abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166478943
- Coen Swijnenberg
- Sander Lantinga
- Gerard Ekdom
- Giel Beelen
- Paul Rabbering
- Timur Perlin

zijn inmiddels al gestopt of gaan stoppen bij 3FM en het aantal luistercijfers loopt terug (goh! vind je het heel raar met bv zo'n Frank in de middag of alle leuke DJ's die weg zijn vertrokken)

quote:
"Ik vind niet dat wij als 3FM ons heel erg moeten richten op luistercijfers", zegt de Groot. "We bouwen aan nieuw talent, zoals Olivier Bakker, en dat kost tijd. Ik wil niet dat hij het gevoel heeft dat hij binnen een halfjaar zoveel luisteraars moet hebben. Ik vind dat wij talenten de ruimte moeten geven om te groeien zonder die enorme druk op de schouders."

bron
Moet ik tegen mijn baas zeggen: Joh maak je niet druk om die cijfers, winst is relatief, niet belangrijk. Het is belangrijker dat we ons druk maken over de talenten die we hier willen groot brengen zodat ze kunnen overstappen naar de commerciële jongens zodra ze succesvol zijn om wel veel geld te verdienen.

WTF bezielt die gast?
  maandag 7 november 2016 @ 16:36:44 #2
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_166478969
boeie, wie luistert er nou nog radio :')
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_166478989
Bij 3FM verdienen ze ook lekker hoor
Moeten zij weten
pi_166478994
Overheidsmoney jonguh. Ik weet niet hoe het met DJ's zit, moeten radiostations daar een ''transfersom'' voor betalen?
  maandag 7 november 2016 @ 16:38:05 #5
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_166479001
Daarom Stubru _O_
Tics van je petten.
pi_166479358
Een topic over het falen van 3FM? Prima plan, maar laten we het dan hebben over muziek, in plaats van DJ's. Hoe belangrijk sommige DJ's zichzelf ook vinden, ze zijn volstrekt inwisselbaar. En het hoort te draaien om de muziek.

Een tijd geleden heb ik dit KLB-topic geopend: KLB / 3FM en nieuwe muziek

Er is feitelijk nog niks veranderd. Nog steeds loopt 3FM achter de feiten aan. De afgelopen weken zijn weer herhaaldelijk tracks tot Megahit gekozen die al vele maanden oud zijn. Ze worden onder de noemer 'nieuwe muziek' gedraaid.

Deze week slechts vier 'nieuwe' platen op de playlist: http://www.3fm.nl/playlists/nieuw
Call It Off - Abandoned, videoclip sinds 26 augustus op YouTube
Flume - Never be like you, videoclip sinds 14 februari (!) op YouTube
Sampha - Blood On Me, videoclip sinds 16 september op YouTube
James Arthur - Say You Won't Let Go, videoclip sinds 9 september op YouTube

DJ Favorites (zie mijn topic) zijn er ook nog steeds niet. 3FM faalt gewoon en loopt achter de feiten aan, wat nieuwe muziek betreft. Behalve dan als je Kensington heet. Dan word je grijsgedraaid. Ook Ronde is zo'n band die veelvuldig wordt gedraaid, hoe standaard / middelmatig ook.

Wat ze dan weer NIET draaien, is de nota bene Nederlandse formatie Klyne, die internationaal aan de weg timmert. Zelfs de BBC pikt ze op, maar 3FM ligt liever te slapen.

Closer is ooit 1 keer gedraaid, Don't Stop nul keer, Water Flow nul keer (1,4 miljoen plays op Spotify). Paralyzed vaker, maar dat was ook pas een half jaar na de release: https://www.3fmfan.nl/pag(...)tiest&opdracht=klyne

En dit soort lijstjes kan ik ook voor andere Nederlandse bands / artiesten maken, zoals WOOT of IX (en vast nog meer als ik even zoek). En tal van buitenlandse bands.

3FM is een zender die hopeloos achter de feiten achter loopt. Die platen pas gaat draaien als ze al een half jaar uit zijn. Die van allerlei soorten muziek negeert. Die de plank veel te vaak mis slaat.

pi_166479467
Als je het vermogen hebt om de DJ te volgen focus je je niet genoeg op je werk.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 7 november 2016 @ 17:05:03 #8
178497 Pensylvania
met zonder dubbel n
pi_166479567
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2016 16:38 schreef nattermann het volgende:
Daarom Stubru _O_
dit!

Heerlijk File Fuif!

En ook 's ochtends gewoon de hardere rockplaten draaien zo nu en dan. fuck j. biebert
vor een signature moette betalen kut, schuevuh mee die mars
pi_166479690
Je druk maken om 3 fucking FM :')
pi_166479716
Hoe meer dj's er weglopen daar hoe beter.
  maandag 7 november 2016 @ 17:17:02 #11
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_166479790
Radio zenders zijn per definitie al een klacht was het niet dat de mensen die ernaar luisteren en zich er druk om maken het trieste volk uit dit land is :')
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_166479810
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:11 schreef TUFKAL het volgende:
Je druk maken om 3 fucking FM :')
Ik maak me er wél druk om. Net als dat ik me druk maak over de magere muziekprogrammering op TV bij de NPO. De Publieke Omroep hoort van iedereen, voor iedereen te zijn. En muziek komt er nogal bekaaid vanaf.
pi_166479924
En als klap op de vuurpijl schrappen ze ook nog de enige danceshow "Dansen met Delsing". Het had al een kut tijdstip, zoiets mag wel wat eerder en meer uitgezonden worden.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_166479965
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik maak me er wél druk om. Net als dat ik me druk maak over de magere muziekprogrammering op TV bij de NPO. De Publieke Omroep hoort van iedereen, voor iedereen te zijn. En muziek komt er nogal bekaaid vanaf.
Je doet maar :')
pi_166479966
goed topic!
pi_166480057
nou en joh laat lekker afsterven die muppets met hun propaganda de hele dag
pi_166480082
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 16:35 schreef CarltonBanks het volgende:
- Coen Swijnenberg
- Sander Lantinga
- Gerard Ekdom
- Giel Beelen
- Paul Rabbering
- Timur Perlin
- Rob Stenders
- Claudia de Breij
pi_166480134
quote:
15s.gif Op maandag 7 november 2016 16:55 schreef Elfletterig het volgende:
Een topic over het falen van 3FM? Prima plan, maar laten we het dan hebben over muziek, in plaats van DJ's. Hoe belangrijk sommige DJ's zichzelf ook vinden, ze zijn volstrekt inwisselbaar. En het hoort te draaien om de muziek.

Er is feitelijk nog niks veranderd. Nog steeds loopt 3FM achter de feiten aan. De afgelopen weken zijn weer herhaaldelijk tracks tot Megahit gekozen die al vele maanden oud zijn. Ze worden onder de noemer 'nieuwe muziek' gedraaid.

Deze week slechts vier 'nieuwe' platen op de playlist: http://www.3fm.nl/playlists/nieuw

DJ Favorites (zie mijn topic) zijn er ook nog steeds niet. 3FM faalt gewoon en loopt achter de feiten aan, wat nieuwe muziek betreft. Behalve dan als je Kensington heet. Dan word je grijsgedraaid. Ook Ronde is zo'n band die veelvuldig wordt gedraaid, hoe standaard / middelmatig ook.

Wat ze dan weer NIET draaien, is de nota bene Nederlandse formatie Klyne, die internationaal aan de weg timmert. Zelfs de BBC pikt ze op, maar 3FM ligt liever te slapen.

[ afbeelding ]

Closer is ooit 1 keer gedraaid, Don't Stop nul keer, Water Flow nul keer (1,4 miljoen plays op Spotify). Paralyzed vaker, maar dat was ook pas een half jaar na de release: https://www.3fmfan.nl/pag(...)tiest&opdracht=klyne

En dit soort lijstjes kan ik ook voor andere Nederlandse bands / artiesten maken, zoals WOOT of IX (en vast nog meer als ik even zoek). En tal van buitenlandse bands.

3FM is een zender die hopeloos achter de feiten achter loopt. Die platen pas gaat draaien als ze al een half jaar uit zijn. Die van allerlei soorten muziek negeert. Die de plank veel te vaak mis slaat.

Vat het goed samen.
  maandag 7 november 2016 @ 17:37:13 #19
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_166480153
3fm moet meer in de gaten houden wat mensen luisteren buiten 3fm
pi_166480312
Bijna al die gestopte 3FM-DJ's komen uiteindelijk, al dan niet via een omweg, bij Radio 2 terecht. Het krioelt daar van de voormalige 3FM-kopstukken.

Gerard Ekdom, Gijs Staverman, Ruud de Wild, Rob Stenders, Bart Arens, Corné Klijn, Daniël Dekker, Jeroen Kijk in de Vegte, Sander de Heer....
  maandag 7 november 2016 @ 17:59:44 #21
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_166480533
quote:
15s.gif Op maandag 7 november 2016 16:55 schreef Elfletterig het volgende:

[ afbeelding ]

StuBru doet dit dan wel weer goed. Dat is echt een echt alternatief radiostation, wat 3FM ooit was.

Heel soms draaien ze nog wel eens een playlistje met prachtige indie, maar dat hoor ik niet vaak meer.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 7 november 2016 @ 18:02:06 #22
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_166480574
Maar moet dan ook eerlijk zeggen dat ik uberhaupt niet vaak meer radio luister.

Ik denk ook waar 3FM steeds minder beluisterd wordt, Radio 2 populairder wordt.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_166480789
quote:
11s.gif Op maandag 7 november 2016 17:59 schreef richolio het volgende:

[..]

StuBru doet dit dan wel weer goed. Dat is echt een echt alternatief radiostation, wat 3FM ooit was.

Heel soms draaien ze nog wel eens een playlistje met prachtige indie, maar dat hoor ik niet vaak meer.
3FM stopt nieuwe muziek, maar ook indie (eigenlijk een beetje samen te vatten als: muziek die de luisteraar nog niet kent) veel te veel weg in de late avonduren. Zo heb je op donderdagavond een show waarin een uur lang nieuwe muziek wordt gedraaid. Dan denk ik: waarom niet veel vaker en veel prominenter? Als ik de hele dag muziek wil horen die ik al ken, zet ik wel Sky Radio of een Spotify Top 100-playlist aan.
  maandag 7 november 2016 @ 18:17:53 #24
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_166480893
Internet heeft 3fm kapot gemaakt
  maandag 7 november 2016 @ 18:18:20 #25
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_166480905
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:46 schreef Elfletterig het volgende:
Bijna al die gestopte 3FM-DJ's komen uiteindelijk, al dan niet via een omweg, bij Radio 2 terecht. Het krioelt daar van de voormalige 3FM-kopstukken.

Gerard Ekdom, Gijs Staverman, Ruud de Wild, Rob Stenders, Bart Arens, Corné Klijn, Daniël Dekker, Jeroen Kijk in de Vegte, Sander de Heer....
Kerkhof
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')