abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166439216
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik ook niet met jou plofkop. Wie is die lelijkerd eigenlijk? En waarom zou je hem in je plaatje willen?
Nou deezertje. Als je deze gast en 0906 in je team hebt zal er toch wel een belletje moeten gaan rinkelen.
Hell To The Liars
pi_166439229
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:20 schreef DoubleDip het volgende:
callcenterwek onethisch
Het gros valt andere mensen telefonisch lastig. Onethisch? Jazeker!
Produceert deze tak van sport ook maar iets waar we iets aan hebben? Neen.
Gewoon niet doen dus.

Ik begrijp ook niet dat je dat soort werk wat als je erover nadenkt volstrekt niets oplevert voor de maatschappij als "nuttig" kunt zien. Men produceert slechts gebakken lucht. En het ligt helemaal niet voor de hand dat men hier geld mee zou moeten verdienen. Het is een schadelijke levensvorm m.i.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_166439300
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Gewoon niet doen dus.
Doe jij voor werk?
Hell To The Liars
pi_166439329
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Gewoon niet doen dus.
Zeker wel. Ze houden mensen aan het werk, waardoor er minder mensen een uitkering hoeven aan te vragen.
pi_166439351
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:29 schreef Droopie het volgende:

[..]

Doe jij voor werk?
Ik automatiseer. Niet om mensen overbodig te maken maar om te zorgen dat ze het minder druk hebben.
pi_166439380
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik automatiseer. Niet om mensen overbodig te maken maar om te zorgen dat ze het minder druk hebben.
Als ze het minder druk hebben krijgen ze minder loon en dus minder geld om de huur of hypotheek te betalen.

Onethisch?
pi_166439410
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

ja minder druk hebben?
zodat de directie straks kan gaan snijden in het personeel zodat de rest van de mensen weer meer kan werken.

zo kan je alles wel in je straatje schoonpraten
Hell To The Liars
pi_166439419
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:30 schreef DoubleDip het volgende:
Ze houden mensen aan het werk
Strikt gesproken is er geen sprake van "werk". Als dat werk bestaat uit het anderen telefonisch lastigvallen. Iedereen heeft er een hekel aan. Maar toch bestaat het. Best gek als je erover nadenkt.
Als je "werk" zegt dan denk ik aan iets nuttigs produceren.
pi_166439469
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:32 schreef DoubleDip het volgende:
krijgen ze minder loon
Nee, dat blijft hetzelfde. Ze zijn alleen relaxter bezig. Ze kunnen meer werk verzetten met minder inspanning. Mooier kan het niet, toch?
pi_166439488
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:19 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Hij geeft toe liever een uitkering te trekken dan werk onder zijn niveau aan te nemen, en jij vindt dat hij zijn best doet?
Dat is zijn goed recht.

Rondkomen met weinig is wel frustrerend hoor. Hij was natuurlijk in de veronderstelling dat éénmaal uit huis hij los kan gaan, booty calls kan regelen maar als je zelf zonder centen zit maak je daarmee geen goede indruk bij vrouwen. Ik kan daarom wel begrijpen dat hij een betere baan wil.

Zijn blauwe ballen zijn de onderliggende oorzaak, gebrek aan seks leidt tot frustraties en depressieve gedachten.
pi_166439517
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nee, dat blijft hetzelfde. Ze zijn alleen relaxter bezig. Ze kunnen meer werk verzetten met minder inspanning. Mooier kan het niet, toch?
Baas die investeert zodat mensen meer kunnen relaxen.
Oke netjes van jouw baas.
Hell To The Liars
pi_166439558
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:33 schreef Droopie het volgende:
zodat de directie straks kan gaan snijden in het personeel
Nou, je moet het zo zien om met dezelfde bemanning meer werk aan te kunnen. Zodat de "eenheden" werk minder tijd vergen. Het is trouwens erg leuk om vervelend repetitief werk te automatiseren. Dat vinden de mensen die het doen ook.
pi_166439582
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:36 schreef Droopie het volgende:
De baas heeft geen flauw benul. Die ziet alleen de cashflow. En die gaat uitstekend.
  zaterdag 5 november 2016 @ 21:44:29 #239
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_166439758
Wat ben jij een ontzettend verwend nest! Jij bent helemaal niet geschikt voor het snelle werk van de journalistiek. Ik zou die callcenterbaan maar met beide handen aangrijpen want dikke kans dat dat het enige is dat je in lange tijd kunt vinden. Je voelt je te goed er voor, terwijl het zeker in de inboundwereld prima administratief werk is met klantcontact. Ik pis op jouw mentaliteit. Je moet je schamen dat je daadwerkelijk blijvend beroep wil doen op een voorziening die als vangnet bedoeld is, niet als hangmat.

En ik kan het weten, want ik heb jaren met plezier in een callcenter gewerkt, in feite iets onder mijn niveau omdat het werk met name bij deze organisatie gezien het belang te laag ingeschaald is. Ik heb er mijn huidige baan door gekregen die goed op niveau is/was (ik ben dit ontgroeid en wil nu nog hoger). Je hebt werkervaring en ervaring met collega's en leidinggevenden nodig om überhaupt te ondervinden wat werken inhoudt.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_166439774
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:36 schreef Droopie het volgende:

[..]

Baas die investeert zodat mensen meer kunnen relaxen.
Het is overigens wel zo dat er zonder die drang naar automatisering en processen goedkoper willen maken er veel meer banen voor bijna iedereen zouden zijn. Maar omdat iedereen alles goedkoop wil schieten wij ons in de eigen voet. Wij halen het liever uit China voor een tientje dan onze werkgelegenheid te steunen voor 15 euro. Wat dat betreft zijn we hypocriet als de neten.
pi_166439931
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:44 schreef Andromache het volgende:
ik pis op jouw mentaliteit.
Tering. Moet het nou allemaal zo grof? En waar heeft hij jouw toorn zo aan verdiend?
Het zal niet zijn omdat je zelf in een callcenter hebt gewerkt. Want dat is het laagste van het laagste.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:44 schreef Andromache het volgende:
ik ben dit ontgroeid en wil nu nog hoger
Ja, dat zal best.
pi_166440009
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:50 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Tering. Moet het nou allemaal zo grof? En waar heeft hij jouw toorn zo aan verdiend?
En je moet er nooit "trots" op zijn dat je in een callcenter hebt gewerkt. Want dat is het laagste van het laagste.
Bier tappen, klantenservicewerk, logistiek werk, wat is daar dan mis mee om je carrière te starten als je een achterstand hebt opgelopen in je vakgebied tijdens je studie en veel ervaring en competentie mist in je eigen vakgebied?
pi_166440052
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:52 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Bier tappen, klantenservicewerk, logistiek werk, wat is daar dan mis mee om je carrière te starten als je een achterstand hebt opgelopen in je vakgebied tijdens je studie en veel ervaring en competentie mist in je eigen vakgebied?
Daar is niets mis mee inderdaad. Ik had het expliciet over callcenterwerk.
pi_166440198
Ik kan over die drie banen ook wel onetische zaken noemen hoor.
Feit blijft bij ieder bedrijf gebeuren zaken die niet bij je normen en waarden hoeven te passen.

Dat is geen excuus om je hand op te mogen houden bij de overheid.
Hell To The Liars
pi_166440199
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:53 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Daar is niets mis mee inderdaad. Ik had het expliciet over callcenterwerk.
Dus als je je mening over call centers buiten deze discussie zet? Is het dan nog steeds je mening fst ts slachtoffer is van de huidige situatie op de arbeidsmarkt? Kom op zeg.
  zaterdag 5 november 2016 @ 21:59:15 #246
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_166440214
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:50 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het zal niet zijn omdat je zelf in een callcenter hebt gewerkt. Want dat is het laagste van het laagste.

[..]

Je weet dus niet waar je het over hebt. Koude verkoop lijkt mij ook niet leuk. Warme verkoop is al beter. Inbound en voor een semi-overheidsclub is prIma werk op MBO4-/HBO-niveau.

quote:
Ja, dat zal best.
Je leest verkeerd. Ik had de callcenterbaan, dankzij dat werk naar een adviesfunctie op WO-niveau doorgegroeid en nu ben ik toe aan advieswerk op directieniveau/eerste stappen in leidinggeven.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zaterdag 5 november 2016 @ 22:02:20 #247
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_166440299
Bart is ooit geplaagd door iemand die in een callcenter werkt. Of misschien heeft zn wijf met een beller geneukt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_166440303
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:58 schreef sibella2 het volgende:
Is het dan nog steeds je mening fst ts slachtoffer is van de huidige situatie op de arbeidsmarkt? Kom op zeg.
Zeer zeker. Omdat het zo is. We hebben 600.000 mensen die een baan ambiëren (afgezien van de verborgen werkloosheid) en ongeveer 10% vraag. Hij beweerde ook dat er 1 vacature is waar hij op solliciteert en dat er dan 375 reacties zijn. Wat dat betreft is het moeilijk vol te houden dat het zijn eigen schuld is. In principe is er dan sprake van een loterij.
pi_166440348
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:02 schreef Dven het volgende:
Of misschien heeft zn wijf met een beller geneukt.
Ik heb hem daar wel de hoofdprijs voor berekend. Dus wat dat betreft geen klachten hier.
  zaterdag 5 november 2016 @ 22:05:11 #250
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_166440394
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:03 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik heb hem daar wel de hoofdprijs voor berekend. Dus wat dat betreft geen klachten hier.
Ze lag vast lekker tussen hem en Frits. Jammer dat je er nu zo zuur door bent geworden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')