Haha, het woord zwart maar afschaffen dan? Of wil je dat ook aanpassen in donkerbruin?quote:Op maandag 14 november 2016 14:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Achhhh je vriendin is halfbloed en dat geeft je het recht minachtende woorden te gebruiken. ?
Gebruik het woord nou helemaal niet, tenzij je vriendin het leuk vind zo genoemd te worden.
Sylvan had gewoon gelijk om het gebruik van het woord aan te kaarten.
Veel mensen lezen dan waarschijnlijk dit.quote:Op maandag 14 november 2016 14:48 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Inderdaad, veel mensen denken dat dat is hoe Sylvana het opvat.
Daarom zijn ze zo mad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat ze het mij maar laten doen, ik schakel zo over op mijn tweede ik!quote:Op maandag 14 november 2016 14:56 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Linda de Mol wil dit presenteren
quote:Op maandag 14 november 2016 14:56 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Veel mensen lezen dan waarschijnlijk dit.Iemand was zo mad dat ie een hele site in elkaar gedraaid heeft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alles voor Sylvana.wooblabalurg
quote:Op maandag 14 november 2016 14:58 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Iemand was zo mad dat ie een hele site in elkaar gedraaid heeft.
Alles voor Sylvana.
Het woord zwartje alleen bestemmen voor je vriendin, als ze dat leuk vind.quote:Op maandag 14 november 2016 14:56 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Haha, het woord zwart maar afschaffen dan?
Je stikt in je vooroordelen. Ik gebruik het woord kaaskop zelden... mn in een context van zelfspot. Ook dan moet je het goed brengen zodat de grap overkomt en niet ervaren wordt als minachtend.quote:In jouw ogen is dat harder dan dat Hollanders kaaskoppen worden genoemd. En dan vind je ineens dat Nederlanders het maar overdrijven zeker?
Neuh.. dan kunnen we heel de taal gaan omgooien. En ik heb het niet over dat jij dat vaak gebruikt, uit welke woorden maak je dat op? Blanken worden weggezet als kaaskoppen, is dat dan minder minachtend dan het woord 'zwartjes'. Leg dat eens uit.quote:Op maandag 14 november 2016 15:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het woord zwartje alleen bestemmen voor je vriendin, als ze dat leuk vind.
Informeer eerst of anderen het leuk vinden zo genoemd te worden/
[..]
Je stikt in je vooroordelen. Ik gebruik het woord kaaskop zelden... mn in een context van zelfspot. Ook dan moet je het goed brengen zodat de grap overkomt en niet ervaren wordt als minachtend.
Het is een kwestie van rekening houden met mensen ...
Old Amsterdam is dan weer puur genieten.quote:Op maandag 14 november 2016 15:10 schreef Jaroon het volgende:
ZwartJES komt op mij ook wat denigrerend over trouwens.
Dan zou kaaskoppen dat dus ook moeten zijn, een benaming voor een bepaalde 'kleur' die mensen hebben. Echter hoor je daar nooit wat over omdat er geen aandacht aan wordt besteed, zo van: dan doe je dat toch.. hoe meer aandacht je het onderwerp geeft, hoe meer negatieve aandacht er op wordt gevestigd.quote:Op maandag 14 november 2016 15:10 schreef Jaroon het volgende:
De witte mens kan nooit gediscrimineerd worden.quote:Op maandag 14 november 2016 15:12 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Dan zou kaaskoppen dat dus ook moeten zijn, een benaming voor een bepaalde 'kleur' die mensen hebben. Echter hoor je daar nooit wat over omdat er geen aandacht aan wordt besteed, zo van: dan doe je dat toch.. hoe meer aandacht je het onderwerp geeft, hoe meer negatieve aandacht er op wordt gevestigd.
Het is een marketing hoax.quote:Op maandag 14 november 2016 15:12 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Old Amsterdam is dan weer puur genieten.
Volgens Sylvana zekerquote:Op maandag 14 november 2016 15:12 schreef Jaroon het volgende:
[..]
De witte mens kan nooit gediscrimineerd worden.
Is het ook, heb het nog nooit gebruikt maar wordt tegen mij iets gebruikt schuw ik het woord niet!quote:Op maandag 14 november 2016 15:10 schreef Jaroon het volgende:
Wel dus gaf ik al eerder aan ik heb geen tieten die ik in de strijd kan gooien evenmin kan ik het kleurkaartje niet trekken!quote:Op maandag 14 november 2016 15:12 schreef Jaroon het volgende:
[..]
De witte mens kan nooit gediscrimineerd worden.
Daar lijkt het vaak op. Ik ben in Amsterdam al VELE malen voor rotte vis uitgemaakt door andersgekleurden. Het komt ook gewoon niet op om aangifte te doen.quote:
Ja dat bedoel ik dus, in die context zou rotte vis dus even 'erg' moeten worden beschouwd als.. aap of wat dan ook.quote:Op maandag 14 november 2016 15:14 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Daar lijkt het vaak op. Ik ben in Amsterdam al VELE malen voor rotte vis uitgemaakt door andersgekleurden. Het komt ook gewoon niet op om aangifte te doen.
Het maakt niet uit wat meer of minder minachtend ervaren wordt. Beide woorden worden vaak minachtend ervaren of in jouw geval het riekt ook naar met opzet kleinerend doen.quote:Op maandag 14 november 2016 15:04 schreef HulkHeld het volgende: Blanken worden weggezet als kaaskoppen, is dat dan minder minachtend dan het woord 'zwartjes'. Leg dat eens uit.
Het was gewoon een slimme truc waar veel mensen intrapten. Volgens mij had men zelf het succes zo niet eens verwacht.quote:
Ik heb ook nooit gezegd dat jij die woorden gebruikt, ik probeer aan te geven dat dan op elke slak zout kan worden gelegd en ieder woord met dezelfde striktheid moet worden genomen, of dat nou zwartje, aap, kaaskop, melkfles of wat dan ook is.quote:Op maandag 14 november 2016 15:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het maakt niet uit wat meer of minder minachtend ervaren wordt. Beide woorden worden vaak minachtend ervaren of in jouw geval het riekt ook naar met opzet kleinerend doen.
Beide woorden gebruik ik dus in principe niet, tenzij in een context van zelfspot , zegt deze kaaskop.
Het gaat tot aan kanker en "rot op naar je eigen land"en spugen aan toe. Zeker net zo erg. Maar er is geen meldpunt voor. Misschien dat DENK dat kan regelen.quote:Op maandag 14 november 2016 15:15 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik dus, in die context zou rotte vis dus even 'erg' moeten worden beschouwd als.. aap of wat dan ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |