abonnement Unibet Coolblue
pi_166761738
Hallo mensen,
Ik ben hier nieuw, dus het spijt me als ik dit in een verkeerde subforum heb geplaatst.
Ik heb een best wel groot probleem...Ik ben een jongen en ik zit op de middelbare school en ik heb een vriendengroepje die bestaat uit jongens. Nu is een jongen van die groep erg arrogant en hij kan nooit tegen kritiek en denkt dat ie maar beste is met alles. Hij wil Lucht en ruimtevaarttechniek studeren, maar hij doet momenteel 5HAVO. Hij zegt overigens dat hij havo makkelijk haalt, maar staat best wel slecht voor zijn cijfers en hij zegt dat ie Havo makkelijk kan halen, terwijl hij echt heel veel leert en niet eens hoge cijfers haalt. Hij wil hierna vwo doen. Als ik tegen hem zeg dat ie niet kan weten of hij Havo makkelijk kan halen, dan wordt ie boos op mij en zegt ie dat ik hem geen levensles hoef te leren. Ik wil hem wel negeren, maar dan weet ik niet of ik nog met mn andere vrienden uit die groep om kan gaan, aangezien zij wss met die gozer meegaan. Als ik wegga heb ik geen vrienden meer op school. Een klasgenoot zegt ook dat hij zeer arrogant, maar hij luistert maar niet. Kan iemand mij helpen?
Groet,es
pi_166761773
Uitstekend topic voor YNG.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_166762121
Schooljaar uitzitten en dan op het hbo neue freunden machen.
pi_166763259
Maar ik ga sws naar vwo, als ik naar mijn cijfers zie :(. Is er een andere manier waarop ik te werk kan gaan? Buiten het feit dat ik naar een andere school moet..
pi_166763507
Wat dacht je van hem lekker laten gaan? Opmerkingen negeren en focus op de rest van de groep.
pi_166763719
Dat doe ik al, maar dan vraagt hij waarom hij mij negeert enzo. Als ik dat zeg dan begint het verhaal opnieuw met arrogant enzo,,,
pi_166767220
'Probleem met Nederlands' dekt de lading beter.
pi_166767479
Misschien kun je het onderwerp school een beetje proberen te vermijden als hij erbij is. Lukt natuurlijk niet altijd, dus probeer voor de rest van het jaar zijn arrogante trekjes maar te negeren :) volgend jaar leer je vast leuke nieuwe mensen kennen!
  zaterdag 19 november 2016 @ 23:51:10 #9
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166768222
Misschien willen anderen niet met jou omgaan omdat je met zo'n arrogant type bevriend bent?
  † In Memoriam † zondag 20 november 2016 @ 01:58:12 #10
460494 naoomx
pi_166770890
Ik zou hem idd gewoon accepteren zoals hij is. Als je echt niet met hem wilt afspreken of praten, hoef je dat niet te doen.
Je kunt echter ook met hem proberen te praten. Achter arrogantie zit vaak een heleboel onzekerheid en verdriet. Hier zitten problemen achter, en hoogstwaarschijnlijk niet alleen over school.
  zondag 20 november 2016 @ 02:03:14 #11
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_166770937
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 20:04 schreef Fruitbusu het volgende:
Ik heb een best wel groot probleem...
Nou reuze ja!
Ik ga naar huis.
pi_166771966
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 20:04 schreef Fruitbusu het volgende:
Hallo mensen,
Ik ben hier nieuw, dus het spijt me als ik dit in een verkeerde subforum heb geplaatst.
Ik heb een best wel groot probleem...Ik ben een jongen en ik zit op de middelbare school en ik heb een vriendengroepje die bestaat uit jongens. Nu is een jongen van die groep erg arrogant en hij kan nooit tegen kritiek en denkt dat ie maar beste is met alles. Hij wil Lucht en ruimtevaarttechniek studeren, maar hij doet momenteel 5HAVO. Hij zegt overigens dat hij havo makkelijk haalt, maar staat best wel slecht voor zijn cijfers en hij zegt dat ie Havo makkelijk kan halen, terwijl hij echt heel veel leert en niet eens hoge cijfers haalt. Hij wil hierna vwo doen. Als ik tegen hem zeg dat ie niet kan weten of hij Havo makkelijk kan halen, dan wordt ie boos op mij en zegt ie dat ik hem geen levensles hoef te leren. Ik wil hem wel negeren, maar dan weet ik niet of ik nog met mn andere vrienden uit die groep om kan gaan, aangezien zij wss met die gozer meegaan. Als ik wegga heb ik geen vrienden meer op school. Een klasgenoot zegt ook dat hij zeer arrogant, maar hij luistert maar niet. Kan iemand mij helpen?
Groet,es
Het is niet arrogant om te vinden dat hij een lesje nederigheid nodig heeft van iemand die wel vwo denkt te kunnen? Waarom steek je überhaupt zoveel moeite in iemand die er niet voor openstaat?

Ga gewoon niet "in discussie" over wie gelijk zou hebben, laat hem lekker lullen en stuur aan op andere onderwerpen of mensen om je op te concentreren.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 20 november 2016 @ 10:26:17 #13
163650 Greys
pi_166772639
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 21:14 schreef Fruitbusu het volgende:
Dat doe ik al, maar dan vraagt hij waarom hij mij negeert enzo. Als ik dat zeg dan begint het verhaal opnieuw met arrogant enzo,,,
Gewoon met ze omgaan en niet bemoeien met zijn cijfers? Er zijn toch ook andere onderwerpen waar je over kunt kletsen. Hij denkt dat hij het makkelijk haalt. Nou dat zie je dan vanzelf. Waarom zou je hem überhaupt ontmoedigen. Als ik denk dat ik iets kan zou ik het ook niet fijn vinden als mijn vrienden daar steeds openlijk aan gingen twijfelen.
Gewoon niet over zijn cijfers hebben en als hij er zelf over begint dat hij het heus wel haalt zeg je 'Waarschijnlijk wel hoor, en ik hoop het echt voor je!' Misschien is ie helemaal niet arrogant maar heeft ie juist een beetje bevestiging nodig.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_166772802
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 10:26 schreef Greys het volgende:
Als ik denk dat ik iets kan zou ik het ook niet fijn vinden als mijn vrienden daar steeds openlijk aan gingen twijfelen.
Ja dat. En al helemaal als die vrienden zelf ook (nog) helemaal geen ervaring met dat 'iets' hebben. In dit geval het vwo.
pi_166772872
Godverdomme man, waar kan de 16-jarige mens zich druk om maken. :') Ga je toch lekker om met de rest van je groep, negeer je he'm lekker. Maak je volgend jaar op VWO lekker nieuwe vrienden
  zondag 20 november 2016 @ 10:47:37 #16
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166772877
Jullie moeten allebei je concentreren op je eigen resultaten want jullie gaan nu de concurrentie aan en dat doen echte vrienden niet in de mate dat er ruzie ontstaat. Dus allebei gewoon iets meer met jezelf bezig houden en dit onderwerp laten rusten.
  zondag 20 november 2016 @ 13:39:23 #17
411456 Halveprijs
Twee keer de helft
pi_166775657
Als je enige probleem met hem is, dat hij zo arrogant is dt ie denkt dat ie alles kan: laat hem er zelf maar achter komen. Daar heb jij geen verantwoordelijkheid in. Ik heb trouwens laatbloeiers gezien die steeds net overgingen, maar na de havo zich naar een universitaire studie gewerkt hebben die hen wel boeit.
pi_166779046
Als ik samen met mijn vriendengroepje over iets anders begin, dan begint hij te zeiken, dat wij over een onderwerp praten waar hij geen behoefte aan heeft...Hij zit zelf op voetbal, en letterlijk niemand wil naar zijn verhalen luisteren als hij over voetbal praat. Maar uit respect zeggen wij niet, dat hij moet stoppen omdat het saai is. Iets wat hij zeker doet bij mijn medemensen. Morgen is een nieuwe dag, en dus een nieuwe kans, dus ik probeer maar mijn eigen pad te volgen en hem lekker te negeren. Maar het probleem is dat hij niet alleen te zelfverzekerd is over school, maar ook over andere zaken. Hij zegt vaak ook: ''Ja die persoon X is zwak, blablabla. Kijk hoe mietje persoon Y is'' Alsof hij zelf ooit heeft gevochten en hij heeft overal commentaar op, op alles wat een mens doet. Hij vecht zelf niet eens met anderen, maar hij probeert de mensen te intemideren door ze te kleineren, waardoor ze een soort beeld krijgen dat hij sterker is dan superman.
pi_166779348
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 15:30 schreef Fruitbusu het volgende:
Als ik samen met mijn vriendengroepje over iets anders begin, dan begint hij te zeiken, dat wij over een onderwerp praten waar hij geen behoefte aan heeft...Hij zit zelf op voetbal, en letterlijk niemand wil naar zijn verhalen luisteren als hij over voetbal praat. Maar uit respect zeggen wij niet, dat hij moet stoppen omdat het saai is. Iets wat hij zeker doet bij mijn medemensen. Morgen is een nieuwe dag, en dus een nieuwe kans, dus ik probeer maar mijn eigen pad te volgen en hem lekker te negeren. Maar het probleem is dat hij niet alleen te zelfverzekerd is over school, maar ook over andere zaken. Hij zegt vaak ook: ''Ja die persoon X is zwak, blablabla. Kijk hoe mietje persoon Y is'' Alsof hij zelf ooit heeft gevochten en hij heeft overal commentaar op, op alles wat een mens doet. Hij vecht zelf niet eens met anderen, maar hij probeert de mensen te intemideren door ze te kleineren, waardoor ze een soort beeld krijgen dat hij sterker is dan superman.
Uit respect en hij vecht niet eens? _O-

Serieus gap, wat voor vrienden heb je als ze te apathisch zijn om zelf actie te ondernemen als het ze echt zo tegenstaat? Kennelijk zijn ze zelfs te beroerd om jou te ondersteunen in je dappere reddingspogingen van die kutmonologen van die boy. Misschien lullen ze wel net zo achter jouw rug om als over hem.

Ga iets nuttigs doen met mensen waarmee je niet zo een competitie hoeft aan te gaan en waar meer wederkerigheid heerst zou ik zeggen..
pi_166784216
Je kan m altijd eens vragen waarom hij zo neerbuigend doet over andere mensen. Is toch nergens voor nodig om dat te doen?

En als jij met mensen ergens over wil praten en hij niet kun je hem zeggen dat hij dan maar met iemand anders gaat praten?
pi_166792867
RnP > YNG
Lambo of Rekt
pi_166801137
H5 is voor mij echt een heel chill jaar, voor iedereen op mijn school eigenlijk wel.

In het laatste jaar ben je natuurlijk wel al wat volwassener en ga je niet meer mensen buitensluiten of pesten.
De meeste mensen accepteren je dus wel in hun ''vriendengroep'' als je je gewoon aardig voorstelt aan iedereen.
De stem van de toekomst.
pi_166810717
Negeer die gast gewoon lekker.
Trouwens lekkere vrienden heb je, of moet ik 'vrienden' zeggen?
Stelletje meelopers. :')

Klinkt als een gastje met een grote bek en een klein pikkie. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')