abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 november 2016 @ 13:38:04 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166799847
De VS voert een labelplicht in voor homeopatische middelen, het wordt verplicht te vermelden dat het onzin, bedrog en kwakzalverij is.
http://www.vox.com/2016/1(...)crackdown-regulation
Het wordt godverdomme ook wel eens tijd, en Europa moet dit zsm ook doen

Homeopatie is een leer die meent dat je een stof die je ziek kan maken oneindig moet verdunnen om er een geneesmiddel mee te maken

Maken we even een gedachten experiment,
We gaan even de assumptie aan dat water daadwerkelijk de magische geheugeneigenschap heeft. En we gaan Oscillococcinum maken.
We slachten een eend en nemen wat van zijn hart en lever en laten dit 40 dagen trekken. We filteren en vriesdrogen dat, en gaan het verdunnen. We nemen wat water, en voegen het er aan toe, schudden, nemen een beetje van de oplossing en verdunnen het verder met water. Dit herhalen we tot we de onvoorstelbare verdunning hebben van 1 op 10400
Nu vraag ik me af, hoe weet je nu wat je verdunt hebt? De eendenlever? Ja, maar hoe zit het met de verontreinigingen van het water? Je hebt een plek waar je aan het gieten en aan het verdunnen bent, de lucht zit daar vol met stof, bacteriën, virussen, schimmels ja zelfs algensporen.
Zelfs in de modernste chipfabrieken is men maar tot een bepaalde graad in staat alles uit de lucht te halen. En het water dan? Hoe wil je weten dat je water geen andere sporenelementen bevat? Of heeft bevat? Water is bijna zo oud als het universum, en heeft dus aardig wat bedgenoten gehad in het bestaan.
En de flessen waarin je aan het verdunnen bent?
Allemaal brengen ze sporen mee, al zei het gering
Dat de Eendenlever een actief element is in de griepmedicatie is dus niet alleen vanwege de verdunning onwaarschijnlijk, maar ook omdat je vrijwel onmogelijk kan weten wat er nog meer oneindig verdunt is.
En dan heb je zo je best gedaan je bereiding zuiver te houden binnen bepaalde limieten en dan doe je die oplossing op suiker, suiker is hygroscopisch en trekt vocht uit de lucht. Heeft dat vocht ook een geheugen en wat staat daar in? Je Oscillococcinum gaat plastic buisjes in.
Die verpakking ademt in en uit bij veranderingen in luchtdruk, ja dat is weinig, maar meer dan 10-400
Mensen maken het open en nemen er 2 op hun vochtige hand (zweet) waar weer allerlei zaken oneindig in verdunt zijn en nemen het in hun mond, dat speeksel en je lichaamsvocht bevat ook allerlei oneindige verdunningen
Hoe groot is nu deze verdunning?
Wel, als je 1 molecuul verdunt met het hele universum, dan is dat 1 op 1080,
Dus je moet het hele universum maal 10 tot de macht 320 op 1 molecuul van de werkzame stof nemen. Let wel, dit is wat homeopaten als werkzaam zien.

Homeopatie is vaak onderzocht, maar er is geen enkel serieus onderzoek dat heeft aangetoont dat het werkt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 21 november 2016 @ 13:40:52 #2
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_166799912
Blijven volhouden dat die labelplicht een complot is van Big Pharma die op maffiose wijze geld verdient over de ruggen van zieke mensen

En VSN zijn allemaal integere mensen die het beste met ons voor hebben.
Non possumus non loqui
pi_166800281
We hebben een aantal jaar een iets minder strenge wet.
quote:
Alleen bewezen medische claims op verpakking

Sinds 1 juli 2012 mogen er geen onbewezen medische claims meer staan op verpakkingen van homeopathische (zelfzorg)geneesmiddelen. Ook niet in bijsluiters, reclames of op de sites van webwinkels. Voorbeelden van medische claims zijn 'tegen griep' of 'verbetert de darmwerking'.

De verplichting om medische claims wetenschappelijk te onderbouwen staat in de Geneesmiddelenwet. Hiermee wil de Rijksoverheid misleiding van consumenten voorkomen.
https://www.rijksoverheid(...)ms-hanteren-verboden
  maandag 21 november 2016 @ 13:59:32 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166800301
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 13:58 schreef Physsic het volgende:

[..]

Slappe hap, het is kwakzalverij en bedrog.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_166800307
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 13:58 schreef Physsic het volgende:

[..]

In hoeverre dat werkt. Kijk bijv. naar slaapbevorderende natuurlijke middelen die eigenlijk niet werken.
  maandag 21 november 2016 @ 14:01:06 #6
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_166800335
A. Vogel :')
  maandag 21 november 2016 @ 14:02:25 #7
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_166800362
Lastige kinderen en masse volproppen met allerhande paardenmiddelen en dan gaan zeiken over wat flesjes water :')
pi_166800373
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 13:59 schreef Jaroon het volgende:

[..]

In hoeverre dat werkt. Kijk bijv. naar slaapbevorderende natuurlijke middelen die eigenlijk niet werken.
Zoals?
pi_166800374
quote:
11s.gif Op maandag 21 november 2016 14:02 schreef Twiitch het volgende:
Lastige kinderen en masse volproppen met allerhande paardenmiddelen en dan gaan zeiken over wat flesjes water :')
Het een sluit het ander niet uit. Je hebt het over adhd neem ik aan?
  maandag 21 november 2016 @ 14:06:57 #10
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_166800452
quote:
11s.gif Op maandag 21 november 2016 14:02 schreef Twiitch het volgende:
Zolang de claim op de verpakking "dorstlessend bij oraal gebruik" is moet je vooral flesjes water blijven verkopen.
pi_166800460
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 14:03 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zoals?
Melatonine.
pi_166800528
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 14:07 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Melatonine.
Melatonine werkt gewoon hoor. Alleen is de dosering zo laag dat je er veel van in moet nemen. Boven een bepaald aantal milligram kun je het alleen op recept krijgen.
pi_166800609
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 14:10 schreef Infection het volgende:

[..]

Melatonine werkt gewoon hoor. Alleen is de dosering zo laag dat je er veel van in moet nemen. Boven een bepaald aantal milligram kun je het alleen op recept krijgen.
Het werkt alleen bij bepaalde mensen en inderdaad in veel hogere dosis. Het wordt verkocht als hulpmiddel voor allerlei mensen. Daar is, voor zover ik weet, geen goed bewijs voor. Ik merk zelf ook geen enkel verschil.
  Milf maandag 21 november 2016 @ 14:15:53 #14
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_166800636
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 14:10 schreef Infection het volgende:

[..]

http://radar.avrotros.nl/(...)apen-met-melatonine/
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 21 november 2016 @ 14:19:56 #15
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_166800703
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 14:14 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het werkt alleen bij bepaalde mensen en inderdaad in veel hogere dosis. Het wordt verkocht als hulpmiddel voor allerlei mensen. Daar is, voor zover ik weet, geen goed bewijs voor. Ik merk zelf ook geen enkel verschil.
Dat zal eerder aan jouw levensstijl liggen dan aan de melatonine.
pi_166800727
quote:
14s.gif Op maandag 21 november 2016 14:19 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat zal eerder aan jouw levensstijl liggen dan aan de melatonine.
Onderzoek met melatonine bij slaapproblemen
Melatonine met verlengde afgifte is niet direct vergeleken met andere al dan niet medicamenteuze
behandelingen van slapeloosheid. De registratie voor slapeloosheid voor de vertraagde afgifte tabletten
van 2 mg (inname 1-2 uur voor slapen gaan) is gebaseerd op de beoordeling van een beperkt aantal
kortdurende (3 weken) gerandomiseerde dubbelblinde placebogecontroleerde onderzoeken bij totaal
681 patiënten >55 jaar. Alleen de twee registratieonderzoeken met een positieve uitkomst zijn
gepubliceerd (zie CFH-rapport; www.cvz.nl). Deze twee gepubliceerde onderzoeken [Lemoine 2007]
[Wade 2007] hanteren een grote hoeveelheid exclusiecriteria, zoals de aanwezigheid van depressie,
angst, psychose (nu of in het verleden) of dementie en verder HIV, een virale hepatitis en ernstige
hartaandoeningen. Tevens werden patiënten die overmatig alcohol, koffie of thee gebruikten
uitgesloten, net als patiënten met slaapstoornissen die verband hielden met ploegendienst of een jetlag.
Belangrijk was verder dat patiënten die tijdens de inloopfase een respons vertoonden op placebo of die
een benzodiazepine(achtige) hadden gebruikt niet ingesloten werden in de dubbelblinde fase. In deze
zeer geselecteerde patiëntengroep had melatonine slechts een gering, klinisch niet-relevant effect. Het
onderzoek van Lemoine (n=170) gaf een klinisch slechts marginale verbetering in kwaliteit van slaap
(absoluut verschil -6 op een schaal van -100-0), gemeten op QOS-score van de Leeds-vragenlijst van
-22,5 met melatonine versus -16,5 met placebo (p=0,047) [Lemoine 2007]. In het onderzoek van Wade
(n=354) was het percentage patiënten met een klinisch significante verbetering in zowel de
slaapkwaliteit als alertheid/functioneren de volgende dag, 26% in vergelijking met 15% in de
placebogroep [Wade 2007].
Verder is er een klein dubbelblind, placebogecontroleerd onderzoek (n=34) verricht waarin gedurende
6 weken het effect van melatonine (ook 2 mg vertraagde afgifte) op het afbouwen van
benzodiazepinegebruik is onderzocht [Garfinkel 1999]. In de melatoninegroep waren na 5 weken 11
van de 18 patiënten erin geslaagd om hun benzodiazepinegebruik geleidelijk af te bouwen, na 6 weken
14 van de 18. In de placebogroep hadden na 5 weken 4 van de 16 (p=0,05) en na 6 weken ook 4 van
de 16 patiënten (p=0,02) hun benzodiazepinegebruik gestaakt. De kwaliteit van de slaap nam niet af,
zowel in de melatoninegroep als in de placebogroep. In een ander klein, dubbelblind,
1/2
placebogecontroleerd onderzoek (n=45, gemiddelde leeftijd 70,5 jaar) bij patiënten die regelmatig een
lage dosering benzodiazepinen gebruiken, is geen effect aangetoond van 3 mg melatonine zonder
verlengde afgifte op de kwaliteit van slaap of op alertheid/functioneren de volgende dag [Cardinali
2002].
Literatuurlijst
Cardinali DP, Gvozdenovich E, Kaplan MR, Fainstein I, Shifis HA, Perez LS et al. A double blindplacebo
controlled study on melatonin efficacy to reduce anxiolytic benzodiazepine use in the elderly.
Neuro Endocrinol Lett 2002;23:55-60.
Garfinkel D, Zisapel N, Wainstein J, Laudon M. Facilitation of benzodiazepine discontinuation by
melatonin: a new clinical approach. Arch Intern Med 1999;159:2456-60.
Lemoine P, Nir T, Laudon M, Zisapel N. Prolonged-release melatonin improves sleep quality and
morning alertness in insomnia patients aged 55 years and older and has no withdrawal effects. J Sleep
Res 2007;16:372-80.
Wade AG, Ford I, Crawford G, McMahon AD, Nir T, Laudon M et al. Efficacy of prolonged release
melatonin in insomnia patients aged 55-80 years: quality of sleep and next-day alertness outcomes.
Curr Med Res Opin 2007;23:2597-605.
https://www.nhg.org/sites(...)j_slaapproblemen.pdf

Volgens de arts had het slikken er van gewoon weinig zin.
pi_166800755
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 14:07 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Melatonine.
Melatonine is geen slaapbevorderend middel. Het werkt dus ook niet als slaapbevorderend middel, dat maakt het nog niet homeopatisch.
pi_166800788
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 14:22 schreef Physsic het volgende:

[..]

Melatonine is geen slaapbevorderend middel. Het werkt dus ook niet als slaapbevorderend middel, dat maakt het nog niet homeopatisch.
Het vb was niet geheel juist idd. Het wordt verkocht als slaapbevorderend middel.
pi_166800851
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 14:24 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het vb was niet geheel juist idd. Het wordt verkocht als slaapbevorderend middel.
Of het zo verkocht wordt weet ik niet, mensen gebruiken het in ieder geval wel op die manier. Dat is verkeerd en kan zelfs het tegenovergestelde effect hebben.
pi_166800855
Als het echt werkt (homeopatisch) zou men wel met onderzoek komen dat het aan zou tonen lijkt mij. Blijkbaar heeft men al genoeg klanten.
pi_166800875
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 14:29 schreef Physsic het volgende:

[..]

Of het zo verkocht wordt weet ik niet, mensen gebruiken het in ieder geval wel op die manier. Dat is verkeerd en kan zelfs het tegenovergestelde effect hebben.
Ik heb hier nog een verpakking liggen "helpt bij het sneller in slaap vallen. verlicht de ervaring van een jetlag".
pi_166800917
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 14:29 schreef Jaroon het volgende:
Als het echt werkt (homeopatisch) zou men wel met onderzoek komen dat het aan zou tonen lijkt mij. Blijkbaar heeft men al genoeg klanten.
Hahaha, genoeg klanten zéker. Ik vraag me wel af of dat sinds die wetswijziging toch niet wat is gedaald. De vaste klanten zullen uiteraard zijn gebleven, maar als ik nu naar de drogist zou gaan voor iets, kan ik me niet meer laten misleiden door valse claims op verpakkingen van homeopathische middeltjes.
pi_166800932
Mwa. Homeopathie is uiteraard onzin. Als (volwassen) mensen dan desalniettemin toch graag hun centjes eraan uit willen geven moeten ze dat vooral doen.

Het recht om opgelicht te worden, zeg maar.
Conscience do cost.
pi_166800964
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 14:33 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hahaha, genoeg klanten zéker. Ik vraag me wel af of dat sinds die wetswijziging toch niet wat is gedaald. De vaste klanten zullen uiteraard zijn gebleven, maar als ik nu naar de drogist zou gaan voor iets, kan ik me niet meer laten misleiden door valse claims op verpakkingen van homeopathische middeltjes.
Het is die vaste club. Soms denk je ook in uiterst geval "laat ik het maar proberen......helpt het niet....." Tot je gaat nadenken over wat het kost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')