Hoe kan dat? Welke opleiding heb je gevolgd?quote:Op woensdag 9 november 2016 18:11 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik had meer moeite met hbo dan met de TU.
Dus iemand met een hbo-p'tje kan wel ff doorstromen?quote:Op woensdag 9 november 2016 18:44 schreef RRuben het volgende:
Het ligt echt helemaal aan jezelf. Als je alle colleges volgt en het snapt hoef je er maar een dagje voor te leren (tentamens oefenen), dat is het mooie aan technische vakken. Je moet het gewoon snappen. Er zijn ook wel wat leervakken (1 per periode) en daar ben ik zelf 2 dagen per deeltoets mee bezig (2 deeltoetsen).
Alle vakken hebben wel een boek van 500 pagina's voor het tentamen dat je moet weten. Maar persoonlijk koop ik het boek bijna nooit, de slides en aantekeningen uit colleges zijn meer dan genoeg
Als alles op hbo je makkelijk afgaat en als je het leuk vind dan moet het wel lukken ja. Ik doe zelf civiele techniek. In een normale week ben ik wel rond de 40 uur bezig, maar dat verschilt ook weer per week.quote:Op woensdag 9 november 2016 18:56 schreef KipRijstBroccoli het volgende:
[..]
Dus iemand met een hbo-p'tje kan wel ff doorstromen?
Hoeveel uur ben je gemiddeld bezig met je studie en wat studeer jij? Want ik wil misschien doorstromen als het hbo me goed afgaat en ik binnen 1 jaar mijn P heb. Alleen zit ik dan met mijn leeftijd ivm arbeidsmarkt... Als ik nu nog aan een wo bachelor begin ben ik straks 32 ofzo als ik klaar ben met me master als alles goed verloopt.
Ik ben nu 24 jaar en een volledige studie op een TU duurt gemiddeld 7,5 jaar zegt men... omdat je niet alles in een keer nominaal haalt miss hier en daar wat vertraging etc. Ben gewoon nieuwsgierig of ik het aankan :p Ik kan ook moeilijk beoordelen hoe lastig de stof is ik heb geen boeken die ik kan inzien mbt bachelorfase jaar 1.quote:Op woensdag 9 november 2016 19:17 schreef Seastem het volgende:
Met je hbo-p ff doorstromen zal ik niet zeggen. Het zal je veel tijd en moeite gaan kosten. (of je moet een genie zijn) Vooral het onder de knie krijgen van de 'rekenvakken' kan soms gewoon even duren en oefenen oefenen oefenen is de enige manier om zulke vakken te halen. De snelheid waarmee je door de stof gaat is hoog tov het hbo. Waar je op het hbo een semester over doet leer je hier snel in 1 periode (obv mijn eigen ervaring). Zelf ben ik 40 a 45 uur per week bezig en heb je relatief veel contacturen.
Hoe oud ben je nu dan als ik vragen mag?
Voor welke opleiding is het? Vaak kan je wel bij de vakomschrijving zien welke boeken je nodig hebt. Zelf heb ik gekozen om na het hbo een master te gaan doen.quote:Op woensdag 9 november 2016 19:29 schreef KipRijstBroccoli het volgende:
[..]
Ik ben nu 24 jaar en een volledige studie op een TU duurt gemiddeld 7,5 jaar zegt men... omdat je niet alles in een keer nominaal haalt miss hier en daar wat vertraging etc. Ben gewoon nieuwsgierig of ik het aankan :p Ik kan ook moeilijk beoordelen hoe lastig de stof is ik heb geen boeken die ik kan inzien mbt bachelorfase jaar 1.
Maritieme Techniek aan de TU Delft. Ik wil dan doorstromen met hbo-p maritieme techniek. Ik kan in die studiegids wel zien wat er nodig is maar weet niet wat er precies af moet en wat je moet kennen en kunnen aan het einde van blok 1 bijv als de eerste tentamenweek zich aandiend.quote:Op woensdag 9 november 2016 19:31 schreef Seastem het volgende:
[..]
Voor welke opleiding is het? Vaak kan je wel bij de vakomschrijving zien welke boeken je nodig hebt. Zelf heb ik gekozen om na het hbo een master te gaan doen.
Hier staan wel bij de meeste vakken wat de leerdoelen zijn en wat het zo ongeveer inhoud:quote:Op woensdag 9 november 2016 19:38 schreef KipRijstBroccoli het volgende:
[..]
Maritieme Techniek aan de TU Delft. Ik wil dan doorstromen met hbo-p maritieme techniek. Ik kan in die studiegids wel zien wat er nodig is maar weet niet wat er precies af moet en wat je moet kennen en kunnen aan het einde van blok 1 bijv als de eerste tentamenweek zich aandiend.
Oke hartstikke bedankt!quote:Op woensdag 9 november 2016 19:52 schreef Seastem het volgende:
[..]
Hier staan wel bij de meeste vakken wat de leerdoelen zijn en wat het zo ongeveer inhoud:
http://studiegids.tudelft(...)rogram_tree_id=17323
Hier en daar wat vertraging is wel wat anders dan 1.5 keer de nominale duur. Daarnaast is nominaal lopen voor veel studenten normaal en het lijkt me niet goed om er met de instelling dat je er toch 7.5 jaar over doet aan te beginnen.quote:Op woensdag 9 november 2016 19:29 schreef KipRijstBroccoli het volgende:
[..]
Ik ben nu 24 jaar en een volledige studie op een TU duurt gemiddeld 7,5 jaar zegt men... omdat je niet alles in een keer nominaal haalt miss hier en daar wat vertraging etc. Ben gewoon nieuwsgierig of ik het aankan :p Ik kan ook moeilijk beoordelen hoe lastig de stof is ik heb geen boeken die ik kan inzien mbt bachelorfase jaar 1.
Nomimaal lopen is niet echt standaard hoor op een technische universiteit. Best een klein deel haalt het maar nominaquote:Op donderdag 10 november 2016 03:48 schreef Baretta00 het volgende:
[..]
Hier en daar wat vertraging is wel wat anders dan 1.5 keer de nominale duur. Daarnaast is nominaal lopen voor veel studenten normaal en het lijkt me niet goed om er met de instelling dat je er toch 7.5 jaar over doet aan te beginnen.
En waaraan zie jij dat iemand echr gemotiveerd is?quote:Op donderdag 10 november 2016 09:25 schreef Lyrebird het volgende:
Het draait om gemotiveerd zijn. Iemand met een diploma die net is afgestudeerd en 32 jaar is, neem ik zonder problemen aan, mits men gemotiveerd is.
Ik studeer zelf op een TU. Nee, nominaal lopen is niet standaard, maar ik ken vrij weinig mensen die er 1.5x de studieduur over doen. Denk dat de meesten op mijn studie (Technische Natuurkunde) in totaal 1 jaar vertraging oplopen en er dus 6 i.p.v 5 jaar over doen.quote:Op donderdag 10 november 2016 09:02 schreef RRuben het volgende:
[..]
Nomimaal lopen is niet echt standaard hoor op een technische universiteit. Best een klein deel haalt het maar nomina
Alsof jij mensen met enig noveau moet aannemen.aat staan een TU student. Verwar je het niet met mods aannemen?quote:Op donderdag 10 november 2016 12:08 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb t een paar keer verkeerd ingeschat, en op basis van die fouten een systeem opgezet dat aardig werkt. CV, referenties en een gesprek zijn voldoende om de kaf van t koren te scheiden.
En hoe gaat het met jouw studie ?quote:Op donderdag 10 november 2016 14:37 schreef jantjevertonghen het volgende:
[..]
Alsof jij mensen met enig noveau moet aannemen.aat staan een TU student. Verwar je het niet met mods aannemen?
Oke bedankt voor de reacties, ik zal gewoon mezelf veel inzetten om goede cijfers te halen op hbo. En daarbij ga ik sowieso nog een vwo wiskunde B cursus volgen met deelcertificaat en voor natuurkunde idem. Dit is puur omdat ik me gewoon interesseer voor deze vakken en hier graag meer verdieping in zoek. Maar dacht als ik dit nou combineer met een universitaire bachelor en master... Maar dan ben ik misschien wel te oud omdat ik tot nu toe alleen maar gestudeerd heb en tijdje werkzaam ben geweest bij Defensie. Dus vandaar de vraag hierover. Ik denk dat een hbo opleiding met de nodige ervaring ook waardevol is. Ik ben dan 28 jaar als ik afstudeer van het hbo.quote:Op donderdag 10 november 2016 14:41 schreef Momo... het volgende:
[..]
En hoe gaat het met jouw studie ?Meneertje big four.
Even weer ontopic. Over de werkdruk op een TU, het ligt aan je eigen inzicht hoe veel tijd je moet besteden aan je studie. Waarschijnlijk als je van het HBO komt zal het behoorlijk pittig zijn. Maarja als je iets wilt bereiken moet je soms even doorzetten.
In jouw situatie zou ik denk ik hbo afmaken, zodat je in ieder geval iets hebt. Dan kan je daarna altijd nog een wo master gaan doenquote:Op donderdag 10 november 2016 18:55 schreef KipRijstBroccoli het volgende:
[..]
Oke bedankt voor de reacties, ik zal gewoon mezelf veel inzetten om goede cijfers te halen op hbo. En daarbij ga ik sowieso nog een vwo wiskunde B cursus volgen met deelcertificaat en voor natuurkunde idem. Dit is puur omdat ik me gewoon interesseer voor deze vakken en hier graag meer verdieping in zoek. Maar dacht als ik dit nou combineer met een universitaire bachelor en master... Maar dan ben ik misschien wel te oud omdat ik tot nu toe alleen maar gestudeerd heb en tijdje werkzaam ben geweest bij Defensie. Dus vandaar de vraag hierover. Ik denk dat een hbo opleiding met de nodige ervaring ook waardevol is. Ik ben dan 28 jaar als ik afstudeer van het hbo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |