//''Volgens justitie wijst nog niets erop dat de 66-jarige dader een racistische motief had, maar eerder dat hij gestoord is. Hij is meermalen vrijwillig opgenomen in een psychiatrische inrichting. De man zou zelfs een Marokkaanse vriendin hebben gehad.''//
Maar goed, men gaat zaterdag demonstreren voor het Belgisch consulaat.
=========
Herdenking in Amsterdam van racistische moord in Antwerpen.
Bericht van de 'Stichting Tweede Generatie'*
AMSTERDAM, 4 december 2002 - De 'Stichting Tweede Generatie' herdenkt zaterdag 7 december bij het Belgische consulaat de racistische moord op een Marokkaanse jongeman in Antwerpen.
Het adres van het Belgische consulaat is HOOGOORDDREEF 9/1101 BA AMSTERDAM zuid oost (bereikbaar via metro 54, uitstappen bij station Bijlmer). Tevens zullen wij een petitie aanbieden aan de Belgische consul. Toon uw solidariteit door aanwezig te zijn.
Op 26 november j.l. werd in Antwerpen de 27 jarige Mohamed Achrak door een gefrusteerde racist doodgeschoten. Zijn dood heeft ons in Nederland ten zeerste geschokt. Het racisme in België is een alom geaccepteerde fenomeen. Het is een feit dat 30% van de Antwerpenaren op het Vlaams Blok stemt. Het racisme is zo ver gevorderd dat in Europa onschuldige mensen koelbloedig op straat worden neergeschoten.
De Belgische maatschappij zou zich moeten realiseren dat de Marokkaanse gemeenschap in België zich aan het emanciperen is. De Arabische Europese Liga (AEL) speelt een belangrijke rol in de bewustwording van migranten in België. Dit wordt hen niet in dank afgenomen. Het is een feit dat de Belgische politie migranten anders bejegent dan de autochtone bevolking. Mensen preventief oppakken als het houden van razzia's is een alom bekend verschijnsel in België.
Volgens de Belgische premier Verhoffstadt is de AEL een dekmantel voor criminele activiteiten. Verhoffstadt overweegt de AEL te verbieden, al wil hij het onderzoek van de Antwerpse justitie afwachten. De AEL wordt op een schandalige wijze door de Belgische premier 'gecriminaliseerd', zonder daadwerkelijk met bewijzen te komen.
Amsterdam stevent net zoals Antwerpen naar 'zero-tolerance' beleid. Op 15 juli j.l. was er een uitzending van Nova, waarin het PvdA-kamerlid mevrouw Arib de bejegening van Marokkaanse jongeren door de politie hekelde. Marokkaanse jongeren worden door de politie anders bejegent dan andere groepen mensen in onze samenleving. Er is een sfeer gecreëerd die de politie een alibi heeft gegeven tot bruut optreden jegens mensen van Noord-Afrikaanse origine.
Dit onder het mom van meer veiligheid. Wij weten immers dat die stelling achterhaald is. Veiligheid is te garanderen door de sociale ongelijkheid in onze samenleving tegen te gaan en door intensieve, individuele begeleiding van mensen die zich doorgaans schuldig maken aan misdrijven. Veiligheid is dus niet te garanderen door bepaalde groepen in onze samenleving in tegenstelling tot andere groepen een aparte behandeling toe te bedelen.
*Voor meer informatie kunt U terecht bij:
DE 'STICHTING TWEEDE GENERATIE'
POSTBUS 14613, 1001 LC Amsterdam
tel: 020-4221590
http://www.dewaarheid.nu/dec01/tweede_gen.htm
======================================
Over olie op het vuur gooien gesproken....
De Belgische maatschappij zou zich moeten realiseren dat de Marokkaanse gemeenschap in België zich aan het emanciperen is. De Arabische Europese Liga (AEL) speelt een belangrijke rol in de bewustwording van migranten in België.
[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 05-12-2002 11:43]
quote:Ik bedoel maar..
Op donderdag 5 december 2002 11:41 schreef DoctorB het volgende:
Waar was extreem links toen een Marrokaan de dader was?(Venlo)
quote:Dat was geen racisme
Op donderdag 5 december 2002 11:41 schreef DoctorB het volgende:Waar was extreem links toen een Marrokaan de dader was?(Venlo)
(was het ook niet).
quote:Inderdaad!
Op donderdag 5 december 2002 11:40 schreef Disorder het volgende:
Wat een ontzettende mongolen. Ik wil me hier nog veel harder over uitlaten, maar die waanzinnige idioten hebben alle realiteitszin verloren en grijpen alles aan om hun vingers naar het door hun zo geliefde woord 'racisme' te kunnen wijzen. Ongelovelijk.
Sjeez, wat een trieste gasten...
quote:Thuis, achter een mok warme chocomel lekker wereldvreemd te zijn
Op donderdag 5 december 2002 11:41 schreef DoctorB het volgende:
Waar was extreem links toen een Marrokaan de dader was?(Venlo)
quote:Anders geloof ik niet, hooguit vaker...
Marokkaanse jongeren worden door de politie anders bejegent dan andere groepen mensen in onze samenleving.
Wel raar dat ze zich afzetten van het Vlaams Blok en vervolgens wel de AEL omarmen. Zoals gisteren de Vlaamse minister president zei dat het VB en de AEL elkaar versterken en zo twee handen op een buik zijn, zijn ze behoorlijk hypocriet bezig.
quote:
Op donderdag 5 december 2002 11:43 schreef kwib het volgende:[..]
Thuis, achter een mok warme chocomel lekker wereldvreemd te zijn
quote:Doe niet zo puberaal - wereldvreemde engerd die je bent. Wat is er mis mee de VB-mentaliteit van de Belgische politie aan de kaak te stellen. Blijf jij lekker in je virtuele wereld wegkwijnen. Deze mensen doen tenminste iets
Op donderdag 5 december 2002 11:40 schreef Disorder het volgende:
Wat een ontzettende mongolen. Ik wil me hier nog veel harder over uitlaten, maar die waanzinnige idioten hebben alle realiteitszin verloren en grijpen alles aan om hun vingers naar het door hun zo geliefde woord 'racisme' te kunnen wijzen. Ongelovelijk.
Als ik de reacties hier tel zullen daar meer mensen op afkomen dan op de demonstratie van 'De Tweede Generatie'.
quote:De dader heeft zeer waarschijnlijk een Marokkaanse vriendin gehad EN de dader heeft een psychiatrisch verleden. Dan durf je nog te beweren dat het hier om een racistische moord gaat?
Op donderdag 5 december 2002 11:47 schreef SCH het volgende:[..]
Doe niet zo puberaal - wereldvreemde engerd die je bent. Wat is er mis mee de VB-mentaliteit van de Belgische politie aan de kaak te stellen. Blijf jij lekker in je virtuele wereld wegkwijnen. Deze mensen doen tenminste iets
Wie is hier nou wereldvreemd?
quote:Vind jij het normaal dan dat het VB met alle middelen wordt tegengewerkt door dezelfde groep die de AEL zo graag ziet komen ??
Op donderdag 5 december 2002 11:47 schreef SCH het volgende:[..]
Doe niet zo puberaal - wereldvreemde engerd die je bent. Wat is er mis mee de VB-mentaliteit van de Belgische politie aan de kaak te stellen. Blijf jij lekker in je virtuele wereld wegkwijnen. Deze mensen doen tenminste iets
Door hier aandacht aan te besteden hebben dit soort organisaties hun doel al bereikt. Ik snap werkelijk niet waarom je over zo'n non-item een topic moet openen, nieuws is het niet. Maar ja, al die rechtse sukkeltjes op Fok! kunnen tenminste weer even schande roepen en hun frustraties kwijt.
Dit is toch belachelijk!? Er zou inderdaad een tegen demonstratie moeten komen om dit soort geneuzel eens de kop in te drukken.
Nederland, de weg kwijt land
quote:Door dit laatste zinnetje begrijp ik ook waarom jij je druk maakt om dit topic.
Op donderdag 5 december 2002 11:53 schreef QBZZ het volgende:
Maar ja, al die rechtse sukkeltjes op Fok! kunnen tenminste weer even schande roepen en hun frustraties kwijt.
quote:Dat is ten eerste nogal ongenuanceerd gesteld en ten tweede zijn beide bewegingen redelijk te vergelijjken. Niemand ziet de AEL graag komen maar je kunt wel je kop in het zand steken.
Op donderdag 5 december 2002 11:49 schreef realist_ik het volgende:[..]
Vind jij het normaal dan dat het VB met alle middelen wordt tegengewerkt door dezelfde groep die de AEL zo graag ziet komen ??
quote:Vooruit, die laatste zin neem ik weer terug. De rest blijft overeind.
Op donderdag 5 december 2002 11:56 schreef Disorder het volgende:[..]
Door dit laatste zinnetje begrijp ik ook waarom jij je druk maakt om dit topic.
quote:Als dat al waar is, dan is dat dan weer te danken aan het gedrag van de jonge Allochtonen zelf, waarom hoor ik die organisatie daar niet over?
Op donderdag 5 december 2002 11:56 schreef SCH het volgende:[..]
De onvrede komt voort uit de manier waarop deze jongens en meisjes door de politie worden behandeld. Waarom hoor ik jullie daar niet over
Dikke flauwekul dus.
quote:Nee maar daar hadden we eigenlijk ook meteen om moeten gaan rellen, alsof de dader rascistishe motieven had.
Op donderdag 5 december 2002 11:42 schreef R@b het volgende:[..]
Dat was geen racisme
(was het ook niet).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |