abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 november 2016 @ 18:37:33 #1
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_166805956
quote:
De politieke beweging DENK maakt zich ernstige zorgen over de veiligheid van Sylvana Simons. De partij zal morgen in een gesprek met de veiligheidsdiensten maatregelen eisen.

Op sociale media circuleert een filmpje waarin gemonteerde foto's te zien zijn van Simons. Haar hoofd is onder meer geplakt in een oude foto van de Ku Klux Klan waarin ze zogenaamd is opgehangen. "Het is verschrikkelijk en walgelijk. Ik heb hier geen woorden voor", zegt DENK-voorman Tunahan Kuzu.

'Concrete maatregelen'
De partij zegt morgen in gesprek te gaan met de autoriteiten op het gebied van veiligheid, onder meer met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV). "We verwachten concrete veiligheidsmaatregelen rondom het onveiligheidsgevoel van mevrouw Simons. De overheid moet een veilige gevoel aan alle burgers geven," zegt Kuzu. Om wat voor maatregelen het precies gaat, zegt de partij niet.

Simons gaat aangifte doen. Dat is niet voor het eerst, zegt Kuzu. "Toen ze zich in mei aansloot bij DENK kreeg ze 20.000 racistische opmerkingen over haar heen. We hebben nooit meer iets van die aangifte gehoord."

'Simons verdient ook bescherming'
Ongehoord, vindt Kuzu. "Er is geen daad gesteld. Politie en het OM moeten de schuldigen pakken en aan de schandpaal nagelen. Kenneth Vermeer is het zelfde overgekomen. Toen zijn er binnen afzienbare tijd verdachten opgepakt. Bij Simons blijft dat achter. Zij verdient ook bescherming."

Kuzu vindt dat het kabinet in deze discussie veel te stil blijft. Volgens de DENK-voorman worden 'haat en het vijandsbeeld steeds verder aangewakkerd. Hij wil dat premier Rutte en vice-premier Asscher zich uitspreken. "Waar is Rutte? Waar is Asscher? Ik hoor ze helemaal niet. Zeker de premier moet het land laten weten dat dit veel te ver gaat."

'Oh Sylvana'
In het filmpje dat op sociale media circuleert zijn beelden gemonteerd onder een carnavalsliedje met de titel Oh Sylvana. Haar gezicht is gefotoshopt in racistische en beledigende karikaturen. Simons wordt onder meer afgebeeld als Zwarte Piet en naakte Afrikaanse vrouw. Ook is haar hoofd geplakt in beelden die verwijzen naar de lynchpartijen van de Ku Klux Klan, de racistische organisatie die in de VS met geweld protesteerde tegen de afschaffing van de slavernij en de burgerrechtenbeweging van Afro-Amerikanen.

Het liedje Oh Sylvana gaat volgens zanger Rob Daal niet over Sylvana Simons maar over een Russisch meisje dat uitgezwaaid wordt door haar vriendje. Simons heeft zelf nog niet gereageerd.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)enk-eist-maatregelen
Update: Originele filmpje is inmiddels verwijderd. Wel nog te vinden via GeenStijl:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ijst_niet_halen.html

Wat heeft Sylvana Simons eigenlijk gedaan dat tot zoveel haat richting haar heeft geleid? Of wat heeft denk gedaan?
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 november 2016 @ 18:40:44 #2
862 Arcee
Look closer
pi_166806024
quote:
Asscher:Simons-video weerzinwekkend

Vicepremier Asscher vindt dat het OM
moet kijken naar de klacht die een
raadslid uit Den Haag wil indienen over
een carnavalsvideo over Sylvana Simons
van Denk.Asscher noemt de videobeelden
weerzinwekkend.

De video is gemaakt bij het nummer 'Oh
Sylvana' van Rob van Daal,die zelf zegt
dat het over een Russisch meisje gaat.

In de gewraakte video is het gezicht
van Simons gefotoshopt en wordt ze
afgebeeld als Zwarte Piet en als naakte
Afrikaanse vrouw.Ook is ze hangend aan
een boom afgebeeld.Denk maakt zich
zorgen over de veiligheid van Simons en
eist concrete maatregelen.

Bron: TT
quote:
Schrijver 'Oh Sylvana'-lied: niets te maken met racistische parodieën

Tekstschrijver Ton Koopmans van de Gebroeders Ko is niet blij met alle racistische parodieën die er op zijn carnavalslied 'Oh Sylvana' zijn verschenen. Koopmans neemt afstand van al deze filmpjes, omdat hij 'er niets mee te maken heeft, en alleen een leuk liedje wilde maken'.

Vorige week ontstond meteen ophef nadat Koopmans' carnavalskraker online werd gezet. Tientallen mensen maakten vervolgens met wat knip- en plakwerk een eigen versie van het nummer. Zo werd Sylvana Simons in de parodieën onder meer afgebeeld als Zwarte Piet en naakte Afrikaanse vrouw.

Ook was haar hoofd geplakt in beelden die verwijzen naar de lynchpartijen van de Ku Klux Klan, de racistische organisatie die in de VS met geweld protesteerde tegen de afschaffing van de slavernij en de burgerrechtenbeweging van Afro-Amerikanen.

Gemeenteraadslid Fatima Faïd van de Haagse Stadspartij diende vandaag een klacht in bij Bureau Discriminatiezaken in Den Haag over de beelden die onder het carnavalsliedje zijn gemonteerd. Faid: 'Ik heb dit filmpje bekeken met de meeste walging die je maar kunt voelen.'

Een Russische Sylvana
DENK maakt zich zorgen over veiligheid Sylvana Simons

De politieke beweging DENK maakt zich grote zorgen over de veiligheid van haar kandidaat-Kamerlid Sylvana Simons. Denk gaat daar dinsdag over praten met de verantwoordelijke diensten van de overheid. Dat maakte Tweede Kamerlid Tunahan Kuzu van Denk maandag bekend. De beweging reageert daarmee op het ‘onveiligheidsgevoel’ dat rond Simons is ontstaan.

Hoewel er geen verwijzingen in het nummer naar Rusland voorkomen, gaat het liedje volgens de makers over een Russische vrouw Sylvana. Nikki Jeurninck van OnStageEntertainment: 'Zanger Rob van Daal heeft niks met politiek en kijkt nooit tv. Dit nummer heeft Ton Koopmans voor hem geschreven en gaat over een Russische vrouw Sylvana, die haar spullen moet pakken en moet emigreren. Dat iedereen nu de link legt met Sylvana Simons, daar kunnen wij ook niets aan doen. Daarbij, Rob van Daal zong ook wel eens een liedje dat 'hee trut' heette.'

Tekstschrijver Koopmans: 'Ik hoef mij aan niemand te verantwoorden. Waarom zou ik? Het stoort me ook dat media ons nu wel weten te vinden. Als we duizenden platen in Duitsland verkopen, dan blijft het stil. Maar over zoiets word ik platgebeld.'

Carnavalslied
Nikki Jeurninck van OnStageEntertainment betreurt wel alle parodieën die op YouTube verschenen. 'Blijkbaar leeft dit heel erg, dat hadden we niet zien aan komen.' Bij OnStageEntertainment weten ze niet wie al die knip&plak-filmpjes hebben gemaakt, maar het plan is om ze er zo snel mogelijk af te halen. 'Het mag ook niet vanwege het auteursrecht.'

Wat Jeurninck ook jammer vindt: 'Door die link met Sylvana als piet wordt dit nummer heel erg in de Sinterklaashoek getrokken. Maar het is een carnavalslied. Daarom hebben we het ook rond deze tijd gelanceerd, het is de elfde van de elfde geweest.'
quote:
Hoewel er geen verwijzingen in het nummer naar Rusland voorkomen, gaat het liedje volgens de makers over een Russische vrouw Sylvana
Yeah, right.:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_166806178
Wat je ook van Sylvana mag vinden, dit is dan toch wel weer een stap te ver.
pi_166806255
quote:
14s.gif Op maandag 21 november 2016 18:47 schreef TheThirdMark het volgende:
Dat vind ik ook, al vind ik ook dat DENK geen positie heeft om dingen te eisen.

En die hebben door dat eisgedrag ook veelal hun eigen ruiten ingegooid.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 21 november 2016 @ 18:52:07 #5
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_166806322
Arme Sylvana :{

Ik zou haar best wel willen troosten.
pi_166806354
Het hele pietentopic op FOK! zit ook vol met full blown racistische retards die een vrouw willen lynchen om haar mening. Je ziet daar zaken voorbij komen die nog wel verder gaan dan dit filmpje. De mods en grote leider Danny vinden het allemaal prachtig en laten alles gewoon staan.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2016 18:54:02 ]
pi_166806359
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 18:37 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Update: Originele filmpje is inmiddels verwijderd. Wel nog te vinden via GeenStijl:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ijst_niet_halen.html

Wat heeft Sylvana Simons eigenlijk gedaan dat tot zoveel haat richting haar heeft geleid? Of wat heeft denk gedaan?
Het is Denk, niet denk. Naam en zo.
Wat ze heeft gedaan? Steeds haar mond opendoen in het maatschappelijk debat terwijl ze een groot gebrek aan kennis, inzicht en intelligentie heeft, een te grote broek aantrekken. Kijk, dat ze dom en zo is maakt ons weinig uit, maar bemoei je dan niet met het maatschappelijk debat als grote mensen spreken. ;)
Als je dan daarnaast ook nog mensen beledigt dan krijgen de toehoorders een hekel aan je.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 21 november 2016 @ 18:53:51 #8
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_166806380
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 18:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat ze heeft gedaan? Steeds haar mond opendoen in het maatschappelijk debat terwijl ze een groot gebrek aan kennis, inzicht en intelligentie heeft, een te grote broek aantrekken. Kijk, dat ze dom en zo is maakt ons weinig uit, maar bemoei je dan niet met het maatschappelijk debat als grote mensen spreken. ;)
Ook "domme mensen" mogen hun mening geven.
pi_166806395
Kun je niet emigreren :W
het is met jou echt kut met peren :Y
jij trekt alles uit z'n verband :N
ja lala ja lala ja lala ja laa *O*

Oh Sylvana :W
waarom pak jij je koffers niet ;)
Oh Sylvana :W
wat ben jij toch een zielenpiet oO/
pi_166806420
quote:

[..]

Als je dan daarnaast ook nog mensen beledigt dan krijgen de toehoorders een hekel aan je.
Aggut hypocriete Brammetje weer...
  maandag 21 november 2016 @ 18:55:19 #11
414204 WoordenShuffelaar
pi_166806427
quote:

[..]

Graag concrete voorbeelden.
pi_166806434
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 18:52 schreef Nielsch het volgende:
Het hele pietentopic op FOK! zit ook vol met full blown racistische retards die een vrouw willen lynchen om haar mening. Je ziet daar zaken voorbij komen die nog wel verder gaan dan dit filmpje. De mods en grote leider Danny vinden het allemaal prachtig en laten alles gewoon staan.
Nou heb ik dit jaar nog niet zoveel tijd op het pietenforum doorgebracht, maar ik ben daar volgens mij nog nooit iemand tegengekomen die Sylva wilde lynchen.
pi_166806437
Daar mot een piemel in
Daar mot een piemel in
Ja daar mot een piemel in *O*
pi_166806447
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 18:53 schreef YazooW het volgende:

[..]

Ook "domme mensen" mogen hun mening geven.
Jawel, alleen krijgen die normaal gesproken niet zo'n groot podium, zij blijft wel dat podium krijgen (omdat ze ooit eens een 'VJ' was), ze blijft haar domme en ongeïnformeerde en ongenuanceerde meningen uiten terwijl ze ook nog mensen beledigt.
#NoDAPL
pi_166806474
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 18:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Aggut hypocriete Brammetje weer...
Vertel Nielsje, waarom is Brammetje volgens jou hypocriet? _O-
Als je zo'n beschuldiging uit, motiveer het dan ook eventjes.
Ik mis trouwens een komma tussen "Aggut" en "hypocriete". ;)

quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 18:52 schreef Nielsch het volgende:
Het is nog niet bij u opgekomen dat veel mensen gewoon een hekel aan haar hebben omwille van wat ze doet en niet omwille van haar huidskleur? - rollende ogen -

[ Bericht 21% gewijzigd door Bram_van_Loon op 21-11-2016 19:02:28 ]
#NoDAPL
  maandag 21 november 2016 @ 18:57:34 #16
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_166806500
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 18:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jawel, alleen krijgen die normaal gesproken niet zo'n groot podium, zij blijft wel dat podium krijgen (omdat ze ooit eens een 'VJ' was), ze blijft haar domme en ongeïnformeerde en ongenuanceerde meningen uiten terwijl ze ook nog mensen beledigt.
Dat ze een podium krijgt ligt aan anderen. Daarnaast mag ze gewoon haar mening geven, of jij die mening nou dom vindt is jou probleem.
pi_166806528
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 18:55 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Graag concrete voorbeelden.
Ik vind zelf haar wens om rassenquota's in te voeren nogal stuitend. Nee jij hoeft niet op sollicitatie te komen want je huidskleur <staat mij niet aan/mag niet van de overheid. >
pi_166806541
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 18:57 schreef YazooW het volgende:

[..]

Dat ze een podium krijgt ligt aan anderen. Daarnaast mag ze gewoon haar mening geven, of jij die mening nou dom vindt is jou probleem.
Ik vermoed dat "of niet" is weggevallen in die zin.
Het is geen probleem voor mij als ik haar mening dom vind. Het is voor niemand een probleem. Ik gaf een antwoord op de draadstarter zijn vraag waarom mensen zich ergeren aan Sylvana.
Ja, het zal vast wel zo zijn dat ook een paar racisten op de bandwagon springen maar voor veel mensen heeft dat er niets mee te maken. Als iemand zoals Turner hier voor de Nederlandse televisie zou spreken dan zou zij niet zoveel nare opmerkingen krijgen. Als Paris Hilton hier op die manier zou spreken dan zou ze eveneens nare opmerkingen krijgen.
#NoDAPL
  maandag 21 november 2016 @ 19:00:24 #19
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_166806586
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 18:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik vermoed dat "of niet" is weggevallen in die zin.
Het is geen probleem voor mij als ik haar mening dom vind. Het is voor niemand een probleem. Ik gaf een antwoord op de draadstarter zijn vraag waarom mensen zich ergeren aan Sylvana.
Jij had het in dat antwoord over "ons" dus ging ik er vanuit dat het ook jou mening was.
  maandag 21 november 2016 @ 19:01:00 #20
414204 WoordenShuffelaar
pi_166806609
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 18:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik vind zelf haar wens op rassenquota's in te voeren nogal stuitend. Nee jij hoeft niet op sollicitatie te komen want je huidskleur <staat mij niet aan/mag niet van de overheid. >
Daar zou ik ook niet een voorstander van zíjn, kan je een li kje geven met meer info?
pi_166806628
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 19:00 schreef YazooW het volgende:

[..]

Jij had het in dat antwoord over "ons" dus ging ik er vanuit dat het ook jou mening was.
Ja, ook ik erger me aan haar domme opmerkingen maar daarom is het nog geen probleem voor mij. :)
Het is best fijn om je af en toe een beetje te ergeren aan iets.
#NoDAPL
pi_166806650
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 19:01 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Daar zou ik ook niet een voorstander van zíjn, kan je een li kje geven met meer info?
https://www.bewegingdenk.nl/standpunten/inclusieve-samenleving
pi_166806826
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 18:29 schreef Murdera het volgende:

[..]

waarom die achterlijke aanname? :') ik ben benieuwd waarom ook die foto als racistisch genoemt wordt.
Ik denk niet dat het in de tekst op die manier wordt bedoeld. Volgens mij is dat stukje tekst gewoon een beschrijving van wat er zoal in de video voorbij komt.
pi_166806887
quote:
14s.gif Op maandag 21 november 2016 18:47 schreef TheThirdMark het volgende:
Klopt. Maar beveiliging eisen :') kom op.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')