BNWquote:Op donderdag 17 november 2016 13:40 schreef lf2 het volgende:
[..]
Welke subforum moet het heen ? hoe verplaats je iets?
Alt + F4 indrukken en dan naar het juiste subforum slepen.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:40 schreef lf2 het volgende:
[..]
Welke subforum moet het heen ? hoe verplaats je iets?
Wat is uit de lucht gegrepen ? en wrm is het een samenzwering ?quote:Op donderdag 17 november 2016 13:42 schreef imikethat het volgende:
Lekker uit de lucht gegrepen die tijdsspanne. Laat wel duidelijk zien dat je meer thuishoort in bnw
Hoe kom je bij de tijdsspanne van een maand?quote:Op donderdag 17 november 2016 13:46 schreef lf2 het volgende:
[..]
Wat is uit de lucht gegrepen ? en wrm is het een samenzwering ?
Je kijkt wel eens nieuws toch en begrijpt hoe het systeem werkt of niet ?
De motor draait al jaren niet meer of zie je dat niet terug in het nieuws?
1 maand om iets op gang te krijgen.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:49 schreef imikethat het volgende:
[..]
Hoe kom je bij de tijdsspanne van een maand?
Volgens mij draait het motortje nog goed genoeg als je naar de economie kijkt, anders hadden we al lang in puin gelegen. De mens(heid) is te inventief om zomaar ineens helemaal op zijn gat te gaan (en te blijven).
Prepping gaat uit van de verkeerde premisse, en dat is dat het ieder voor zich zou zijn na een ramp, dat je je deur op slot moet draaien en moet gaan interen op je voorraden. Ik denk dat dat niet waar is, omdat het niet de menselijke natuur is om solitair te zijn (een gezin is nog steeds één eenheid, niet een gemeenschap).quote:Op donderdag 17 november 2016 13:51 schreef lf2 het volgende:
[..]
1 maand om iets op gang te krijgen.
Hoe dan ook het gaat duidelijk niet om einde-der-tijden verhaal hier maar meer over stel je voor er is een ramp dat kan van alles zijn. Wat heb je als voorbereiding ?
Of denk je dat je gewoon week later weer de AH binnen kan lopen ?
Waarom het dan toch benoemen?quote:Op donderdag 17 november 2016 13:37 schreef lf2 het volgende:
Maar daar wilde ik het niet eens over hebben
Een rooskleurige visiequote:Op donderdag 17 november 2016 14:21 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Prepping gaat uit van de verkeerde premisse, en dat is dat het ieder voor zich zou zijn na een ramp, dat je je deur op slot moet draaien en moet gaan interen op je voorraden. Ik denk dat dat niet waar is, omdat het niet de menselijke natuur is om solitair te zijn (een gezin is nog steeds één eenheid, niet een gemeenschap).
Als de economie instort ontstaat er gewoon een schaduweconomie. Er zal wat geplunderd worden door laagopgeleiden, maar als het laaghangende fruit weg is gaat het gewoon om sociale skills en vaardigheden die wat waard zijn. Je kunt maandenlang bonen uit blik eten, of je gaat je skills vermarkten aan mensen die er behoefte aan hebben. Zo is de economie ontstaan, en zonder geld is dat waar de economie naar teruggaat.
Ik heb daarom een kleine voorraad water en eten in huis, voor in elk geval een week. Maar je hebt helemaal geen overheid nodig om een rudimentaire beschaving te draaien. Met de mensen in je buurt heb je waarschijnlijk al genoeg kennis van van alles en nog wat in huis om het samen te rooien tot de orde hersteld is.
ik sta achter je. Op een struisvogel.quote:Op donderdag 17 november 2016 17:23 schreef raptorix het volgende:
Ik zou gelijk de olifant uit Artis kapen en als een soort van Hannibal Amsterdam Oud-West regeren.
Vet, we zoeken nog iemand die de Adelaar kan besturenquote:Op donderdag 17 november 2016 17:38 schreef Murdera het volgende:
[..]
ik sta achter je. Op een struisvogel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |