iets moderns willen en dan V&D als naam kopen om te gebruiken..... ja dat klinkt ook niet als slimquote:Op woensdag 1 februari 2017 14:37 schreef Lazvic het volgende:
V&D ook niet online verder
De plannen voor een nieuw online warenhuis van V&D zijn afgeblazen, en een nieuwe fysieke winkel komt er ook niet meer. De Telegraaf sprak met zakenman Ronald van Zetten.
Van Zetten, zakenman Roland Kahn en investeerder Jaco Scheffers kochten alle merkrechten van V&D. De plannen gingen niet door omdat de bleek dat de 'ict van V&D zo gammel was als maar kon'. Het oude systeem vernieuwen lukte uiteindelijk niet, vertelt Van Zetten in De Telegraaf.
Nieuwste ontwikkelingen en technologie
Het drietal wilde inzetten op de nieuwste ontwikkelingen en technologie, maar concludeerden uiteindelijk dat de naam V&D daar niet meer bij paste. Volgens Van Zetten is het 'niet echt de naam van een moderne start-up'.
Wat dan wel de nieuwe naam wordt van het project wil Van Zetten niet zeggen. Hij spreekt over een 'innovatieve app' die halverwege dit jaar wordt gelanceerd.
http://radar.avrotros.nl/nieuws/detail/vd-ook-niet-online-verder/
Lijkt mij zonde van het geld en zo concept is ook gedoemd om te mislukken.
Nope, dat zijn geen handige zetten.quote:Op woensdag 1 februari 2017 14:47 schreef rubbereend het volgende:
[..]
iets moderns willen en dan V&D als naam kopen om te gebruiken..... ja dat klinkt ook niet als slim
Met drie knaken moet je een heel eind komen. Maar eeh, heb je dan een business-plan waarbij de naam V&D kan helpen?quote:Op woensdag 1 februari 2017 17:29 schreef Zelfscanner het volgende:
Geef de naam V&D dan maar aan mij.
Als het niet zo sneu was, was het bijna grappig.quote:V&D Concepthouse is niet de terugkeer van het warenhuis of de webshop, maar een ommekeer. Een nieuw initiatief dat voortbouwt op de pioniersgeest die zo veel bekende merken en retail-events heeft voortgebracht. Merken en events die een enorme waarde hebben in de retailwereld.
V&D Concepthouse werkt met jonge professionals om merken als Schoolcampus, Prijzencircus, en modelabels als Liv, Soho en Frendz nieuwe vaart en energie te geven, met nadruk op online. In 2017 gaat het beginnen.
Tussen de regels door lees ik eigenlijk dat Kahn er geen geld meer voor heeft. Of zie ik spoken?quote:Op woensdag 1 februari 2017 14:37 schreef Lazvic het volgende:
V&D ook niet online verder
De plannen voor een nieuw online warenhuis van V&D zijn afgeblazen, en een nieuwe fysieke winkel komt er ook niet meer. De Telegraaf sprak met zakenman Ronald van Zetten.
Van Zetten, zakenman Roland Kahn en investeerder Jaco Scheffers kochten alle merkrechten van V&D. De plannen gingen niet door omdat de bleek dat de 'ict van V&D zo gammel was als maar kon'. Het oude systeem vernieuwen lukte uiteindelijk niet, vertelt Van Zetten in De Telegraaf.
Nieuwste ontwikkelingen en technologie
Het drietal wilde inzetten op de nieuwste ontwikkelingen en technologie, maar concludeerden uiteindelijk dat de naam V&D daar niet meer bij paste. Volgens Van Zetten is het 'niet echt de naam van een moderne start-up'.
Wat dan wel de nieuwe naam wordt van het project wil Van Zetten niet zeggen. Hij spreekt over een 'innovatieve app' die halverwege dit jaar wordt gelanceerd.
http://radar.avrotros.nl/nieuws/detail/vd-ook-niet-online-verder/
Lijkt mij zonde van het geld en zo concept is ook gedoemd om te mislukken.
over coolcatquote:'Ja, dat gaat heel goed', antwoordt Kahn op de vraag hoe het ervoor staat met de online doorstart. 'Ronald van Zetten, mijn partner en de CEO van de nieuwe club, is met ongelooflijk veel leuke dingen bezig.' Toch is er op de website, www.vd.nl, op dit moment nog niet veel te beleven. 'Het zit nog een beetje in de negen-maandenfase', erkent Kahn. Hij zegt dat hij liever meteen met iets goeds wil komen.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)aan-heel-erg-juichen
quote:Coolcat en America Today in het rood
Ondermaatse prestaties hebben ervoor gezorgd dat Coolcat een bankconvenant heeft geschonden. Oprichter en aandeelhouder Roland Kahn heeft medio vorig jaar tien miljoen euro bijgestort om de financiering van de bank overeind te houden. Dat bevestigt ceo Lilian Vos tegenover RetailNews.
Coolcat sloot 2015 af met een verlies van 11,3 miljoen euro, zo blijkt het jaarverslag dat in november is ingediend. De omzet liep terug van 155 naar nog geen 139 miljoen euro; een daling van bijna elf procent. Doordat de uitgaven tegelijkertijd opliepen, is het operationeel resultaat gekelderd van drie miljoen naar zestien miljoen euro in de min.
http://www.retailnews.nl/(...)day-in-het-rood.html
Beide heren hebben totaal geen visie. Dit is gewoon te grappig voor worden.quote:Op woensdag 1 februari 2017 17:56 schreef Cynix ® het volgende:
http://www.vd.nl/ bestaat trouwens nog wel.
[..]
Als het niet zo sneu was, was het bijna grappig.
Als je hun website bekijkt dan heb je wel gelijk.quote:Op woensdag 1 februari 2017 18:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Tussen de regels door lees ik eigenlijk dat Kahn er geen geld meer voor heeft. Of zie ik spoken?
Ik zou hem zo schrijven als dat moest. Ik geloof nog wel in de naam v&d namelijk.quote:Op woensdag 1 februari 2017 17:53 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Met drie knaken moet je een heel eind komen. Maar eeh, heb je dan een business-plan waarbij de naam V&D kan helpen?
Het kan niet eens als url.
Ja, daar ziet het wel naar uit. Die blaatkip zou wel ff V&D overnemen.quote:Op donderdag 2 februari 2017 00:06 schreef Zelfscanner het volgende:
Straks dus ook coolcat en de rest van de zooi failliet
Och, er zijn toch ook weer producten van Commodore, Grundig, Tandy en Telefunken die niets, maar ook echt niets met de oude merknamen te maken hebben. Gewoon opgekochte naam en logo en dat op Chinese brol plakken.quote:Op donderdag 2 februari 2017 00:04 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Ik zou hem zo schrijven als dat moest. Ik geloof nog wel in de naam v&d namelijk.
Meneer heeft er kennelijk net zoveel verstand van als menig zandkorrel op het strand. De webshop die het gewoon goed deed en pas was vernieuwd is gammel en kunnen ze niks mee... uhm al was dat zo geweest, dan bouw je dat toch opnieuw op? En dan het idee wat er nu staat V&D is geen pop-up troep
En mag dat eigenlijk wel, een naam kopen en hem vervolgens in de bureaulade leggen? Net als de merknamen. Ik wil weer een Liv koffer namelijk
Het was me bij Grundig al opgevallen dat er spulletjes van bij Action liggen, en ook bij andere discounters.quote:Op donderdag 2 februari 2017 12:54 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Och, er zijn toch ook weer producten van Commodore, Grundig, Tandy en Telefunken die niets, maar ook echt niets met de oude merknamen te maken hebben. Gewoon opgekochte naam en logo en dat op Chinese brol plakken.
Nou ja soms verandert het. Grundig heeft ook in het verleden heel veel troep gemaakt.quote:Op donderdag 2 februari 2017 13:29 schreef female81 het volgende:
[..]
Het was me bij Grundig al opgevallen dat er spulletjes van bij Action liggen, en ook bij andere discounters.
Toch had ik nog steeds het gevoel dat het een a-merk is, gezien de degelijke en niet persé spotgoedkope spullen die ze óók nog steeds maken. Hebben ze kwalitatief gezien misschien meerdere lijnen, deels voor Action e.d. en deels in het normale/bijna-hoge segment?
Iig doen m'n beide Grundig-internetradio's (o.a. een Cosmopolit) het inmiddels keurig netjes zes en zeven jaar. Niet iets wat op 'goedkope brol' wijst, heel goedkoop waren ze sowieso niet. Aldus de Grundig-ervaringsdeskundige.quote:Op donderdag 2 februari 2017 13:45 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Nou ja soms verandert het. Grundig heeft ook in het verleden heel veel troep gemaakt.
En vroeger was Samsung een absoluut B-merk, misschien wel C.
Canon was ook amateurspul, je kon beter Nikon nemen.
Maar die opgekochte namen zijn meer plakmerkjes geworden. En tussen het Chinese spul zit ook best wel eens goed spul, maar meer hit & miss denk ik.
Ik haal er wel printpapier, diepvieszakjes en opruimbakken, maar van de rest moet je het niet hebben nee.quote:
Precies. Genoeg dingetjes waar je nauwelijks een miskoop aan kunt doen, gewoon omdat er vrijwel niks aan kapot kan gaan. Zoals gezegd: schrijfwaren, plastic bakjes, bloempotten, zakjes, shampoo, pleisters, dat soort rommel. Niks mis mee.quote:Op donderdag 2 februari 2017 16:30 schreef female81 het volgende:
Maar als er een stekker aan zit of als er batterijen in moeten: liever niet.
Ik ben dit soort winkels kotsbeu. Vervuiling van de binnenstad.quote:Op woensdag 1 februari 2017 06:02 schreef Cynix ® het volgende:
[ afbeelding ]
Tsja, als dit soort ketens aan de absolute onderkant al omvallen dan doe je volgens mij iets niet goed.
Dat is jammer, want winkels zoals de Action scoren zo'n beetje het slechtst qua duurzaamheid. Ze laten vrijwel niets kwijt over resultaten op gebied van klimaat, milieu en arbeidsomstandigheden.quote:Op donderdag 2 februari 2017 18:22 schreef Cynix ® het volgende:
Tsja, nog niet iedereen gaat voor duurzaam. Vooral de jeugd koopt voor 50 euro liever 10 kledingstukken dan 2. Als het maar goedkoop is. Het hoeft niet lang mee te gaan, ze willen toch sowieso al elk jaar nieuwe kleding. Zie Primark.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |