abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166722673
Leuk om al jullie reacties te lezen! We hebben haar ondertussen uitgelegd dat Sinterklaas niet iedere langs kan komen omdat hij het heel druk heeft. Ze mag woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag haar schoen zetten. Op vrijdag en zaterdag krijgt ze een cadeautje en wat lekkers, op woensdag en zondag krijgt ze iets van fruit.
pi_166736611
Bij ons mogen ze hun schoen zetten zo vaak ze willen (wij weten immers het schema van Sinterklaas niet), maar er zit niet altijd wat in. Doen we al een paar jaar zo, dit is het eerste jaar dat ze elke dag hun schoen willen zetten. Tot nu toe twee keer wat gekregen. Klein cadeautje. Oh, en bij schoen zetten hoort vanzelfsprekend een liedje, appel en water voor het paard, soms een tekening, en een snoepje voor de snoeppiet (Dag van de aankomst, toen ze hun schoen voor het eerst hadden gezet, hadden wij 's avonds wat Sint-Maartensnoep van de kinderen achterovergedrukt, maar waren vergeten de papiertjes weg te gooien, dus die vond dochter de volgende dag. Toen zei ik in een opwelling dat dat vast de snoeppiet was geweest, dus die krijgt nu steeds een snoepje.)

Verder elke dag Sinterklaasjournaal kijken. Op 5 december komt mijn zus met haar kinderen (die al niet meer geloven, maar het graag met hun kleine nichtje en neefje wilden vieren), en krijgen de kinderen waarschijnlijk best veel cadeautjes. Mijn ouders sturen wat op.

Mijn oudste van 7 lijkt af en toe wel wat te twijfelen, maar kan nog niet uitvogelen hoe het zit. Zal wel het laatste jaar zijn dat ze gelooft denk ik.
  woensdag 23 november 2016 @ 09:50:46 #28
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_166843490
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 08:38 schreef Redbullkid het volgende:
Hoe houden jullie die mensen die het verzieken (anti pieten) en al die veranderingen bij? Is dat nog wel te doen?
Het sinterklaas journaal is bij ons de waarheid. Onze mening of emotie over veranderende tradities doet er wat dat betreft niet toe.
En mensen om ons heen hebben in elk geval gewoon het fatsoen om hun mening voor zich te houden op het moment dat de kinderen erbij zijn.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 25 november 2016 @ 06:48:00 #29
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_166885521
Mijn kinderen (de oudste is 6) lezen geen Facebook en kijken geen Pauw, dus die Pietendiscussie krijgen ze nauwelijks mee. Ook nog geen vragen gehad, dus ze nemen gewoon voor lief aan wat ze zien op het Sinterklaasjournaal.

We hebben ze overigens al vanaf het begin verteld dat er heel vroeger wel een Sint bestond, maar dat het nu gewoon een verklede meneer is. De oudste is eind november jarig, dus deze periode is al stressvol genoeg. Ze weten ook dat wij die cadeautjes gewoon kopen en het feest en het verhaal er omheen wordt er voor hun geen spat minder leuk van volgens mij.

Voordeel voor ons is dat ik ze straks niet hoef te vertellen dat we jaren tegen ze gelogen hebben.

Schoen zetten doen we op zaterdagavond, pakjesavond op 4 december dit jaar.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_166886019
6 en 2... zijn naar de intocht in de stad en de intocht in de wijk geweest. Schoen zetten mag op woensdag, vrijdag en zaterdag. Cadeautjes max 2 euro. Kijken het Sinterklaasjournaal en vieren pakjesavond voor ongeveer 50 euro per kind (daar komen de cadeautjes van de grootouders dan nog bij).
PWBF
pi_166886029
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 08:38 schreef Redbullkid het volgende:
Hoe houden jullie die mensen die het verzieken (anti pieten) en al die veranderingen bij? Is dat nog wel te doen?
In tegenstelling tot alle jankvolwassenen hebben kinderen daar geen enkele moeite mee dus is er ook niets aan de hand.
PWBF
pi_166888438
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:55 schreef madam-april het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom jij/jullie ervoor kiezen om geen pakjesavond te doen?
Ik weet niet beter dat ja 4 dec schoen zet en dan 5 dec cadeautjes.

Maar 5 dec is maandags toch? Misschien niet zo handig..

Onze kinderen zijn ook pas 1 en 3..

Misschien dan toch zondags vieren. Maar dan vast gewoon overdag
  vrijdag 25 november 2016 @ 11:36:10 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_166888714
Onze dochter is net twee dus thuis doen we nog niet zo veel met Sinterklaas. Op de opvang doen ze er ook niks mee dus ze krijgt er weinig van mee, al weet ze wel feilloos hoe Klaasje en Pietiet er uit zien :D
We vieren tot nu toe elk jaar sinterklaas bij mijn schoonouders, maar misschien dat we het in de toekomst iets anders in gaan richten. Pakjesavond met 14 mensen en 200 kadootjes is namelijk ook wat overweldigend voor zo'n klein kind.
Bij ons vruuger :+ was het zo dat we alleen op zaterdag onze schoen mochten zetten en dan kregen we wat snoepgoed er in. Bij mijn man thuis ook, dus waarschijnlijk gaan wij het ook ongeveer zo doen. En dan op 5 december pakjesavond.
Tegen geloven in Sinterklaas heb ik niks, ik vond het als kind magisch, later als grote zus die in het complot zat zo mogelijk nog leuker zelfs.
disclaimer
  vrijdag 25 november 2016 @ 14:46:56 #34
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_166891945
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 11:36 schreef Stormqueen het volgende:
Tegen geloven in Sinterklaas heb ik niks, ik vond het als kind magisch, later als grote zus die in het complot zat zo mogelijk nog leuker zelfs.
Oh, wij ook niet hoor. We hebben er alleen voor gekozen ze niet te laten geloven. En ze weten heel goed dat andere kinderen wel geloven.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')