Onder het minimum zelfs. Voor 23 jaar en ouder ligt dat ergens tussen de 9 en de 10 euro per uur.quote:Op woensdag 9 november 2016 13:32 schreef Barrah het volgende:
Braddie, kijk je wel uit met je nieuwe baan?
Je geeft toe dat de kilometervergoeding niet alle kosten van je auto dekt. Door flinke kilometers te maken haal je het punt waarop onderdelen zoals banden vervangen moeten worden naar voren. Je vindt de afschrijving niet zo spannend, maar haalt het punt waarop de auto vervangen moet worden wel naar voren.
Dat je tot nu toe weinig kosten hebt gehad verandert er niets aan dat je een deel van de kosten die je in de toekomst nog moet maken feitelijk uit je uitkering of salaris zult moeten betalen.
Ook dat salaris (uurloon 7,50) is eigenlijk belachelijk laag. Ik weet niet hoe oud je precies bent, maar het ligt rond of vlak boven het minimumloon.
Je werkgever profiteert nogal van je. Voor de onregelmatige ritjes wordt je zeer matig betaald. Ik vind zelfs dat er misbruik wordt gemaakt van het feit dat je ernaast nog een uitkering hebt.
Ik zeg dit niet om lullig te doen maar om je te waarschuwen. Je hebt kort geleden al wat gedoe gehad door iemand met kwalijke bedoelingen. Door dit contract aan te gaan terwijl je zoveel over jezelf op internet zet ligt het gevaar van een nieuwe melding van misbruik van je uitkering (tegen jouzelf of tegen je werkgever) op de loer.
Voor dit soort dingen zou die jobcoach er toch juist moeten zijn.quote:Op woensdag 9 november 2016 13:32 schreef Barrah het volgende:
Braddie, kijk je wel uit met je nieuwe baan?
Je geeft toe dat de kilometervergoeding niet alle kosten van je auto dekt. Door flinke kilometers te maken haal je het punt waarop onderdelen zoals banden vervangen moeten worden naar voren. Je vindt de afschrijving niet zo spannend, maar haalt het punt waarop de auto vervangen moet worden wel naar voren.
Dat je tot nu toe weinig kosten hebt gehad verandert er niets aan dat je een deel van de kosten die je in de toekomst nog moet maken feitelijk uit je uitkering of salaris zult moeten betalen.
Ook dat salaris (uurloon 7,50) is eigenlijk belachelijk laag. Ik weet niet hoe oud je precies bent, maar het ligt rond of vlak boven het minimumloon.
Je werkgever profiteert nogal van je. Voor de onregelmatige ritjes wordt je zeer matig betaald. Ik vind zelfs dat er misbruik wordt gemaakt van het feit dat je ernaast nog een uitkering hebt.
Ik zeg dit niet om lullig te doen maar om je te waarschuwen. Je hebt kort geleden al wat gedoe gehad door iemand met kwalijke bedoelingen. Door dit contract aan te gaan terwijl je zoveel over jezelf op internet zet ligt het gevaar van een nieuwe melding van misbruik van je uitkering (tegen jouzelf of tegen je werkgever) op de loer.
¤ 8,87 wat ik zo snel ziequote:Op woensdag 9 november 2016 13:40 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Onder het minimum zelfs. Voor 23 jaar en ouder ligt dat ergens tussen de 9 en de 10 euro per uur.
Al een appie gehad dat je mag rijden?quote:Op woensdag 9 november 2016 14:30 schreef Mister-Bradge het volgende:
ik heb toch ook kilometer vergoeding? Is natuurlijk geen deel van het uurloon maar toch.
valt allemaal erg mee.
wees blij dat ik die stap gemaakt heb liever mensen. ik snap echt niet dat er alsnog mensen zijn die nu nog zeuren of commentaar leveren lijkt wel alsof ik niks goed kan doen in de ogen van sommigen
Je moet deze vorm van koerieren dan ook meer als een hobby zien, net als kinderen. Daar moet je ook niet uit winstbejag aan beginnen. Maar voor bradge is dit een goed begin.quote:Op woensdag 9 november 2016 14:06 schreef Chai het volgende:
[..]
Voor dit soort dingen zou die jobcoach er toch juist moeten zijn.
Nog geen appje gehad, ben nog niet aan de app toegevoegd volgens mij.quote:Op woensdag 9 november 2016 14:36 schreef Leonos het volgende:
[..]
Al een appie gehad dat je mag rijden?
Wat moet je eigenlijk vervoeren?
Wou net zeggen ja, als begin is dit toch heerlijk?quote:Op woensdag 9 november 2016 14:38 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Ja je kan moeilijk meteen meer loon gaan eisen hèLekker baantje toch gewoon dit
Volgens mij is die jobcoach haar loon ook niet bepaald waard.quote:Op woensdag 9 november 2016 14:06 schreef Chai het volgende:
[..]
Voor dit soort dingen zou die jobcoach er toch juist moeten zijn.
Dat je een stap zet is mooi en wens je ook een leuke baan toe.quote:Op woensdag 9 november 2016 14:30 schreef Mister-Bradge het volgende:
ik heb toch ook kilometer vergoeding? Is natuurlijk geen deel van het uurloon maar toch.
valt allemaal erg mee.
wees blij dat ik die stap gemaakt heb liever mensen. ik snap echt niet dat er alsnog mensen zijn die nu nog zeuren of commentaar leveren lijkt wel alsof ik niks goed kan doen in de ogen van sommigen
Wees blij dat er überhaupt al een bedrijf is dat hem wil aannemen.quote:Op woensdag 9 november 2016 14:50 schreef Barrah het volgende:
[..]
Dat je een stap zet is mooi en wens je ook een leuke baan toe.
Dit is echter geen baan.
Een koerier (in eigen dienst of uitbesteed) kost ongeveer ¤ 0,50 de kilometer.
Jij doet het voor ¤ 0,25 (loon+reiskosten). Dat jouw werkgever niet iemand voor vaste uren en een normaal salaris hoeft aan te nemen, met een bedrijfsauto, komt alleen omdat je een uitkering hebt.
Jij ziet het als hobby en een opstapje, maar het gesubsidieerde arbeid en in feite werkverdringing.
Jij merkt het verschil misschien niet in je portemonnee, maar juist door dit soort bedrijven zijn in dit land onnodig veel mensen afhankelijk van uitkeringen.
Ik hoop maar voor je dat je er geen problemen mee krijgt.
Remleiding geschuurd + tectyleren, dan is het weer prima.quote:Op woensdag 9 november 2016 16:34 schreef ambertje90 het volgende:
Apk voor 24 euro? Die van mij kost 11!
Nooit geweten dat tectyleren bij de APK hoort... Da's geen puntje, dat is "cover up"
Remleiding geschuurd? Wat?
Lager kost ook niet veel, wel een uurtje werk. Gaat pa dat doen?
Nee, dat was 40 euro.quote:Op woensdag 9 november 2016 16:39 schreef ambertje90 het volgende:
Oh de 24 euro zijn voor het lager. De garage heeft hem niet gratis gekeurd en afgemeld toch?
Dus dat is hier dan ook in orde, vervolgens word de leiding in de tectyl gezet, en dat was volgens de keurmeester gewoon in orde.quote:Volgens de APK-norm mag een geroeste remleiding worden goedgekeurd voor zover de roest geen materiaal heeft weggevreten. We spreken dan over oppervlakte roest die verdwijnt wanneer je het er eenvoudig kunt afvegen/borstelen. De remleiding verkeert dan nog in voldoende goede staat.
Luister zelf!quote:Op woensdag 9 november 2016 16:47 schreef Mister-Bradge het volgende:
AahhWestfield vinden ze niks
Zien ze natuurlijk gewoon als een kit car of niet?
Oudgediendes zijn dan ook gewoon de betere monteurs vind ik, zeker als je een oudere monteur weet te vinden die zich óók nog gewoon met de nieuwe technieken/technologieën bezig houd.quote:Op woensdag 9 november 2016 16:55 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Luister zelf!
Maar ze zijn ok hoor, met een beetje hulp voor de zaken die niet standaard zijn. ALs je tegenwoordig een garage binnenstapt dan kunnen ze je niet helpen zonder dat je het kenteken geeft. En dan tikken ze dat in en komt er iets uit waar ze niks van in hun systeem hebben. Dan word je zachtjes de deur gewezen wan ze kunnen het niet meer. Deze garage had vroeger nog een oudgediende die gewoon sleutelde en geen computers nodig had. Nu is hij met pensioen en is het allemaal wat anders.
Thanks.quote:Op woensdag 9 november 2016 17:36 schreef NoelGallagher het volgende:
Gefeliciteerd met je baan bradster
Negatief? Jij en sommigen anderen hier doen alsof er altijd zonneschijn uit je reet komt. Jouw doel - en die van jouw jobcoach - was om jou duurzaam van werk te voorzien. Wat jij nu hebt is geen werk maar een bijbaan. Appen wanneer je zin hebt een ritje te doen en rekenen op maximaal 6 uur per week. Je kan het als negativiteit zien, maar ik denk dat het enige tussen jou en fulltime werk staat is jouw mentaliteit. Als je dat verandert dan zie ik niet in waarom je geen fulltime werk zou kunnen vinden bij een leuk bedrijf.quote:Op woensdag 9 november 2016 17:39 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Thanks.
En zeg ff tegen die KLBers dat ze niet zo negatief moeten doen over die 7,50. Het is niet veel, onder het minimumloon, maar dit kan een opstapje zijn naar groter koerierswerk of een full-time baan.
quote:Op woensdag 9 november 2016 17:53 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Verder blijf je wel een koning natuurlijk en kan ik niet wachten op de video's van de APK keuring
Ik denk het niet neequote:Op woensdag 9 november 2016 18:16 schreef Chr1st1aan het volgende:
Ze proberen wel goed door je bodem heen te prikken of niet, was paar keer niet voldoende om overtuigt te zijn
Ergens heb je wel een punt, maar het is wel zo dat zijn mentaliteit al beter is dan bij DHL. Want daar vond hij dat het te karig verdiende en zegde af. Nu weet hij dat ook maar doet hij het toch. Ookal is het relatief gezien een mindere deal dan DHL, deze keer kiest Braad er wel voor om niet fulltime te bankhangen.quote:Op woensdag 9 november 2016 17:53 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Negatief? Jij en sommigen anderen hier doen alsof er altijd zonneschijn uit je reet komt. Jouw doel - en die van jouw jobcoach - was om jou duurzaam van werk te voorzien. Wat jij nu hebt is geen werk maar een bijbaan. Appen wanneer je zin hebt een ritje te doen en rekenen op maximaal 6 uur per week. Je kan het als negativiteit zien, maar ik denk dat het enige tussen jou en fulltime werk staat is jouw mentaliteit. Als je dat verandert dan zie ik niet in waarom je geen fulltime werk zou kunnen vinden bij een leuk bedrijf.
Noem de negativiteit maar tough love. Ik weet dat je dat niet gewend bent, maar soms ben je daar beter bij gebaat dan die eeuwige aai over de bol die je thuis krijgt, het UWV en hier op FOK!.
Verder blijf je wel een koning natuurlijk en kan ik niet wachten op de video's van de APK keuring
Morgen de vervolg video, waarvan?quote:Op woensdag 9 november 2016 18:50 schreef SekwafYug het volgende:
Krijgen we morgen dan nog het vervolg vid?
Jammer, naja, als er verder niets over te showen valt...quote:Op woensdag 9 november 2016 19:12 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Morgen de vervolg video, waarvan?
Van de APK keuring? Neuh, want ik heb al in de video gemeld dat de auto morgen gewoon goed gekeurd word.
Dat is wel een bazenidee ja, gewoon lekker screencapturen die troep.quote:Op woensdag 9 november 2016 19:47 schreef Toto69 het volgende:
Hai Braddie,
Kun je een keer een vlog maken waarin je in Microsoft Paint een tekening maakt?
Mag vrij futiel zijn, ik verwacht geen picasso of zo.quote:Op woensdag 9 november 2016 19:55 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dat is wel een bazenidee ja, gewoon lekker screencapturen die troep.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |