abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166542986
Hoi,

Hoop dat een van jullie mij kan vertellen of je bij het opnemen van je vakantie-uren ook recht hebt op de 20 procent wisseldienst toeslag die over elk gewerkt uur wordt betaald. Ik had gelezen dat mensen in de zorg en ook medewerkers bij de NS dit hebben terug kunnen vorderen.

Is dit een algemene regel?

Bedoel uiteraard de 20 procent die in mijn geval wordt betaald.

[ Bericht 10% gewijzigd door bitterbal op 09-11-2016 19:27:09 ]
pi_166543722
quote:
De champagne kan open voor 11.000 werknemers van de NS. Zij krijgen in december een flinke nabetaling omdat ze onregelmatige diensten werken. Voortaan krijgen ze namelijk óók een onrelmatigheidstoeslag over de wettelijke vakantie-uren.

Het klinkt vreemd: onregelmatigheidstoeslag uitbetalen over vakantiedagen. De rechter beslist steeds vaker dat dit loon wél doorbetaald moet worden als iemand vrij neemt of bij ziekteverlof. De reden: een inkomen is het loon plus toeslagen (geen onkostenvergoedingen).

FNV wilde daarom weten of dit ook bij de NS gold en klopte bij de werkgever aan. "Dit is een heel mooi resultaat voor onze leden. Met deze afspraak wordt ook een jarenlange gerechtelijke procedure voorkomen", zegt Andries van den Berg van FNV Spoor.

Duizenden euro's per werknemer
Die regel gaat in met terugwerkende kracht van vijf jaar en levert veel geld op. Volgens vakbond FNV zou het bedrag 'een paar duizend euro' per persoon zijn. In totaal kost het de NS 50 tot 60 miljoen euro.

De leden van de bond moeten er nog wel mee instemmen. Als dat is gebeurd, dan hoopt de NS de eerste betaling al voor de Kerst te doen. In totaal kost het de spoorwegvervoerder 50 tot 60 miljoen euro. Uiterlijk eind maart zal vervolgens de betaling plaatsvinden over 2016, staat in de verklaring.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ag-over-vakantieuren
  Redactie Frontpage woensdag 9 november 2016 @ 19:56:34 #3
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_166544189
Zo te zien hoor je die te krijgen ja: https://www.rendement.nl/(...)ijdens-vakantie.html
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_166556390
quote:
10s.gif Op woensdag 9 november 2016 19:56 schreef LTVDK het volgende:
Zo te zien hoor je die te krijgen ja: https://www.rendement.nl/(...)ijdens-vakantie.html
Ja volgens dit artikel zou het er idd bij moeten horen maar als ik zo een beetje google klinkt het toch nog allemaal wat ingewikkeld.
pi_166556398
Zijn er echt geen fokkers die hier meer over weten of ervaring mee hebben?
pi_166556753
Ik krijg gewoon mijn normale loon ook als ik een week vrij ben. Dus bij mij wordt dat al doorbetaald.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_166556831
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2016 11:12 schreef Geralt het volgende:
Ik krijg gewoon mijn normale loon ook als ik een week vrij ben. Dus bij mij wordt dat al doorbetaald.

:)
Maar je hebt denk ik een aantal uren contract? Ik heb een nul uren contract waarbij het uurloon plus die wisseldiensttoeslag wordt uitbetaald. En als je dus vakantie uren opneemt krijg je die wisseldiensttoeslag niet.
  Redactie Frontpage donderdag 10 november 2016 @ 12:08:32 #8
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_166557692
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 11:17 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar je hebt denk ik een aantal uren contract? Ik heb een nul uren contract waarbij het uurloon plus die wisseldiensttoeslag wordt uitbetaald. En als je dus vakantie uren opneemt krijg je die wisseldiensttoeslag niet.
Die wisseldiensttoeslag is structureel en is dus eigenlijk gewoon onderdeel van je loon, lijkt me dat je dat dan ook bij vakantieuren zou moeten krijgen.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_166623725
Is er verder echt niemand die hier iets over weet?
pi_166625510
Even informeren bij collega's? Of de vakbond?
pi_166625541
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 15:12 schreef silliegirl het volgende:
Even informeren bij collega's? Of de vakbond?
Mijn collega's krijgen dus alleen het uurloon zonder de toeslag. En vakbond (fnv) heb ik opgezegd omdat nogal waardeloos was :P
pi_166655615
Juridisch loket?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')