http://www.gelderlander.n(...)an-sponsor-1.6596553quote:De antisemitische spreekkoren van Feyenoordhooligans raakt de club in de portemonnee. De Israëlische sponsor EZ Trader is woedend over de spreekkoren in De Kuip en daardoor dreigt de titelfavoriet 1,2 miljoen euro mis te lopen. De Joodse eigenaar Shimon Citron is klaar met Feyenoord: ,,Ik ga nóóit meer naar Feyenoord. Ik wil ze kapotmaken."
Ontbinden
Citron hoorde volgens De Telegraaf met eigen oren de woorden ,,Hamas, Hamas, alle Joden aan het gas.'' Hij was ontzet en wilde het sponsorcontract meteen ontbinden. Feyenoord was het daar niet mee eens.
Kapotmaken
Een speciale arbitragecommissie boog zich over deze zaak. Uit een geheime uitspraak blijkt dat Feyenoord de spreekkoren niet antisemitisch vindt, omdat ze gericht zijn tegen Ajax en niet tegen het Joodse volk. Vooral dát maakt Citron boos en hij weigert uit principe een cent te betalen. Zelfs naar de, door de rechter opgelegde, ruim 500.000 euro kan de voetbalclub fluiten als het aan Citron ligt.
Stoppen
Volgens Citron, wiens vader holocaustslachtoffer is, moet het gedrag van de Feyenoord-fans stoppen. "Tegenwoordig leggen ze om alles een wedstrijd stil, maar als de gaskraan wordt opengedraaid in De Kuip voetballen ze daar gewoon door. Ik heb daarom ook al brieven aan de UEFA geschreven. Ik wil dat zij dit ook aanpakken."
Is het ook. Ze doen er gewoon helemaal niks aan.quote:Op woensdag 2 november 2016 08:56 schreef probeer het volgende:
Contract is contract. Had hij wellicht iets eerder moeten bedenken. Die spreekkoren over joden waren er in mijn jeugd al, en dan hebben we het over de jaren 90.
Al is het natuurlijk inderdaad schandalig. Ook dat ze er niet om bestraft worden.
Dat is het ook niet maar zelfs voor voetbalhaters is dit toch geen nieuws?quote:
Klopt. tong80 had het reeds gemeld.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:19 schreef BertV het volgende:
Dat is het ook niet maar zelf voor voetbalhaters is dit toch geen nieuws?
Wel met een club die al jaren niks doet aan walgelijke spreekkoren?quote:Op woensdag 2 november 2016 09:20 schreef Irritatie100 het volgende:
Als je even een halve minuut googlet op de bedrijfsnaam, blijkt dat het bedrijf van deze meneer vooral bekend staat om het oplichten van mensen en het schijnt dat ze bijna failliet zijn. Die wil natuurlijk op een makkelijke manier grote kosten wegsnijden. Ik hoop dat dat bedrijf kapot gaat. Ik als Feyenoorder wil in ieder geval niet geassocieerd worden met een bedrijf dat leeft van oplichtingspraktijken.
Als Feyenoord er niets aan doet, moet de KNVB maar optreden.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:04 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Is het ook. Ze doen er gewoon helemaal niks aan.
quote:Op woensdag 2 november 2016 09:32 schreef Scrummie het volgende:
Hopelijk leest hij niet mee op FOK!, dan wil ie FOK! ook kapot maken.
Godver, daar gaat m'n crusliquote:maar als de gaskraan wordt opengedraaid in De Kuip voetballen ze daar gewoon door.
Ja, gaat Israel het WK winnen?quote:Op woensdag 2 november 2016 09:58 schreef Pimmetje_engelengeduld het volgende:
[..]
maar de joden zijn aan het einde van de streep gewoon weer kampioen.
Nieuw is het zeker niet nee maar normaal zeker ook niet maar goed, het is ook alom bekend dat veel voetbalgangers ook niet erg bijster slim zijn.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:19 schreef BertV het volgende:
[..]
Dat is het ook niet maar zelfs voor voetbalhaters is dit toch geen nieuws?
Ajacieden die zich zelf joden noemen, Feyenoorders zijn kakkerlakken.
...dit belachelijk toneel gemist te hebben voordat je je centjes doneerde...
Net als de afgelopen 2 seizoenen.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:58 schreef Pimmetje_engelengeduld het volgende:
[..]
En de vier seizoenen daarvoorquote:Op woensdag 2 november 2016 11:02 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Net als de afgelopen 2 seizoenen.
Het grappige is dat die geuzennamen ook nergens op gebaseerd zijn.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:19 schreef BertV het volgende:
[..]
Dat is het ook niet maar zelfs voor voetbalhaters is dit toch geen nieuws?
Ajacieden die zich zelf joden noemen, Feyenoorders zijn kakkerlakken.
...dit belachelijk toneel gemist te hebben voordat je je centjes doneerde...
Net als vorig jaar en het jaar daarvoor? Oh wacht...quote:Op woensdag 2 november 2016 09:58 schreef Pimmetje_engelengeduld het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2016 12:39:09 ]![]()
Hoe lang staat Feyenoord al droog?quote:Op woensdag 2 november 2016 12:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Net als vorig jaar en het jaar daarvoor? Oh wacht...![]()
Na dit jaar niet meer.quote:Op woensdag 2 november 2016 12:43 schreef Pimmetje_engelengeduld het volgende:
[..]
Hoe lang staat Feyenoord al droog?Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.![]()
Duur spreekkoortje.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.![]()
Écht!? Is de uitspraak/ arbitrage openbaar of niet?quote:Op woensdag 2 november 2016 13:20 schreef Caland het volgende:
Niet echt. Feyenoord is allang in het gelijk gesteld.Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.![]()
Het zou me niet verbazen als EZ Trader al op de hoogte van deze spreekkoren was voordat het sponsorcontract werd ondertekend![]()
In het voetbal hoor je niet anders dan dat soort spreekkoren, en dat is al tientallen jaren zo, dat wist meneer de jood ook best voor hij erin stapte als sponsor.quote:Op woensdag 2 november 2016 13:26 schreef Toefjes het volgende:
Het zijn ook best rare spreekkoren natuurlijk.Radical islam is the snake in the grass.
Blijven het rare spreekkoren.quote:Op woensdag 2 november 2016 13:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
In het voetbal hoor je niet anders dan dat soort spreekkoren, en dat is al tientallen jaren zo, dat wist meneer de jood ook best voor hij erin stapte als sponsor.
En dat je niks anders hoort dan dat soort spreekkoren is natuurlijk lulkoek. Er zijn ook gewoon clubs met fatsoenlijke supporters die vooral het eigen team aanmoedigen in plaats van bevolkingsgroepen aan het gas te wensen.![]()
Als het tegen Ajax is heeft zo'n beetje elke club wel zo'n soort repertoire, ook de zogenaamde nette clubs. Ik dacht bv altijd dat Volendam zo'n nette club was, totdat ik in de krant las dat er in Eindhoven een Volendam supporter was aangehouden met een fragmentatiebom in zijn bezit.quote:Op woensdag 2 november 2016 13:44 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Blijven het rare spreekkoren.
En dat je niks anders hoort dan dat soort spreekkoren is natuurlijk lulkoek. Er zijn ook gewoon clubs met fatsoenlijke supporters die vooral het eigen team aanmoedigen in plaats van bevolkingsgroepen aan het gas te wensen.
Radical islam is the snake in the grass.
Dus het zijn geen 'rare spreekkoren' want drogredenering...quote:Op woensdag 2 november 2016 13:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
In het voetbal hoor je niet anders dan dat soort spreekkoren, en dat is al tientallen jaren zo, dat wist meneer de jood ook best voor hij erin stapte als sponsor.![]()
![]()
In het voetbal hoor je niet anders dan zulke spreekkoren zei je eerst. 1 Op de 17 thuiswedstrijden is tegen Ajax. Dat is 6% van de thuiswedstrijden. Wat is het nou?quote:Op woensdag 2 november 2016 13:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als het tegen Ajax is heeft zo'n beetje elke club wel zo'n soort repertoire, ook de zogenaamde nette clubs. Ik dacht bv altijd dat Volendam zo'n nette club was, totdat ik in de krant las dat er in Eindhoven een Volendam supporter was aangehouden met een fragmentatiebom in zijn bezit.![]()
Jawel, dat zijn het ook, maar als je ze al 30 jaar langs hoort komen, en er word niet echt iets aan gedaan, dan is het schokeffect er wel vanaf,quote:Op woensdag 2 november 2016 13:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus het zijn geen 'rare spreekkoren' want "nee maar zij...." en "al jaren....."Radical islam is the snake in the grass.
He begrijpt me niet helemaal geloof ik, laat ook maar, is niet belangrijk, net als deze discussie.quote:Op woensdag 2 november 2016 13:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
In het voetbal hoor je niet anders dan zulke spreekkoren zei je eerst. 1 Op de 17 thuiswedstrijden is tegen Ajax. Dat is 6% van de thuiswedstrijden. Wat is het nou?Radical islam is the snake in the grass.
quote:Op woensdag 2 november 2016 12:38 schreef Nielsch het volgende:
Die moet zn neus maar niet meer laten zien in de Kuip.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Als je zegt dat je in het voetbal niks anders hoort, dan verwacht ik zulke spreekkoren natuurlijk wel elke wedstrijd. Dus ook bij NEC - FC Groningen. Of PEC Zwolle - Roda JC. Ik kom al van kinds af aan in het stadion, maar heb me aan zulke spreekkoren nooit schuldig gemaakt, en slechts 1 keer gehoord toen ik in het uitvak zat.. In de Kuip.quote:Op woensdag 2 november 2016 13:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
He begrijpt me niet helemaal geloof ik, laat ook maar, is niet belangrijk, net als deze discussie.
Dus doe niet of het een algeheel probleem is, het is gewoon een probleem van een paar clubs in een gelimiteerd aantal wedstrijden.![]()
Boos worden als je uitgescholden wordt?quote:Op woensdag 2 november 2016 13:58 schreef JubaUrbicus het volgende:
Dit is wat je noemt: een jodenstreek.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Het punt wat ik probeerde te maken is, zodra de tegenstander Ajax heet, heeft zo'n beetje een deel van de aanhang bij welke club dan ook een repertoire dat als antisemitisch kan worden weggezet, zelfs de "nette clubs" waar doorgaans nooit iets aan de hand is. Als er een nikszeggende tegenstander langs komt zul je dat soort spreekkoren inderdaad weinig horen.quote:Op woensdag 2 november 2016 13:57 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als je zegt dat je in het voetbal niks anders hoort, dan verwacht ik zulke spreekkoren natuurlijk wel elke wedstrijd. Dus ook bij NEC - FC Groningen. Of PEC Zwolle - Roda JC. Ik kom al van kinds af aan in het stadion, maar heb me aan zulke spreekkoren nooit schuldig gemaakt, en slechts 1 keer gehoord toen ik in het uitvak zat.. In de Kuip.
Dus doe niet of het een algeheel probleem is, het is gewoon een probleem van een paar clubs in een gelimiteerd aantal wedstrijden.Radical islam is the snake in the grass.
Het is triest dat het zover moet komen dat een sponsor een statement maakt in plaats van de clubs, scheidsrechter of voetbalbond. Kezman in een massagraf was ook zoiets.quote:Op woensdag 2 november 2016 14:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het punt wat ik probeerde te maken is, zodra de tegenstander Ajax heet, heeft zo'n beetje een deel van de aanhang bij welke club dan ook een repertoire dat als antisemitisch kan worden weggezet, zelfs de "nette clubs" waar doorgaans nooit iets aan de hand is. Als er een nikszeggende tegenstander langs komt zul je dat soort spreekkoren inderdaad weinig horen.
Het gekke was dat "Allah, allah, je moeder is een hoer" dan weer voor vele Feyenoord fans te ver ging. Daar kon ik dan wel weer om lachen.![]()
Weet je zeker dat het Allah was en niet de naam van een speler, er is een Mohammed Allach geweest in het voetbal. Marokkaanse spelers waren ook een geliefd onderwerp in het verleden, zoals bv "Dris Bousatta je moeder heeft een snor". Zoals ik al zei, afhankelijk van wie de tegenstander is of welke spelers er in het veld staan hoor je dat soort dingen.quote:Op woensdag 2 november 2016 14:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het is triest dat het zover moet komen dat een sponsor een statement maakt in plaats van de clubs, scheidsrechter of voetbalbond. Kezman in een massagraf was ook zoiets.
Het gekke was dat "Allah, allah, je moeder is een hoer" dan weer voor vele Feyenoord fans te ver ging. Daar kon ik dan wel weer om lachen.Radical islam is the snake in the grass.
Vanaf seconde 30quote:Op woensdag 2 november 2016 14:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het Allah was en niet de naam van een speler, er is een Mohammed Allach geweest in het voetbal. Marokkaanse spelers waren ook een geliefd onderwerp in het verleden, zoals bv "Dris Bousatta je moeder heeft een snor". Zoals ik al zei, afhankelijk van wie de tegenstander is of welke spelers er in het veld staan hoor je dat soort dingen.
![]()
Niet echt. Zaak van die jood is bijna failliet en hij probeert nu op een nogal treurige wijze met behulp van een krant die fout was in de oorlog onder zijn betalingsverplichtingen uit te komen.quote:Op woensdag 2 november 2016 14:14 schreef Nielsch het volgende:
Bottom line; voetbalsupporters waren en blijven tokkies.
Zo. Veel. Ironie.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Het statement van Feyenoord vind ik echt lachwekkend zwak. Kunnen ze mij even uitleggen wat hamas en gas met Ajax te maken heeft?quote:Uit een geheime uitspraak blijkt dat Feyenoord de spreekkoren niet antisemitisch vindt, omdat ze gericht zijn tegen Ajax en niet tegen het Joodse volk.![]()
Das inderdaad een beetje een vaag spreekkoor.quote:
Tja... Aangezien hier al jaren en jaren niets aan gedaan wordt door de club zelf vind ik het niet zo raar dat nu een sponser zich terug trekt. Valt me vooral mee dat het nog niet eerder gebeurd is.
Ipv te janken daarover en de sponser in een slecht daglicht te plaatsen zouden de feynoord fans zich eens op hun hoofd moeten krabben en zou de club eens stevige actie moeten ondernemen tegen dit idiote gedoe.
Trouwens niet alleen feynoord, dat hele voetbal gezeik loopt al jaren uit de klauw. Wat ooit een leuk gezinsgebeuren was is verworden tot een pleur al je onfatsoenlijkheid en agressie daar maar neer.
Snap dan ook niet dat dat voetbalgezeik nog zoveel aandacht krijgt ipv andere sporten waar fans van verschillende groepen/mensen gewoon gebroedelijk door elkaar lopen zonder gezeik.Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.![]()
Onzin, als kind wist ik al dat Feyenoord niet zo positief was over joden.quote:Op woensdag 2 november 2016 14:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Boos worden als je uitgescholden wordt?![]()
Kom je wel eens in een stadion?quote:Op woensdag 2 november 2016 14:30 schreef erodome het volgende:
Tja... Aangezien hier al jaren en jaren niets aan gedaan wordt door de club zelf vind ik het niet zo raar dat nu een sponser zich terug trekt. Valt me vooral mee dat het nog niet eerder gebeurd is.
Ipv te janken daarover en de sponser in een slecht daglicht te plaatsen zouden de feynoord fans zich eens op hun hoofd moeten krabben en zou de club eens stevige actie moeten ondernemen tegen dit idiote gedoe.
Trouwens niet alleen feynoord, dat hele voetbal gezeik loopt al jaren uit de klauw. Wat ooit een leuk gezinsgebeuren was is verworden tot een pleur al je onfatsoenlijkheid en agressie daar maar neer.
Snap dan ook niet dat dat voetbalgezeik nog zoveel aandacht krijgt ipv andere sporten waar fans van verschillende groepen/mensen gewoon gebroedelijk door elkaar lopen zonder gezeik.![]()
Er gebeurt juist geen fuck meer in de voetbalstadions in vergelijking met vroeger.quote:Op woensdag 2 november 2016 14:30 schreef erodome het volgende:
Snap dan ook niet dat dat voetbalgezeik nog zoveel aandacht krijgt ipv andere sporten waar fans van verschillende groepen/mensen gewoon gebroedelijk door elkaar lopen zonder gezeik.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Laatste paar jaar weleens in een stadion geweest?quote:Op woensdag 2 november 2016 14:30 schreef erodome het volgende:
Snap dan ook niet dat dat voetbalgezeik nog zoveel aandacht krijgt ipv andere sporten waar fans van verschillende groepen/mensen gewoon gebroedelijk door elkaar lopen zonder gezeik.![]()
Maar wat is dan wel een jodenstreek? Stoppen met geld geven?quote:Op woensdag 2 november 2016 14:36 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Onzin, als kind wist ik al dat Feyenoord niet zo positief was over joden.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Sinds mijn jeugd niet meer nee.quote:
Maar ik heb ook een tv en kan zien wat voor ziek gedrag daar plaats vind. Gedrag wat ik niet zie bij tennis, motorcross, motorraces, paardenwedstrijden en ga zo maar door (zaken waar ik nog wel regelmatig heen ga).
Dat "men" het normaal is gaan vinden dat bij voetbalwedstrijden er vrijwel altijd wel wat gezeik en onfatsoenlijk gedrag is maakt niet dat het echt normaal is. Kom op zeg, M.E. en ander gedoe bij vrijwel elke grotere wedstrijd, krijsende ouders bij amateurwedstrijden (meer ervaring mee dan me lief is, gelukkig voor mij koos mijn zoon ook voor andere sporten dan voetbal), het is echt niet zo normaal als "men" wel denkt.
Serieus, als je wil zeggen dat het allemaal hartstikke meevalt en er echt nog wel zat gezinnen zijn daar dan moet je eens voor de grap een andere sport gaan bekijken. Dan zal het contrast je opvallen, want het is onmiskenbaar dat het bij die andere sporten veel gebroedelijker is. En je daar gewoon zonder verder na te denken je kind mee kan nemen. Zonder dat die de volgende dag onschuldig en blij hamas hamas joden aan het gas zingt of andere zaken waarbij je denkt, daar gaat mijn goede opvoeding!Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.![]()
Ach alleen maar dikke politiemacht op de been, ME erbij, zaken die gescandeerd worden die niet door de beugel kunnen, vandalisme en andere ellende...quote:Op woensdag 2 november 2016 14:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Er gebeurt juist geen fuck meer in de voetbalstadions in vergelijking met vroeger.
Valt hartstikke mee joh!
Serieus, dat dit als "normaal" gezien wordt, als er gebeurd geen fuck meer, is best wel schandalig te noemen. Als dat "er gebeurd geen fuck meer" bij een motorcross wedstrijd zou gebeuren zou iedereen tot op het bot geschokt zijn, fikse kans dat de wedstrijd ter plaatse afgevlagd wordt dan.Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.![]()
Ik denk dat ik bij ongeveer 500 wedstrijden aanwezig ben geweest door de jaren heen. De keren dat ik in een hachelijke situatie terecht ben gekomen is op 1 blijven hangen. Projecteer die ene wedstrijd die je op tv ziet niet op de 306 andere eredivisiewedstrijden per jaar zou ik zeggen.quote:Op woensdag 2 november 2016 14:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Sinds mijn jeugd niet meer nee.
Maar ik heb ook een tv en kan zien wat voor ziek gedrag daar plaats vind. Gedrag wat ik niet zie bij tennis, motorcross, mototraces, paardenwedstrijden en ga zo maar door (zaken waar ik nog wel regelmatig heen ga).
Dat "men" het normaal is gaan vinden dat bij voetbalwedstrijden er vrijwel altijd wel wat gezeik en onfatsoenlijk gedrag is maakt niet dat het echt normaal is. Kom op zeg, M.E. en ander gedoe bij vrijwel elke grotere wedstrijd, krijsende ouders bij amateurwedstrijden (meer ervaring mee dan me lief is, gelukkig voor mij koos mijn zoon ook voor andere sporten dan voetbal), het is echt niet zo normaal als "men" wel denkt.
Serieus, als je wil zeggen dat het allemaal hartstikke meevalt en er echt nog wel zat gezinnen zijn daar dan moet je eens voor de grap een andere sport gaan bekijken. Dan zal het contrast je opvallen, want het is onmiskenbaar dat het bij die andere sporten veel gebroedelijker is. En je daar gewoon zonder verder na te denken je kind mee kan nemen. Zonder dat die de volgende dag onschuldig en blij hamas hamas joden aan het gas zingt of andere zaken waarbij je denkt, daar gaat mijn goede opvoeding!
1 iets uitvergroten en een oordeel daaruit trekken en ten onrechte projecteren op anderen is iets waar je je, geheel terecht, juist bij andere discussies fel tegen verzet.![]()
Ik heb het helemaal niet alleen over "hachelijk", ik heb het over onfatsoenlijk en gedoe. Dat het "hachelijk" kan worden is al helemaal van de pot gerukt, het is sport potjandorie, zou gewoon leuk moeten zijn.quote:Op woensdag 2 november 2016 14:53 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat ik bij ongeveer 500 wedstrijden aanwezig ben geweest door de jaren heen. De keren dat ik in een hachelijke situatie terecht ben gekomen is op 1 blijven hangen. Projecteer die ene wedstrijd die je op tv ziet niet op de 306 andere eredivisiewedstrijden per jaar zou ik zeggen.
1 iets uitvergroten en een oordeel daaruit trekken en ten onrechte projecteren op anderen is iets waar je je, geheel terecht, juist bij andere discussies fel tegen verzet.
Scanderen van schandelijke zaken, de politiemacht die op de been moet zijn om de boel rustig te houden, alle andere maatregelen die genomen moeten worden om "hachelijke" situatie's te voorkomen zijn gewoon idioot. En zelfs met al die maatregelen is het nog niet echt gemoedelijk en is er vaker ellende dan wie dan ook lief is.
Bij vrijwel geen enkele andere sport kom je dit soort idiote zaken tegen. Echt, ik raad je met drang aan eens bij andere (professionele) sporten te gaan kijken. Dan pas zal het enorme verschil je echt opvallen.
Een motorcross wedstrijd (wk) met ME en alles op de been is ondenkbaar. Daar lopen de fans van verschillende sporters gewoon lekker door elkaar, zonder gezeik, zonder rare dingen te scanderen, zonder onfatsoenlijk te zijn. Het "ergste" wat je daar tegenkomt zijn bv de Franse fans die je blikveld beperken door in het hek te gaan hangen.Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.![]()
Ga je zelf wel eens?quote:Op woensdag 2 november 2016 14:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet alleen over "hachelijk", ik heb het over onfatsoenlijk en gedoe. Dat het "hachelijk" kan worden is al helemaal van de pot gerukt, het is sport potjandorie, zou gewoon leuk moeten zijn.
Scanderen van schandelijke zaken, de politiemacht die op de been moet zijn om de boel rustig te houden, alle andere maatregelen die genomen moeten worden om "hachelijke" situatie's te voorkomen zijn gewoon idioot. En zelfs met al die maatregelen is het nog niet echt gemoedelijk en is er vaker ellende dan wie dan ook lief is.
Bij vrijwel geen enkele andere sport kom je dit soort idiote zaken tegen. Echt, ik raad je met drang aan eens bij andere (professionele) sporten te gaan kijken. Dan pas zal het enorme verschil je echt opvallen.![]()
Zoals ik al heb gezegd, sinds mijn jeugd niet meer. Ben wel opgegroeid in een "voetbalgezin".quote:
Maar ik heb een tv, heb toegang tot nieuws en heb een ruimere ervaring dan me lief is uit mijn jeugd en van toen mijn zoon graag wilde voetballen.
Daarnaast een ruime ervaring met andere sporten, waarbij zelfs wat als "rustig" wordt gezien bij voetbal ronduit ondenkbaar is.Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.![]()
Ik ga regelmatig kijken bij andere professionele sporten. Ik raad je met drang aan eens een stadion binnen te lopen van een club die je leuk lijkt, en daarna te kijken of je oordeel blijft of gewijzigd wordt.quote:Op woensdag 2 november 2016 14:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet alleen over "hachelijk", ik heb het over onfatsoenlijk en gedoe. Dat het "hachelijk" kan worden is al helemaal van de pot gerukt, het is sport potjandorie, zou gewoon leuk moeten zijn.
Bij vrijwel geen enkele andere sport kom je dit soort idiote zaken tegen. Echt, ik raad je met drang aan eens bij andere (professionele) sporten te gaan kijken. Dan pas zal het enorme verschil je echt opvallen.![]()
Dat heb ik mijn halve jeugd al gedaan en mijn oordeel komt daarvan af. En dat was rustiger dan het nu is (alhoewel het erger is geweest in de tussentijd).quote:Op woensdag 2 november 2016 15:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ga regelmatig kijken bij andere professionele sporten. Ik raad je met drang aan eens een stadion binnen te lopen van een club die je leuk lijkt, en daarna te kijken of je oordeel blijft of gewijzigd wordt.
En als je ervaring hebt met andere sporten zou je moeten weten dat daar niet gescandeerd wordt, er geen bier in het rond vliegt, geen fikkie's gestookt worden, geen enorme politiemacht op de been is om het in goede banen te leiden, niet de halve stad bewaakt moet worden om de ellende minimaal te houden en ga zo maar door.
Sorry dat jij het helemaal niet erg vindt als je jongeling die je meeneemt de volgende dag argeloos hamas hamas joden aan het gas door de straten gilt, maar ik vind het ronduit onfatsoenlijk en alles behalve normaal.Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.![]()
Dan heb je geen recht van spreken, sorry.quote:Op woensdag 2 november 2016 15:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Zoals ik al heb gezegd, sinds mijn jeugd niet meer. Ben wel opgegroeid in een "voetbalgezin".
Maar ik heb een tv, heb toegang tot nieuws en heb een ruimere ervaring dan me lief is uit mijn jeugd en van toen mijn zoon graag wilde voetballen.
Daarnaast een ruime ervaring met andere sporten, waarbij zelfs wat als "rustig" wordt gezien bij voetbal ronduit ondenkbaar is.![]()
De club die ik support maakt zich helemaal niet schuldig aan zulke spreekkoren, en heeft juist als speerpunt dat je met je gehele gezin een leuke en veilige voetbalervaring moet kunnen beleven in het stadion. Bier drinken we netjes op. Toegegeven: soms laat er iemand dan wel eens een boertje maar dat komt door het koolzuur.quote:Op woensdag 2 november 2016 15:03 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat heb ik mijn halve jeugd al gedaan en mijn oordeel komt daarvan af. En dat was rustiger dan het nu is (alhoewel het erger is geweest in de tussentijd).
En als je ervaring hebt met andere sporten zou je moeten weten dat daar niet gescandeerd wordt, er geen bier in het rond vliegt, geen fikkie's gestookt worden, geen enorme politiemacht op de been is om het in goede banen te leiden, niet de halve stad bewaakt moet worden om de ellende minimaal te houden en ga zo maar door.
Sorry dat jij het helemaal niet erg vindt als je jongeling die je meeneemt de volgende dag argeloos hamas hamas joden aan het gas door de straten gilt, maar ik vind het ronduit onfatsoenlijk en alles behalve normaal.
Hekken hebben we niet, politieagenten hebben we niet nodig. En massaal scanderen is gewoon heel erg leuk. Dat komt ook voor bij andere sporten. Bijvoorbeeld bij het Davis Cup team, waar ik ook met veel plezier wedstrijden bezoek.![]()
Natuurlijk... Lekker makkelijk weer.quote:Op woensdag 2 november 2016 15:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dan heb je geen recht van spreken, sorry.
Wat ik zeg ik gewoonweg de waarheid. En dat weet je dondersgoed.
Er is echt heel erg vaak gezeik bij voetbal, bij amateur met ouders die langs de kant staan te gillen en bij proff voetbal met "fans" ertussen die alleen maar gezeik veroorzaken, van onfatsoenlijk gedrag tot sloperijen.
Dat is echt ondenkbaar bij vrijwel alle andere sporten. Kut voor de echte fans, die er ook zat zijn (dat ontken ik nergens). Dat het niet veel harder aangepakt wordt kan ik echt niet bij in mijn hoofd.Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.![]()
Noem eens wat voorbeelden van sloperijen de laatste jaren. In een stadion.quote:Op woensdag 2 november 2016 15:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Natuurlijk... Lekker makkelijk weer.
Wat ik zeg ik gewoonweg de waarheid. En dat weet je dondersgoed.
Er is echt heel erg vaak gezeik bij voetbal, bij amateur met ouders die langs de kant staan te gillen en bij proff voetbal met "fans" ertussen die alleen maar gezeik veroorzaken, van onfatsoenlijk gedrag tot sloperijen.
Er zitten echt veel te veel gezinnen in het stadion de laatste jaren. Ga liever weer terug naar een situatie zoals het vroeger was. Meer passie en agressie van de tribunes, genieten.![]()
Rome?quote:Op woensdag 2 november 2016 15:13 schreef Happel het volgende:
[..]
Noem eens wat voorbeelden van sloperijen de laatste jaren. In een stadion.
Oh wacht, je zegt in een stadion, omdat je weet dat je natter dan nat gaat als je dat niet zo specificeerd.
Zoek eens op andere sporten met dit soort pagina's van de politie/overheid....
https://www.politie.nl/themas/voetbalvandalisme.html
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/voetbalvandalisme
Als je echt heel eerlijk bent dan zet je nu je duim aan de ene kant van je kin, je wijsvinger aan de andere kant en maakt een beweging alsof je aan je baard trekt. Zeg terwijl je dat doet eens hoe interessant...
Want dit is echt een "voetbal-iets".Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.![]()
Dat is het niet, en dat weet ik wél dondersgoed.quote:Op woensdag 2 november 2016 15:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Natuurlijk... Lekker makkelijk weer.
Wat ik zeg ik gewoonweg de waarheid. En dat weet je donderspoed.Voetbal is de grootste sport met supporters uit alle lagen van de bevolking, waaronder dus vrij veel uit de 'onderste laag', ja dan gebeurt er wel eens wat. Zoals er elke week wat gebeurt in het uitgaansleven bijvoorbeeld. Maar dat 'wel eens wat' is in jouw posts gewoon zwaar overdreven. Ik gok op een paar incidenten per seizoen maar ik heb daar geen cijfers van.quote:Er is echt heel erg vaak gezeik bij voetbal, bij amateur met ouders die langs de kant staan te gillen en bij proff voetbal met "fans" ertussen die alleen maar gezeik veroorzaken, van onfatsoenlijk gedrag tot sloperijen.
Dat is echt ondenkbaar bij vrijwel alle andere sporten. Kut voor de echte fans, die er ook zat zijn (dat ontken ik nergens). Dat het niet veel harder aangepakt wordt kan ik echt niet bij in mijn hoofd.
Als je kind een dag na de wedstrijd door de straat hamas hamas gaat lopen schreeuwen, doe je toch echt iets fout in je opvoeding, daar kan jij andere mensen niet voor verantwoordelijk houden.![]()
Ik heb nog nooit iemand een dag na een wedstrijd het Hamas spreekkoor horen roepen. En ik woon toch in Rotterdam Zuid.![]()
Wbt dat laatste, nee, dan doe je niets fouts als ouder, wel als je het niet corrigeerd. Dat een kind dat doet de volgende dag nadat de halve tribune dat heeft gescandeerd is niet zo heel raar.quote:Op woensdag 2 november 2016 15:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is het niet, en dat weet ik wél dondersgoed.
[..]
Voetbal is de grootste sport met supporters uit alle lagen van de bevolking, waaronder dus vrij veel uit de 'onderste laag', ja dan gebeurt er wel eens wat. Zoals er elke week wat gebeurt in het uitgaansleven bijvoorbeeld. Maar dat 'wel eens wat' is in jouw posts gewoon zwaar overdreven. Ik gok op een paar incidenten per seizoen maar ik heb daar geen cijfers van.
Als je kind een dag na de wedstrijd door de straat hamas hamas gaat lopen schreeuwen, doe je toch echt iets fout in je opvoeding, daar kan jij andere mensen niet voor verantwoordelijk houden.
En denk maar niet dat er bij ander sporten geen mensen uit alle lagen van de bevolking zijn, ook bij bv motorcross komt er altijd een fiks deel van het publiek uit de omgeving die gewoon een loldag willen hebben. Maar raddraaiers worden eruit gepikt en er wordt onmiddelijk wat aan gedaan.
Geen ME, geen zware risico-inschattingen vooraf, geen vandalisme in de omgeving door "fans" (tussen haakjes omdat echte fans dat niet doen), geen onfatsoenlijk gekrijs dat over wordt genomen door de halve tribune en ga zo maar door.Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.![]()
Dan ben je blijkbaar nogal doof, want zelfs hier in dit ukkepukken-dorp in het noorden heb ik het horen roepen (om daarna de ouders te zien corrigeren).quote:Op woensdag 2 november 2016 15:18 schreef Toefjes het volgende:
Ik heb nog nooit iemand een dag na een wedstrijd het Hamas spreekkoor horen roepen. En ik woon toch in Rotterdam Zuid.
Wat een wegwuiverij hier zeg, bah.
Even voor de duidelijkheid, ik ben niet tegen voetbal, snap dat heel veel mensen dit superleuk vinden en de meerderheid zich gewoon gedraagt. Vind het daarom zo erg dat een minderheid er zo'n enorme zooi van maakt en het de maatschappij echt bakken met geld kost daardoor.
Wat hartstikke leuk zou moeten zijn heeft veelste vaak een naar zuur randje zo. Zou heel erg graag zien dat er meer gedaan wordt om die onverlaten te stoppen, buiten te sluiten. Zodat jij weer gewoon altijd fijn met iedereen (inc jongelingen) naar welke wedstrijd dan ook kan gaan zonder dat de halve stad waar je heen gaat op high alert is om de ellende minimaal te houden.Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.![]()
Tip: ga eens.quote:Op woensdag 2 november 2016 15:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Zodat jij weer gewoon altijd fijn met iedereen (inc jongelingen) naar welke wedstrijd dan ook kan gaan zonder dat de halve stad waar je heen gaat op high alert is om de ellende minimaal te houden.![]()
Waar heb je dit vandaan?quote:Op woensdag 2 november 2016 14:30 schreef erodome het volgende:
Tja... Aangezien hier al jaren en jaren niets aan gedaan wordt door de club zelf![]()
Wegwuiverij omdat ik niet hoor wat jij wel hoort? Ik heb serieus nog nooit na de wedstrijddag het hamas liedje horen zingen. Wel eens op de wedstrijddag zelf de buurman schuin boven mij. Die hoor je dan zingen "wie niet springt is een jood" en daarop hoor je dus 1 persoon springen: de buurman zelf. Ik heb dan eerder medelijden met die man dan dat ik er boos om word.quote:Op woensdag 2 november 2016 15:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan ben je blijkbaar nogal doof, want zelfs hier in dit ukkepukken-dorp in het noorden heb ik het horen roepen (om daarna de ouders te zien corrigeren).
Wat een wegwuiverij hier zeg, bah.
Even voor de duidelijkheid, ik ben niet tegen voetbal, snap dat heel veel mensen dit superleuk vinden en de meerderheid zich gewoon gedraagt. Vind het daarom zo erg dat een minderheid er zo'n enorme zooi van maakt en het de maatschappij echt bakken met geld kost daardoor.
Wat hartstikke leuk zou moeten zijn heeft veelste vaak een naar zuur randje zo. Zou heel erg graag zien dat er meer gedaan wordt om die onverlaten te stoppen, buiten te sluiten. Zodat jij weer gewoon altijd fijn met iedereen (inc jongelingen) naar welke wedstrijd dan ook kan gaan zonder dat de halve stad waar je heen gaat op high alert is om de ellende minimaal te houden.
De spreekkoren waar dit topic over gaan is trouwens voor mij één van de redenen geweest om Feyenoord niet in mijn hart te sluiten. Ik kan me niet aansluiten bij een club die dit soort spreekkoren oogluikend toestaat.![]()
Niet uit het persbericht van Feyenoord gister in elk geval waarin haarfijn uitgelegd is wat er wél gedaan word. Maar erodome roept liever dingen die op niets gebaseerd zijn.quote:![]()
Precies. Er worden hier gewoon dingen bij verzonnen.quote:Op woensdag 2 november 2016 15:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niet uit het persbericht van Feyenoord gister in elk geval waarin haarfijn uitgelegd is wat er wél gedaan word. Maar erodome roept liever dingen die op niets gebaseerd zijn.![]()
Ik word vooral ziek van die bunker voor je taas. Niemand zal ontkennen dat er relatief meer gebeurd bij het voetbal dan bij andere sporten. Stellen dat een voetbalstadion niet veilig is voor gezinnen, omdat jij ooit in een ver verleden naar het voetbal bent geweest, is echter je reinste onzin.quote:
Politieinzet in de stadionnen loopt al jaren terug en het aantal incidenten in een stadion per seizoen is, voor de hele competitie, op een hand te tellen. Een bezoek aan het stadion is tegenwoordig veilig voor iedereen, van jong tot oud.![]()
Je bedoeld dat ze zeggen dat het echt geen anti joods gedoe is, je het echt niet zo moet zien?quote:Op woensdag 2 november 2016 15:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niet uit het persbericht van Feyenoord gister in elk geval waarin haarfijn uitgelegd is wat er wél gedaan word. Maar erodome roept liever dingen die op niets gebaseerd zijn.Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.![]()
Je overdrijft, ik zeg nergens niet veilig. Ik zeg onfatsoenlijk op een manier die je niet bij andere sporten ziet. Wat je zelf dan ook nog eens bevestigd in je goedpraterijtje over voetbal.quote:Op woensdag 2 november 2016 15:50 schreef Happel het volgende:
[..]
Ik word vooral ziek van die bunker voor je taas. Niemand zal ontkennen dat er relatief meer gebeurd bij het voetbal dan bij andere sporten. Stellen dat een voetbalstadion niet veilig is voor gezinnen, omdat jij ooit in een ver verleden naar het voetbal bent geweest, is echter je reinste onzin.
Politieinzet in de stadionnen loopt al jaren terug en het aantal incidenten in een stadion per seizoen is, voor de hele competitie, op een hand te tellen. Een bezoek aan het stadion is tegenwoordig veilig voor iedereen, van jong tot oud.Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.![]()
Nee.quote:Op woensdag 2 november 2016 15:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Je bedoeld dat ze zeggen dat het echt geen anti joods gedoe is, je het echt niet zo moet zien?quote:Feyenoord is niet blij met sponsor EZ Trader die zich negatief uitlaat over de club. De Rotterdammers eisen daarom via de advocaat van het bedrijf dat er een rectificatie plaatsvindt. EZ Trader wil via juridische weg de sponsorovereenkomst met Feyenoord ontbinden vanwege antisemitische spreekkoren in de Kuip, maar is een half jaar geleden al in het ongelijk gesteld door het CAS.
Omdat tegen het vonnis geen hoger beroep mogelijk is, is EZ Trader naar de burgerrechter gestapt om het vonnis ongedaan te laten maken. Onderwijl heeft eigenaar Shimon Citron zich in diverse media niet al te vleiend uitgelaten over Feyenoord. Zo laat hij in de Telegraaf optekenen 'Ik ga nóóit meer naar Feyenoord. Ik wil ze kapotmaken.'
Citron zegt geschrokken te zijn van spreekkoren in de Kuip tijdens een duel met Ajax. 'Hamas, Hamas. Joden aan het gas' viel verkeerd bij de Joodse zakenman. Omdat de club er in zijn ogen te weinig aan doet om deze teksten uit te bannen, wil hij onder de sponsordeal uit. Naar verluidt zou Feyenoord daardoor 1,2 miljoen euro mislopen. EZ Trader had vooruitlopend op de uitspraak van het CAS van vijf maanden geleden de betalingen aan Feyenoord al stopgezet, maar dat bleek dus onrechtmatig.
Feyenoord bestrijdt dat het te weinig doet aan het uitbannen van spreekkoren. De club laat weten multiraciaal te zijn en iedereen welkom te heten: 'Zo komen en werken er mensen van Joodse komaf bij Feyenoord. De club bestrijdt niet dat er sprake is geweest van kwetsende spreekkoren door een zeer klein deel van haar supporters. Feyenoord heeft bij herhaling uitdrukkelijk afstand genomen van dergelijke uitlatingen en neemt voortdurend maatregelen om herhaling te voorkomen. Zo heeft Feyenoord het project 'kwetsen is zinloos, steunen is goud' opgezet, bedoeld om supporters bewust te maken dat spreekkoren kwetsend kunnen zijn. Daarnaast bezoekt de club, eveneens in het kader van bewustwording, met supporters kamp Westerbork en is er een samenwerking aangegaan met de Anne Frank Stichting', aldus Feyenoord in een schriftelijke verklaring.
Tot slot laat Feyenoord weten ook stadionverboden en geldboetes op te leggen aan fans die zich schuldig maken aan kwetsende spreekkoren en dat het aangifte doet bij de politie, hetgeen tot strafrechtelijke vervolging kan leiden. Allemaal om duidelijk te maken dat dergelijk gedrag niet bij Feyenoord past en door de club ook niet wordt getolereerd.
De club sluit haar verklaring af met: 'Feyenoord zal dit ook blijven nastreven en zich ervoor inzetten om dit uit het stadion te verbannen. De rivaliteit tussen Feyenoord supporters en Ajax supporters, die zich bij wijze van geuzennaam ‘Joden' of 'Superjoden’ noemen (hoewel ze niet allemaal van Joodse komaf zijn), bemoeilijkt de oplossing van het probleem van de spreekkoren. Deze problematiek staat echter volledig los van de forse betaling die Feyenoord nog tegoed heeft van EZ Trader en die zij al geruime tijd probeert te incasseren.'
Shimon Citron van EZ Trader was niet bereikbaar voor commentaar.![]()
Oh alsjeblieft zeg..quote:Op woensdag 2 november 2016 15:52 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat je zelf dan ook nog eens bevestigd in je goedpraterijtje over voetbal.![]()
Dat is het hem. Had veel eerder serieus aangepakt moeten worden. Te lang op zijn beloop gelaten.quote:Op woensdag 2 november 2016 14:30 schreef erodome het volgende:
Niets aub zeg, je zegt het zelf letterlijk, dat er relatief minder gebeurd bij andere sporten.quote:
Dat relatief valt te bezien, want bij andere sporten gebeurd significant minder zelfs. Dat zeg je niet voor niets en dat heet gewoon goedpraten.
De ellende rondom voetbal is echt best wel groot, het is niet voor niets ook een politiek discussie-punt, met hele plannen van aanpak vanuit de overheid om de ellende binnen de perken te houden.
Wees daar gewoon eens eerlijk over...Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.![]()
Ik heb nooit begrepen dat mensen zo beperkt zijn dat ze hun hele identiteit ophangen aan een spelletje. Er zijn genoeg zaken waar je je strijdbaar voor kunt opstellen, zaken waar gevechtsklare jongemannen goed voor gebruikt kunnen worden. Het ontbreekt ze echter aan sturend leiderschap, iemand moet die kudde een andere richting uitwijzen, richting de Schilderswijk o.i.d."Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk![]()
Dat was ik niet, maar Happel. Maar ik ben wel klaar met deze discussie met je, je hebt geen feitenkennis, roept maar wat, etc.quote:Op woensdag 2 november 2016 16:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Niets aub zeg, je zegt het zelf letterlijk, dat er relatief minder gebeurd bij andere sporten.
Dat relatief valt te bezien, want bij andere sporten gebeurd significant minder zelfs. Dat zeg je niet voor niets en dat heet gewoon goedpraten.
De ellende rondom voetbal is echt best wel groot, het is niet voor niets ook een politiek discussie-punt, met hele plannen van aanpak vanuit de overheid om de ellende binnen de perken te houden.
Wees daar gewoon eens eerlijk over...![]()
Het iets wat in elk land voor komt bij populaire sporten. Ook in het American Football, Baseball etc etc. Populaire sporten trekken helaas ook leeghoofden aan die onder invloed van drugs/drank of zelfs zonder dat op een negatieve manier menen te moeten opkomen voor de club die zij aanhangen.quote:Op woensdag 2 november 2016 16:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Niets aub zeg, je zegt het zelf letterlijk, dat er relatief minder gebeurd bij andere sporten.
Wees daar gewoon eens eerlijk over...
Het ligt niet aan het voetbal, het ligt aan de onderliggende maatschappelijke problemen waarvoor de populaire sport een uitlaatklep is van bijv. bewijsdrang, kijk wij zijn er ook nog....Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.![]()
Feyenoorders he, whats new?Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent![]()
AZ was jij toch, niet?quote:Op woensdag 2 november 2016 15:09 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De club die ik support maakt zich helemaal niet schuldig aan zulke spreekkoren, en heeft juist als speerpunt dat je met je gehele gezin een leuke en veilige voetbalervaring moet kunnen beleven in het stadion. Bier drinken we netjes op. Toegegeven: soms laat er iemand dan wel eens een boertje maar dat komt door het koolzuur.
Hekken hebben we niet, politieagenten hebben we niet nodig. En massaal scanderen is gewoon heel erg leuk. Dat komt ook voor bij andere sporten. Bijvoorbeeld bij het Davis Cup team, waar ik ook met veel plezier wedstrijden bezoek.
Herinner je je deze nog dan?
De aanklager betaald voetbal van de KNVB is een vooronderzoek gestart naar de spreekkoren tijdens de wedstrijd tussen AZ en Ajax. Supporters van thuisploeg AZ hadden het vooral gemunt op oud-AZ'er Demy de Zeeuw. De aanhang van de Alkmaarders maakte de middenvelder regelmatig uit voor 'kankerjood', terwijl zijn moeder aan die ziekte lijdt.
Lees meer op www.voetbalzone.nl
Was zomaar een greep hoor, er zijn genoeg andere dingen te vinden over spreekkoren van AZ, of welke andere ploeg dan ook, niet roomser dan de paus gaan doen he.
Deze periode was ik zelf ernstig ziek: Ik was namelijk getrouwd. Er was dus geen tijd voor AZ. Ik heb het vorig seizoen weer opgepikt, want ben genezen verklaard, en niks ernstigs meegemaakt voor en na die periode. Al is de echte testcase aanstaande zondag. Dan komen ze. Ik lust ze rauwquote:Op vrijdag 4 november 2016 04:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
AZ was jij toch, niet?
Herinner je je deze nog dan?
De aanklager betaald voetbal van de KNVB is een vooronderzoek gestart naar de spreekkoren tijdens de wedstrijd tussen AZ en Ajax. Supporters van thuisploeg AZ hadden het vooral gemunt op oud-AZ'er Demy de Zeeuw. De aanhang van de Alkmaarders maakte de middenvelder regelmatig uit voor 'kankerjood', terwijl zijn moeder aan die ziekte lijdt.
Lees meer op www.voetbalzone.nl
Was zomaar een greep hoor, er zijn genoeg andere dingen te vinden over spreekkoren van AZ, of welke andere ploeg dan ook, niet roomser dan de paus gaan doen he.![]()
![]()
Jeuh dat gaat wel ver, hoe maf kun je zijn?quote:Op vrijdag 4 november 2016 05:48 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Deze periode was ik zelf ernstig ziek: Ik was namelijk getrouwd. Er was dus geen tijd voor AZ. Ik heb het vorig seizoen weer opgepikt, want ben genezen verklaard, en niks ernstigs meegemaakt voor en na die periode. Al is de echte testcase aanstaande zondag. Dan komen ze. Ik lust ze rauw![]()
Denk dat het ochtendhumeur is.quote:Op vrijdag 4 november 2016 05:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Jeuh dat gaat wel ver, hoe maf kun je zijn?![]()
Wel goed te horen dat je volledig genezen bent in ieder geval.quote:Op vrijdag 4 november 2016 05:48 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Deze periode was ik zelf ernstig ziek: Ik was namelijk getrouwd. Er was dus geen tijd voor AZ. Ik heb het vorig seizoen weer opgepikt, want ben genezen verklaard, en niks ernstigs meegemaakt voor en na die periode. Al is de echte testcase aanstaande zondag. Dan komen ze. Ik lust ze rauwRadical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: