Of idioten die borden niet kunnen lezen en ze interpreteren als snelheidsbeperking. Als je in Arnhem door de Willemstunnel wil staan er borden dat het een milieuzone is. Iedere ochtend weer heb je daar debielen die dan in de ankers gaan en 30 rijden, want rond bord met rode rand en iets wat ze niet helemaal kunnen lezen, dus zal wel langzaam zijn. Dat die bochten zo ruim zijn dat ze met ruim 70km/u gedaan kunnen worden vergeten we maar even, want onbekend bordje.quote:Op vrijdag 25 november 2016 23:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat heeft dan weer niks met regels te maken.
Wel zeer irritant dat ze dan vergeten om borden weg te halen. Zo vaak gezien...staat er opeens ergens een bord waar je dan ineens 70 mag, geen idee waarom maar degene die niet vaak langs dezelfde weg rijdt gaat uiteraard meteen langzamer rijden.
Maar regels zijn er niet voor niks.
Of van die gasten die wel het vermogen hebben om voorop te rijden en dus wegplanken naar 70 en dan ook 70 blijven rijden waar je 80 mag.quote:Op vrijdag 25 november 2016 23:18 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Langzaamrijders die BEWUST de persoon achter hun de lul laten zijn door het rode stoplicht....
Zelf dus door oranje tergend langzaam.....
en dat bij stoplichten die minimaal 3 minuten duren voor een roulatie
Mooi, zijn we het daar over eens. Ik ga niet zeggen dat ik een goede chauffeur ben, maar inhalen is iets dat ik wel beheers. En op tijd afbreken (bijvoorbeeld omdat de auto direct achter de tractor ook besluit te gaan inhalen maar wil versnellen in zijn 5 en jij dus in de ankers kan) hoort imho ook daarbij.quote:Op vrijdag 25 november 2016 20:51 schreef vannelle het volgende:
Ik snap je punt wel en ben het zelfs met je eens.
In de situatie die je linkte zou ik zelf ook zonder morele problemen iemand inhalen die daar 50 rijdt. Absoluut en zonder twijfelen.
Ik reageerde alleen maar op iets wat je typte en wat er óf ongelukkig stond óf door mij verkeerd begrepen is.
Maar dat misverstand lijkt mij nu wel uit de weg.
Uhmmm, ik zie toch echt onderbrekingen in jouw dubbele 'doorgetrokken' streep....quote:Op donderdag 24 november 2016 23:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Inhaalverbod voor vrachtwagens met "Inhalen tractoren toegestaan" en dubbel doorgetrokken streep genoeg? klik hier
Oh, zeer herkenbaar. Het is een binnendoorweg van de A4, dus je kan wel raden hoe veel mensen die weg inmiddels hebben gevondenquote:Op vrijdag 25 november 2016 22:47 schreef BigSmurf het volgende:
Mensen die overduidelijk de sluiproutes kennen en rijden, maar vervolgens wel doodleuk 50 doen waar je 60 mag op een open, vrij brede polderweg waar ik indien vrij gewoon lekker 80 kan rijden en dan ook nog zo in het midden dat je net niet veilig kan inhalen. Ik werd vanmiddag echt een paar keer heel verdrietig.
Anti-klacht: ondanks bovenstaande klacht flink sneller thuis dan via de snelweg in de vrijdagmiddagspits.
Net zo triest als moedwillig 15km onder de maximum snelheid rijden op een weg waar je niet kan inhalen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:34 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik rij op de snelweg nooit harder dan 110 en oo 80 wegen rij ik 70, ik bouw altijd marge in. Ik erger me aan lui die dan op je bumper gaan zitten en je perse willen inhalen, terwijl het totaal onzinnig is qua tijdswinst.
Waar is die marge voor?quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:34 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik rij op de snelweg nooit harder dan 110 en oo 80 wegen rij ik 70, ik bouw altijd marge in. Ik erger me aan lui die dan op je bumper gaan zitten en je perse willen inhalen, terwijl het totaal onzinnig is qua tijdswinst.
Om te compenseren met zijn hersencellen waarschijnlijk. Zeer irritant figuren zoals hem, 80 rijden waar je 80 kan, niet zelf maar besluiten dat 70 wel voldoende is.quote:
Dat is voor afwatering. Dit is een doorgetrokken streep.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:27 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Uhmmm, ik zie toch echt onderbrekingen in jouw dubbele 'doorgetrokken' streep....
Nouja ik rij 100 a 110 maximaal omdat mijn auto het gewoon zwaar krijgt bij 130 en ik vind 130 toch net iets te snel voor een constante snelheid. Weet ook niet welke pipo bedacht heeft om de maximumsnelheid van 120 naar 130 te verhogenquote:Op zaterdag 26 november 2016 17:34 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik rij op de snelweg nooit harder dan 110 en oo 80 wegen rij ik 70, ik bouw altijd marge in. Ik erger me aan lui die dan op je bumper gaan zitten en je perse willen inhalen, terwijl het totaal onzinnig is qua tijdswinst.
Want je kent de flitshotspots van je vaste routes niet?quote:Op zondag 27 november 2016 12:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja de teller heeft een afwijking van zo'n 5KM, dus je mag er op de teller gerust iets boven zitten. Echter met de technologie van tegenwoordig waarmee wij automobilisten steeds meer gecontroleerd mee worden, neem ik geen onnodige risico's.
Gister reed ik echter op GPS en dan zie ik de ware snelheid, zodra de navigatie mij waarschuwt dat ik te hard rij laat ik direct het gas los.
Nee, besluiten voor een ander dat 70 niet snel genoeg is omdat jij haast hebt is veel minder triest.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:33 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Om te compenseren met zijn hersencellen waarschijnlijk. Zeer irritant figuren zoals hem, 80 rijden waar je 80 kan, niet zelf maar besluiten dat 70 wel voldoende is.
Hier ook zo'n brave burger. Gewoon de maximumsnelheid aanhouden (al ga ik vaak genoeg langzamer) en je hebt nergens een probleem. Wat ik dan wel vervelend vind zijn die automobilisten die automatisch beginnen te remmen bij een (traject)controle, al rijden ze netjes de Vmax.quote:Op zondag 27 november 2016 12:53 schreef Diqiu-Long het volgende:
Nee die ken en wil ik niet kennen: Als ik mij gewoon netjes aan de snelheid hou dan is er ja ook niets aan de hand! Maar afremmen voor flitspalen omdat je constant 10km gemiddeld te hard rijd?
Dus nee dan ben ik liever een burger die zich aan de regeltjes in het verkeer houdt, dus ook niet even door een oranje verkeerslicht racen terwijl ik makkelijk kon stoppen.
De maximale snelheid aanhouden is niet irritant. Flink eronder gaan rijden (70 rijden terwijl je weet dat je teller ook nog 5 km/h afwijking heeft, dan rijd je dus bewust 65) wel.quote:Op zondag 27 november 2016 13:49 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hier ook zo'n brave burger. Gewoon de maximumsnelheid aanhouden (al ga ik vaak genoeg langzamer) en je hebt nergens een probleem. Wat ik dan wel vervelend vind zijn die automobilisten die automatisch beginnen te remmen bij een (traject)controle, al rijden ze netjes de Vmax.
Wat maakt Flitsmeister zo betrouwbaar?quote:Op zondag 27 november 2016 13:25 schreef Randy_S het volgende:
Kwestie van flitsmeister aanzetten.. dan zie je én je snelheid op gps én flitsers wordt je voor gewaarschuwd waardoor je op dat specifieke punt extra kam opletten. Hoef je geen mensen te ergeren/hinderen door overal langzamer te rijden op plekken waar het niet nodig is.
Want als je een te dure auto hebt (wat is te duur, trouwens?) zit je te wachten op verkeersboetes?quote:Op zondag 27 november 2016 14:06 schreef aloa het volgende:
Het meest irritant is nog zo'n figuur in een te dure auto die dan constant te langzaam rijd. Waarom koop je dan zo'n auto?
Als je auto meer dan 10 jaar oud is misschien... In alle nieuwere auto's waarin ik heb gereden komt de teller akelig nauwkeurig overeen met de gps-snelheid die m'n navigatie aangeeft.quote:Op zondag 27 november 2016 12:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja de teller heeft een afwijking van zo'n 5KM, dus je mag er op de teller gerust iets boven zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |