abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166534740
:')
  woensdag 9 november 2016 @ 13:32:12 #202
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_166534782
Braddie, kijk je wel uit met je nieuwe baan?

Je geeft toe dat de kilometervergoeding niet alle kosten van je auto dekt. Door flinke kilometers te maken haal je het punt waarop onderdelen zoals banden vervangen moeten worden naar voren. Je vindt de afschrijving niet zo spannend, maar haalt het punt waarop de auto vervangen moet worden wel naar voren.

Dat je tot nu toe weinig kosten hebt gehad verandert er niets aan dat je een deel van de kosten die je in de toekomst nog moet maken feitelijk uit je uitkering of salaris zult moeten betalen.

Ook dat salaris (uurloon 7,50) is eigenlijk belachelijk laag. Ik weet niet hoe oud je precies bent, maar het ligt rond of vlak boven het minimumloon.

Je werkgever profiteert nogal van je. Voor de onregelmatige ritjes wordt je zeer matig betaald. Ik vind zelfs dat er misbruik wordt gemaakt van het feit dat je ernaast nog een uitkering hebt.

Ik zeg dit niet om lullig te doen maar om je te waarschuwen. Je hebt kort geleden al wat gedoe gehad door iemand met kwalijke bedoelingen. Door dit contract aan te gaan terwijl je zoveel over jezelf op internet zet ligt het gevaar van een nieuwe melding van misbruik van je uitkering (tegen jouzelf of tegen je werkgever) op de loer.
pi_166534997
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:32 schreef Barrah het volgende:

Je geeft toe dat de kilometervergoeding niet alle kosten van je auto dekt. Door flinke kilometers te maken haal je het punt waarop onderdelen zoals banden vervangen moeten worden naar voren. Je vindt de afschrijving niet zo spannend, maar haalt het punt waarop de auto vervangen moet worden wel naar voren.

Dat je tot nu toe weinig kosten hebt gehad verandert er niets aan dat je een deel van de kosten die je in de toekomst nog moet maken feitelijk uit je uitkering of salaris zult moeten betalen.

Ook dat salaris (uurloon 7,50) is eigenlijk belachelijk laag. Ik weet niet hoe oud je precies bent, maar het ligt rond of vlak boven het minimumloon.

Je werkgever profiteert nogal van je. Voor de onregelmatige ritjes wordt je zeer matig betaald. Ik vind zelfs dat er misbruik wordt gemaakt van het feit dat je ernaast nog een uitkering hebt.

Ik zeg dit niet om lullig te doen maar om je te waarschuwen. Je hebt kort geleden al wat gedoe gehad door iemand met kwalijke bedoelingen. Door dit contract aan te gaan terwijl je zoveel over jezelf op internet zet ligt het gevaar van een nieuwe melding van misbruik van je uitkering (tegen jouzelf of tegen je werkgever) op de loer.
Onder het minimum zelfs. Voor 23 jaar en ouder ligt dat ergens tussen de 9 en de 10 euro per uur.
pi_166535554
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:32 schreef Barrah het volgende:

Voor dit soort dingen zou die jobcoach er toch juist moeten zijn. :@
pi_166535594
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:40 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Onder het minimum zelfs. Voor 23 jaar en ouder ligt dat ergens tussen de 9 en de 10 euro per uur.
¤ 8,87 wat ik zo snel zie
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_166536026
ik heb toch ook kilometer vergoeding? Is natuurlijk geen deel van het uurloon maar toch.

valt allemaal erg mee.
wees blij dat ik die stap gemaakt heb liever mensen. ik snap echt niet dat er alsnog mensen zijn die nu nog zeuren of commentaar leveren lijkt wel alsof ik niks goed kan doen in de ogen van sommigen
pi_166536131
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:30 schreef Mister-Bradge het volgende:
ik heb toch ook kilometer vergoeding? Is natuurlijk geen deel van het uurloon maar toch.

valt allemaal erg mee.
wees blij dat ik die stap gemaakt heb liever mensen. ik snap echt niet dat er alsnog mensen zijn die nu nog zeuren of commentaar leveren lijkt wel alsof ik niks goed kan doen in de ogen van sommigen
Al een appie gehad dat je mag rijden?
Wat moet je eigenlijk vervoeren?
pi_166536174
Ja je kan moeilijk meteen meer loon gaan eisen hè :') Lekker baantje toch gewoon dit _O_
Nieuw is niet altijd beter.
pi_166536189
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:06 schreef Chai het volgende:

[..]

Je moet deze vorm van koerieren dan ook meer als een hobby zien, net als kinderen. Daar moet je ook niet uit winstbejag aan beginnen. Maar voor bradge is dit een goed begin.
pi_166536238
quote:
4s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:36 schreef Leonos het volgende:

[..]

Al een appie gehad dat je mag rijden?
Wat moet je eigenlijk vervoeren?
Nog geen appje gehad, ben nog niet aan de app toegevoegd volgens mij.
Ik moet virtual reality brillen (die nog moeten worden gevouwen) Vervoeren.
Gewoon kartonnen houders in de vorm van een bril met een inkeping voor je telefoon.
pi_166536242
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:38 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Ja je kan moeilijk meteen meer loon gaan eisen hè :') Lekker baantje toch gewoon dit _O_
Wou net zeggen ja, als begin is dit toch heerlijk? :D
pi_166536352
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:06 schreef Chai het volgende:

[..]

Volgens mij is die jobcoach haar loon ook niet bepaald waard.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  woensdag 9 november 2016 @ 14:50:59 #213
422610 Barrah
pi_166536422
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:30 schreef Mister-Bradge het volgende:

valt allemaal erg mee.
Dat je een stap zet is mooi en wens je ook een leuke baan toe.

Dit is echter geen baan.

Een koerier (in eigen dienst of uitbesteed) kost ongeveer ¤ 0,50 de kilometer.
Jij doet het voor ¤ 0,25 (loon+reiskosten). Dat jouw werkgever niet iemand voor vaste uren en een normaal salaris hoeft aan te nemen, met een bedrijfsauto, komt alleen omdat je een uitkering hebt.

Jij ziet het als hobby en een opstapje, maar het gesubsidieerde arbeid en in feite werkverdringing.

Jij merkt het verschil misschien niet in je portemonnee, maar juist door dit soort bedrijven zijn in dit land onnodig veel mensen afhankelijk van uitkeringen.

Ik hoop maar voor je dat je er geen problemen mee krijgt.
pi_166537660
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 14:50 schreef Barrah het volgende:

[..]

Dat je een stap zet is mooi en wens je ook een leuke baan toe.

Dit is echter geen baan.

Een koerier (in eigen dienst of uitbesteed) kost ongeveer ¤ 0,50 de kilometer.
Jij doet het voor ¤ 0,25 (loon+reiskosten). Dat jouw werkgever niet iemand voor vaste uren en een normaal salaris hoeft aan te nemen, met een bedrijfsauto, komt alleen omdat je een uitkering hebt.

Jij ziet het als hobby en een opstapje, maar het gesubsidieerde arbeid en in feite werkverdringing.

Jij merkt het verschil misschien niet in je portemonnee, maar juist door dit soort bedrijven zijn in dit land onnodig veel mensen afhankelijk van uitkeringen.

Ik hoop maar voor je dat je er geen problemen mee krijgt.
Wees blij dat er überhaupt al een bedrijf is dat hem wil aannemen. :')

Ik heb deze knakker op Dumpert gezien en ik zou hem nooit aannemen, al kreeg ik er subsidie voor. Koeriers zijn toch een soort visitekaartje van het bedrijf.

En 7.50 per uur is onmogelijk. Dat betekent dat het losse klusjes zijn. Iemand met een contract kan nooit zo weinig krijgen. Koeriers hebben ook een CAO.
pi_166538105
Wat een nare figuren hier man :r
nee echt niet !
pi_166538438
Dus, de Twingo is afgekeurd ;(
Maar tegelijkertijd lach ik mijzelf helemaal suf want de kosten voor de APK zijn welgeteld 24 euro _O-
Wiellager links achter, en een remleiding moest geschuurd en getectyleerd worden.

Complimenten over de algehele staat van de auto gekregen.
Morgen ochtend komt het wiellager er onder, morgenmiddag word 'ie gekeurd, op naar de 200,000!
pi_166538458
Twingo still going strong #TwingoGOD
pi_166538490
Apk voor 24 euro? Die van mij kost 11!

Remleiding geschuurd en getectyleerd?? Wat?

Lager kost ook niet veel, wel een uurtje werk. Gaat pa dat doen?
pi_166538505
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:34 schreef ambertje90 het volgende:
Apk voor 24 euro? Die van mij kost 11!

Nooit geweten dat tectyleren bij de APK hoort... Da's geen puntje, dat is "cover up"

Remleiding geschuurd? Wat?

Lager kost ook niet veel, wel een uurtje werk. Gaat pa dat doen?
Remleiding geschuurd + tectyleren, dan is het weer prima.
En ja, pa gaat dat doen.

11 euro? Wat moest er bij jou gebeuren?
pi_166538567
11 euro zijn de kosten voor het keuren.

Mijn apk is altijd een CO stationair probleempje. Dus ik neem de laptop mee om de ECU een beetje te kietelen.
pi_166538596
Oh, dat is lekker goedkoop.
11 euro voor het keuren?! Waar laat jij dat doen? :@ Kosten hier zijn 4 tientjes.
pi_166538597
Oh de 24 euro zijn voor het lager. De garage heeft hem niet gratis gekeurd en afgemeld toch?
pi_166538605
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:39 schreef ambertje90 het volgende:
Oh de 24 euro zijn voor het lager. De garage heeft hem niet gratis gekeurd en afgemeld toch?
Nee, dat was 40 euro.
pi_166538646
Mijn lokale garage zonder autokennis! De Westfield vinden ze niks, maar de Cuore is "een leuk autootje". Lachen man zo'n dashcam tijdens de APK!

Heb ze ook wel eens het verschil moeten uitleggen tussen 5W30 en 10W40... :X
pi_166538817
Aahh _O- Westfield vinden ze niks :') Zien ze natuurlijk gewoon als een kit car of niet?
pi_166538823
Een remleiding tectyleren? Dat moet haast wel betekenen dat de mantel is beschadigd.
En dat gaan we oplossen door hem te tectyleren?

Ik weet het niet hoor....
pi_166538896
quote:
Volgens de APK-norm mag een geroeste remleiding worden goedgekeurd voor zover de roest geen materiaal heeft weggevreten. We spreken dan over oppervlakte roest die verdwijnt wanneer je het er eenvoudig kunt afvegen/borstelen. De remleiding verkeert dan nog in voldoende goede staat.
Dus dat is hier dan ook in orde, vervolgens word de leiding in de tectyl gezet, en dat was volgens de keurmeester gewoon in orde.
pi_166539043
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:47 schreef Mister-Bradge het volgende:
Aahh _O- Westfield vinden ze niks :') Zien ze natuurlijk gewoon als een kit car of niet?
Luister zelf!
Maar ze zijn ok hoor, met een beetje hulp voor de zaken die niet standaard zijn. ALs je tegenwoordig een garage binnenstapt dan kunnen ze je niet helpen zonder dat je het kenteken geeft. En dan tikken ze dat in en komt er iets uit waar ze niks van in hun systeem hebben. Dan word je zachtjes de deur gewezen wan ze kunnen het niet meer. Deze garage had vroeger nog een oudgediende die gewoon sleutelde en geen computers nodig had. Nu is hij met pensioen en is het allemaal wat anders.
pi_166539327
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:55 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Luister zelf!
Maar ze zijn ok hoor, met een beetje hulp voor de zaken die niet standaard zijn. ALs je tegenwoordig een garage binnenstapt dan kunnen ze je niet helpen zonder dat je het kenteken geeft. En dan tikken ze dat in en komt er iets uit waar ze niks van in hun systeem hebben. Dan word je zachtjes de deur gewezen wan ze kunnen het niet meer. Deze garage had vroeger nog een oudgediende die gewoon sleutelde en geen computers nodig had. Nu is hij met pensioen en is het allemaal wat anders.
Oudgediendes zijn dan ook gewoon de betere monteurs vind ik, zeker als je een oudere monteur weet te vinden die zich óók nog gewoon met de nieuwe technieken/technologieën bezig houd.

Tegenwoordig worden al die pikkies opgeleid zodat ze alleen nog maar aan auto's van na de 20e eeuw kunnen sleutelen lijkt het wel, alles met een computer is prima, maar als je met bijvoorbeeld een Opel Commodore aankomt weten ze niet wat hen overkomt.
pi_166540103
Maar goed, dat zeg ik als zoon van een automonteur, terwijl ik er zelf weinig verstand van heb.

[ Bericht 88% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2016 18:46:20 ]
pi_166540139
Gefeliciteerd met je baan bradster
pi_166540227
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 17:36 schreef NoelGallagher het volgende:
Gefeliciteerd met je baan bradster
Thanks.

En zeg ff tegen die KLBers dat ze niet zo negatief moeten doen over die 7,50. Het is niet veel, onder het minimumloon, maar dit kan een opstapje zijn naar groter koerierswerk of een full-time baan.
pi_166540669
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2016 17:39 schreef Mister-Bradge het volgende:

[..]

Thanks.

En zeg ff tegen die KLBers dat ze niet zo negatief moeten doen over die 7,50. Het is niet veel, onder het minimumloon, maar dit kan een opstapje zijn naar groter koerierswerk of een full-time baan.
Negatief? Jij en sommigen anderen hier doen alsof er altijd zonneschijn uit je reet komt. Jouw doel - en die van jouw jobcoach - was om jou duurzaam van werk te voorzien. Wat jij nu hebt is geen werk maar een bijbaan. Appen wanneer je zin hebt een ritje te doen en rekenen op maximaal 6 uur per week. Je kan het als negativiteit zien, maar ik denk dat het enige tussen jou en fulltime werk staat is jouw mentaliteit. Als je dat verandert dan zie ik niet in waarom je geen fulltime werk zou kunnen vinden bij een leuk bedrijf.

Noem de negativiteit maar tough love. Ik weet dat je dat niet gewend bent, maar soms ben je daar beter bij gebaat dan die eeuwige aai over de bol die je thuis krijgt, het UWV en hier op FOK!.

Verder blijf je wel een koning natuurlijk en kan ik niet wachten op de video's van de APK keuring _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2016 17:53:40 ]
pi_166540793
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 17:53 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Verder blijf je wel een koning natuurlijk en kan ik niet wachten op de video's van de APK keuring _O_
pi_166541164
Ze proberen wel goed door je bodem heen te prikken of niet, was paar keer niet voldoende om overtuigt te zijn :P
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_166541215
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 18:16 schreef Chr1st1aan het volgende:
Ze proberen wel goed door je bodem heen te prikken of niet, was paar keer niet voldoende om overtuigt te zijn :P
Ik denk het niet nee :P
Volgens mij waren ze hier bij m`n subframe bezig, maar ik had ook zoiets van, mensen... Prik eens wat minder joh _O- Autootje is gewoon hard.
pi_166541603
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 17:53 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Negatief? Jij en sommigen anderen hier doen alsof er altijd zonneschijn uit je reet komt. Jouw doel - en die van jouw jobcoach - was om jou duurzaam van werk te voorzien. Wat jij nu hebt is geen werk maar een bijbaan. Appen wanneer je zin hebt een ritje te doen en rekenen op maximaal 6 uur per week. Je kan het als negativiteit zien, maar ik denk dat het enige tussen jou en fulltime werk staat is jouw mentaliteit. Als je dat verandert dan zie ik niet in waarom je geen fulltime werk zou kunnen vinden bij een leuk bedrijf.

Noem de negativiteit maar tough love. Ik weet dat je dat niet gewend bent, maar soms ben je daar beter bij gebaat dan die eeuwige aai over de bol die je thuis krijgt, het UWV en hier op FOK!.

Ergens heb je wel een punt, maar het is wel zo dat zijn mentaliteit al beter is dan bij DHL. Want daar vond hij dat het te karig verdiende en zegde af. Nu weet hij dat ook maar doet hij het toch. Ookal is het relatief gezien een mindere deal dan DHL, deze keer kiest Braad er wel voor om niet fulltime te bankhangen.
pi_166542007
^ precies, mijn mentaliteit is veranderd.
Ik doe dit werk nu gewoon, en het is een mindere deal, dat klopt zeker. Maar alles is beter dan het thuis zitten/bank hangen en klagen, toch?
pi_166542077
Krijgen we morgen dan nog het vervolg vid?
No 04
pi_166542714
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 18:50 schreef SekwafYug het volgende:
Krijgen we morgen dan nog het vervolg vid?
Morgen de vervolg video, waarvan?
Van de APK keuring? Neuh, want ik heb al in de video gemeld dat de auto morgen gewoon goed gekeurd word.
pi_166542819
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2016 19:12 schreef Mister-Bradge het volgende:

[..]

Morgen de vervolg video, waarvan?
Van de APK keuring? Neuh, want ik heb al in de video gemeld dat de auto morgen gewoon goed gekeurd word.
Jammer, naja, als er verder niets over te showen valt...

Kan ik een verzoek indienen voor een foodie video?
No 04
pi_166542832
Ja dat kan je doen, weet alleen niet of ik er wat mee doe, ben niet zo van de food challenges en dat soort dingen.
pi_166543573
braddie fijn voor je dat een baantje hebt. Prima aanvulling / compensatie voor jouw uitkering, en gewoon meedoen met de maatschappij. Dat het onder het minimumloon betaald vind ik voor jou niet zo interessant.

Maar die jobcoach die moet zich kapotschamen! Die maakt het systeem kapot op deze manier.
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_166543864
Hai Braddie,

Kun je een keer een vlog maken waarin je in Microsoft Paint een tekening maakt?
pi_166544176
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 19:47 schreef Toto69 het volgende:
Hai Braddie,

Kun je een keer een vlog maken waarin je in Microsoft Paint een tekening maakt?
Dat is wel een bazenidee ja, gewoon lekker screencapturen die troep.
pi_166544229
quote:
7s.gif Op woensdag 9 november 2016 19:55 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Dat is wel een bazenidee ja, gewoon lekker screencapturen die troep.
Mag vrij futiel zijn, ik verwacht geen picasso of zo. :P
  woensdag 9 november 2016 @ 20:06:29 #249
422610 Barrah
pi_166544506
Jammer dat goed bedoelde raad en zorg van meerdere mensen hier wordt afgedaan als negatief gezeur. Dat niet iedereen zo enthousiast is heeft niks te maken met misgunnen of afzeiken.

Nogmaals, ik hoop oprecht voor je dat het een opstapje is naar wat beters en dat je er geen problemen mee krijgt.

Als er iemand negatief kan zijn dan ben jij het zelf, zeurchauffeur :P
pi_166545543
Zit je inmiddels al in de Whatsappgroep?
Nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')