abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166470654
We hebben een watercypres (een soort seqoia) in de tuin staan die binnenkort gekapt wordt (mooie boom, maar wordt te groot en komt te dicht bij het huis). Omdat we ook binnenkort een houtkachel willen nemen vroeg ik mij af in hoeverre het hout van die watercypres te verstoken is in een houtkachel. Via via hoor ik wel wat verhalen dat het een naaldboom is en dus veel hars, wat slecht is voor het afvoerkanaal en dat het hout erg nat is. Via google kan ik hier verder weinig over vinden.

Weet iemand hoe het zit met de geschiktheid voor een houtkachel van dit hout?
pi_166470659
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 09:11 schreef Palomar het volgende:
We hebben een watercypres (een soort seqoia) in de tuin staan die binnenkort gekapt wordt (mooie boom, maar wordt te groot en komt te dicht bij het huis). Omdat we ook binnenkort een houtkachel willen nemen vroeg ik mij af in hoeverre het hout van die watercypres te verstoken is in een houtkachel. Via via hoor ik wel wat verhalen dat het een naaldboom is en dus veel hars, wat slecht is voor het afvoerkanaal en dat het hout erg nat is. Via google kan ik hier verder weinig over vinden.

Weet iemand hoe het zit met de geschiktheid voor een houtkachel van dit hout?
Je kunt wel naaldhout stoken, maar dan moet je het wel fijn hakken, 2 jaar laten drogen en eerst aanmaken met loof. Als de kachel heet genoeg is dan kun je het erbij doen.
pi_166470700
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 09:13 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Je kunt wel naaldhout stoken, maar dan moet je het wel fijn hakken, 2 jaar laten drogen en eerst aanmaken met loof. Als de kachel heet genoeg is dan kun je het erbij doen.
Dit.
En anders is het ook gezellig in een uurkorf op het terras.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_166470769
Ja ok, maar het is dan eerst even de vraag of in dit hout idd ook zoveel hars zit als in andere naaldbomen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')