Onzin. Brokken van merken als Royal Canin hebben een heel andere samenstelling dan brokken van een merk als Felix. Dat merk je ook direct als je overstapt.quote:Op zondag 6 november 2016 22:36 schreef Spanky78 het volgende:
Komt allemaal van de zelfde fabrikanten, met ongeveer dezelfde ingredienten. Allemaal bedacht om de eigenaar van de kat (of hond) het gevoel te geven gezonder voeer te kopen. Dat zal voor een klein deel waar zijn, maar het grootste verschil zit hem vooral in de winstmarge; die is voor de 'speciale voeders' veel hoger..
Whiskas is ook niet veel soeps.quote:Op zondag 6 november 2016 22:47 schreef E.T. het volgende:
Mijn kat kreeg de eerste 14 jaar het goedkoopste voer dat er was (eigen merk supermarkt, euroshopper, tompoes etc) en hij vond het heerlijk. Hij is nu bijna 17 en wordt kieskeuriger.. mevroi blieft alleen nog maar de zakjes van Whiskas en voor de grotere honger tussendoor de brokjes van Whiskas.
Ze heeft echt nog nooit wat gemankeerd.. en nu op bijna 17 nog steeds levenslustig en speels op z'n tijd.
Dit ja.quote:Op zondag 6 november 2016 23:06 schreef karr-1 het volgende:
Mijn katten zijn nu 10 en 15 jaar oud en hun hele leven opgevoed met het goedkoopste voer van de Action of de Supermarkt. Ze vinden het heerlijk en zijn volgens de dierenarts kerngezond en prima op gewicht.
Waarom zou een beest duurder moeten eten dan ik zelf doe?
Dit ⤴ dus!quote:Op zondag 6 november 2016 23:06 schreef karr-1 het volgende:
Mijn katten zijn nu 10 en 15 jaar oud en hun hele leven opgevoed met het goedkoopste voer van de Action of de Supermarkt. Ze vinden het heerlijk en zijn volgens de dierenarts kerngezond en prima op gewicht.
Waarom zou een beest duurder moeten eten dan ik zelf doe?
De Belgische variant van Kassa heeft een jaartje geleden ook een test gedaan van kattenvoer. De conclusie was dat over het algemeen geldt: hoe duurder hoe beter. Daar waren echter wel een paar uitzonderingen op; met name het voer van de Lidl (Opticat) scoorde ook heel goed.quote:Op zondag 6 november 2016 23:19 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
Test van de belgische consumentenbond
Hoezo, smaken ze jou beter?quote:Op zondag 6 november 2016 23:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Onzin. Brokken van merken als Royal Canin hebben een heel andere samenstelling dan brokken van een merk als Felix. Dat merk je ook direct als je overstapt.
Inderdaad. Al kun je beter kattenvoer uit Albanie bestellen.quote:Op zondag 6 november 2016 22:26 schreef Zaebos het volgende:
Nogmaals, ik ben maar een leek en het is een aanname van mij.
Hoe kom je aan voer voor die prijs als ik vragen mag? Ik betaal zelf iets over de 3 euro gemiddeld (wel vooral wild).quote:
Hebben hier verderop een particulier die het verkoopt, maar in Friesland zit er al 1 die het verkoopt voor 60 cent de kiloquote:Op zondag 13 november 2016 09:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hoe kom je aan voer voor die prijs als ik vragen mag? Ik betaal zelf iets over de 3 euro gemiddeld (wel vooral wild).
Is het dan wel compleet, met meerdere diersoorten en goede verhoudingen?quote:Op zondag 13 november 2016 10:15 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Hebben hier verderop een particulier die het verkoopt, maar in Friesland zit er al 1 die het verkoopt voor 60 cent de kilo
Dit is gewoon gemalen kip, maar goed die van mij krijgen ook hele makrelen, die krijg ik gratis, krijgen ook kabeljauw koppen, die krijg ik ook gratis en smuildier compleet dat kost 69 cent 400gram, verder vreten ze hier muizen, vogels en soms ruiken ze naar pizza, bloerenkool of zelfs augurkquote:Op zondag 13 november 2016 12:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Is het dan wel compleet, met meerdere diersoorten en goede verhoudingen?
Nee, dat is niet zo. Gevarieerd eten is voor katten niet nodig. Geldt trouwens voor zo ongeveer elk beest.quote:Op zondag 13 november 2016 12:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik denk dat je naar kattenvoer hetzelfde moet kijken als naar je eigen voedsel; natuurlijk, gevarieerd en zoveel mogelijk onbewerkt is het beste.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |