Dan is het nu duidelijkquote:Op vrijdag 25 november 2016 10:25 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar kijk wat je zei:
[..]
[..]
Blijkbaar is dat voor veel mensen niet helemaal duidelijk, wat voor veel irritatie in het verkeer zorgt.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:41 schreef Tunafish het volgende:
Fijne staaltjes verkeersautisme hier. Iedereen weet donders goed dat je een doorgetrokken streep niet zomaar mag overschrijden, en wat men met inhalen bedoelt.
Ik heb wel eens een RWS-er aan de lijn gehad over een ontbrekend verkeersbesluit van een doorgetrokken streep op de N59. Die man bleef er ook bij dat het een inhaalverbod was.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:41 schreef Tunafish het volgende:
Fijne staaltjes verkeersautisme hier. Iedereen weet donders goed dat je een doorgetrokken streep niet zomaar mag overschrijden, en wat men met inhalen bedoelt.
Dat laatste is onzin en dat weet je zelf ook. Iedereen die een beetje actief in PTA is, en dat ben jij al langere tijd, weet dat zelf de verantwoording nemen i.p.v. debilisering vanuit de overheid een van mijn stokpaardjes is. Die kan weten dat ik mij erger aan het blind volgen van de regeltjes. Zowel in situaties waarin men wel de regels volgt als waarin men ze overtreed. De hypocrisie van mensen die denken dat ze per definitie veilig bezig zijn als ze de regels maar niet overtreden, maar vervolgens lekker met 30 langs een school die net uit gaat rijden, want je mag er 30, ook al steken de kleuters over.quote:Op donderdag 24 november 2016 23:45 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je doet maar. Het is prima als je de veiligheid maar in acht houdt.
En niet gaan lopen janken als je hier een keer een boete of erger nog, een ongeval, door krijgt.
Verkeersregels gelden voor iedereen behalve voor jou blijkbaar.
Dus elke irritatie of klacht die je vanaf nu nog post is vanuit jouw perspectief gezien en volgens de geldende regelgeving eigenlijk verwaarloosbaar dus.
Dan zit er niets anders op dan te wachten op jurisprudentie. Skelterautist moet dan maar net zo lang zo blijven rijden tot iemand op deze manier betrokken is bij een aanrijding en/of een verbaal heeft gekregen en deze voor heeft laten komen.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:58 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een RWS-er aan de lijn gehad over een ontbrekend verkeersbesluit van een doorgetrokken streep op de N59. Die man bleef er ook bij dat het een inhaalverbod was.
En dat is dan een professionele verkeerskundige!
quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:41 schreef Tunafish het volgende:
Kunnen we terug naar irritaties in het verkeer, in plaats van syntax en semantiek?
Dat is idd om van te gruwelen. Dat zulke mensen überhaupt het rijbewijs hebben gehaald. Het verkeer is logisch nadenken en vooral aanpassen aan het overige verkeer en de weersomstandigheden etc etcquote:Op vrijdag 25 november 2016 15:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat laatste is onzin en dat weet je zelf ook. Iedereen die een beetje actief in PTA is, en dat ben jij al langere tijd, weet dat zelf de verantwoording nemen i.p.v. debilisering vanuit de overheid een van mijn stokpaardjes is. Die kan weten dat ik mij erger aan het blind volgen van de regeltjes. Zowel in situaties waarin men wel de regels volgt als waarin men ze overtreed. De hypocrisie van mensen die denken dat ze per definitie veilig bezig zijn als ze de regels maar niet overtreden, maar vervolgens lekker met 30 langs een school die net uit gaat rijden, want je mag er 30, ook al steken de kleuters over.
Ik vind het goed dat je je realiseert dat er met inzicht en anticiperen een hoop te winnen is qua veiligheid en het is mooi dat je dat ook doet.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat laatste is onzin en dat weet je zelf ook. Iedereen die een beetje actief in PTA is, en dat ben jij al langere tijd, weet dat zelf de verantwoording nemen i.p.v. debilisering vanuit de overheid een van mijn stokpaardjes is. Die kan weten dat ik mij erger aan het blind volgen van de regeltjes. Zowel in situaties waarin men wel de regels volgt als waarin men ze overtreed. De hypocrisie van mensen die denken dat ze per definitie veilig bezig zijn als ze de regels maar niet overtreden, maar vervolgens lekker met 30 langs een school die net uit gaat rijden, want je mag er 30, ook al steken de kleuters over.
Ik had je hoger zitten dan het laatste deel van deze reactie: ik ben actief bezig met veiligheid: niet naast een busje naar rechts/links, maar ervoor of erachter, zodat je niet zijn dode hoek in kruipt. Bumperklevers niet afstraffen met een braketest, maar lekker negeren, gaten laten vallen voor groot verkeer indien nodig, gaten laten vallen voor normale auto's indien nodig/handig voor hun, langzamer dan toegestaan als het moet (komt die school weer), harder als het kan (rustige stukken snelweg), ver vooruit kijken en tijdig het gas los laten, vroeg op voorrangsvoertuigen reageren en ruimte maken en geen telefoon gebruik in de auto of alcohol nuttigen voor het rijden.
ik woon en reis ook in Noord Holland dus ken de situatie waar Pizza op doelt iets beter. Heel veel wegen waren 100km en inhalen, volkomen rechte brede wegen langs kanalen en weilanden. Gebeurde ook nooit wat. Op een bepaald moment hebben ze overal 80km gemaakt en alle stukken met onderbroken strepen van een bord met inhaalverbod voorzien.quote:Op vrijdag 25 november 2016 18:06 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik vind het goed dat je je realiseert dat er met inzicht en anticiperen een hoop te winnen is qua veiligheid en het is mooi dat je dat ook doet.
Echter: Je post waar ik op reageerde suggereerde dat je schijt hebt aan verkeersregels en -tekens en alles gewoon maar op eigen initiatief doet.
En dáár ben ik op tegen en daar reageerde ik dus ook op.
Ik geloof echt wel dat je een goede verkeersdeelnemer bent alleen die post van je was wat minder goed.
Wellicht bedoelde je het niet zo of wat ook nog kan is dat ik het verkeerd begrepen heb.
Ik ken die weg zelf ook wel, vroeger woonde ik in het zuiden en als ik dan naar mijn ouders in Anna Paulowna ging had ik ook met de N9 te maken.quote:Op vrijdag 25 november 2016 18:27 schreef Fer het volgende:
[..]
ik woon en reis ook in Noord Holland dus ken de situatie waar Pizza op doelt iets beter. Heel veel wegen waren 100km en inhalen, volkomen rechte brede wegen langs kanalen en weilanden. Gebeurde ook nooit wat. Op een bepaald moment hebben ze overal 80km gemaakt en alle stukken met onderbroken strepen van een bord met inhaalverbod voorzien.
Behalve de N9, maar die is zo druk, daar kunnen ze beter dubbele stroken van maken.
Gedeelde schade? vindt vooral de verzekering leukquote:Op vrijdag 25 november 2016 18:06 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik vind het goed dat je je realiseert dat er met inzicht en anticiperen een hoop te winnen is qua veiligheid en het is mooi dat je dat ook doet.
Echter: Je post waar ik op reageerde suggereerde dat je schijt hebt aan verkeersregels en -tekens en alles gewoon maar op eigen initiatief doet.
En dáár ben ik op tegen en daar reageerde ik dus ook op.
Ik geloof echt wel dat je een goede verkeersdeelnemer bent alleen die post van je was wat minder goed.
Wellicht bedoelde je het niet zo of wat ook nog kan is dat ik het verkeerd begrepen heb.
Hoe belangrijk zijn "belangrijke regels" als ze maar overal zonder reden neergegooid worden? Inhaalverbod op gevaarlijke stukken, prima. De N9 is gewoon druk, maar als je over de Oostkant van Alkmaar naar de A7 gaat, dus via Middenmeer. Voorheen kon je dat hele stuk 100 draaien, op wat kruispunten na. En zo'n weg als de N242 is, zeker op een zondagochtend, echt niet zo druk. Dan is het een kwestie van ruim afstand houden totdat er ruimte is, als de ruimte er is het pedaal vloeren en er voorbij. Dat je op kruispunten de snelheid eruit haalt, prima. N205 tussen Haarlem en Nieuw Vennep is daar een goed voorbeeld van.quote:Op vrijdag 25 november 2016 18:38 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik ken die weg zelf ook wel, vroeger woonde ik in het zuiden en als ik dan naar mijn ouders in Anna Paulowna ging had ik ook met de N9 te maken.
Heb de veranderingen ook gezien.
Het is een lange, saaie rotweg. En ook best wel overzichtelijk op de meeste punten.
Maar maakt dat het oké om best wel belangrijke regels aan je laars te lappen?
Ik vind van niet.
Goed plan, doen we.quote:Op vrijdag 25 november 2016 19:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gedeelde schade? vindt vooral de verzekering leuk
Ik snap je punt wel en ben het zelfs met je eens.quote:Op vrijdag 25 november 2016 19:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
Hoe belangrijk zijn "belangrijke regels" als ze maar overal zonder reden neergegooid worden? Inhaalverbod op gevaarlijke stukken, prima. De N9 is gewoon druk, maar als je over de Oostkant van Alkmaar naar de A7 gaat, dus via Middenmeer. Voorheen kon je dat hele stuk 100 draaien, op wat kruispunten na. En zo'n weg als de N242 is, zeker op een zondagochtend, echt niet zo druk. Dan is het een kwestie van ruim afstand houden totdat er ruimte is, als de ruimte er is het pedaal vloeren en er voorbij. Dat je op kruispunten de snelheid eruit haalt, prima. N205 tussen Haarlem en Nieuw Vennep is daar een goed voorbeeld van.
Maar even eerlijk: Het gaat om veiligheid. Hoeveel veiliger wordt een rechte weg van dit soort chicanes? Neem even mee dat aan de linkerkant van de weg een sloot ligt, een meter of 2 lager. Vroeger was dit recht en mocht je 80.
Kan jij mij een reden geven om hier achter iemand te blijven rijden die nipt 50 rijdt? Paar jaar terug mocht ik hier nog 100.
Zelfs op wegenwiki, doorgaans zeer objectief, wordt het genoemd. Snelheidsverlaging ongeacht veiligheidscijfers.
En toch kan je dan nog de fout ingaan.quote:Op vrijdag 25 november 2016 20:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Goed plan, doen we.
[..]
[..]
Ik snap je punt wel en ben het zelfs met je eens.
In de situatie die je linkte zou ik zelf ook zonder morele problemen iemand inhalen die daar 50 rijdt. Absoluut en zonder twijfelen.
Ik reageerde alleen maar op iets wat je typte en wat er óf ongelukkig stond óf door mij verkeerd begrepen is.
Maar dat misverstand lijkt mij nu wel uit de weg.
Tsja, het blijft mensenwerk natuurlijk. Iedereen maakt foutjes.quote:Op vrijdag 25 november 2016 21:05 schreef aloa het volgende:
[..]
En toch kan je dan nog de fout ingaan.
Laatst een ingehaald die idd echt irritant en zonder reden langzaam reed. Dus toch er maar omheen maar komt er een wat onopvallende auto zonder licht van de andere kant. Die ik dus niet had gezien. Ging net goed.
Die weg van middenmeer naar Alkmaar vond ik ook altijd zo'n doodvermoeiende weg. Eerste stuk was altijd 80 en laatste stuk 100 (paar jaar terug, kom er nu niet vaak meer). Maar saai, slaapverwekkend en dus gevaarlijk.quote:Op vrijdag 25 november 2016 21:14 schreef vannelle het volgende:
[..]
Tsja, het blijft mensenwerk natuurlijk. Iedereen maakt foutjes.
En ik denk ook dat juist op zo'n saaie weg daarom ook een doorgetrokken streep ligt júist omdat het zo saai is.
Google maar eens op "polderblindheid".
Regels zijn ook maar bedacht door dwazen. Ene moment is het dit, andere moment is het dat. Op de A200 mocht je eerst 120, paar dagen later 100. Ineens ben je dan een maniak en krijg je middelvingersquote:Op vrijdag 25 november 2016 19:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Kan jij mij een reden geven om hier achter iemand te blijven rijden die nipt 50 rijdt? Paar jaar terug mocht ik hier nog 100.
Nou, als je op de N9 130 km/h rijdt issie nog steeds dodelijk saai.quote:Op vrijdag 25 november 2016 21:35 schreef YoshiBignose het volgende:
En wat mensen hierboven zeggen inderdaad. Vaak rij ik liever te hard als het rustig is omdat je dan automatisch beter concentreert. Cruise control vmax en je sukkelt zo in slaap.
Spookrijden dan, maakt het wat spannenderquote:Op vrijdag 25 november 2016 21:39 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nou, als je op de N9 130 km/h rijdt issie nog steeds dodelijk saai.
Of in z'n achteruit dat stuk rijden, dat is goed bij te houden met de gemiddelde snelheid daar.quote:Op vrijdag 25 november 2016 21:46 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Spookrijden dan, maakt het wat spannender
Dat heeft dan weer niks met regels te maken.quote:Op vrijdag 25 november 2016 21:35 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Regels zijn ook maar bedacht door dwazen. Ene moment is het dit, andere moment is het dat. Op de A200 mocht je eerst 120, paar dagen later 100. Ineens ben je dan een maniak en krijg je middelvingers
Hier in de buurt was laatst onderhoud, werd een 30 bord neergezet waar je normaal 70 mocht. Zijn ze klaar, dacht later stond het bord er nog wel. En dan heb je er dus een enkele mongol tussen zitten die echt 30 gaat rijden en bijna een kettingbotsing veroorzaakt. Lang leve de veiligheid.
Ik zie het zo, als er een bord staat met 80. Dan mag je best 100, met de kans dat het je ¤170 kost.
En wat mensen hierboven zeggen inderdaad. Vaak rij ik liever te hard als het rustig is omdat je dan automatisch beter concentreert. Cruise control vmax en je sukkelt zo in slaap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |