Die vetgedrukte regel is hier helemaal niet aan de orde. Dat gaat er om als de telefoon in goede staat verkeert maar je hem toch niet wilt hebben. Ga dus niet proberen via die weg je gelijk te krijgen!quote:Op woensdag 23 november 2016 12:47 schreef slangpie het volgende:
Goedemiddag, mijn vriendin heeft 3 weken geleden een nieuwe telefoon besteld bij belsimpel, een Samsung A3, die problemen heeft, wordt af en toe heel warm en loopt vast. Opgestuurd naar belsimpel, binnen de 31 dagen zou je kunnen ruilen of het geld weerkrijgen, als de telefoon redelijkerwijs in ongebruikte staat is.
Kreeg ze dus een mailtje, dat het niet mogelijk is omdat er onder een bepaalde lamp lichte gebruikerssporen zijn gevonden. Met blote oog niet zichtbaar. Dus ruilen of geld terug gaat niet op.
Dat doen ze (en horen ze te doen) gewoon vanuit de fabrieksgarantie hoor.quote:Op woensdag 23 november 2016 13:28 schreef Farenji het volgende:
Voortaan gewoon bij coolblue kopen, die doen absoluut niet moeilijk hierover. Ik had een telefoon die na *ruim een jaar* kuren kreeg; bleek een hardware issue dat vaker voorkwam. Reparaties (geen kosten) hielpen niet en ik kreeg toen zonder gezeur een nieuwe. Ondanks de gebruikerssporen die er op zaten.
Is ook eigenlijk logisch; binnen de garantie moet de telefoon goed werken, en lichte gebruikerssporen kunnen deze garantie niet teniet doen. Als consument heb je rechten en daar zal belsimpel aan moeten voldoen.
Reparatie waar kosten mee gemoeid kunnen zijn. Binnen de garantieperiode. Dat lijkt me toch een tikkeltje vreemd in dit geval..quote:Op woensdag 23 november 2016 14:39 schreef hottentot het volgende:
Godsetering zeg.
Leverancier bied aan het product te repareren en jij wilt gelijk gaan dreigen met de consumentenbond en je rechtsbijstand...
![]()
![]()
* oneindig.
Wat heeft fabrieksgarantie hier nou weer mee te maken?quote:Op woensdag 23 november 2016 14:51 schreef avotar het volgende:
[..]
Dat doen ze (en horen ze te doen) gewoon vanuit de fabrieksgarantie hoor.
Bij optie 3 hoef je waarschijnlijk enkel te dokken wanneer na onderzoek blijkt dat je zelf de schade hebt veroorzaakt. Vandaar de 'misschien'.quote:Op woensdag 23 november 2016 12:47 schreef slangpie het volgende:
Goedemiddag, mijn vriendin heeft 3 weken geleden een nieuwe telefoon besteld bij belsimpel, een Samsung A3, die problemen heeft, wordt af en toe heel warm en loopt vast. Opgestuurd naar belsimpel, binnen de 31 dagen zou je kunnen ruilen of het geld weerkrijgen, als de telefoon redelijkerwijs in ongebruikte staat is.
Kreeg ze dus een mailtje, dat het niet mogelijk is omdat er onder een bepaalde lamp lichte gebruikerssporen zijn gevonden. Met blote oog niet zichtbaar. Dus ruilen of geld terug gaat niet op.
Krijgt ze 3 opties. Voor 10% van de nieuwprijs kan de bestelling geannuleerd worden.
Geen optie, want niet goed en garantie.
Optie 2: bestelling houden, en wordt kosteloos teruggestuurd.
Geen optie, want niet goed en garantie.
Optie 3, belsimpel stuurt de telefoon op voor onderzoek en evt reparatie, met misschien kosten als gevolg.
Lijkt me ook geen optie want zou garantie moeten zijn.
wat zijn mijn mogelijkheden, zijn niet van plan om er voor te betalen natuurlijk. Vind okk van verre dat ze redelijk zijn. Dreigen met consumentenbond of rechtsbijstandverzekering?
Vr gr ivar
quote:Op woensdag 23 november 2016 15:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Reparatie waar kosten mee gemoeid kunnen zijn. Binnen de garantieperiode. Dat lijkt me toch een tikkeltje vreemd in dit geval..
Die telefoon is 3 weken oud en functioneert niet naar behoren. En uiteraard zijn er gebruikssporen als je dat ding gebruikt..
lijkt me dus een geval van even navragen wanneer die kosten voor eigen rekening zijn, als dat tenminste niet al in de correspondentie staat die TS heeft. Hier vermeld hij het in elk geval niet.quote:...met misschien kosten tot gevolg
Als dat ding door verwijtbaar handelen dit defect heeft dient er betaald te worden, normaalste zaak ter wereld.quote:Op woensdag 23 november 2016 15:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Reparatie waar kosten mee gemoeid kunnen zijn. Binnen de garantieperiode. Dat lijkt me toch een tikkeltje vreemd in dit geval..
Die telefoon is 3 weken oud en functioneert niet naar behoren. En uiteraard zijn er gebruikssporen als je dat ding gebruikt..
Ja maar dat is belsimpel niet.. Ik heb ook een kapotte telefoon toegestuurd gehad waar ze ook moeilijk gingen doen ondanks dat het ding doa was.. (kon geen simkaarten lezen, voor nop nieuwe sim gehaald)quote:Op woensdag 23 november 2016 16:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als dat ding door verwijtbaar handelen dit defect heeft dient er betaald te worden, normaalste zaak ter wereld.
Het zal best dat verder misschien een kutwinkel is, maar TS heeft tot noch toe geen enkel probleem met hen. Dat TS bij een prima oplossing al begint met rechtsbijstand zegt meer over hem dan over de winkel.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:24 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja maar dat is belsimpel niet.. Ik heb ook een kapotte telefoon toegestuurd gehad waar ze ook moeilijk gingen doen ondanks dat het ding doa was..
Hier nog iemand met klachten:
STA / Groningen Stad #643 - met nieuwe fietslichtjes
In dit geval is het anders niet verkeerd.. lees dat verhaaltje in de link maar eens...quote:Op woensdag 23 november 2016 18:27 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het zal best dat verder misschien een kutwinkel is, maar TS heeft tot noch toe geen enkel probleem met hen. Dat TS bij een prima oplossing al begint met rechtsbijstand zegt meer over hem dan over de winkel.
Natuurlijk is dat wel verkeerd.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:30 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
In dit geval is het anders niet verkeerd.. lees dat verhaaltje in de link maar eens...
Klopt wel dat je niet moet beginnen op die manier, maar kennelijk verkopen ze daar alleen telefoons met problemen en doen ze verschrikkelijk moeilijk qua afhandeling..
Boeit niet.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:30 schreef Zolderkamer het volgende:
hier nog een update: STA / Groningen Stad #643 - met nieuwe fietslichtjes
In plaats van zo'n dom gezicht te trekken geef je beter antwoord op deze vraag:quote:
In plaats van zo achterlijk te posten, ga je eerst maar eens bij jezelf te rade waarom geen haar op mijn hoofd eraan denkt om jouw vraag te gaan beantwoorden..quote:Op woensdag 23 november 2016 18:37 schreef hottentot het volgende:
[..]
In plaats van zo'n dom gezicht te trekken geef je beter antwoord op deze vraag:
Waarvoor dient TS op dit moment contact op te nemen met de RBV of de consumentenbond?
"Ja hallo, ik heb geen probleem en ze doen wat ze moeten doen, en ik heb zelfs een keuze gekregen... HELP "
Ga toch weg man.
Misschien omdat je inziet hoe dom je aan het lullen bent en geen antwoord kunt geven op deze terechte vraag.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:39 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
In plaats van zo achterlijk te posten, ga je eerst maar eens bij jezelf te rade waarom geen haar op mijn hoofd eraan denkt om jouw post te gaan beantwoorden..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |