogelijkheden, zijn niet van plan om er voor te betalen natuurlijk. Vind okk van verre dat ze redelijk zijn. Dreigen met consumentenbond of rechtsbijstandverzekering?

Vr gr ivar
nerovetsrethca
  Forum Admin woensdag 23 november 2016 @ 12:50:28 #2
35723 crew  GGMM
pi_166846879
Ja, dreigen, dat zal ze leren.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_166847254
Dreigen helpt niet. Je krijgt eerder je zin als je vriendelijk blijft, etc. Kijk of dit vaker voorkomt. Waarom zou garantie komen te vervallen door wat gebruikssporen? Het defect hoeft daar niet mee te maken te hebben.
pi_166847306
Mail sturen naar kassa, de Bel Bus helpt je dan misschien wel
"Rust is voor batterijen, niet voor dromers."💕
  Moderator woensdag 23 november 2016 @ 13:12:09 #5
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_166847314
Tenzij je zelf de telefoon hebt open gemaakt valt het gewoon onder de garantie.
Cosmetische schade valt niet onder garantie, maar dat is logisch.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_166847420
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 12:47 schreef slangpie het volgende:
Goedemiddag, mijn vriendin heeft 3 weken geleden een nieuwe telefoon besteld bij belsimpel, een Samsung A3, die problemen heeft, wordt af en toe heel warm en loopt vast. Opgestuurd naar belsimpel, binnen de 31 dagen zou je kunnen ruilen of het geld weerkrijgen, als de telefoon redelijkerwijs in ongebruikte staat is.
Kreeg ze dus een mailtje, dat het niet mogelijk is omdat er onder een bepaalde lamp lichte gebruikerssporen zijn gevonden. Met blote oog niet zichtbaar. Dus ruilen of geld terug gaat niet op.
Die vetgedrukte regel is hier helemaal niet aan de orde. Dat gaat er om als de telefoon in goede staat verkeert maar je hem toch niet wilt hebben. Ga dus niet proberen via die weg je gelijk te krijgen!

Jouw vriendin heeft een ondeugdelijk product ontvangen en dat moet belsimpel voor je op gaan lossen. Gebruikssporen zijn logisch, hoe had je anders kunnen weten dat de telefoon niet goed functioneerde?
Als je een telefoon gebruikt moet die nog steeds niet binnen een paar maanden zo stuk kunnen gaan.

Alleen gelijk hebben en je gelijk krijgen zijn helaas twee verschillende dingen...
pi_166847565
Voortaan gewoon bij coolblue kopen, die doen absoluut niet moeilijk hierover. Ik had een telefoon die na *ruim een jaar* kuren kreeg; bleek een hardware issue dat vaker voorkwam. Reparaties (geen kosten) hielpen niet en ik kreeg toen zonder gezeur een nieuwe. Ondanks de gebruikerssporen die er op zaten.

Is ook eigenlijk logisch; binnen de garantie moet de telefoon goed werken, en lichte gebruikerssporen kunnen deze garantie niet teniet doen. Als consument heb je rechten en daar zal belsimpel aan moeten voldoen.
pi_166848737
Optie 3. De kosten zullen ze enkel doorrekenen als het defect aan jou te verwijten is. Dat moeten ze dan ook bewijzen.
pi_166848764
Godsetering zeg.

Leverancier bied aan het product te repareren en jij wilt gelijk gaan dreigen met de consumentenbond en je rechtsbijstand...

:') :') :') * oneindig.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  woensdag 23 november 2016 @ 14:51:31 #10
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_166848933
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 13:28 schreef Farenji het volgende:
Voortaan gewoon bij coolblue kopen, die doen absoluut niet moeilijk hierover. Ik had een telefoon die na *ruim een jaar* kuren kreeg; bleek een hardware issue dat vaker voorkwam. Reparaties (geen kosten) hielpen niet en ik kreeg toen zonder gezeur een nieuwe. Ondanks de gebruikerssporen die er op zaten.

Is ook eigenlijk logisch; binnen de garantie moet de telefoon goed werken, en lichte gebruikerssporen kunnen deze garantie niet teniet doen. Als consument heb je rechten en daar zal belsimpel aan moeten voldoen.
Dat doen ze (en horen ze te doen) gewoon vanuit de fabrieksgarantie hoor.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 23 november 2016 @ 15:40:31 #11
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166849821
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:39 schreef hottentot het volgende:
Godsetering zeg.

Leverancier bied aan het product te repareren en jij wilt gelijk gaan dreigen met de consumentenbond en je rechtsbijstand...

:') :') :') * oneindig.
Reparatie waar kosten mee gemoeid kunnen zijn. Binnen de garantieperiode. Dat lijkt me toch een tikkeltje vreemd in dit geval..
Die telefoon is 3 weken oud en functioneert niet naar behoren. En uiteraard zijn er gebruikssporen als je dat ding gebruikt..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_166849858
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:51 schreef avotar het volgende:

[..]

Dat doen ze (en horen ze te doen) gewoon vanuit de fabrieksgarantie hoor.
Wat heeft fabrieksgarantie hier nou weer mee te maken?
pi_166850119
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 12:47 schreef slangpie het volgende:
Goedemiddag, mijn vriendin heeft 3 weken geleden een nieuwe telefoon besteld bij belsimpel, een Samsung A3, die problemen heeft, wordt af en toe heel warm en loopt vast. Opgestuurd naar belsimpel, binnen de 31 dagen zou je kunnen ruilen of het geld weerkrijgen, als de telefoon redelijkerwijs in ongebruikte staat is.
Kreeg ze dus een mailtje, dat het niet mogelijk is omdat er onder een bepaalde lamp lichte gebruikerssporen zijn gevonden. Met blote oog niet zichtbaar. Dus ruilen of geld terug gaat niet op.

Krijgt ze 3 opties. Voor 10% van de nieuwprijs kan de bestelling geannuleerd worden.
Geen optie, want niet goed en garantie.

Optie 2: bestelling houden, en wordt kosteloos teruggestuurd.
Geen optie, want niet goed en garantie.

Optie 3, belsimpel stuurt de telefoon op voor onderzoek en evt reparatie, met misschien kosten als gevolg.
Lijkt me ook geen optie want zou garantie moeten zijn.

wat zijn mijn mogelijkheden, zijn niet van plan om er voor te betalen natuurlijk. Vind okk van verre dat ze redelijk zijn. Dreigen met consumentenbond of rechtsbijstandverzekering?

Vr gr ivar
Bij optie 3 hoef je waarschijnlijk enkel te dokken wanneer na onderzoek blijkt dat je zelf de schade hebt veroorzaakt. Vandaar de 'misschien'.
pi_166850205
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 15:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Reparatie waar kosten mee gemoeid kunnen zijn. Binnen de garantieperiode. Dat lijkt me toch een tikkeltje vreemd in dit geval..
Die telefoon is 3 weken oud en functioneert niet naar behoren. En uiteraard zijn er gebruikssporen als je dat ding gebruikt..
quote:
...met misschien kosten tot gevolg
lijkt me dus een geval van even navragen wanneer die kosten voor eigen rekening zijn, als dat tenminste niet al in de correspondentie staat die TS heeft. Hier vermeld hij het in elk geval niet.

Ik verwacht dat als ze onderzoek doen en zien dat:
A: geen schuld gebruiker > kosten bedrijf
B: schuld gebruiker > kosten gebruiker
is dat natuurlijk ook een gevalletje met misschien kosten tot gevolg.

Zodra TS daar helderheid over schept kunnen we pas zeggen of hij overtrokken reageert met consumentbond etc., mijn verwachting is overtrokken reactie...
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_166851049
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 15:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Reparatie waar kosten mee gemoeid kunnen zijn. Binnen de garantieperiode. Dat lijkt me toch een tikkeltje vreemd in dit geval..
Die telefoon is 3 weken oud en functioneert niet naar behoren. En uiteraard zijn er gebruikssporen als je dat ding gebruikt..
Als dat ding door verwijtbaar handelen dit defect heeft dient er betaald te worden, normaalste zaak ter wereld.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  woensdag 23 november 2016 @ 18:24:59 #16
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_166852705
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 16:45 schreef hottentot het volgende:

[..]

Als dat ding door verwijtbaar handelen dit defect heeft dient er betaald te worden, normaalste zaak ter wereld.
Ja maar dat is belsimpel niet.. Ik heb ook een kapotte telefoon toegestuurd gehad waar ze ook moeilijk gingen doen ondanks dat het ding doa was.. (kon geen simkaarten lezen, voor nop nieuwe sim gehaald)

Hier nog iemand met klachten:

STA / Groningen Stad #643 - met nieuwe fietslichtjes
pi_166852764
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:24 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja maar dat is belsimpel niet.. Ik heb ook een kapotte telefoon toegestuurd gehad waar ze ook moeilijk gingen doen ondanks dat het ding doa was..

Hier nog iemand met klachten:

STA / Groningen Stad #643 - met nieuwe fietslichtjes
Het zal best dat verder misschien een kutwinkel is, maar TS heeft tot noch toe geen enkel probleem met hen. Dat TS bij een prima oplossing al begint met rechtsbijstand zegt meer over hem dan over de winkel.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_166852792
heb je die telefoon software wel geupdate en een reset naar default gedaan. niet dat je vriendin een app gedownload heeft die gewoon hangt en je accu leeg trekt.
:]
  woensdag 23 november 2016 @ 18:30:01 #19
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_166852799
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:27 schreef hottentot het volgende:

[..]

Het zal best dat verder misschien een kutwinkel is, maar TS heeft tot noch toe geen enkel probleem met hen. Dat TS bij een prima oplossing al begint met rechtsbijstand zegt meer over hem dan over de winkel.
In dit geval is het anders niet verkeerd.. lees dat verhaaltje in de link maar eens...

hier nog een update: STA / Groningen Stad #643 - met nieuwe fietslichtjes

Klopt wel dat je niet moet beginnen op die manier, maar kennelijk verkopen ze daar alleen telefoons met problemen en doen ze verschrikkelijk moeilijk qua afhandeling..
pi_166852862
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:30 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

In dit geval is het anders niet verkeerd.. lees dat verhaaltje in de link maar eens...

Klopt wel dat je niet moet beginnen op die manier, maar kennelijk verkopen ze daar alleen telefoons met problemen en doen ze verschrikkelijk moeilijk qua afhandeling..
Natuurlijk is dat wel verkeerd.

Er is op dit moment, geen probleem, geen overtreding, geen conflict gewoon helemaal niets behalve een bedrijf wat doet wat zij dienen te doen en waar ook niet meer van verwacht kan worden op dit moment.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_166852874
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:30 schreef Zolderkamer het volgende:
hier nog een update: STA / Groningen Stad #643 - met nieuwe fietslichtjes
Boeit niet.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  woensdag 23 november 2016 @ 18:34:24 #22
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_166852880
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:33 schreef hottentot het volgende:

[..]

Boeit niet.
:')
pi_166852932
quote:
13s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:34 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

:')
In plaats van zo'n dom gezicht te trekken geef je beter antwoord op deze vraag:

Waarvoor dient TS op dit moment contact op te nemen met de RBV of de consumentenbond?

"Ja hallo, ik heb geen probleem en ze doen wat ze moeten doen, en ik heb zelfs een keuze gekregen... HELP "

Ga toch weg man.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  woensdag 23 november 2016 @ 18:39:15 #24
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_166852978
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:37 schreef hottentot het volgende:

[..]

In plaats van zo'n dom gezicht te trekken geef je beter antwoord op deze vraag:

Waarvoor dient TS op dit moment contact op te nemen met de RBV of de consumentenbond?

"Ja hallo, ik heb geen probleem en ze doen wat ze moeten doen, en ik heb zelfs een keuze gekregen... HELP "

Ga toch weg man.
In plaats van zo achterlijk te posten, ga je eerst maar eens bij jezelf te rade waarom geen haar op mijn hoofd eraan denkt om jouw vraag te gaan beantwoorden.. |:(
pi_166853005
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:39 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

In plaats van zo achterlijk te posten, ga je eerst maar eens bij jezelf te rade waarom geen haar op mijn hoofd eraan denkt om jouw post te gaan beantwoorden.. |:(
Misschien omdat je inziet hoe dom je aan het lullen bent en geen antwoord kunt geven op deze terechte vraag.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')