abonnement Unibet Coolblue
pi_166481737
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 18:46 schreef Splackavellie02 het volgende:

Het gaat om de opeens sterk afgenomen meerwaarde van een Apple computer dankzij de nieuwe lineup.

Jarenlange trouwe mac gebruikers klagen links en rechts over de teleurstelling die de nieuwe MacBook pro-lijn is. Zelfs de grootste Apple fanboy-site, The Verge, vind het lastig om de keuzes van Apple bij deze productlijn goed te praten:

http://www.theverge.com/2016/11/7/13548052/the-macbook-pro-lie

Hier is slechts een kleine greep uit de negatieve reacties van vooral professionals, die júist op voorhand van plan waren de nieuwe MBP te kopen:

http://mjtsai.com/blog/20(...)he-state-of-the-mac/

En deze man zegt het allemaal heel goed:


En, ja, dat is iemand die de MacBook Pro professioneel wil gaan gebruiken. Zelfs de tech YouTubers die hebben aangegeven de nieuwe MBP wél besteld te hebben, spreken uit dat het "pro"-label een regelrechte leugen is.

De nieuwe MacBooks zijn simpelweg veel te weinig machine voor veel teveel geld. Ja, ook als je het uitsluitend binnen Apple's eigen referentiekader beschouwt.
Toch gek dat de verbeterde versie ineens voor een sterk afgenomen meerwaarde zorgt.

Hoe dan ook: er zijn ook genoeg macgebruikers wel enthousiast. Als je wil weten hoe de MBP wordt ontvangen moet je verder kijken dan fora.
pi_166481778
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 18:50 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]


[..]

Alsjeblieft. Daar lezen we het allemaal.

En voordat je reageert: nee, je zégt niet dat hij niet welkom is. Maar je impliceert wel dat hij geen plaats in dit topic heeft als hij geen meerwaarde van Apple ziet.
Je moet niet zo invullen, daar komt alleen maar ongezelligheid van.

Zoals ik al aangaf: ik meende het te herkennen. Nou, blijkbaar ten onrechte. Ook prima.
pi_166481786
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

3. Het gaat er niet om wat het wel kan, het gaat erom hoe het verschilt met vergelijkbaar en lager geprijsde laptops, dan valt de MBP tegen, je betaaalt erg veel voor de performance die je krijgt.
Je stelt de hardware gelijk aan performance terwijl het algemeen bekend is dat macOS een stuk efficienter draait omdat het voor specifieke ipv generieke hardware is ontworpen. Kale hardware vergelijkingen lopen dus altijd mank.

Performance vergelijkingen op zich ben ik overigens ook geen fan van. Performance is niet het uiteindelijke doel, dat is namelijk productiviteit (als je een "professional" bent, wat kennelijk iedereen in dit topic is). Performance is slechts een middel om je productiviteit te verhogen, je krijgt immers meer gedaan in minder tijd. Een ander middel is gebruiksvriendelijke software waardoor je minder tijd kwijt bent aan het leren van de software en efficienter met het systeem om kan gaan, wat dus ook resulteert in verhoogde productiviteit.

Je moet dus kijken naar het totaalplaatje. Je hebt niks aan de beste performance als er niet met het ding te werken valt omdat de interface bijvoorbeeld een ramp is, net zoals je niet veel hebt aan een geweldige interface als het systeem te traag is.

Een slimme professional kijkt dus niet enkel naar performance maar naar uiteindelijke productiviteit, want daar gaat het uiteindelijk om, en dat kan dus verklaren waarom veel mensen voor een MBP kiezen ook al zijn er wellicht andere systemen die betere performance bieden voor dezelfde prijs.
  maandag 7 november 2016 @ 18:54:02 #104
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_166481829
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 18:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Toch gek dat de verbeterde versie ineens voor een sterk afgenomen meerwaarde zorgt.
Zou dat komen doordat hij op enkele punten niet verbeterd, maar juist slechter is? Of door de verhoging van de al gigantisch hoge prijs? Of door de inhaalslag die de concurrentie sinds de laatste refresh heeft gemaakt?

Of wellicht een combinatie van die dingen?
quote:
Hoe dan ook: er zijn ook genoeg macgebruikers wel enthousiast. Als je wil weten hoe de MBP wordt ontvangen moet je verder kijken dan fora.
Je bedoelt, zoals de technologie websites waar ik naar link, en de tech reporters/professionele gebruikers op sociale media als YouTube, twitter en blogs?

Waar zie je mij linken naar een forum?
  maandag 7 november 2016 @ 18:55:10 #105
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_166481857
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 18:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je moet niet zo invullen, daar komt alleen maar ongezelligheid van.

Zoals ik al aangaf: ik meende het te herkennen. Nou, blijkbaar ten onrechte. Ook prima.
Je herkende het goed. Het gaat er niet om of je het juist herkent of niet: het gaat om de conclusie en het oordeel dat jij er vervolgens aan verbindt.
pi_166481887
Hier Louis Rossman over de nieuwe MBP, hij heeft er een (voor de review geleend van een vriend) en hij heeft ermee gewerkt dus hij weet wat het wel en niet goed kan.
Wie is hij? Hij heeft in NY (de stad, niet de staat) een goed lopende Apple repair shop. Hij heeft veel video's op Youtube geplaatst waarin hij laat zien hoe hij opspoort wat er defect is, wat voor handleidingen hij gebruikt, hoe hij aan de onderdelen komt (erg lastig in het geval van Apple ;)) etc.
Hij is zeer deskundig en behoorijk bekend in het wereldje. Hij is trouwens ook een sympathieke kerel.

WiFi die wegvalt zo gauw je er iets aan koppelt, capture kaart die een uitvallend beeld geeft (regelmatig groen) en waarbij je een gigantische lag voor de muis krijgt terwijl je die gebruikt. De speakers zijn wel beter maar die moet je sowieso niet gebruiken, gebruik een goede headphone. ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door Bram_van_Loon op 07-11-2016 20:21:49 (correctie) ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 7 november 2016 @ 18:58:12 #107
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_166481942
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:52 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Je stelt de hardware gelijk aan performance terwijl het algemeen bekend is dat macOS een stuk efficienter draait omdat het voor specifieke ipv generieke hardware is ontworpen. Kale hardware vergelijkingen lopen dus altijd mank.

Performance vergelijkingen op zich ben ik overigens ook geen fan van. Performance is niet het uiteindelijke doel, dat is namelijk productiviteit (als je een "professional" bent, wat kennelijk iedereen in dit topic is). Performance is slechts een middel om je productiviteit te verhogen, je krijgt immers meer gedaan in minder tijd. Een ander middel is gebruiksvriendelijke software waardoor je minder tijd kwijt bent aan het leren van de software en efficienter met het systeem om kan gaan, wat dus ook resulteert in verhoogde productiviteit.

Je moet dus kijken naar het totaalplaatje. Je hebt niks aan de beste performance als er niet met het ding te werken valt omdat de interface bijvoorbeeld een ramp is, net zoals je niet veel hebt aan een geweldige interface als het systeem te traag is.

Een slimme professional kijkt dus niet enkel naar performance maar naar uiteindelijke productiviteit, want daar gaat het uiteindelijk om, en dat kan dus verklaren waarom veel mensen voor een MBP kiezen ook al zijn er wellicht andere systemen die betere performance bieden voor dezelfde prijs.
En laat dat laatste nu juist het struikelpunt van zovelen zijn bij de laatste generatie.

Overigens is het "benchmarks zeggen niet alles"-argument inmiddels wel achterhaald. De prestaties zeggen anno 2016 veel meer nu de concurrentie het grootste deel van de variabelen recht heeft getrokken. Het infinity display van de Dell XPS 15 verslaat ook het nieuwe MBP scherm voor kleurweergave en contrastwaarden, bijvoorbeeld.

Met performance doelen we op zoveel meer dan alleen de brute rekenkracht.
pi_166481959
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 18:55 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Je herkende het goed. Het gaat er niet om of je het juist herkent of niet: het gaat om de conclusie en het oordeel dat jij er vervolgens aan verbindt.
Oh, het herkennen klopt zeker. Daar heb ik nooit geheimzinnig over gedaan. ;)
Ik ben meer geïnteresseerd in de technologie zelf (en het wereldje erachter, dat vind ik steeds interessanter naarmate ik dat beter ga begrijpen) dan in merk X of Y, ik heb geen merkloyaliteit. Als Apple over een paar jaar met een geweldig product komt dan ben ik de eerste om enthousiast te zijn, net als dat ik nu enthousiast ben over Surface Studio terwijl ik bepaald geen liefhebber ben van Microsoft (ik vind W10 een ramp op een aantal punten: vooral het appealing to the lowest common denominator).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166482015
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 18:54 schreef Splackavellie02 het volgende:

Zou dat komen doordat hij op enkele punten niet verbeterd, maar juist slechter is? Of door de verhoging van de al gigantisch hoge prijs? Of door de inhaalslag die de concurrentie sinds de laatste refresh heeft gemaakt?

Of wellicht een combinatie van die dingen?

[..]

Je bedoelt, zoals de technologie websites waar ik naar link, en de tech reporters/professionele gebruikers op sociale media als YouTube, twitter en blogs?

Waar zie je mij linken naar een forum?
Jij vindt een aantal zaken minder (zoals bv het toetsenbord). Dat is een mening.

Dat hij duurder geworden is zal best. Heeft dat niet ook te maken met de wisselkoers van de euro? Voor een professional lijkt mij dat nou echt ondergeschikt overigens.
pi_166482042
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 18:55 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Je herkende het goed. Het gaat er niet om of je het juist herkent of niet: het gaat om de conclusie en het oordeel dat jij er vervolgens aan verbindt.
Je bedoelt de vertaling die jij er aan geeft? Ik trok immers geen conclusie maar stelde een vraag!
  maandag 7 november 2016 @ 19:11:22 #111
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_166482290
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 19:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij vindt een aantal zaken minder (zoals bv het toetsenbord). Dat is een mening.

Dat hij duurder geworden is zal best. Heeft dat niet ook te maken met de wisselkoers van de euro? Voor een professional lijkt mij dat nou echt ondergeschikt overigens.
Probeer eens op de link te klikken en de artikelen te lezen die ik link..

Professionals kijken naar het kosten-baten plaatje. En die ziet er niet rooskleurig uit bij de nieuwe MacBooks, zoals uit de vele reacties van daadwerkelijke langdurige Apple gebruikers blijkt. Veel meer dan alleen maar mijn mening dus.

[ Bericht 14% gewijzigd door Splackavellie02 op 07-11-2016 19:18:07 ]
pi_166482450
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 18:58 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

En laat dat laatste nu juist het struikelpunt van zovelen zijn bij de laatste generatie.

Overigens is het "benchmarks zeggen niet alles"-argument inmiddels wel achterhaald. De prestaties zeggen anno 2016 veel meer nu de concurrentie het grootste deel van de variabelen recht heeft getrokken. Het infinity display van de Dell XPS 15 verslaat ook het nieuwe MBP scherm voor kleurweergave en contrastwaarden, bijvoorbeeld.

Met performance doelen we op zoveel meer dan alleen de brute rekenkracht.
Er is altijd wel een product dat beter is op punt X, het is echter een stuk lastiger om een product te vinden die over het geheel beter is.

Verder vind ik het opmerkelijk, en een beetje jammer, dat deze discussies altijd enkel over hardware gaan. Software wordt naar mijn mening zwaar onderschat, er wordt nauwelijks waarde aan gehecht, terwijl software hetgene is waar je 100% van de tijd mee werkt en wat dus enorm veel invloed heeft op je gebruikservaring. Ik kan persoonlijk niet met Windows werken zonder frustraties, terwijl ik mijn werk op een Mac met plezier doe, en ik denk dat dat voor veel Apple gebruikers geldt.
pi_166482560
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 19:11 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Probeer eens op de link te klikken en de artikelen te lezen die ik link..
Als er iets interessants in staat mag je dat gewoon posten.

Ik heb geen trek om in links en artikelen andere meningen te lezen en daaruit te moeten destilleren wat jouw mening is.

Ik ga er tenminste vanuit dat je ook een eigen mening hebt.
  maandag 7 november 2016 @ 19:21:35 #114
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_166482603
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:16 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Er is altijd wel een product die beter is op punt X, het is echter een stuk lastiger om een product te vinden die over het geheel beter is.
Wat begreep je niet aan het rechttrekken van meerdere variabelen?
quote:
Verder vind ik het opmerkelijk, en een beetje jammer, dat deze discussies altijd enkel over hardware gaan. Software wordt naar mijn mening zwaar onderschat, er wordt nauwelijks waarde aan gehecht, terwijl software hetgene is waar je 100% van de tijd mee werkt en wat dus enorm veel invloed heeft op je gebruikservaring. Ik kan persoonlijk niet met Windows werken zonder frustraties, terwijl ik mijn werk op een Mac met plezier doe, en ik denk dat dat voor veel Apple gebruikers geldt.
Klopt, software is het grootste selling point voor een MacBook. Sterker nog: door wat Apple met de MBP gedaan heeft, is dan voor velen bijna het enige selling point. Dat maakt het dat MacOS gebruikers een hoop tekortkomingen moeten slikken om het te blijven gebruiken, en tegen een absurd hoge prijs. Laat dát nu net het grootste pijnpunt zijn wat op al die sites en bij al die gebruikers naar voren komt: Apple kan zijn gebruikers forceren inferieure hardware tegen premium prijzen te kopen, omdat zij het monopolie op macos hebben
  maandag 7 november 2016 @ 19:26:15 #115
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_166482718
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 19:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als er iets interessants in staat mag je dat gewoon posten.

Ik heb geen trek om in links en artikelen andere meningen te lezen en daaruit te moeten destilleren wat jouw mening is.

Ik ga er tenminste vanuit dat je ook een eigen mening hebt.
OK man. Waarom reageer je dan überhaupt, als dat al teveel moeite is?

Ik heb mijn mening duidelijk genoeg gemaakt. Ook draag ik bronnen aan die aangeven dat vele professionals en trouwe Apple gebruikers een soortgelijke mening hebben. Deze bronnen gebruik ik als referentie om een punt te maken over de onvrede over het huidige hardwarebeleid bij Apple en te illustreren hoe erg dat verschilt van voorgaand beleid.

Het is geen quantummechanica, maar als je een discussie wilt voeren, is het wel zo netjes om de minimale hoeveelheid moeite te tonen in het daadwerkelijk lezen van wat aangedragen wordt.

Als je geen discussie wilt voeren, maar welles/nietes heen en weer wilt roepen, is dat je goedrecht. Maar ik pas daarvoor.
pi_166483265
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 19:26 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

OK man. Waarom reageer je dan überhaupt, als dat al teveel moeite is?

Ik heb mijn mening duidelijk genoeg gemaakt. Ook draag ik bronnen aan die aangeven dat vele professionals en trouwe Apple gebruikers een soortgelijke mening hebben. Deze bronnen gebruik ik als referentie om een punt te maken over de onvrede over het huidige hardwarebeleid bij Apple en te illustreren hoe erg dat verschilt van voorgaand beleid.

Het is geen quantummechanica, maar als je een discussie wilt voeren, is het wel zo netjes om de minimale hoeveelheid moeite te tonen in het daadwerkelijk lezen van wat aangedragen wordt.

Als je geen discussie wilt voeren, maar welles/nietes heen en weer wilt roepen, is dat je goedrecht. Maar ik pas daarvoor.
Leer het verschil tussen sommigen en alle.

Verder lijkt het mij sterk dat jij irl in een discussie alleen maar met handouts werkt. Indien dat wel zo is ben je echt een uitzondering.

Een link als ondersteuning voor verdieping, prima. Maar verder: gewoon de essentie in argumenten vervatten. Dat is normaal.
pi_166483331
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:52 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Je stelt de hardware gelijk aan performance terwijl het algemeen bekend is dat macOS een stuk efficienter draait omdat het voor specifieke ipv generieke hardware is ontworpen. Kale hardware vergelijkingen lopen dus altijd mank.

Performance vergelijkingen op zich ben ik overigens ook geen fan van. Performance is niet het uiteindelijke doel, dat is namelijk productiviteit (als je een "professional" bent, wat kennelijk iedereen in dit topic is). Performance is slechts een middel om je productiviteit te verhogen, je krijgt immers meer gedaan in minder tijd. Een ander middel is gebruiksvriendelijke software waardoor je minder tijd kwijt bent aan het leren van de software en efficienter met het systeem om kan gaan, wat dus ook resulteert in verhoogde productiviteit.

Je moet dus kijken naar het totaalplaatje. Je hebt niks aan de beste performance als er niet met het ding te werken valt omdat de interface bijvoorbeeld een ramp is, net zoals je niet veel hebt aan een geweldige interface als het systeem te traag is.

Een slimme professional kijkt dus niet enkel naar performance maar naar uiteindelijke productiviteit, want daar gaat het uiteindelijk om, en dat kan dus verklaren waarom veel mensen voor een MBP kiezen ook al zijn er wellicht andere systemen die betere performance bieden voor dezelfde prijs.
Zie voor de productiviteit de review ik net plaatste, er zijn serieuze productiviteitsproblemen. Ik heb de review er niet voor uitgezocht, ik verwees ernaar omdat ik deze man ken en vertrouw en ik weet dat hij zo eerlijk en objectief is m.b.t. technologie als dat mogelijk is voor een mens. Zijn WiFi valt uit zo gauw hij externe hardware koppelt aan zijn laptop en zo gauw hij probeert te capturen krijg je knipperend (groen) beeld en een gigantische muislag.
Afhankelijk van hoe je het gebruikt wel of niet een probleem: het toetsenbord is erg luid en naar het schijnt vinden de meeste reviewers het ook niet fijn typen. Dat lawaai is best een probleem als je het gebruikt in een klaslokaal of in een kantoor.

Hij trekt niet lichtzinnig conclusies, hij heeft ook het een en ander uitgesloten. In essentie - naast het toetsenbord wat al dan niet een probleem is - worden problemen veroorzaakt door het gebrek aan poorten (USB, HDMI). Jammer: compleet vermijdbaar.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 7 november 2016 @ 19:46:22 #118
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_166483376
*typt een post

"Dat is jouw mening, dat hoeft geen betrekking op anderen te hebben"

*linkt naar tech sites en andere bronnen van professionele gebruikers die hetzelfde zeggen

"Ik ga geen links aanklikken en lezen hoor, je zegt maar wat je mening is"

Zeg nu eerlijk, vind je dit zelf een productieve manier van discussiëren? Ik niet namelijk. Ik denk dat het beter voor het topic is als ik dit welles/nietes-spelletje met jou hier eindig.
  maandag 7 november 2016 @ 19:47:22 #119
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_166483414
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Normaal gesproken wel, ja. :)
MIsschien als je hele eenvoudige Linux-distributies kiest? Zo een als die Richard Stallman (een van de twee founding fathers van Linux, een briljante man op meerdere terrreinen; wiskunde, natuurkunde, programmeren, maatschappelijke visie) gebruikt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je Windows 10 vitueel draait ben je al 1GB kwijt, dat is namelijk de minimale werkgeheugen vereiste :')
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_166483512
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 19:21 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Wat begreep je niet aan het rechttrekken van meerdere variabelen?

[..]

Klopt, software is het grootste selling point voor een MacBook. Sterker nog: door wat Apple met de MBP gedaan heeft, is dan voor velen bijna het enige selling point. Dat maakt het dat MacOS gebruikers een hoop tekortkomingen moeten slikken om het te blijven gebruiken, en tegen een absurd hoge prijs. Laat dát nu net het grootste pijnpunt zijn wat op al die sites en bij al die gebruikers naar voren komt: Apple kan zijn gebruikers forceren inferieure hardware tegen premium prijzen te kopen, omdat zij het monopolie op macos hebben
Apple 'forceert' natuurlijk niemand. Mensen kiezen wat zij het beste vinden. Als gebruikers een MBP kopen vanwege de software geeft dat simpelweg aan dat voor hun de software bepalender is dan de hardware, en dat de hardware kennelijk niet zo inferieur is dat men liever een ander product gebruikt.
pi_166483529
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:46 schreef Splackavellie02 het volgende:
*typt een post

"Dat is jouw mening, dat hoeft geen betrekking op anderen te hebben"

*linkt naar tech sites en andere bronnen van professionele gebruikers die hetzelfde zeggen

"Ik ga geen links aanklikken en lezen hoor, je zegt maar wat je mening is"

Zeg nu eerlijk, vind je dit zelf een productieve manier van discussiëren? Ik niet namelijk. Ik denk dat het beter voor het topic is als ik dit welles/nietes-spelletje met jou hier eindig.
Zelfs de meest domme meningen hebben vele aanhangers. Zie Trump bv.

Echt, het is een non-argument.
  maandag 7 november 2016 @ 19:52:30 #122
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_166483565
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zie voor de productiviteit de review ik net plaatste, er zijn serieuze productiviteitsproblemen. Ik heb de review er niet voor uitgezocht, ik verwees ernaar omdat ik deze man ken en vertrouw en ik weet dat hij zo eerlijk en objectief is m.b.t. technologie als dat mogelijk is voor een mens. Zijn WiFi valt uit zo gauw hij externe hardware koppelt aan zijn laptop en zo gauw hij probeert te capturen krijg je knipperend (groen) beeld en een gigantische muislag.
Afhankelijk van hoe je het gebruikt wel of niet een probleem: het toetsenbord is erg luid en naar het schijnt vinden de meeste reviewers het ook niet fijn typen. Dat lawaai is best een probleem als je het gebruikt in een klaslokaal of in een kantoor.

Hij trekt niet lichtzinnig conclusies, hij heeft ook het een en ander uitgesloten. In essentie - naast het toetsenbord wat al dan niet een probleem is - worden problemen veroorzaakt door het gebrek aan poorten (USB, HDMI). Jammer: compleet vermijdbaar.
Interessante video. Vooral dat geluid bij typen vind ik apart, gezien het toetsenbord door het gebrek aan travel in andere reviews juist weinig tot geen merkbare feedback en klik geeft.

Dat toetsenbord is voor mij de grootste tegenvaller, naast de videokaart. De touchbar vind ik echt totaal geen meerwaarde, geef mij maar een touchscreen. Maar zonder touchscreen kan ik wel leven. Zonder SD reader ook wel, en dongles gebruiken vind ik irritant maar zou ik nog als noodzakelijk kwaad kunnen zien. Deze specificaties, voor deze prijs, echter.. Niet voor mij, dan maar een 12" MacBook scoren voor licht gebruik en het zwaardere werk op een Windows laptop doen. De combinatie van 12" MacBook en mijn huidige laptop kost mij nog minder dan de nieuwe 15" MacBook en biedt mij zoveel meer veelzijdigheid.
  maandag 7 november 2016 @ 19:53:49 #123
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_166483597
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 19:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zelfs de meest domme meningen hebben vele aanhangers. Zie Trump bv.

Echt, het is een non-argument.
OK. Ik denk ook dat al die professionals die jarenlange Mac-gebruikers zijn, mijn mening blindelings volgen.

Echt, deze man..
pi_166483618
Sinds de iOS 10 loopt mijn batterij van mijn 6 sneller leeg, maar ik maak nu al een paar keer mee dat mijn telefoon uitschakelt terwijl ik nog meer dan 10% batterij zou hebben.

Zojuist als hoogtepunt, ik had de zaklamp aan en de telefoon gaat uit. Ik sluit de telefoon aan op de oplader en wanneer de telefoon opgestart is heb ik 27% batterij...

Hoe fix ik dit?
pi_166483700
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 19:53 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

OK. Ik denk ook dat al die professionals die jarenlange Mac-gebruikers zijn, mijn mening blindelings volgen.

Echt, deze man..
Het lijkt erop dat je redelijk dwangmatig een discussie wil winnen.

Een discussie kan ook gewoon een uitwisseling van standpunten zijn. En echt, niet iedereen is het met jou eens.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')