abonnement Unibet Coolblue
pi_166684877
Hoe gaan jullie om met Sinterklaas? Laten jullie je kind(eren) geloven in Sinterklaas of niet? En hoe doen jullie het met het schoen zetten? Mogen ze dat iedere dag en zo ja krijgen ze dan ook iedere dag wat in hun schoen? En wat geven jullie gemiddeld uit aan een schoencadeautje?


Ik vond zelf de Sinterklaastijd altijd geweldig en ik wil die ervaring mijn kinderen niet ontnemen dus ik laat ze geloven.

Mijn oudste is 3,5 en dit is het eerste jaar dat ze het echt bewust meemaakt.

Ik zit zelf een beetje te twijfelen over hoe we om moeten gaan met het schoen zetten. Ze heeft sinds de intocht iedere avond haar schoen mogen zetten en een klein cadeautje van max ¤3 gekregen en wat pepernoten en een klein chocolade poppetje. Ik twijfel of ik haar iedere dag haar schoen moet laten zetten/cadeautje in haar schoen moet doen of niet..
pi_166684911
Waarom zou iemand er voor kiezen om zijn kind niet in de Sint te laten geloven?

En zeker niet elke dag een cadeautje in de schoen, af en toe eens paar pepernoten is echt niet erg.
pi_166685170
Doet je kind er ook wel wat voor?
Tekening maken voor de sint?
Eten geven voor het paard?

Dat soort dinoen moesten wij vroeger wel anders zat er niks in de schoen.

En waarom twijfel je als jij het zelf vroeger geweldig vond, dan gun jij je kind dat toch ook ;)
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_166685195
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:24 schreef mootie het volgende:
Waarom zou iemand er voor kiezen om zijn kind niet in de Sint te laten geloven?

En zeker niet elke dag een cadeautje in de schoen, af en toe eens paar pepernoten is echt niet erg.
Er zijn mensen die het pedagogisch onverantwoord vinden omdat laten geloven betekent dat je moet 'liegen' tegen je kinderen.


Ja ik neig daar ook wel naar.. Het blijft dan ook spannender en specialer als ze wel een cadeautje krijgt..
pi_166685214
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:44 schreef schommelstoel het volgende:
Doet je kind er ook wel wat voor?
Tekening maken voor de sint?
Eten geven voor het paard?

Dat soort dinoen moesten wij vroeger wel anders zat er niks in de schoen.

En waarom twijfel je als jij het zelf vroeger geweldig vond, dan gun jij je kind dat toch ook ;)
Ja ze maakt iedere dag uit zichzelf een tekening en geeft een wortel en zingt een liedje als ze naar bed gaat en haar schoen zet.
pi_166685288
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:47 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja ze maakt iedere dag uit zichzelf een tekening en geeft een wortel en zingt een liedje als ze naar bed gaat en haar schoen zet.
Dat ze er wat voor doet is al wel goed natuurlijk.

En over het pedagogisch onverantwoord, dat is iets om moe van te worden.
Ene keer is iets slecht voor kinderen een jaar later hoor je het tegenovergestelde.


Heb jij er zelf last van gehad, vroeger sinterklaas?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_166685403
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 00:54 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Dat ze er wat voor doet is al wel goed natuurlijk.

En over het pedagogisch onverantwoord, dat is iets om moe van te worden.
Ene keer is iets slecht voor kinderen een jaar later hoor je het tegenovergestelde.


Heb jij er zelf last van gehad, vroeger sinterklaas?
Nee absoluut niet ik ben mijn ouders heel dankbaar dat ik die magie van Sinterklaas, de spanning de verwondering de gezelligheid, heb mogen meemaken. Ik vond het heel jammer toen ze vertelde dat hij niet bestond omdat vanaf dat moment de magie nooit meer hetzelfde zou zijn.. Ergens wist ik allang dat hij niet bestond maar ik wilde het nog graag geloven en dat kon toen niet meer..
pi_166685621
Wat ik nog wel weet is, dat ze nooit verteld hebben dat die niet bestond.
Ik zwaai naar dieren.
pi_166688342
-

[ Bericht 50% gewijzigd door Santadust op 16-11-2016 10:10:23 ]
Duurde lang maar ik ben ik dan.
pi_166688399
Hier elke dag schoen zetten en wat snoepgoed. 2 of 3 x een klein cadeautje max 5 euro en af en toe wat chocolade. Soms vergeten we hem te zetten als we bijvoorbeeld laat thuis komen en meteen naar bed gaan en soms vergeet piet hem te vullen als die vroeg naar bed gegaan is haha.

We activeren en moedigen het sint feest echt aan en laten haar geloven wat ze wil geloven.

5 dec word hier ook uitgebreis gevierd. Oma en opa doen cadeautjes wij een paar kleinee van het weekgeld. we doen samen gourmetten en spelletjes en we proberen pieten te laten langskomen. Word voornamelijk door oma en opa gesponsord. "Onze cadeautjes" krijgen wij vanuit een liefdadigheidsinstelling maar het kind merkt daar verder niks van.

Hier is het 3 weken lang hyperen springen spanning en geheimpjes.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_166689505
Schoen zetten mag hier op woensdag en zaterdag. Sint brengt op 5-12 een paar pakjes, een week later uitpakfestijn met schoonfamilie. hou van de magie rond Sinterklaas, er liggen sintboeken, -verkleedkleren en poppen maar ik voer het niet met extra spanning. Ze moet er gewoon ontspannen van kunnen genieten.
  woensdag 16 november 2016 @ 11:56:57 #12
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_166689879
In het weekend de schoen zetten, om 18:00 het sinterklaas journaal (hoewel de oudste dat ook op school kijkt in de klas) en verder de feestjes van papa en mama op het werk.
En op 4 december pakjesmiddag met opa en oma en een videoboodschap van de sint.
Hebben het twee keer op een avond gedaan, maar het wordt al snel te laat om er nog mee te spelen. Door het 's middags te doen, kunnen de kleintjes ook nog een beetje spelen.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_166690057
zaterdag en woensdag zetten ze hun schoen. De ene keer een kadootje, de andere keer iets te snoepen. de 30e krijgen ze een adventkalender.
Elke dag om 18.00 uur wordt hier trouw sinterklaasjournaal gekeken en als er niet gekeken kan worden dan gaat de herhaling aan.

Oudste is 11 en die kreeg een paar jaar geleden via via te horen dat Sklaas niet bestaat. Jongste is 7 en die gelooft nu weer heilig..
Pakjesavond doen we waarschijnlijk met z'n 4-en.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_166690543
Op zaterdag schoentje zetten (klein cadeautje) en op 5 december het grote cadeau.
pi_166693042
Hier zet ze (3,5 jaar) alleen op zaterdag haar schoen, en dan krijgt ze een klein cadeautje en een klein beetje snoep (afgelopen zaterdag een boekje, een paar pepernoten en 2 van die chocolade-fondant muizen). Voor een volgende keer hebben we nog een boekje, een paar haarknipjes en een kleine schoenletter. Al geloof ik dat ze bij opa en oma ook nog een keer haar schoen mag zetten, dat komt dan nog een keer tussendoor.

Verder zingen we dagelijks een heel boek aan liedjes, heeft ze een sint en piet met paard van little people waar ze veel mee speelt, en kijkt ze ook het sinterklaasjournaal. We hebben samen de intocht gekeken, en gaan ook nog naar de intocht in ons dorp en naar een sinterklaasviering op het werk van haar opa. En we vieren het feest zelf ook nog twee keer, een keer met familie (met lootjes) en een keer in huiselijke kring (met dobbelspel). Best veel sinterklaas hier dus, het is ook denk ik wel mijn favoriete feest. Ik heb er zelf altijd erg van genoten en gun dat mijn dochter (en zoontje, als hij straks oud genoeg is) ook.

Ze gelooft trouwens verder niet in de sint, ze weet dat het gewoon een groot doe-alsof spel is met een verklede meneer die sinterklaas speelt. Mijn ouders hebben mij dat ook altijd vanaf het begin verteld, en het heeft voor mij niets af gedaan aan het plezier. En het bewust jaren lang ophangen van zo'n verhaal dat eigenlijk niet waar is vind ik geen prettig idee, vandaar de keuze vanaf het begin eerlijk te zijn.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_166693209
Hier mogen ze in het weekend hun schoen zetten. Dan krijgen ze een klein kadootje (rond 5 euro) en snoep.
Elke dag vind ik veel te veel van het goede. Iets vaker zou ik niet heel erg vinden, maar ik hou dit gewoon aan, ze vragen er verder zelf ook niet om.

Mijn oudste (8) gelooft sinds dit jaar niet meer, we hebben haar dit zelf verteld nadat ze al eens wat vragen had gesteld. Ze vond het eerst wel jammer, maar achteraf erg leuk dat ze zo mee kon spelen voor haar zusje.
En toen we de intocht vorig weekend gingen kijken stond mevrouw evengoed heel zenuwachtig in de rij om sinterklaas een handje te geven ;)
pi_166702965
Hier schoen gezet op de dag vd intocht. Hij kreeg strooigoed en een knijpfruitje.

En met 5 dec mag de schoen neergezet worden
pi_166704397
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 21:53 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hier schoen gezet op de dag vd intocht. Hij kreeg strooigoed en een knijpfruitje.

En met 5 dec mag de schoen neergezet worden
Geen pakjesavond?
pi_166707666
Mijn dochter is over 2 maanden 3,5 jaar en zet 1 keer per week (in het weekend) haar schoen. Daar zit dan een klein cadeautje in en wat snoepgoed.
Schoencadeautjes zijn echt hele kleine cadeautjes. De vorige keer was het een lichtgevende stuiterbal en dit weekend een kleur/stickerboek.

Op het Kdv zet ze ook 1 keer haar schoen en bij de supermarkt ook nog een keer :)

We gaan naar de intocht dit weekend en als er iets in de buurt is met sinterklaas en pieten die langskomen gaan we daar ook heen.

Pakjesavond vieren we zondag 4 december met opa en oma en is dan een pakjesmiddag ;)
Misschien dan op 5 december nog 1 keer de schoen zetten als afsluiting.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sylver_ op 17-11-2016 07:03:57 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 17 november 2016 @ 08:19:24 #20
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_166708016
Hier een 2,5 jarige. We kijken het Sinterklaasjournaal en ze mag hier 2 keer een schoentje zetten. Bij haar opa's en oma's zal het ook wel gedaan worden. Ik heb haarclipjes en een stickervel gekocht.

Voor 5 december krijgt ze het Ikea keukentje en van opa's en oma's accessoires voor erbij. Verder heb ik wat dingetjes erbij gekocht. Een vriendin van ons gaat voor haar als zwarte piet een boodschap inspreken. Dat als ze naar de deur loopt er een iets voor haar staat.. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_166708206
Hoe houden jullie die mensen die het verzieken (anti pieten) en al die veranderingen bij? Is dat nog wel te doen?
  donderdag 17 november 2016 @ 08:55:41 #22
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_166708364
Ik kreeg vaak een mandarijn. Die kreeg ik toch al elke dag mee naar school maar zo was het extra leuk :7

Verder vind ik het wel een goed idee om enkel iets te geven als er een 'tegenprestatie' naar de sint is geweest, zoals een tekening, wortel in de schoen of zingen voor de kachel. Nothing in life comes for free, zelfs met Sinterklaas ;)
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_166721756
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 22:44 schreef madam-april het volgende:

[..]

Geen pakjesavond?
Neuh..
pi_166721844
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:53 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Neuh..
Mag ik vragen waarom jij/jullie ervoor kiezen om geen pakjesavond te doen?
pi_166722244
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 08:55 schreef Sotchi2014 het volgende:
Ik kreeg vaak een mandarijn. Die kreeg ik toch al elke dag mee naar school maar zo was het extra leuk :7

Verder vind ik het wel een goed idee om enkel iets te geven als er een 'tegenprestatie' naar de sint is geweest, zoals een tekening, wortel in de schoen of zingen voor de kachel. Nothing in life comes for free, zelfs met Sinterklaas ;)
Dat vind ik best een leuk idee. Ik ga van de week, met een appel en een banaan, een leuk Sinterklaas/Zwarte Piet knutselwerkje maken voor in haar schoen! ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')