Dan ga je nooit een werkend basisinkomen krijgenquote:Op woensdag 2 november 2016 00:18 schreef Typisch het volgende:
Verder is helemaal geen vangnet ook wel erg pittig, weet niet of ik het daar mee eens ben.
Wanneer heb jij voor het laatst gezien dat er baantjes waren die niemand wilde doen? Ik kom voornamelijk mensen tegen die werk zoeken in plaats van werkgevers die werknemers zoeken.quote:Op woensdag 2 november 2016 00:17 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik zou best nieuwsgierig zijn naar hoe uit het uitpakt, of er niet genoeg kutbaantjes dan niet gedaan worden omdat mensen daar geen zin in hebben als ze toch al wel een prima inkomen hebben.
Met name voor de zorg zou dat wel beter zijn ja.quote:Op woensdag 2 november 2016 00:17 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Als het baantje echt nodig is zullen de lonen daarvoor dus omhoog moeten gaan omdat er geen geforceerde aanbod kant meer is.
Nja je kan er wel van leven natuurlijk, maar niet echt zonder de extra'squote:Op woensdag 2 november 2016 00:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Een prima inkomen is het natuurlijk niet heHet is minimaal inkomen. En de mensen die daar tevreden mee zijn nemen zonder basisinkomen nu ook genoegen met een uitkering.
Precies. Behalve als je werkt, want dan verdien je behoorlijk wat extra. Zorgt ook voor motivatie onder werklozen die wel aan de slag willen. Plus het is een stukje vrijheid wat je ervoor terug krijgt van de overheid, valt allemaal niet verkeerd uit denk ikquote:Op woensdag 2 november 2016 00:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nja je kan er wel van leven natuurlijk, maar niet echt zonder de extra's
Het gaat er echt nooit komen verder.quote:Op woensdag 2 november 2016 00:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Precies. Behalve als je werkt, want dan verdien je behoorlijk wat extra. Zorgt ook voor motivatie onder werklozen die wel aan de slag willen. Plus het is een stukje vrijheid wat je ervoor terug krijgt van de overheid, valt allemaal niet verkeerd uit denk ik
Dan zullen mensen misschien wel eerder iets nieuws uit gaan proberen als werk, iets creatiefs oid.quote:Op woensdag 2 november 2016 00:18 schreef Typisch het volgende:
[..]
Wanneer heb jij voor het laatst gezien dat er baantjes waren die niemand wilde doen? Ik kom voornamelijk mensen tegen die werk zoeken in plaats van werkgevers die werknemers zoeken.
Ja dat zijn de pluspunten natuurlijk en daar is niks mis mee.quote:Op woensdag 2 november 2016 00:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Precies. Behalve als je werkt, want dan verdien je behoorlijk wat extra. Zorgt ook voor motivatie onder werklozen die wel aan de slag willen. Plus het is een stukje vrijheid wat je ervoor terug krijgt van de overheid, valt allemaal niet verkeerd uit denk ik
Experiment wordt ook verkeerd uitgevoerdquote:Op woensdag 2 november 2016 00:21 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Het gaat er echt nooit komen verder.
Het is ook iets waar je niet mee kan experimenteren op kleine schaal.quote:Op woensdag 2 november 2016 00:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Experiment wordt ook verkeerd uitgevoerd
Want?quote:Op woensdag 2 november 2016 00:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dan zullen mensen misschien wel eerder iets nieuws uit gaan proberen als werk, iets creatiefs oid.
Ze hebben een stabielere basis met hun inkomen, en dan gaan ze misschien eerder iets proberen uit te vinden of creatiefs doen dan een kutbaantje als schoonmaker aannemen.quote:
stelenquote:Op woensdag 2 november 2016 00:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dan zullen mensen misschien wel eerder iets nieuws uit gaan proberen als werk, iets creatiefs oid.
zal het in Afrika ooit nog goedkomen?quote:Op woensdag 2 november 2016 00:24 schreef Insomnia_ het volgende:
Basisinkomen kan trouwens perfect worden toegepast in de 3e wereld, meest effectieve manier van charity.
Laatst betrokken geraakt bij justgiving.
Alles geanalyseerd op data. 91% van geld gaat rechtstreeks naar mensen in de armste gebieden in de 3e wereld.
En uit de data na de giften blijkt dat dat meest effectieve manier voor permanente welvaart te zijn.
Ligt eraan hoe je goedkomen definieert.quote:Op woensdag 2 november 2016 00:25 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
zal het in Afrika ooit nog goedkomen?
Mensen benutten meer hun creatieve vaardigheden zonder belemmerd te worden door financiele beperkingen. Denk ik inderdaad ook zeker wel jaquote:Op woensdag 2 november 2016 00:24 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ze hebben een stabielere basis met hun inkomen, en dan gaan ze misschien eerder iets proberen uit te vinden of creatiefs doen dan een kutbaantje als schoonmaker aannemen.
zijn die negers te lui voorquote:Op woensdag 2 november 2016 00:25 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
zal het in Afrika ooit nog goedkomen?
Dat is altijd relatief, maar laten we zeggen op een zelfde manier als in het westen.quote:Op woensdag 2 november 2016 00:25 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je goedkomen definieert.
Nee.quote:Op woensdag 2 november 2016 00:27 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat is altijd relatief, maar laten we zeggen op een zelfde manier als in het westen.
Is dit sarcastisch?quote:Op woensdag 2 november 2016 00:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mensen benutten meer hun creatieve vaardigheden zonder belemmerd te worden door financiele beperkingen. Denk ik inderdaad ook zeker wel ja
Ik ben ook een neger dan denkquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |