abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 10 november 2016 @ 14:49:56 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_166560962
Demonstraties van 'democraten' die niet kunnen verkroppen dat een ander gewonnen heeft, beginnen uit de hand te lopen. In New York wordt Donald Trump met Adolf Hitler vergeleken.

http://www.telegraaf.nl/t(...)rump__Hitler___.html

Compleet doorgeslagen. Ik stem heel m'n leven links en stemde altijd op de PvdA. Die partij heb ik al een tijdje vaarwel gezegd. Anders links is er bijna niet dan kom je al snel in de uitersten. Of in het gebied van de luchtspiegelingen. D66 is voor mij een alternatief, maar die hebben een pseudo-democratisch middel als het referendum hoog tegen de wind in in het vaandel staan. De SP ontloopt al jaren hun verantwoordelijkheid en de links omdraaiende, biologische, Bulgaarse Yoghurt nippende, wijsvingers van Groen Links heb ik liever niet met een vinger in mijn pap.

In Amerika is er nu ook een totale polarisatie aan de gang. Het democratische proces wordt door extremisten in twijfel getrokken. Anders kan ik het niet noemen. Demonstreren tegen een uitslag van vrije verkiezingen. Daarbij de volgende president van Amerika met Hitler en soortgenoten vergelijken. Ze beseffen niet dat er niet vóór Trump is gestemd, maar tegen Clinton. Ze hebben zichzelf in de linker voet geschoten. Roep toeteren nu als de rijdende rechter zonder bevoegdheid. Ze hebben geen benul, recht uit de college-banken de straat op met het bord van Hitler voor hun kop.

Donald Trump is het uiterst tegenovergestelde van good old Adolfje Hitler. Buiten dat ze beiden hoog van de toren blazen, is het enige dat hen verbindt een lichamelijke kenmerk. Bij Adolf zit het wel snor. Terwijl Donald je getrimd tegen zich in de haren strijkt. Er wordt Trump verweten dat er veel aan zijn strijkstok is blijven hangen. Terwijl er in de wereld waarin ie groot werd juist tegen hem op wordt gekeken. Bank Ie Moon was de vredesstichter. Trump als zakenman de stichter van zijn eigen imperium. Bankzaken laat ie over aan deskundigen. Hij kan dus goed delegeren. Een vereiste om als leidinggevende vertrouwen te kweken en goed te functioneren.Muzikaal als ie is wilde ie ook op een ander terrein de eerste viool spelen. En het is hem nog gelukt ook. Hij wordt, met één jaar politieke ervaring, de dirigent van het grootste internationale ensemble. Dan ben je geen Hitler, die zijn imperium met geweld wilde uitbreiden, maar een geniale man. Trump heeft de gave van het woord, weliswaar soms te direct en te straight in your face. je weet echter wel waar je aan toe bent.

Trump moest vechten tegen media dat hem al had veroordeelt voordat ie zijn standpunten had kenbaar gemaakt. Wat moet immers een populistische, mediageile zakenman in de politiek. Dezelfde media bleef hem bestoken met negativiteit en veroordelende vooroordelen toen ie de republikeinse nominatie op zak had. Hij heeft nooit een faire kans gekregen. Dan ga je wel van je afschreeuwen. Niks wrong aan. Als je een onschuldige tekkel van achteren tackelt mag je blij zijn dat het bij blaffen blijft. En alleen op die manier van zich afbijt.

Hillary Clinton echter is een politica die zakenvrouwtje werd. Een gage van minstens 80.000 dollar vroeg voor een spreekbeurt van een uurtje. Als ze me had gebeld had ik hem wel willen schrijven. Wel voor een kleine genoegdoening. Het liefst met zwart geld. Of anders met gekleurd geld, van een vreemdeling zeker, mag ze het nog verdwaald in één of andere hoek gooien. Een hoek waar ze in werd gedreven door een straatvechter die niet opgaf. Tegen de bierkaai vocht, maar geen Don Quichotte bleek te zijn. De klap van de molen zal Hillary niet meer te boven komen. Murw gebeukt en uitgeput hangt ze in de touwen. Het met een gemaakte glimlach wijzen naar een willekeurig publiek zal ze nooit meer doen. Donald heeft getriumpeerd. lacht in zijn vuistje en denkt: 'Mohammed Ali is geveld. Ik ben nu de held. The Greatest in het grootste land van de wereld. Triumph des Willens. Eat that Adolf.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_166560995
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:49 schreef tong80 het volgende:
Het democratische proces wordt door extremisten in twijfel getrokken.
Klopt wel aardig, want volgens mij riep Trump dat nota bene als eerste.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_166561090
Het is een logische denkfout, heel populair is bij bepaalde groepen (heeft zelfs een naam, "reductio ad hitlerum").

Kan het ook omdraaien:

Moderator / Redactie FP donderdag 10 november 2016 @ 14:56:19 #4
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_166561093
Goed topic, tong _O_
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_166561133
_O_
(she/her)
  donderdag 10 november 2016 @ 16:25:44 #6
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_166562852
goed topic
graag op anoniem
  Trouwste user 2022 donderdag 10 november 2016 @ 16:31:12 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_166562966
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:25 schreef topdeck het volgende:
goed topic
Ook maar van horen zeggen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_166562982
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:56 schreef NightH4wk het volgende:
Het is een logische denkfout, heel populair is bij bepaalde groepen (heeft zelfs een naam, "reductio ad hitlerum").

Kan het ook omdraaien:

[ afbeelding ]
https://www.powned.tv/artikel/trump-stemmer-in-elkaar-gebeukt < hier is het "attacking jews" ook van toepassing.
  donderdag 10 november 2016 @ 16:44:57 #9
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_166563216
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:32 schreef Scrummie het volgende:

[..]

https://www.powned.tv/artikel/trump-stemmer-in-elkaar-gebeukt < hier is het "attacking jews" ook van toepassing.
Ga zo door en ze krijgen het een keer. De blanke man heeft ook zijn grenzen. (Ik promoot her onderstaande niet, maar dit wordt wel uitgelokt)

[ Bericht 2% gewijzigd door topdeck op 10-11-2016 17:04:19 ]
graag op anoniem
pi_166564366
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:44 schreef topdeck het volgende:

[..]

Ga zo door en ze krijgen het een keer. De blanke man heeft ook zijn grenzen. (Ik promoot her onderstaande niet, maar dit wordt wel uitgelokt)

[ afbeelding ]
:') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_166565683
Goed topic weer, vogeltjesdans
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
  donderdag 10 november 2016 @ 19:14:09 #12
395292 oppanganjastyle
Smoke weed every day
pi_166565931
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 19:02 schreef IkBenDeBaas het volgende:
  Trouwste user 2022 donderdag 10 november 2016 @ 20:23:22 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_166567699
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:56 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Goed topic, tong _O_
Eens wat anders dan een one liner in VBL ;)

Trouwste user 2022 donderdag 10 november 2016 @ 20:23:40 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_166567709
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:58 schreef Fylax het volgende:
_O_
Trek er lering uit jochie ;)

Trouwste user 2022 donderdag 10 november 2016 @ 20:24:32 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_166567738
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 19:02 schreef IkBenDeBaas het volgende:
As usual :)

pi_166569281
Echt een genot hoe die zuurlinkse deplorables helemaal door het lint gaan.
pi_166569921
Hekel aan hypocriete linkse haatzaaiers, hoop dat de daders snel opgepakt worden en de maximale straf krijgen.
https://www.law.cornell.edu/uscode/text/18/2383
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 04:41:37 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_166576792
quote:
6s.gif Op donderdag 10 november 2016 21:04 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Echt een genot hoe die zuurlinkse deplorables helemaal door het lint gaan.
Het gaat mij niet om zuur links- of rechts. Had Clinton gewonnen was het ook hommeles geworden. Het gaat me om de media, het populisme, het ondergeschikt worden van politieke standpunten, het doof en blind zijn voor andermans standpunten, het strooien met vooroordelen, het prediken voor eigen parochie, het negeren van de Vox Populi, de polarisatie in de z.g.n melting pot.

Trouwste user 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 04:44:59 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_166576793
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 21:19 schreef MadJackthePirate het volgende:
Hekel aan hypocriete linkse haatzaaiers, hoop dat de daders snel opgepakt worden en de maximale straf krijgen.
https://www.law.cornell.edu/uscode/text/18/2383
Trump zelf zei nog voor de verkiezingen dat mocht ie verliezen, hij zou laten onderzoeken of de verkiezingen rechtmatig zijn verlopen. Hij is niks anders dan deze demonstranten. Hij doet het verbaal, omdat ie daar het podium voor heeft. Deze anarchisten doen het op straat, al dan niet met geweld, omdat dat hun podium is. Zelfde verwerpelijke ondermijning van de democratie, alleen op verschillende wijze. Trump is geen haar beter.

pi_166576808
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 04:44 schreef tong80 het volgende:

[..]

Trump zelf zei nog voor de verkiezingen dat mocht ie verliezen, hij zou laten onderzoeken of de verkiezingen rechtmatig zijn verlopen. Hij is niks anders dan deze demonstranten. Hij doet het verbaal, omdat ie daar het podium voor heeft. Deze anarchisten doen het op straat, al dan niet met geweld, omdat dat hun podium is. Zelfde verwerpelijke ondermijning van de democratie, alleen op verschillende wijze. Trump is geen haar beter.

sorry maar legaal iets onderzoeken is toch echt wel meer dan een haar beter dan ordinair links straatgeweld.
..///
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 05:06:29 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_166576816
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 05:01 schreef wipes66 het volgende:

[..]

sorry maar legaal iets onderzoeken is toch echt wel meer dan een haar beter dan ordinair links straatgeweld.
Het van te voren aankondigen dat je bij verlies het verlies niet zal accepteren, en aankondigt voor de verkiezingen, dat je dan een onderzoek zal laten doen, vind je voor een presidentskandidaat normaal ?

pi_166576835
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 05:06 schreef tong80 het volgende:

[..]

Het van te voren aankondigen dat je bij verlies het verlies niet zal accepteren, en aankondigt voor de verkiezingen, dat je dan een onderzoek zal laten doen, vind je voor een presidentskandidaat normaal ?

wat hij zei is dat hij niet zonder voorwaarden van tevoren de uitslag al gaat accepteren (omdat je van te voren niet kan weten hoe een uitslag tot stand gaat komen). gezien de modus operandi van de clinton machine is het best redelijk om daar pas na de verkiezingen over te oordelen. ik kan mij ook niet herinneren dat clinton of obama dat wel deden, dus volgens mij het is het redelijk normaal om op dit punt je opties open te houden?
..///
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 06:13:01 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_166576855
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 05:41 schreef wipes66 het volgende:

[..]

wat hij zei is dat hij niet zonder voorwaarden van tevoren de uitslag al gaat accepteren (omdat je van te voren niet kan weten hoe een uitslag tot stand gaat komen). gezien de modus operandi van de clinton machine is het best redelijk om daar pas na de verkiezingen over te oordelen. ik kan mij ook niet herinneren dat clinton of obama dat wel deden, dus volgens mij het is het redelijk normaal om op dit punt je opties open te houden?
Kun je gelijk in hebben. Dat verklaard dan wel het failliet van het Amerikaanse systeem.

pi_166578271
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 06:13 schreef tong80 het volgende:

[..]

Kun je gelijk in hebben. Dat verklaard dan wel het failliet van het Amerikaanse systeem.

Dat failliet was al duidelijk toen Sanders van Clinton verloor.
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 10:31:11 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_166578793
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 09:49 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Dat failliet was al duidelijk toen Sanders van Clinton verloor.
Niet duidelijk. Maar iets van idealistische hoop verdampte wel idd. Wat een gemiste kans zeg. Zo jammer.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')