abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 november 2016 @ 22:05:22 #251
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_166440402
Kom op zeg, het aantal beschikbare banen is minstens 5 maal groter dan het aantal vacatures dat als zodanig wordt gepubliceerd. Maar dan moet je wel lukraak durven bellen, praten met mensen, contacten leggen. En ook iemand met TS' achtergrond kam dat pad ten minste op zijn manier bewandelen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_166440432
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:02 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zeer zeker. Omdat het zo is. We hebben 600.000 mensen die een baan ambiëren (afgezien van de verborgen werkloosheid) en ongeveer 10% vraag. Hij beweerde ook dat er 1 vacature is waar hij op solliciteert en dat er dan 375 reacties zijn. Wat dat betreft is het moeilijk vol te houden dat het zijn eigen schuld is.
TS heeft ook 1 mislukte date en 375 topics erover en vind dan alle vrouwen kut.

Nogmaals desnoods ga je tomatenplukken op die leeftijd, als iedereen zijn steentje zou bijdragen in deze maatschappij worden we er allemaal beter van en kunnen de zwakkeren net zo goed leven van de bijstand/ WW als de werkenden.
Hell To The Liars
pi_166440465
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:05 schreef Andromache het volgende:
Kom op zeg, het aantal beschikbare banen is minstens 5 maal groter dan het aantal vacatures
In een ander parallel universum zal dat zijn. Ondertussen zijn de cijfers duidelijk. Nog afgezien van het bataljon ZZP'ers wat nauwelijks rondkomt. We zouden het er i.i.g. over eens moeten zijn dat de vraag het aanbod vele malen overstijgt. Dat ontkennen is zinloos en tevens wensdenken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 5 november 2016 @ 22:08:44 #254
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_166440475
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:05 schreef Andromache het volgende:
Kom op zeg, het aantal beschikbare banen is minstens 5 maal groter dan het aantal vacatures dat als zodanig wordt gepubliceerd. Maar dan moet je wel lukraak durven bellen, praten met mensen, contacten leggen. En ook iemand met TS' achtergrond kam dat pad ten minste op zijn manier bewandelen.
Het was dan ook allang duidelijk dat TS gewoon niet anders wil dan de beroepswerkloze uithangen. Want dar recht heeft hij als Nederlander toch immers!!!! :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_166440506
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:08 schreef Dven het volgende:

[..]

Het was dan ook allang duidelijk dat TS gewoon niet anders wil dan de beroepswerkloze uithangen. Want dar recht heeft hij als Nederlander toch immers!!!! :')
Het is inderdaad makkelijker om dat te geloven. En dan zo'n kutsmiley erachter en dan slaap jij weer goed straks.
  zaterdag 5 november 2016 @ 22:11:05 #256
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_166440538
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is inderdaad makkelijker om dat te geloven. En dan zo'n kutsmiley erachter en dan slaap jij weer goed straks.
Oke zuurkous, dag he :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 5 november 2016 @ 22:13:45 #257
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_166440613
Niet zomaar werken hoor!!!! Dan zit frits in je bips!!!! Lekker op de bank blijven hanguh _O_ blikje bier erbij, Fok geopend op je webbrowser. Beetje klagen dat je niet gelijk een droombaan aangeboden krijgt en men niet smeekt of de grote wijze TS alsjealsjealsjeblieft het team wil komen versterken. Flauw hoor want je hebt zo veel in je mars!!!! :')
pi_166440707
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 10:22 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
Op dit moment heb ik gewoon geen geld om meerdere maanden mijn kamer te huren of voor mezelf te zorgen. Dat is de reden waarom ik bijstand aanvraag. En bijkomend voordeel is dat ik geen stress hoef te hebben om geld. Ik heb trouwens ook nog geen geld gehad vanuit de bijstand.

De enige mensen die mij uitlachen zijn de mensen hier op het forum en als jullie het grappig vinden dan best.

Ik reageer hier gewoon omdat ik nu 2 maanden gesolliciteerd heb, 2x voorgesteld ben via een uitzendbureau aan een werkgever (recent en nog geen reactie gehad). En ik wil het liefst niet in de bijstand.

Ik heb gewoon geen ervaring hierin en ga na het lezen van dit topic ook solliciteren naar callcenter werk om toch ergens te werken en voor mezelf te zorgen. Maar het is wel een drempel waar ik overheen moet, het is dom dat weet ik.
Maar je weet toch dat je in september dat je gaat afstuderen? En je weet toch ook dat de arbeidsmarkt niet zo florissant is? Waarom ga je dan wachten tot je helemaal klaar bent voor dat je gaat solliciteren? Ik begrijp dat niet.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_166440748
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:16 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Maar je weet toch dat je in september dat je gaat afstuderen? En je weet toch ook dat de arbeidsmarkt niet zo florissant is? Waarom ga je dan wachten tot je helemaal klaar bent voor dat je gaat solliciteren? Ik begrijp dat niet.
Inderdaad in juli moet je als werkende ook niet gaan snuffelen op de markt, even wachten tot die afgestudeerden een plekje hebben gevonden.
Hell To The Liars
pi_166440755
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:44 schreef Andromache het volgende:
Wat ben jij een ontzettend verwend nest! Jij bent helemaal niet geschikt voor het snelle werk van de journalistiek. Ik zou die callcenterbaan maar met beide handen aangrijpen want dikke kans dat dat het enige is dat je in lange tijd kunt vinden. Je voelt je te goed er voor, terwijl het zeker in de inboundwereld prima administratief werk is met klantcontact. Ik pis op jouw mentaliteit. Je moet je schamen dat je daadwerkelijk blijvend beroep wil doen op een voorziening die als vangnet bedoeld is, niet als hangmat.

En ik kan het weten, want ik heb jaren met plezier in een callcenter gewerkt, in feite iets onder mijn niveau omdat het werk met name bij deze organisatie gezien het belang te laag ingeschaald is. Ik heb er mijn huidige baan door gekregen die goed op niveau is/was (ik ben dit ontgroeid en wil nu nog hoger). Je hebt werkervaring en ervaring met collega's en leidinggevenden nodig om überhaupt te ondervinden wat werken inhoudt.
Callcenters zijn nesten voor slangen. Uitsluitend de meest immorele en verachtelijke mensen ter aarde voelen zich daar thuis. Nee, hij hoeft zich op geen enkele manier te verantwoorden daar niet te willen blijven plakken - al spelen er andere motieven. Het is een gotspe dat wij in een maatschappij leven waar mensen met redelijke intelligentie geen andere keuze hebben dan in de tempel van de ultra-kapitalisten te schuilen om de verplichtingsmaatschappij te ontzien van de last die zijn bestaan voortbrengt. Beter zou het zijn als je beklag zou doen bij zij die miljarden onttrekken van de maatschappij en jouw moraliteit daartoe ondermijnen door jou te vertellen dat het beter is om op dagelijkse basis mensen te manipuleren dan een luttele 900/1200 euro per maand te kosten terwijl je in afwachting of hoopvol bent voor iets wat beter aansluit bij de 'intrinsikiteit' (is geen woord, maar wel mooi) van jouw persoon.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2016 22:23:48 ]
pi_166440825
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:18 schreef LelijKnap het volgende:

[..]
Beter zou het zijn als je beklag zou doen bij zij die miljarden onttrekken van de maatschappij
Dat doen we ook bij klaplopers zoals TS..
Die liever met 6000 euro op de bank bijstand gaat aanvragen ipv een baan te nemen.
Hell To The Liars
pi_166440889
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:21 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dat doen we ook bij klaplopers zoals TS..
Die liever met 6000 euro op de bank bijstand gaat aanvragen ipv een baan te nemen.
Als hij slim is maakt hij dat geld eerst op. Tegenwoordig is de eis steeds vaker dat je blut bent alvorens je mag durven bijstand aan te vragen.
pi_166441340
Voor de rest raad ik je aan sterk in je schoenen te blijven staan TS. De zelfingenomen verwarde mens van tegenwoordig projecteert de door hen zelf ervaren druk op jou. Het is niets meer dan dat. 'Ik doe en moet, dus ook jij zal...'. En alhoewel daar een moreel logische premisse achter schuilt, mag het geen leidende factor zijn voor jouw zijn in het geheel der dingen. Als het 903 was geweest, dan hadden ze je verteld naar de kerk te komen i.p.v. onderzoek naar de sterren te verrichten. Bij wijze van spreken. Het zijn dezelfde mensen geboren uit dezelfde genenlijn. Ze zijn in vele opzichten onwaardig t.a.v. jouw houding van non-conformisme, twijfel t.a.z. van de maatschappij en respect voor de eigenwaarde, ofwel de soevereiniteit van jouw identiteit.

Dat gepreekt te hebbende wil ik je wel ook meegeven dat het voor de laatst genoemde factoren wel verstandig is om iets te doen. Jezelf verliezen in een uitkeringspositie gaat erg snel en kan een -veelal negatieve- fundamentele transformatie van jouw persoon betekenen. Als jij meer in je mars hebt , jij daarin gelooft en daar werkelijk iets mee wilt dan ontkom je er niet aan met jezelf geconfronteerd te worden. Voor de actualisering van hetgeen dat jij tracht en/of hoopt te bereiken moet je emotioneel en pragmatisch helder en consistent zijn. De afwezigheid van druk en pragmatische noodzaken (zoals op tijd opstaan) die je wel hebt wanneer je werkt is een cruciale negatieve factor. Die mag je geenszins onderschatten. Ik benadruk dit omdat ik het zelf heb mogen ervaren.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2016 22:41:52 ]
pi_166441356
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:23 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Als hij slim is maakt hij dat geld eerst op. Tegenwoordig is de eis steeds vaker dat je blut bent alvorens je mag durven bijstand aan te vragen.
De grens is 6000 euro, dus vandaar. Bovendien is de baan waar ik in de race voor ben pas vanaf januari, dus gaat er sowieso 1400 euro af aan huur voordat het eerste salaris binnen is... En omdat de uitkomst van het solliciteren onzeker is, ben je dus wel 'slim' om alvast bijstand aan te vragen.
pi_166441440
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:39 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

De grens is 6000 euro, dus vandaar. Bovendien is de baan waar ik in de race voor ben pas vanaf januari, dus gaat er sowieso 1400 euro af aan huur voordat het eerste salaris binnen is... En omdat de uitkomst van het solliciteren onzeker is, ben je dus wel 'slim' om alvast bijstand aan te vragen.
Dat is zeker slim. Ik heb ooit eens twee maanden zonder geld en inkomen gezeten omdat het verwerkingsproces zo lang duurde.
pi_166441467
Ik vraag me af wat vrouwen hier nou van vinden, van die stoere mannen in de bijstand. Het komt niet echt mannelijk over. Hij heeft eigenlijk ook geen andere keus, hij heeft immers toch ook recht op een inkomen.
pi_166441506
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:43 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat is zeker slim. Ik heb ooit eens twee maanden zonder geld en inkomen gezeten omdat het verwerkingsproces zo lang duurde.
Hij zal toch ook wel huurtoeslag en zorgtoeslag e.d. krijgen?
pi_166441577
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:45 schreef 0906 het volgende:

[..]

Hij zal toch ook wel huurtoeslag en zorgtoeslag e.d. krijgen?
Dat kan ook wel even duren. Als hij het nu al krijgt, dan blijft het gewoon doorgaan. Als hij de inschatting van zijn jaarinkomen verlaagt, dan zal hij daar de volgende maand ook een verhoging in zien.
pi_166441594
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:48 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat kan ook wel even duren. Als hij het nu al krijgt, dan blijft het gewoon doorgaan. Als hij de inschatting van zijn jaarinkomen verlaagt, dan zal hij daar de volgende maand ook een verhoging in zien.
Aangevraagd maar nog steeds in behandeling.
pi_166441644
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:44 schreef 0906 het volgende:
Ik vraag me af wat vrouwen hier nou van vinden, van die stoere mannen in de bijstand. Het komt niet echt mannelijk over. Hij heeft eigenlijk ook geen andere keus, hij heeft immers toch ook recht op een inkomen.
Er zullen wat vrouwen (van bepaald allure :')) zijn die het niet zoveel uitmaakt. Er zijn vrouwen die het met nuance kunnen aanschouwen. Er zijn veel vrouwen die het niet acceptabel vinden. Er zijn vrouwen die het acceptabel vinden omdat ze hopen/denken (afhankelijk van wat TS als uitleg geeft) dat het van tijdelijke aard is; dat hij net even in een slechte positie zit.
Het ligt ook aan de context van de maatschappij; hoe vaak en in welke hoedanigheid het voorkomt, et cetera.

Uiteindelijk is bijstand een teken van zwakte, want het is afhankelijkheid. Zwakte is funest voor de aantrekkingskracht. Strik evolutionair bezien. Uiteindelijk is iedereen in loondienst evengoed afhankelijk, maar minder 'direct'.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2016 22:52:54 ]
pi_166441819
quote:
Die cijfers zeggen niks over de werkgelegenheid..
pi_166441937
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:44 schreef 0906 het volgende:
Eigenlijk is het totaal offtopic, maar ja, ik vind het een afknapper als een man op zijn luie kont zit ipv te proberen iets van zijn leven te maken.
pi_166441956
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:59 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Eigenlijk is het totaal offtopic, maar ja, ik vind het een afknapper als een man op zijn luie kont zit ipv te proberen iets van zijn leven te maken.
Hoi, daten?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_166441957
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:39 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Het was 'slim' geweest om hier over na te denken voor je besloot uit huis te gaan..
pi_166441972
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:55 schreef madam-april het volgende:
Die cijfers zeggen niks over de werkgelegenheid..
Bij ons thuis zeggen cijfers over werkloosheid ALLES over werkgelegenheid. Het is niet zo dat dat 2 aparte fenomenen zijn. Het houdt namelijk verband met elkaar. Als een soort balans. Maar als je dat anders ziet en je denkbeelden wilt ventileren dan sta ik daar voor open. Ga je gang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')