Dat klopt, maar dat betekent niet dat we niet verder moeten/hoeven kijken dan ons huidige systeem.quote:Op woensdag 2 november 2016 00:07 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Er gaat sowieso niks echt "werken", omdat iedereen een andere mening heeft over iets en er dus nooit 100% draagvlak is onder de bevolking.
nee, want (vrijwel) ieder west-europeaan stemt voor een big government die keuzes voor hun maakt.quote:Op woensdag 2 november 2016 00:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ja zo'n systeem willen we allemaal,
Oh nee dat moet je sowieso altijd proberen natuurlijk.quote:Op woensdag 2 november 2016 00:10 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat betekent niet dat we niet verder moeten/hoeven kijken dan ons huidige systeem.
Nee?quote:Op woensdag 2 november 2016 00:10 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Basisinkomen is geen links beleid.
Als de Duitsters, Belgen, Fransen en Denen het niet doen zal dat wel meevallen denk ik.quote:Op woensdag 2 november 2016 00:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Krijg je met een basisinkomen niet een enorme inflatie?
De grootste rechtse vrijkapitalist heeft het in de jaren '60 al bedacht.quote:
Iedereen wil persoonlijk de vrijheid om zijn/haar eigen geluk na te streven, alleen werkt dat voor iedereen op een andere manier.quote:Op woensdag 2 november 2016 00:10 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
nee, want (vrijwel) ieder west-europeaan stemt voor een big government die keuzes voor hun maakt.
Er is op moment ook een hoop gratis geld in omloop, en daarbij gaat er een hoop geld naar ambtenarij.quote:Op woensdag 2 november 2016 00:10 schreef Typisch het volgende:
Als de Duitsters, Belgen, Fransen en Denen het niet doen zal dat wel meevallen denk ik.
Netjes.quote:Op woensdag 2 november 2016 00:11 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
De grootste rechtse vrijkapitalist heeft het in de jaren '60 al bedacht.
https://en.wikipedia.org/wiki/Negative_income_tax
Ik vraag me ook af waar het geld van vandaan moet komen.quote:Op woensdag 2 november 2016 00:10 schreef Typisch het volgende:
[..]
Als de Duitsters, Belgen, Fransen en Denen het niet doen zal dat wel meevallen denk ik.
Mwah, ik vind niet dat er per se een volledig draagvlak moet zijn voordat iets `echt' werkt.quote:Op woensdag 2 november 2016 00:07 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Er gaat sowieso niks echt "werken", omdat iedereen een andere mening heeft over iets en er dus nooit 100% draagvlak is onder de bevolking.
quote:Op woensdag 2 november 2016 00:12 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Er is op moment ook een hoop gratis geld in omloop, en daarbij gaat er een hoop geld naar ambtenarij.
Inflatie valt wel mee.
Ja en wie bepaald dan of iets echt heel goed werkt? Er zullen altijd tegenstanders komen met argumenten wat er anders moet.quote:Op woensdag 2 november 2016 00:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mwah, ik vind niet dat er per se een volledig draagvlak moet zijn voordat iets `echt' werkt.
Het geld is er wel, dat is het probleem niet.quote:Op woensdag 2 november 2016 00:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af waar het geld van vandaan moet komen.
Hmm, is het nog concreet om het door te voeren dan?quote:Op woensdag 2 november 2016 00:13 schreef Typisch het volgende:
[..]
Het geld is er wel, dat is het probleem niet.
In een democratie wel.quote:Op woensdag 2 november 2016 00:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mwah, ik vind niet dat er per se een volledig draagvlak moet zijn voordat iets `echt' werkt.
Of iets goed werkt kan je dan ook nooit met volledige 100 procent objectiviteit stellenquote:Op woensdag 2 november 2016 00:13 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja en wie bepaald dan of iets echt heel goed werkt? Er zullen altijd tegenstanders komen met argumenten wat er anders moet.
Genoeg mensen die het wel best vinden en dingen aan zich voorbij laten gaan. Die horen ook niet bij dat draagvlakquote:
Daarom is het ook zo'n lastig issue.quote:Op woensdag 2 november 2016 00:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Of iets goed werkt kan je dan ook nooit met volledige 100 procent objectiviteit stellen
Burger initiatief is laatst aangeboden aan de Tweede Kamer en ik weet dat de Partij voor de Dieren het in hun partijprogramma heeft opgenomen. En er zijn al meerdere experimenten mee geweest.quote:Op woensdag 2 november 2016 00:14 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hmm, is het nog concreet om het door te voeren dan?
Verdiep me verder niet heel erg in politiek.
Als je iets wel best vindt stem je er dus mee in.quote:Op woensdag 2 november 2016 00:15 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Genoeg mensen die het wel best vinden en dingen aan zich voorbij laten gaan. Die horen ook niet bij dat draagvlak
Ik ben vrij positief omdat het een zuiverde vorm van kapitalisme kan geven in veel sectoren, zoals bijvoorbeeld de arbeidsmarkt. Omdat er geen geforceerde aanbodkant is van personeel.quote:Op woensdag 2 november 2016 00:12 schreef Typisch het volgende:
[..]
Netjes.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik mij daar niet echt in verdiept heb. Vind het wel een leuk idee/concept. Wat vind jij er van?
Ik zou best nieuwsgierig zijn naar hoe uit het uitpakt, of er niet genoeg kutbaantjes dan niet gedaan worden omdat mensen daar geen zin in hebben als ze toch al wel een prima inkomen hebben.quote:Op woensdag 2 november 2016 00:16 schreef Typisch het volgende:
[..]
Burger initiatief is laatst aangeboden aan de Tweede Kamer en ik weet dat de Partij voor de Dieren het in hun partijprogramma heeft opgenomen. En er zijn al meerdere experimenten mee geweest.
Meer dan dat weet ik op het moment ook niet.
Als het baantje echt nodig is zullen de lonen daarvoor dus omhoog moeten gaan omdat er geen geforceerde aanbod kant meer is.quote:Op woensdag 2 november 2016 00:17 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik zou best nieuwsgierig zijn naar hoe uit het uitpakt, of er niet genoeg kutbaantjes dan niet gedaan worden omdat mensen daar geen zin in hebben als ze toch al wel een prima inkomen hebben.
Aparte stelling. Ben het zeker met je eens dat een overheid niet te groot moet worden. Maar de mens in de huidige staat heeft wel enige vorm van leiding nodig denk ik.quote:Op woensdag 2 november 2016 00:16 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik ben vrij positief omdat het een zuiverde vorm van kapitalisme kan geven in veel sectoren, zoals bijvoorbeeld de arbeidsmarkt. Omdat er geen geforceerde aanbodkant is van personeel.
Gemotiveerde mensen kunnen concurreren om de arbeidsplaatsen, en niet met ongemotiveerd minder personeel.
Mits:
Het ambtenarenapparaat naar 0 gaat.
Mensen die hun basisinkomen opmaken aan "onzin", ook op geen enkele manier meer door een overheid worden gered.
Het minimumsalaris, en elke vorm van bemoeienis daar mee opgeheven wordt.
Omdat ik geloof dat een overheid in de kern slecht is en zichzelf vermenigvoudigd, zie ik het nooit komen.
Een prima inkomen is het natuurlijk niet hequote:Op woensdag 2 november 2016 00:17 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik zou best nieuwsgierig zijn naar hoe uit het uitpakt, of er niet genoeg kutbaantjes dan niet gedaan worden omdat mensen daar geen zin in hebben als ze toch al wel een prima inkomen hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |