Opgelost. Dan kunnen alle antipieten nu hun mond houden.quote:
quote:Op zondag 6 november 2016 14:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En iemand die hier geboren is? Die ook?
Nogmaals, al sinds voor de jaren '80 zijn er pogingen gedaan juist dat te doen. Zelf het anders organiseren zonder te "zeuren" op de rest. Daar wordt al heel erg lang heel erg heftig op gereageerd door de piet moet zwart zijn groep. Wordt gewoonweg niet geaccepteerd tot aan agressie aan toe als reactie erop.quote:Op zondag 6 november 2016 13:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan organiseer je toch zelf een optocht met blanke pieten?
Oh nee, wacht. De doelgroep wil liever dat heel Nederland zich aan hen aanpast.
Snap je het al?
Ik denk dat het binnen nu en niet al te lange tijd inderdaad zo'n feest is.quote:Op zondag 6 november 2016 14:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Opgelost. Dan kunnen alle antipieten nu hun mond houden.
Onee... was het maar zo'n feest.
Bedankt voor je uitleg. Ik snap het nu.quote:Op zondag 6 november 2016 14:02 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Als je van één kant bent zal je het toch niet zien. Ik ben neutraal en ik zie het van beide kanten wel
quote:Op zondag 6 november 2016 14:03 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitleg. Ik snap het nu.
Assimilatie is waar jij op doelt. Er is geen het "nieuwe" integreren, dat heeft altijd al dezelfde betekenis gehad, je aanpassen aan elkaar...quote:Op zondag 6 november 2016 14:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je van mening bent dat immigranten zich aan land van bestemming moeten passen, in plaats van het 'Nieuwe integreren' racisme is, ben ik racist.
Ze doen maar. Laat wel de mensen die het op de ouderwetse manier willen organiseren met rust.quote:Op zondag 6 november 2016 14:01 schreef gelly het volgende:
[..]
Je kunt niet altijd alles beantwoorden met "wat je zegt ben je zelf". De doelgroep die van mening is dat Zwarte Piet niet meer van deze tijd is organiseert alles altijd al. Dat is wat je hen toch kwalijk neemt?
Dit is een sterk staaltje cultuurbewaking. Hou dit vol. Mijn steun heb je.quote:Op zondag 6 november 2016 14:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze doen maar. Laat wel de mensen die het op de ouderwetse manier willen organiseren met rust.
Of 'weet niet, te moeilijk'. Alles kan.quote:Op zondag 6 november 2016 14:04 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Blijkbaar was het heel logisch. Dat het ja was. Of nee. Geen idee.
Prima. Laat dan de mensen die roetpieten gaan inzetten ook met rust, oke?quote:Op zondag 6 november 2016 14:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze doen maar. Laat wel de mensen die het op de ouderwetse manier willen organiseren met rust.
Dan kunnen we misschien over 10 jaar al de discussie voeren over die Christelijke kabouter. Ik had zelf gedacht dat dat nog wel 20 jaar zou duren.quote:Op zondag 6 november 2016 14:04 schreef Falco het volgende:
http://www.elsevier.nl/cu(...)n-aanpassing-395674/
1 op de 5 vindt nu dat Piet moet veranderen. Twee jaar geleden was dit nog maar 1 op de 10. De trend is nu duidelijk ingezet en over vijf jaar hebben we deze discussie niet meer.
Christelijke kabouter? Jezus of zo?quote:Op zondag 6 november 2016 14:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dan kunnen we misschien over 10 jaar al de discussie voeren over die Christelijke kabouter. Ik had zelf gedacht dat dat nog wel 20 jaar zou duren.
Waar doel je op.. vrouwenkiesrecht, negers voor in de bus, homofilie niet strafbaar?quote:Op zondag 6 november 2016 14:05 schreef DrDentz het volgende:
Is iedere verandering waar langzamerhand meer en meer mensen zich achter lijken te scharen per definitie positief? Dat lijkt me niet.
Ach, als ik kijk naar de cultuurveranderingen die er zijn geweest in de laatste 500 jaar dan zijn ze wat mij betreft vrijwel allemaal positief.quote:Op zondag 6 november 2016 14:05 schreef DrDentz het volgende:
Is iedere verandering waar langzamerhand meer en meer mensen zich achter lijken te scharen per definitie positief? Dat lijkt me niet.
Prima.quote:Op zondag 6 november 2016 14:05 schreef Falco het volgende:
[..]
Prima. Laat dan de mensen die roetpieten gaan inzetten ook met rust, oke?
dit topic zou dan wel meteen een stuk minder heftig en minder delen bevatten
Als ik naar het Midden-Oosten kijk is dat niet zo. Dat waren best vooruitstrevende gemeenschappen.quote:Op zondag 6 november 2016 14:07 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ach, als ik kijk naar de cultuurveranderingen die er zijn geweest in de laatste 500 jaar dan zijn ze wat mij betreft vrijwel allemaal positief.
Is niet per definitie zo natuurlijk, maar de resultaten uit het verleden geven mij goede hoop.
Totdat conservatieve krachten aan de macht kwamen. Juist.quote:Op zondag 6 november 2016 14:08 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Als ik naar het Midden-Oosten kijk is dat niet zo. Dat waren best vooruitstrevende gemeenschappen.
Inderdaad, het is dus ook geen gouden regel. Het midden-oosten is enorm ingekakt na de 11e eeuw ongeveer, en is daar niet meer van hersteld.quote:Op zondag 6 november 2016 14:08 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Als ik naar het Midden-Oosten kijk is dat niet zo. Dat waren best vooruitstrevende gemeenschappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |