abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 november 2016 @ 13:37:29 #1
177108 lf2
Iedereen liegt behalve ik
pi_166712522
Ik weet even niet of dit hoort in deze topic maar afgelopen tijd heb ik veel artikelen gelezen over Trump, Economie etc etc.

In '98 werden de hedgefunds gered door wallstreet
in '08 werd wallstreet gered door de central banken

Wie gaat straks de centrale banken redden ? Iedereen verwacht een volledig reset van de economisch systeem dat begint bij de val van de dollar. Veel mensen denken dat Trump zal worden gebruikt als zwarte schaap.

Maar daar wilde ik het niet eens over hebben... wat ik eigenlijk wil weten is zijn mensen een beetje voorbereid op minimaal 1 maand zelfvoorzienend te zijn ?

Zo ja wat heb je eigenlijk in huis ? of wat ben je van plan te kopen...

Ik heb voor een maand gekozen omdat het minimaal zo lang zal duren voor de overheid/overheden om een nieuw nood systeem te bedenken. Geld zal waarschijnlijk waardeloos zijn gedurende de tijd.

Als je kijkt naar recente rampen (katrina,japan,indonesie,griekenland) al heel snel gingen mensen (zelfs soldaten/agenten) plunderen etc...

Graag serieus blijven...
pi_166712538
Verkeerde forum henkie.
  donderdag 17 november 2016 @ 13:40:34 #3
177108 lf2
pi_166712563
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 13:39 schreef jatochneetoch het volgende:
Verkeerde forum henkie.
Welke subforum moet het heen ? hoe verplaats je iets?
  donderdag 17 november 2016 @ 13:42:21 #4
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_166712599
Lekker uit de lucht gegrepen die tijdsspanne. Laat wel duidelijk zien dat je meer thuishoort in bnw
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_166712604
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 13:40 schreef lf2 het volgende:

[..]

BNW

Op het gele driehoekje met zwart uitroepteken rechts bovenaan drukken.
pi_166712619
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 13:40 schreef lf2 het volgende:

[..]

Alt + F4 indrukken en dan naar het juiste subforum slepen.
  donderdag 17 november 2016 @ 13:46:42 #7
177108 lf2
pi_166712661
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 13:42 schreef imikethat het volgende:
Lekker uit de lucht gegrepen die tijdsspanne. Laat wel duidelijk zien dat je meer thuishoort in bnw
Wat is uit de lucht gegrepen ? en wrm is het een samenzwering ?
Je kijkt wel eens nieuws toch en begrijpt hoe het systeem werkt of niet ?

De motor draait al jaren niet meer of zie je dat niet terug in het nieuws?
  donderdag 17 november 2016 @ 13:47:59 #8
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_166712683
Nee.
  donderdag 17 november 2016 @ 13:49:30 #9
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_166712712
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 13:46 schreef lf2 het volgende:

[..]

Wat is uit de lucht gegrepen ? en wrm is het een samenzwering ?
Je kijkt wel eens nieuws toch en begrijpt hoe het systeem werkt of niet ?

De motor draait al jaren niet meer of zie je dat niet terug in het nieuws?
Hoe kom je bij de tijdsspanne van een maand?

Volgens mij draait het motortje nog goed genoeg als je naar de economie kijkt, anders hadden we al lang in puin gelegen. De mens(heid) is te inventief om zomaar ineens helemaal op zijn gat te gaan (en te blijven).
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
  donderdag 17 november 2016 @ 13:49:49 #10
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166712719
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 17 november 2016 @ 13:51:29 #11
177108 lf2
pi_166712756
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 13:49 schreef imikethat het volgende:

[..]

Hoe kom je bij de tijdsspanne van een maand?

Volgens mij draait het motortje nog goed genoeg als je naar de economie kijkt, anders hadden we al lang in puin gelegen. De mens(heid) is te inventief om zomaar ineens helemaal op zijn gat te gaan (en te blijven).
1 maand om iets op gang te krijgen.

Hoe dan ook het gaat duidelijk niet om einde-der-tijden verhaal hier maar meer over stel je voor er is een ramp dat kan van alles zijn. Wat heb je als voorbereiding ?

Of denk je dat je gewoon week later weer de AH binnen kan lopen ?
  donderdag 17 november 2016 @ 14:14:05 #12
38496 Perrin
pi_166713246
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 13:51 schreef lf2 het volgende:

[..]

1 maand om iets op gang te krijgen.

Hoe dan ook het gaat duidelijk niet om einde-der-tijden verhaal hier maar meer over stel je voor er is een ramp dat kan van alles zijn. Wat heb je als voorbereiding ?

Of denk je dat je gewoon week later weer de AH binnen kan lopen ?
Prepping gaat uit van de verkeerde premisse, en dat is dat het ieder voor zich zou zijn na een ramp, dat je je deur op slot moet draaien en moet gaan interen op je voorraden. Ik denk dat dat niet waar is, omdat het niet de menselijke natuur is om solitair te zijn (een gezin is nog steeds één eenheid, niet een gemeenschap).

Als de economie instort ontstaat er gewoon een schaduweconomie. Er zal wat geplunderd worden door laagopgeleiden, maar als het laaghangende fruit weg is gaat het gewoon om sociale skills en vaardigheden die wat waard zijn. Je kunt maandenlang bonen uit blik eten, of je gaat je skills vermarkten aan mensen die er behoefte aan hebben. Zo is de economie ontstaan, en zonder geld is dat waar de economie naar teruggaat.

Ik heb daarom een kleine voorraad water en eten in huis, voor in elk geval een week. Maar je hebt helemaal geen overheid nodig om een rudimentaire beschaving te draaien. Met de mensen in je buurt heb je waarschijnlijk al genoeg kennis van van alles en nog wat in huis om het samen te rooien tot de orde hersteld is.
  donderdag 17 november 2016 @ 14:22:57 #14
38496 Perrin
pi_166713279
En als een samenleving structureel afglijdt dat is dat geen plotseling proces maar een lange lijdensweg, waar geen korte-termijn preppen tegen helpt. Zie bijv Venezuela.

[ Bericht 32% gewijzigd door Perrin op 17-11-2016 14:30:47 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 17 november 2016 @ 15:42:02 #15
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_166714622
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 13:37 schreef lf2 het volgende:
Maar daar wilde ik het niet eens over hebben
Waarom het dan toch benoemen?

En waarom denk je dat dit in de nabije toekomst nodig te hebben?

En wat heb je zelf in huis?
pi_166714957
Tijd voor Nesara!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_166715048
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Prepping gaat uit van de verkeerde premisse, en dat is dat het ieder voor zich zou zijn na een ramp, dat je je deur op slot moet draaien en moet gaan interen op je voorraden. Ik denk dat dat niet waar is, omdat het niet de menselijke natuur is om solitair te zijn (een gezin is nog steeds één eenheid, niet een gemeenschap).

Als de economie instort ontstaat er gewoon een schaduweconomie. Er zal wat geplunderd worden door laagopgeleiden, maar als het laaghangende fruit weg is gaat het gewoon om sociale skills en vaardigheden die wat waard zijn. Je kunt maandenlang bonen uit blik eten, of je gaat je skills vermarkten aan mensen die er behoefte aan hebben. Zo is de economie ontstaan, en zonder geld is dat waar de economie naar teruggaat.

Ik heb daarom een kleine voorraad water en eten in huis, voor in elk geval een week. Maar je hebt helemaal geen overheid nodig om een rudimentaire beschaving te draaien. Met de mensen in je buurt heb je waarschijnlijk al genoeg kennis van van alles en nog wat in huis om het samen te rooien tot de orde hersteld is.
Een rooskleurige visie :)
Helaas zijn er genoeg voorbeelden die het tegendeel bewijzen.
Zo waren erin de VS en ik dacht ook in Zweden stakingen bij de politie, wat voor enkelen het signaal was om te gaan plunderen. Vaak doen dan anderen ook mee, omdat ze dan wel durven.
Denk ook aan een paar jaar geleden in Londen en andere Engelse steden.

Daarom is het geen slecht idee om voorbereid te zijn
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_166716566
Ik zou gelijk de olifant uit Artis kapen en als een soort van Hannibal Amsterdam Oud-West regeren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_166716840
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 17:23 schreef raptorix het volgende:
Ik zou gelijk de olifant uit Artis kapen en als een soort van Hannibal Amsterdam Oud-West regeren.
ik sta achter je. Op een struisvogel.
pi_166716941
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2016 17:38 schreef Murdera het volgende:

[..]

ik sta achter je. Op een struisvogel.
Vet, we zoeken nog iemand die de Adelaar kan besturen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')