abonnement Unibet Coolblue
pi_166839702
Jullie weten trouwens wel dat je over tijdframes moet praten, niet tijdlijnen?
(she/her)
  woensdag 23 november 2016 @ 09:18:25 #102
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_166843044
quote:
Thanks!
Ik zat gister nog te scrollen in de aflevering, maar ging waarschijnlijk zo snel dat ik er steeds overheen scrolled :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 23 november 2016 @ 09:19:15 #103
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_166843056
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 00:01 schreef Fylax het volgende:
Jullie weten trouwens wel dat je over tijdframes moet praten, niet tijdlijnen?
Ik hoop dat je daar gelijk in hebt. Want ik zie niets in tijdlijn verhalen (als in: alternatieve tijdlijnen). Wel in flashbacks en forwards tussen verschillende periodes (tijdframes).
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_166843163
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:19 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik hoop dat je daar gelijk in hebt. Want ik zie niets in tijdlijn verhalen (als in: alternatieve tijdlijnen). Wel in flashbacks en forwards tussen verschillende periodes (tijdframes).
Denk dat mensen ook gewoon tijdframes bedoelen hoor, maar het gewoon verkeerd verwoorden.
(she/her)
  woensdag 23 november 2016 @ 10:10:35 #105
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_166843840
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 19:03 schreef Ethanolic het volgende:
Vier tijdlijnen

35 jaar geleden: the incident. Dolores schiet die town kapot en vermoedelijk Arnold.

30 jaar geleden: William komt in het park, gaat trouwen met de dochter vd eigenaar van Delos.

1 jaar geleden: MIB is Delos CEO 10k/day, verliest vrouw en gaat full retart (Dolores rape in de schuur en Meavekill)

Het heden: Wyatt narrative door Ford (gebaseerd op Dolores' meltdown van 35 jaar geleden), MIB weer op spirituele ontdekkingsreis en Meave selfhackt

Zo heb ik er ook geprobeerd naar te kijken, maar het probleem hiermee is dat je Maeve ziet als hoerenmadam in de timeframe die zich dan 1 jaar geleden zou afspelen.
Begin van afl. 1: Teddy komt aan, praat met Clementine én Maeve in het bordeel, ziet Dolores, pakt blikje, gaan samen paardrijden, komen 's avonds bij haar huis waar de melkboer bezig is, Teddy schiet ze neer, de MiB duikt op terwijl Dolores bij haar dode vader zit, schiet Teddy neer en trekt Dolores vervolgens mee de schuur in.
Als Maeve al in het bordeel werkt, kan dit dus niet dezelfde keer zijn dat ze samen met haar dochter vermoord wordt door de MiB.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_166843950
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:10 schreef Jane het volgende:

[..]

Zo heb ik er ook geprobeerd naar te kijken, maar het probleem hiermee is dat je Maeve ziet als hoerenmadam in de timeframe die zich dan 1 jaar geleden zou afspelen.
Begin van afl. 1: Teddy komt aan, praat met Clementine én Maeve in het bordeel, ziet Dolores, pakt blikje, gaan samen paardrijden, komen 's avonds bij haar huis waar de melkboer bezig is, Teddy schiet ze neer, de MiB duikt op terwijl Dolores bij haar dode vader zit, schiet Teddy neer en trekt Dolores vervolgens mee de schuur in.
Als Maeve al in het bordeel werkt, kan dit dus niet dezelfde keer zijn dat ze samen met haar dochter vermoord wordt door de MiB.
Mja, maar MIB escaleert en maakt maeve en dr dochter af, meteen erna wordt Maeve de hoerenmadam dus t kan net zo goed een dag/week erna zijn dat MIB weet komt en Dolores de schuur in trekt ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_166843967
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:10 schreef Jane het volgende:

[..]

Zo heb ik er ook geprobeerd naar te kijken, maar het probleem hiermee is dat je Maeve ziet als hoerenmadam in de timeframe die zich dan 1 jaar geleden zou afspelen.
Begin van afl. 1: Teddy komt aan, praat met Clementine én Maeve in het bordeel, ziet Dolores, pakt blikje, gaan samen paardrijden, komen 's avonds bij haar huis waar de melkboer bezig is, Teddy schiet ze neer, de MiB duikt op terwijl Dolores bij haar dode vader zit, schiet Teddy neer en trekt Dolores vervolgens mee de schuur in.
Als Maeve al in het bordeel werkt, kan dit dus niet dezelfde keer zijn dat ze samen met haar dochter vermoord wordt door de MiB.
MiB met Maeve is eerder dan MiB met Dolores. Beide gebeurtenissen gebeurtenissen waren in het afgelopen jaar, waarbij Maeve na deze gebeurtenis ingezet werd als hoerenmadam.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 23 november 2016 @ 10:19:19 #108
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166843968
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 00:01 schreef Fylax het volgende:
Jullie weten trouwens wel dat je over tijdframes moet praten, niet tijdlijnen?
Die worden inderdaad (hopelijk!) bedoeld _O-. 3 periodes die gefilmd zijn.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_166844001
In feite zijn er maar twee hoofdperiodes. Die met William van ca 30 jaar geleden en de huidige met de MiB. De rest wordt verteld in flashbacks.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_166847368
Wat een parel van een serie blijft dit toch. :)

Jammer dat het zo lang gaat duren na dit seizoen.
2018.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  woensdag 23 november 2016 @ 14:12:26 #111
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_166848306
Net ontdekt maar wat een serie. _O_ In 1 dag alle afleveringen er doorheen gejaagd. :D
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  woensdag 23 november 2016 @ 17:08:43 #112
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_166851409
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 14:18 schreef Kokoswater het volgende:
Over Dolores: hele interessante Reddit theorie naar aanleiding van aflevering 8

https://www.reddit.com/r/(...)know_what_truth_the/
quote:
5) We've only been following 1 timeline. Yup. We've been following 1 timeline the whole time. You just didn't notice it, and neither did Dolores. After the reveries were implemented (purposefully, by Ford), we start getting these alternate timelines. But the reveries are just supposed to make the hosts remember past lives. When the hosts remember, the literally "re-live" the memories instead of just vaguely remembering them. Dolores has been following her one timeline (her "path"), but has been having flashbacks, re-living past lives. When we see Dolores in the William timeline, we often see her trip out for a few seconds. Sometimes these show past versions of herself dead, showing that she got this far in the maze before but hit a literal "dead end." Sometimes we see Dolores remember things that are obviously in the past, like the Wyatt massacre. STILL OTHER TIMES though, we see Dolores more or less doing the same thing that she's doing with William, except that William isn't there. THIS is when we see Dolores as she is, in the present. She is mirroring the path she took with William to bring her to the center of the maze (the Wyatt massacre town) in order to assume the mantle of "Wyatt" and become the villain that Ford knows she can be. She has been flashing back to William's timeline, literally retracing her steps to arrive back at the town, and it's been right under our noses the whole time. Ford intended this through the reveries, as he always intended to implement this Wyatt storyline.
And remember, there's a path for everyone, and Teddy's path always leads him back to Dolores.
  woensdag 23 november 2016 @ 17:10:28 #113
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166851432
Dat klinkt heel plausibel, zeker gezien dat moment op het strand de laatste aflevering.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166851753
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:12 schreef MPC60 het volgende:
Net ontdekt maar wat een serie. _O_ In 1 dag alle afleveringen er doorheen gejaagd. :D
Waar heb jij de afgelopen 8 weken gezeten dan?
pi_166852534
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:08 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

[..]

Vraag me dan ook af of Dolores in de huidige tijdlij de hele tijd tegen haarzelf praat :P Vaak zien we wel Dolores in haar eentje ronddolen, flashes hebben, daarna draait ze zich om en is William er opeens
The show must go on
pi_166852610
quote:
11s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:10 schreef Fir3fly het volgende:
Dat klinkt heel plausibel, zeker gezien dat moment op het strand de laatste aflevering.
Het meest bizarre is dat dit nu wel de derde keer ofzo is dat ze zo in de war is. De eerste keer zei Arnold tegen haar: help me deze wereld/stadje te verbranden. Dat is gebeurd, we zagen dat Dolores iedereen heeft doodgeknald in een flashback. Dan later is ze zo in de war met William, en dan nu in het heden ook weer, nu ze flashes heeft naar alle tijden inclusief haar tijd met William.

Ik vraag me af waarom. Dat met William gaat naar een grote climax leiden, maar datzelfde geldt voor Dolores in het heden. En we moeten zien wat er nu echt in het stadje gebeurde waardoor Dolores iedereen vermoordde.

Het moeilijkste in de serie om te begrijpen vind ik toch wel Ford's plan en motivaties, vooral omdat meneer zichzelf wel eens tegenspreekt. Wat weet hij wel en wat niet, en waarom, enz.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:12 schreef MPC60 het volgende:
Net ontdekt maar wat een serie. _O_ In 1 dag alle afleveringen er doorheen gejaagd. :D
Na een rewatch gaan je echt tientallen nieuwe dingen opvallen :P
The show must go on
pi_166853249
Nee, juist niet. Anders zouden we William niet zien zonder Dolores. En in het begin was dat juist het geval, want ze kwamen elkaar weer tegen toen William en Logan gingen bounty hunten.

Ik hou het op twee periodes (William en nu) met flashbacks naar eerder.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_166854092
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:50 schreef sasquatsch het volgende:
Nee, juist niet. Anders zouden we William niet zien zonder Dolores. En in het begin was dat juist het geval, want ze kwamen elkaar weer tegen toen William en Logan gingen bounty hunten.

Ik hou het op twee periodes (William en nu) met flashbacks naar eerder.
Er zijn verschillende scènes waarmee dat totaal niet klopt. Zoals Dolores die naar de aanval op haar ranch op een paard stapt en in Williams handen valt, die ranchaanval was in het heden, omdat haar nieuwe vader dood was, en ze de MiB herinnerde. Ook klopt het niet dat ze bij William staat, in een stoet in Pariah loopt, dan bewusteloos valt en bij Ford zit. Het is dan een mengsel, soms echt flashbacks naar William (zoals toen hij aankwam in het park), en soms scènes met Dolores in het heden die de omgeving naar haar verleden ziet veranderen.

Verschillende keren zie je Dolores in een shot, maar verandert de omgeving om haar heen juist. Haar perceptie van de wereld speelt zich in verschillende tijden af.
The show must go on
  woensdag 23 november 2016 @ 19:42:20 #119
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_166854680
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:10 schreef Jane het volgende:

[..]

Zo heb ik er ook geprobeerd naar te kijken, maar het probleem hiermee is dat je Maeve ziet als hoerenmadam in de timeframe die zich dan 1 jaar geleden zou afspelen.
Begin van afl. 1: Teddy komt aan, praat met Clementine én Maeve in het bordeel, ziet Dolores, pakt blikje, gaan samen paardrijden, komen 's avonds bij haar huis waar de melkboer bezig is, Teddy schiet ze neer, de MiB duikt op terwijl Dolores bij haar dode vader zit, schiet Teddy neer en trekt Dolores vervolgens mee de schuur in.
Als Maeve al in het bordeel werkt, kan dit dus niet dezelfde keer zijn dat ze samen met haar dochter vermoord wordt door de MiB.
Daar zat ik ook mee, maar aan de andere kant kan Teddy niet in het nu zijn neergeschoten gezien hij nog leeft. :P
Deathlift or Die.
pi_166856215
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 19:22 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Er zijn verschillende scènes waarmee dat totaal niet klopt. Zoals Dolores die naar de aanval op haar ranch op een paard stapt en in Williams handen valt, die ranchaanval was in het heden, omdat haar nieuwe vader dood was, en ze de MiB herinnerde. Ook klopt het niet dat ze bij William staat, in een stoet in Pariah loopt, dan bewusteloos valt en bij Ford zit. Het is dan een mengsel, soms echt flashbacks naar William (zoals toen hij aankwam in het park), en soms scènes met Dolores in het heden die de omgeving naar haar verleden ziet veranderen.

Verschillende keren zie je Dolores in een shot, maar verandert de omgeving om haar heen juist. Haar perceptie van de wereld speelt zich in verschillende tijden af.
Dat laatste ontken ik ook niet.

Maar het verhaal van William is niet alleen een verhaal vanuit Dolores. Anders zou je William niet hebben zien binnenkomen en niet op de bountyhunt zien gaan. Daar was Dolores niet bij.

Er zijn imho meerdere verhaallijnen die zich in twee periodes afspelen. Met flashbacks (van meerdere personen) naar gebeurtenissen in het verleden en met flashes van Dolores in het heden omdat ze haar pad dat ze in het verleden gevolgd heeft nu blijkbaar ook weer volgt.

Dat de ranchaanval in het heden is wil niet zeggen dat dat in het verleden niet gebeurd is. Sterker nog, die hebben we vaker gezien en is dus onderdeel van haar verhaal dat al 30 jaar hetzelfde is. Dus ze kan ook in het verleden weggelopen zijn na zo'n aanval waardoor ze bij William kwam. Vanaf dat moment zien we vooral Dolores 30 jaar geleden en af en toe eerder of later (nu).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 23 november 2016 @ 20:55:33 #121
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_166856978
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 19:42 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Daar zat ik ook mee, maar aan de andere kant kan Teddy niet in het nu zijn neergeschoten gezien hij nog leeft. :P
Maar ook in jouw 'heden' is Teddy alweer een keer doodgegaan, namelijk bij die schietpartij door o.a. dat slangenmens in Sweetwater. Het nieuwe verhaaltje van Lee Sizemore dat voortijdig wordt afgebroken doordat een gast de held wil uithangen. De vader van Dolores is dan net doorgedraaid en ze is op weg naar de dokter als ze Teddy tegenkomt. Teddy sneuvelt daar (alweer). (afl.1)

Daarvoor hebben we al gezien dat de MiB die kerel meeneemt die hij later gaat scalperen (waarbij we ook de nieuwe vader van Dolores zien in zijn oude rol).

Dat zou toch allemaal in het 'heden' zijn, of begrijp ik het verkeerd?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_166860728
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 20:30 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat laatste ontken ik ook niet.

Maar het verhaal van William is niet alleen een verhaal vanuit Dolores. Anders zou je William niet hebben zien binnenkomen en niet op de bountyhunt zien gaan. Daar was Dolores niet bij.

Er zijn imho meerdere verhaallijnen die zich in twee periodes afspelen. Met flashbacks (van meerdere personen) naar gebeurtenissen in het verleden en met flashes van Dolores in het heden omdat ze haar pad dat ze in het verleden gevolgd heeft nu blijkbaar ook weer volgt.

Dat de ranchaanval in het heden is wil niet zeggen dat dat in het verleden niet gebeurd is. Sterker nog, die hebben we vaker gezien en is dus onderdeel van haar verhaal dat al 30 jaar hetzelfde is. Dus ze kan ook in het verleden weggelopen zijn na zo'n aanval waardoor ze bij William kwam. Vanaf dat moment zien we vooral Dolores 30 jaar geleden en af en toe eerder of later (nu).
Klopt niet alleen. Soms is het echt een flashback, en soms is het deels flashback/deels Dolores die weer een veel te heldere herinnering heeft. Het is niet altijd even duidelijk wanneer we Dolores van het heden zien, maar ik denk toch dat ze in elke scène zit, en dat we dus niet echt een Dolores van het verleden zien.

Weet je nog dat Dolores in de laatste aflevering met een wapen tegen haar hoofd stond, omdat haar eerdere zelf dat ook deed? Ik denk dat er een soortgelijk effect is in alle Doloresscènes, maar dan ziet ze William (uit een herinnering van het verleden) om haar heen. Maar tegelijk is het eigenlijk ook een flashback en kun je het ook zo zien.

De makers willen natuurlijk niet dat je dat snel door hebt, en daarom laten ze William ook wel eens apart zien met Logan. Denk ik.

De reden dat ik denk dat alles vanuit de hedendaagse Dolores is, is omdat dat beter klopt met het kijken. Anders is het:
Bij Ranch: hey dit is Dolores van nu!
5 seconden later bij Ranch: Ja, dit is weer de Dolores van vroeger
10 seconden later: ja, hier ziet ze the MiB, dus dit is Dolores van nu
weer 8 seconden later: Dolores valt in Williams handen. Oh, ja, dit is Dolores van vroeger weer.

En hetzelfde in Pariah

-Dolores is bij William, dit is de Dolores van vroeger
-Dolores ziet haarzelf in de stoet, dat is de Dolores van vroeger-vroeger
-Dolores loopt nu in de stoet en achtervolgt haarzelf, ehh, welke Dolores is dit eigenlijk?
-Dolores valt flauw en belandt bij Ford. Ja dit is absoluut de Dolores van nu weer!
The show must go on
  woensdag 23 november 2016 @ 23:28:10 #123
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_166861548
Haha, kwam deze vandaag tegen op 9 gag. Vond hem wel kloppen met mijn ervaring en hoe het hier in het topic gaat! _O- :D

  woensdag 23 november 2016 @ 23:36:46 #124
6941 APK
Factual, I think.
pi_166861798
Ik vraag mij af of dit ook leuk blijft voor de casual kijker die helemaal geen zin heeft om in allerlei Lost-achtige verhaallijnen te duiken, waarvan de schrijvers denken dat ze geniaal zijn omdat ze het zelf (nog) kunnen volgen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_166861840
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 23:36 schreef APK het volgende:
Ik vraag mij af of dit ook leuk blijft voor de casual kijker die helemaal geen zin heeft om in allerlei Lost-achtige verhaallijnen te duiken, waarvan de schrijvers denken dat ze geniaal zijn omdat ze het zelf (nog) kunnen volgen.
Dit is duidelijk beter uitgepland dan Lost. Of de casual kijker blijft hangen is oa afhankelijk van of ze het seizoen mooi af weten te ronden en belangrijke vragen beantwoorden. Met verwarring een seizoen afsluiten vindt niemand leuk.
The show must go on
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')