abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166567909
Ik heb me aangemeld om toch maar eens een vraag te stellen ;). Ik heb een nieuw huis gekocht en er gaat een nieuwe keuken in. Nu ben ik enthousiast apparatuur aan het uitzoeken en kom er niet precies achter wat nu de beste keuze zou zijn qua stoomoven. Ik wil graag een duurzaam apparaat, dat de magnetron vervangt voor opwarmen, ontdooien en steriliseren van babyvoedingspullen, eventueel ook als extra bakoven dienst kan doen en waarin ik dus eten met stoom kan bereiden.

Natuurlijk heb ik gegoogled, op fok gezocht en reviews gelezen maar ik kom er net niet precies uit.
pi_166579209
Welkom :)

Ik heb totaal geen verstand van stoomovens, maar ik vind je vraag nog vrij algemeen waardoor het voor anderen lastig wordt om je verder te helpen.

Wat heb je tot nu toe uitgezocht? Waar twijfel je tussen? Of wat snap je niet precies? Wat zijn je afwegingen bij alles wat je hebt gelezen?

Kortom: waar loop je precies op vast?
Somebody that I used to know
pi_166580803
Dank je voor je reactie! Ik zal proberen mijn. Rag iets duidelijker te formuleren ;)

Ik ben qua oriëntatie opgeschoven van een combimagnetron (moet ontdooien, opwarmen en steriliseren en enkele keren per jaar als tweede oven functioneren) naar een stoomoven of combi-stoomoven. De "gewone" stoomoven kan voor zover ik begrijp opwarmen, koken met stook. Daarnaast is er een combi-stoomoven die ook een volledige conventionele oven kan vervangen. Ik zie door de bomen het bos niet echt meer. Ik ben op zoek naar een apparaat dat met stoom kan koken (dus groente bereiden), een volwaardige ovenfunctie heeft om brood en taart te bakken en ook de magnetronfuncties kan vervangen. Mijn vraag is:
Wie heeft er ervaring met zo'n apparaat?
Wat zijn de voor- en nadelen?
pi_166581667
Als voorbeeld, ik kijk nu bijvoorbeeld maar deze:
http://m.keukenloods.nl/O(...)PZoNACFRAW0wodq1YGKw

Ik vraag me dus af of die echt alles kan wat ik zoek :)
pi_166582178
Waarom voldoet een 'gewone' combimagnetron dan niet? Wat is voor jou de meerwaarde van een stoomoven?
Somebody that I used to know
pi_166582274
Ik wil ook graag gerechten echt kunnen stomen (bijvoorbeeld groentebijgerechten) en mijn ervaring met de ovenfunctie van een combimagnetron is erg matig. Ik denk in de combi-stoomoven alles te vinden maar weet het niet zeker. Dus ik ben erg benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met zo'n apparaat. Ze zijn flink aan de prijs maar als de kwaliteit echt goed is wil ik het toch overwegen.
pi_166583182
Ik heb een combi-stoomoven en ben er zeer over te spreken. Fungeert ook als een volwaardige conventionele oven en op het gebied van stomen laat hij geen zinnige wens onvervuld. Om babyspullen te steriliseren lijkt het ding me ook ideaal. Maar echt de magnetronfunctie vervangen voor opwarmen en ontdooien, nee.

Het kan wel, en i.t.t. de magnetron heb je geen last van ongelijkmatige verhitting of uitdroging, maar het duurt aanmerkelijk langer en verder is het zo dat je de ovenruimte in principe na elk gebruik droog moet maken. Niet prettig om dat bij elk babyflesje te moeten doen lijkt mij.
“I don’t hate people. I just feel better when they’re not around.”
pi_166584519
Dank je voor je reactie! Mag ik vragen welke je hebt? Ter aanvulling, ik ga er geen melk of babyvoeding in opwarmen, alleen eens per dag de kolfspullen in een stoomzak steriliseren. :). Maar een stuk vis of iets uit de vriezer gelijkmatig ontdooien, kan dat wel goed?
pi_166586437
Een Miele, het exacte type zal nu jaren later wel niet meer bestaan maar het was toen geloof ik het topmodel met alle toeters en bellen. Duur, nou en of.

Ik twijfel er niet aan dat bijvoorbeeld vis ontdooien prima gaat (en daar zijn ook allerlei voorgeprogrammeerde functies voor), maar ik doe dat zelf nooit. Ben vrij strak georganiseerd met maaltijden en als ik iets uit de vriezer wil eten leg ik het ruim tevoren in de koelkast.
“I don’t hate people. I just feel better when they’re not around.”
pi_166623616
Dank voor de toevoeging, ik ga nog eens verder zoeken of bv voor het snel ontdooien van iets, een boterham, of een combi-stoomoven dir magnetronfunctie echt kan vervangen.
  zondag 13 november 2016 @ 20:01:13 #11
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_166635640
Ik heb een combi stoomoven van Hoover. Groenten en aardappelen stomen gaat superfijn, maar enkel de bakfunctie ben ik niet altijd te spreken over. Pizza's bv bak ik liever in de combi-magnetron die ik er ook bij heb. Net alsof hij niet heet genoeg dan wordt ofzo.
Kan natuurlijk ook aan het merk liggen.
Sommige dingen gaan namelijk wel goed bij de bakfunctie in combi met af en toe stoom toevoegen.

Ik zag toevallig vandaag dat ze ze bij Ikea ook hebben voor minder dan de helft van die in je link.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30300912/
Nu zelfs met family-korting.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  zondag 13 november 2016 @ 20:02:42 #12
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_166635694
O en ontdooien doe ik eigenlijk altijd automatisch in de (combi)magnetron dus daar heb ik geen ervaring mee.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')