Na deze argumentatie bezeiken ze zich.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:56 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Je moet van je hobby je werk maken. Dat werkt voor allebei de partijen beter. Als je al begint met een 'kutgevoel' aan je loopbaan, zie daar dan maar eens uit te komen.
quote:Op zaterdag 5 november 2016 11:48 schreef Copycat het volgende:
[..]
Na deze argumentatie bezeiken ze zich.
Helemaal omdat TS iets met media wil doen, maar geen portfolio heeftquote:Op zaterdag 5 november 2016 11:48 schreef Copycat het volgende:
[..]
Na deze argumentatie bezeiken ze zich.
Nu hij midden in de stad woont is het voor hem wel veel gemakkelijker geworden om vrouwen thuis uit te nodigen. Dat was eigenlijk ook de insteek waarom hij uit huis is gegaan, zelfstandigheid maar vooral ook voor de dames.quote:Op zaterdag 5 november 2016 11:34 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Fijn. Hopelihk is je appartment leuk genoeg om er de komende 60 jaar alleen te blijven wonen.
Veel leuke dingen kosten geld. Dan maar even geen dates toch.quote:Op zaterdag 5 november 2016 11:54 schreef 0906 het volgende:
[..]
Nu hij midden in de stad woont is het voor hem wel veel gemakkelijker geworden om vrouwen thuis uit te nodigen. Dat was eigenlijk ook de insteek waarom hij uit huis is gegaan, zelfstandigheid maar vooral ook voor de dames.
In een dorp wonen was ook niet ideaal, moest hij voor elke date naar de stad reizen. Kost ook veel geld.
Daten betaald de rekeningen niet.quote:Op zaterdag 5 november 2016 11:54 schreef 0906 het volgende:
[..]
Nu hij midden in de stad woont is het voor hem wel veel gemakkelijker geworden om vrouwen thuis uit te nodigen. Dat was eigenlijk ook de insteek waarom hij uit huis is gegaan, zelfstandigheid maar vooral ook voor de dames.
In een dorp wonen was ook niet ideaal, moest hij voor elke date naar de stad reizen. Kost ook veel geld.
Hier ben ik niet mee eens, het is werkervaring.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:49 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
- Ik heb relevante werkervaring nodig voor een baan waar ik blij van ga worden. Bij een callcenter bouw je dat niet op. Ik kan dan blijven doorsolliciteren, maar loop dan waarschijnlijk tegen hetzelfde punt aan en als je zelf ergens stopt krijg je ook niet zo makkelijk meer bijstand.
- Werkervaring / stage is alleen mogelijk met behoud van uitkering. Anders kan ik de vaste lasten niet ophoesten.
Juist ja, voor 60 jarige vrouwen met de huishoudschool diploma die bij de V&D zijn ontslagen en niet aan een baan kunnen komen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 12:00 schreef Scuidward het volgende:
Naar mijn mening mag je er prima aanspraak op doen als je op dat moment geen andere mogelijkheden tot inkomen hebt.
Bijvoorbeeld. Maar feit is dat ook veel jongeren in de bijstand zitten. Die zullen er misschien kort gebruik van maken.quote:Op zaterdag 5 november 2016 12:02 schreef Droopie het volgende:
[..]
Juist ja, voor 60 jarige vrouwen met de huishoudschool diploma die bij de V&D zijn ontslagen en niet aan een baan kunnen komen.
Ík doe uitzendwerk, bijspringen in projecten zoals een winkel.quote:Op zaterdag 5 november 2016 12:03 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Maar feit is dat ook veel jongeren in de bijstand zitten. Die zullen er misschien kort gebruik van maken.
Nee, je hebt in het hoger onderwijs standaard recht op 7 jaar financiering. 4 jaar prestatiebeurs en daarachteraan 3 jaar alleen lenen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 11:09 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? Zover ik weet heb je recht op 1 diploma, nieuwe opleiding volgen is dan op eigen kosten. Ik zit al aan de max. qua reisproduct, en studiefinanciering ook maximaal gehad.
Meedenken over het beleid met HBO journalistiek en zonder werkervaring?quote:Op zaterdag 5 november 2016 12:14 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Ík doe uitzendwerk, bijspringen in projecten zoals een winkel.
Wat me ook weer doet leren dat ik geen persoon ben om dagen achter de computer te zitten (wat klantenservice wel is) en je eigenlijk geen inspraak hebt in de te bieden oplossingen. Dat zou ik wel willen, meedenken over het proces/beleid, maar wordt vaak niet op prijs gesteld. Ik wil mensen dus écht goed helpen maar denk dat dit niet mogelijk is in zijn vastgetimmerde functie met strakke deadlines en scripts.
Wat is nog steeds zo? De 7 jaar?quote:Op zaterdag 5 november 2016 11:23 schreef Maraca het volgende:
[..]
Is dat nog steeds zo? Volgens mij is dat aangepast met de nieuwe regeling, tenzij je iets in het onderwijs of zorg gaat doen.
Ah, duidelijkquote:Op zaterdag 5 november 2016 12:21 schreef nikky het volgende:
[..]
Wat is nog steeds zo? De 7 jaar?
Uiteraard. Het enige dat vervallen is, is de basisbeurs. Het aantal jaren recht blijft hetzelfde.
Waarom zou ik een nieuwe opleiding gaan volgen? Ik heb een hbo-papiertje richting media/communicatie, maar als daar geen/weinig banen zijn, is dat bij veel andere sectoren niet anders. Bij het uitzendbureau waren ook mensen met fysiotherapie, psychologie op zak die voor de klantenservicebaan kwamen... Bovendien ben ik helemaal klaar met school, het gevoel me elke dag te moeten bewijzen etc. Ik ben nu op een leeftijd om gewoon aan de slag te gaan.quote:Op zaterdag 5 november 2016 12:19 schreef nikky het volgende:
[..]
Nee, je hebt in het hoger onderwijs standaard recht op 7 jaar financiering. 4 jaar prestatiebeurs en daarachteraan 3 jaar alleen lenen.
Studiefinanciering (is dus ook lenen) gaat vóór bijstand. Dat je dus moet lenen en zelf de kosten draagt voor je opleiding interesseert de sociale dienst niet.
Maar je laat niet zien dat je aan de slag wil. Je laat zien dat je vooral slechte smoesjes wil bedenken waarom je niet aan de slag wil.quote:Op zaterdag 5 november 2016 12:24 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Ik ben nu op een leeftijd om gewoon aan de slag te gaan.
En voor iemand die communicatie heeft gestudeerd lees je niet zo heel goed.quote:Op zaterdag 5 november 2016 12:24 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Waarom zou ik een nieuwe opleiding gaan volgen?
Als het moet, dan moet het. Maar ik zie niet in waarom ik een nieuwe opleiding nodig heb. Ook met scholing zie ik mezelf nog geen elektromonteur worden bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 5 november 2016 12:27 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En voor iemand die communicatie heeft gestudeerd lees je niet zo heel goed.
Omdat het niet normaal is dat je op je 26 om bijstand mag vragen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 12:28 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Als het moet, dan moet het. Maar ik zie niet in waarom ik een nieuwe opleiding nodig heb. Ook met scholing zie ik mezelf nog geen elektromonteur worden bijvoorbeeld.
Klopt, de tijd van alleen met een papiertje zwaaien is voorbij. Maar naar mijn weten is dat al tijden zo en moet je jezelf onderscheiden van de rest. Leuk is anders, maar wel de realiteit. TS kan inderdaad niks doen aan deze markt, maar wel met hoe je daarmee omgaatquote:Op zaterdag 5 november 2016 12:36 schreef Bart2002 het volgende:
Ik begrijp TS wel. Het is best droevig gesteld in een land waar je met je HBO diploma (al is communicatie niet zo handig natuurlijk..) alleen terecht kan bij McJobs in een callcenter. Het is begrijpelijk dat hij daar niet echt warm voor loopt. Het is een slappe markt maar dat is niet de "schuld" van TS.
Ken hem verder niet.quote:Op zaterdag 5 november 2016 12:39 schreef Copycat het volgende:
TS heeft geen flikker gedaan tijdens zijn studietijd om een portfolio op te bouwen. Dan ben je er zelf debet aan. Aldus een eveneens afgestudeerd journalist. Met portfolio vanaf het tweede jaar.
Dat kan natuurlijk niet als je daar over nadenkt.quote:Op zaterdag 5 november 2016 12:41 schreef Maraca het volgende:
en moet je jezelf onderscheiden van de rest
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |