Er zijn mensen die het pedagogisch onverantwoord vinden omdat laten geloven betekent dat je moet 'liegen' tegen je kinderen.quote:Op woensdag 16 november 2016 00:24 schreef mootie het volgende:
Waarom zou iemand er voor kiezen om zijn kind niet in de Sint te laten geloven?
En zeker niet elke dag een cadeautje in de schoen, af en toe eens paar pepernoten is echt niet erg.
Ja ze maakt iedere dag uit zichzelf een tekening en geeft een wortel en zingt een liedje als ze naar bed gaat en haar schoen zet.quote:Op woensdag 16 november 2016 00:44 schreef schommelstoel het volgende:
Doet je kind er ook wel wat voor?
Tekening maken voor de sint?
Eten geven voor het paard?
Dat soort dinoen moesten wij vroeger wel anders zat er niks in de schoen.
En waarom twijfel je als jij het zelf vroeger geweldig vond, dan gun jij je kind dat toch ook
Dat ze er wat voor doet is al wel goed natuurlijk.quote:Op woensdag 16 november 2016 00:47 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ja ze maakt iedere dag uit zichzelf een tekening en geeft een wortel en zingt een liedje als ze naar bed gaat en haar schoen zet.
Nee absoluut niet ik ben mijn ouders heel dankbaar dat ik die magie van Sinterklaas, de spanning de verwondering de gezelligheid, heb mogen meemaken. Ik vond het heel jammer toen ze vertelde dat hij niet bestond omdat vanaf dat moment de magie nooit meer hetzelfde zou zijn.. Ergens wist ik allang dat hij niet bestond maar ik wilde het nog graag geloven en dat kon toen niet meer..quote:Op woensdag 16 november 2016 00:54 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dat ze er wat voor doet is al wel goed natuurlijk.
En over het pedagogisch onverantwoord, dat is iets om moe van te worden.
Ene keer is iets slecht voor kinderen een jaar later hoor je het tegenovergestelde.
Heb jij er zelf last van gehad, vroeger sinterklaas?
Geen pakjesavond?quote:Op woensdag 16 november 2016 21:53 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hier schoen gezet op de dag vd intocht. Hij kreeg strooigoed en een knijpfruitje.
En met 5 dec mag de schoen neergezet worden
Dat vind ik best een leuk idee. Ik ga van de week, met een appel en een banaan, een leuk Sinterklaas/Zwarte Piet knutselwerkje maken voor in haar schoen!quote:Op donderdag 17 november 2016 08:55 schreef Sotchi2014 het volgende:
Ik kreeg vaak een mandarijn. Die kreeg ik toch al elke dag mee naar school maar zo was het extra leuk
Verder vind ik het wel een goed idee om enkel iets te geven als er een 'tegenprestatie' naar de sint is geweest, zoals een tekening, wortel in de schoen of zingen voor de kachel. Nothing in life comes for free, zelfs met Sinterklaas
Het sinterklaas journaal is bij ons de waarheid. Onze mening of emotie over veranderende tradities doet er wat dat betreft niet toe.quote:Op donderdag 17 november 2016 08:38 schreef Redbullkid het volgende:
Hoe houden jullie die mensen die het verzieken (anti pieten) en al die veranderingen bij? Is dat nog wel te doen?
In tegenstelling tot alle jankvolwassenen hebben kinderen daar geen enkele moeite mee dus is er ook niets aan de hand.quote:Op donderdag 17 november 2016 08:38 schreef Redbullkid het volgende:
Hoe houden jullie die mensen die het verzieken (anti pieten) en al die veranderingen bij? Is dat nog wel te doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |