abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166649125
klik

quote:
BELLINGWEDDE - De voorzitter van de GroenLinks-fractie in Bellingwedde heeft met lede ogen moeten aanzien hoe haar bitterbalmotie met harde hand van tafel is geveegd door de gemeenteraad. Marja Bos wil af van het schaaltje bittergarnituur dat sinds jaar en dag wordt geserveerd als de gemeenteraad na vergaderingen nog even nazit.

„Binnenkort komen we met een sportvisie waarin wordt gewezen op het belang van bewegen en gezonde voeding in sportkantines. Dan zou het goed zijn als wij het goede voorbeeld geven en minder vette hapjes laten komen”, laat Bos weten in het Dagblad van het Noorden. Volgens Bos zijn caloriearme snacks ook ’gezellig’.

Om haar plan te verwezenlijken, diende ze tijdens de laatste gemeenteraadsvergadering een motie in waarin stond dat bitterballen en andere snacks voortaan het veld moesten ruimen. Opmerkelijk, want de fractievoorzitter gaat zelf altijd linea recta naar huis na een raadsvergadering. „Omdat ik de dag erna vroeg op moet. Maar ik loop wel altijd even langs om iedereen te groeten.”

De motie bleek kansloos. Hoewel hij werd gesteund door twee SP’ers, wezen alle andere politici hem af. CDA’er Flip Klatter stelde dat een bitterballetje op zijn tijd moet kunnen. Pieter Dinkla van de VVD zag ook niets in het plan van Bos. Hij maakte direct van de gelegenheid gebruik om te pleiten voor een herinvoering van het borreltje bij de bitterbal.

Het was overigens de tweede keer dat Bos een balletje opgooide om de snacks te verbieden. „Enkele jaren geleden diende ik hem (de motie, red.) ook al in. En ook toen ging hij van tafel.”
Ik krijg echt rillingen van mevr. Bos als ik haar foto zie

Brrrrrrrrr...... wat een gedrocht. Type ik scheer mijn landingsbaan niet want dat spaart me weer een paar euro aan onderbroeken zonder thermo voering :r :r :r :r

Ik ben voor de partij van dagelijks frituren.
U MAD?
pi_166649149
En ze is er zelf nooit bij, bij die na-borrel. _O-
Ja, iedereen gedag zeggen.

Mensen het plezier wegnemen. Sadist dat het is _O-
pi_166649164
quote:
Volgens Bos zijn caloriearme snacks ook ’gezellig’
  maandag 14 november 2016 @ 14:40:21 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
  maandag 14 november 2016 @ 14:40:29 #5
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_166649184
Best eng fanatieke blik heeft dat mens..huuuuu
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_166649196
quote:
10s.gif Op maandag 14 november 2016 14:39 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Gezellige wortel in je muil. Of van die biologische vezelkoekjes die nog droger zijn dan het zand in de Sahara.

GEZELLIG! :D
pi_166649216
quote:
10s.gif Op maandag 14 november 2016 14:39 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Lekker een glas met komkommer en wortelstengels welke je kan dippen in mosterd _O_
Hmmmmmmmmmm :r
U MAD?
pi_166649221
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 14:40 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Gezellige wortel in je muil. Of van die biologische vezelkoekjes die nog droger zijn dan het zand in de Sahara.

GEZELLIG! :D
Inderdaad. _O-
pi_166649234
Laat Sylvana dit maar niet lezen. Straks gaan ze nog zwart vet verbieden.
Niks lekkerder als snacks bakken in oud vet _O_
Dat je in je bitterbal nog de smaak van frikandel en viandel proeft _O_
U MAD?
pi_166649267
Als je het volk gezond voedsel op wil dringen kan je zelf natuurlijk niet achterblijven. Ik begrijp het voorstel wel.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_166649291
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 14:44 schreef Hallojo het volgende:
Als je het volk gezond voedsel op wil dringen kan je zelf natuurlijk niet achterblijven. Ik begrijp het voorstel wel.
Alleen is simpelweg zeggen "vet eten is ongezond" absoluut niet waar en zet het 0,0 zoden aan de dijk.
  maandag 14 november 2016 @ 14:46:10 #12
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_166649306
Bitterballen zijn een fallische representatie van het patriarchaat! Wortels en komkommers mogen alleen als ze "ontmand" worden door te vierendelen of in plakjes te snijden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_166649352
Moet dit via een motie? Normale mensen praten met elkaar.
  Redactie Frontpage maandag 14 november 2016 @ 14:53:15 #14
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_166649427
Bitterballen willen verbieden, dan heb je echt een steekje los in je hoofd :')
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_166649447
quote:
13s.gif Op maandag 14 november 2016 14:38 schreef de_boswachter het volgende:
klik

[..]

Ik krijg echt rillingen van mevr. Bos als ik haar foto zie

[ afbeelding ]

Brrrrrrrrr...... wat een gedrocht. Type ik scheer mijn landingsbaan niet want dat spaart me weer een paar euro aan onderbroeken zonder thermo voering :r :r :r :r

Ik ben voor de partij van dagelijks frituren.
Hopelijk komt ze ook met meer constructieve voorstellen.
pi_166649539
Als die muts dan gewoon zelf eens gezellig meeborrelt en dan van huis een bak verantwoorde zelfgekweekte biologisch dynamische gluten- en lactosevrije vetloze veganistische groentehapjes meeneemt... maar nee, laten we een verbods-motie indienen om het plezier van een borrel te verpesten waar ze zelf nooit komt. Daar maak je pas vrienden mee!
pi_166649597
quote:
9s.gif Op maandag 14 november 2016 15:00 schreef Farenji het volgende:
Als die muts dan gewoon zelf eens gezellig meeborrelt en dan van huis een bak verantwoorde zelfgekweekte biologisch dynamische gluten- en lactosevrije vetloze veganistische groentehapjes meeneemt... maar nee, laten we een verbods-motie indienen om het plezier van een borrel te verpesten waar ze zelf nooit komt. Daar maak je pas vrienden mee!
Precies dit dus.
U MAD?
  maandag 14 november 2016 @ 15:15:11 #18
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_166649838
Als de raadsleden bitterballen eten kunnen die niet meer in sportkantines worden genuttigd. Ik zou juist pleiten voor meer vette borrelhappen na de raadsvergaderingen! :9~
  maandag 14 november 2016 @ 15:25:47 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166650047
Pffffff, niks is zo fijn als je loom bent na een een avond flink vergaderen je te vergrijpen aan bier en vette bitterballen.

Heel terecht dat deze mevrouw weggehoond is
  maandag 14 november 2016 @ 15:27:03 #20
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_166650078
Een lekker bakje magere yoghurt met lijnzaad, als toetje een stukje komkommer :')
pi_166650241
Zo bijzonder is dit voorstel toch niet? Ik gok dat 80% van de topiclezers minstens één ding hebben die ze graag willen verbieden, maar zelf niet echt last van hebben of aan meedoen.
pi_166650534
Bitterballen :')

Niet gewoon (mini) frikandellen eten :9 :7
pi_166650560
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 15:47 schreef Redbullkid het volgende:
Bitterballen :')

Niet gewoon (mini) frikandellen eten :9 :7
Ik krijg gelijk honger :9
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_166650597
GroenLinks erhhm.. AFA op naar Bellingwedde om te rellen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_166650609
quote:
14s.gif Op maandag 14 november 2016 14:39 schreef ChrisCarter het volgende:
En ze is er zelf nooit bij, bij die na-borrel. _O-
Ja, iedereen gedag zeggen.

Mensen het plezier wegnemen. Sadist dat het is _O-
Mooi toch.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')