Fijn, dan blijft Zwarte Piet zwart. Opgelost!quote:Op dinsdag 8 november 2016 12:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maar het gaat niet om blank of zwart. Wat Amerika en VOC betreft is het Europese en Westerse geschiedenis.
Die ze hebben gekregen van Zwarte warlords die slaven te koop aanboden op de kust van het Afrikaanse continent, toch?quote:Op dinsdag 8 november 2016 12:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het waren blanke slavenhandelaars die slaven aanboden op de kusten van het Amerikaanse continent.
Je zegt t alsof je denkt dat het een argument is.quote:Op dinsdag 8 november 2016 12:59 schreef BoneThugss het volgende:
De VOC was trouwens een particulier bedrijf, dus om dan maar de schuld bij alle blanken te leggen slaat al nergens op. Waar hebben we het over, iedereen die toen leefde is allang dood en begraven.
Nee. Het ligt eraan waar je ze voor in wilt zetten. Bij kanonnenvoer is het onhandig als er zwangere vrouwen zijn die daarna zonder man zijn, bijvoorbeeld. Ook als je ze als huisslaaf (huishoudelijke taken) misbruikt, zijn kleine kinderen gewoon niet handig.quote:Op dinsdag 8 november 2016 12:35 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
beetje dom slavenhouden, als je je eigen slaven niet mag fokken, toch... lijkt me niet waarschijnlijk.
Natuurlijk, ik heb het topic nog eens doorgelezen en ZP zou refereren aan de slavernij.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:01 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Je zegt t alsof je denkt dat het een argument is.
Je argument is dus om te jij-bakken.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:10 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Natuurlijk, ik heb het topic nog eens doorgelezen en ZP zou refereren aan de slavernij.
Verder lees ik vaak 'de boze witman' of iets in die trant terwijl het toch echt de Arabieren waren die de meeste slaven verkocht hebben. Negers waren er zelf ook niet vies van om hun eigen 'ras' te verkopen.
Het slaat ook nergens op, om een heel ras mensen de schuld te geven.quote:Op dinsdag 8 november 2016 12:59 schreef BoneThugss het volgende:
De VOC was trouwens een particulier bedrijf, dus om dan maar de schuld bij alle blanken te leggen slaat al nergens op. Waar hebben we het over, iedereen die toen leefde is allang dood en begraven.
JIj denkt teveel in wij-zij.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:10 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Natuurlijk, ik heb het topic nog eens doorgelezen en ZP zou refereren aan de slavernij.
Verder lees ik vaak 'de boze witman' of iets in die trant terwijl het toch echt de Arabieren waren die de meeste slaven verkocht hebben. Negers waren er zelf ook niet vies van om hun eigen 'ras' te verkopen.
Gekocht ja.... En de vraag lokt het aanbod uit, toch... dus mensen werden gestimuleerd mensen te ontvoeren .quote:Op dinsdag 8 november 2016 12:58 schreef ems. het volgende:
[..]
Die ze hebben gekregen van Zwarte warlords die slaven te koop aanboden op de kust van het Afrikaanse continent, toch?
lachuhhhhhquote:Eigenlijk was slavernij gewoon een heel mooi voorbeeld van succesvolle samenwerking tussen de verschillende kleurtjes!
Volgens mij zet hij e.e.a. gewoon in perspectief. Misschien niet een perspectief dat jij wilt zien, maar toch.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:27 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Je argument is dus om te jij-bakken.
Met vingertje wijzen is altijd een sterke zaak.
In een zwart-wit perspectief, ja....quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:34 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Volgens mij zet hij e.e.a. gewoon in perspectief. Misschien niet een perspectief dat jij wilt zien, maar toch.
En dat concept is de AP's totaal vreemd, zeker?quote:
Als jij alleen maar zwart-wit kunt zien, dan ben jij degene die een probleem heeft met kleur. Dat bij iemand anders neerleggen is een beetje vreemd.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
In een zwart-wit perspectief, ja....
Dat is de hele onderstroming van het zp-debat.
Lekkere aanname.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:34 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Volgens mij zet hij e.e.a. gewoon in perspectief. Misschien niet een perspectief dat jij wilt zien, maar toch.
Zijn punt is dat zwarten de misdaden hebben gepleegd. De rest deed alleen het logistieke werk.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Gekocht ja.... En de vraag lokt het aanbod uit, toch... dus mensen werden gestimuleerd mensen te ontvoeren .
Waarom maak je er een punt van of die criminelen zwart waren ?
[..]
lachuhhhhh
Waar jij-bak ik, beetje hypocriet dat juist jij dat schrijft.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:27 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Je argument is dus om te jij-bakken.
Met vingertje wijzen is altijd een sterke zaak.
En wat ging je inhoudelijk precies toevoegen aan de ZP-discussie? Of kom je alleen maar FOK-ers met een ander standpunt dan dat van jou afzeiken?quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:37 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Lekkere aanname.
Het blijft natuurlijk moeilijk om in de spiegel te kijken.
Dan maar zeggen dat anderen nog erger waren om maar niet te hoeven reflecteren.
Ik vind het aandoenlijk maar ergens is t wel een beetje sneu natuurlijk.
Wat een onzin weer.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
JIj denkt teveel in wij-zij.
Met de opzet om "wij" als de good guys te verdedigen en "zij" zijn de slechterikken.
Dat schiet niet op zo met de wereldvrede
quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:10 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
De 'ook gij, Brutus' lijkt hier mateloos populair.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:35 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
En dat concept is de AP's totaal vreemd, zeker?
precies... goede raad voor de gedreven propieterquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:36 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Als jij alleen maar zwart-wit kunt zien, dan ben jij degene die een probleem heeft met kleur. Dat bij iemand anders neerleggen is een beetje vreemd.
Je kent je eigen teksten niet en weet niet wat hypocriet betekent.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:41 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Waar jij-bak ik, beetje hypocriet dat juist jij dat schrijft.
Ik geef simpelweg aan dat ZP niet op slavernij is gebaseerd en dat 'boze witmannen', moet ook maar eens afgelopen zijn.
jij denkt in wij-zij en in zwart-wit.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:43 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Wat een onzin weer.
Ik wil niet als 'boze witman' worden bestempeld. Die anti-pieten zijn zelf de grootste racisten.
Je bedoelt aan de reeks van meer dan 50 topics die onderling vrijwel identiek en makkelijk inwisselbaar zijn? Wat schattig dat je die illusie hebt.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:42 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
En wat ging je inhoudelijk precies toevoegen aan de ZP-discussie? Of kom je alleen maar FOK-ers met een ander standpunt dan dat van jou afzeiken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |