abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166278539
Ik ga zo cake maken en zie net dat de vanillesuiker maar tot januari 2016 goed is. Met suiker kan toch niet veel.mis gaan. Iemand tips voor een krokant korstje op de cake?
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 10:16:56 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166278573
Is suiker met synthetisch aroma dus kan prima.
Volgende keer echte vanille gebruiken, is lekkerder

En krokant korstje komt vanzelf op cake toch?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166278624
Ik weet wel dat bijvoorbeeld basterdsuiker onbeperkt houdbaar is, maar suiker met vanille erin met een houdbaarheidsdatum erop zou ik denk ik na zoveel tijd over de datum niet meer gebruiken, maar je kunt natuurlijk altijd eerst een klein beetje proeven, wellicht valt het reuze mee.
With a Song in my heart and a smile on my face...
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 10:25:58 #4
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_166278690
quote:
4s.gif
Op zaterdag 29 oktober 2016 10:20 schreef Mr.Galaxy. het volgende:
maar suiker met vanille erin met een houdbaarheidsdatum erop zou ik denk ik na zoveel tijd over de datum niet meer gebruiken
Er zit nul vanille in vanillesuiker.
Is oneindig houdbaar. In ieder geval een mensenleven....
Gewoon gebruiken dus.
pi_166279788
Dergelijke levensmiddelen zou ik gewoon gebruiken.
Net zoiets als zout of gewone suiker.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_166282663
quote:
1s.gif
Op zaterdag 29 oktober 2016 10:25 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Gewoon gebruiken dus.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Vanille_(aroma)

Er zijn meerdere mogelijkheden!

Kijk eens op de verpakking voor de zekerheid en anders gewoon even proeven.
With a Song in my heart and a smile on my face...
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:55:09 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166282906
Er zijn twee soorten, die met echte vanille, die is bruinig, en die met een sythetisch aroma, vaniline, beide zullen niet bederven maar wel hun aroma verliezen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:13:24 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166287604
quote:
1s.gif
Op zaterdag 29 oktober 2016 10:25 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Gewoon gebruiken dus.
In Dld verkopen ze onze 'vanillesuiker' als vanillinezucker.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ik gebruik altijd dit
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:19:03 #9
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_166287754
TS is kaaskop en in Nederland zit er geen vanille in vanillesuiker. Stelletje betweters weer.
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:25:49 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166287938
quote:
0s.gif
Op zaterdag 29 oktober 2016 20:19 schreef RobinOok het volgende:
TS is kaaskop en in Nederland zit er geen vanille in vanillesuiker. Stelletje betweters weer.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:28:59 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166288027
quote:
1s.gif
Op zaterdag 29 oktober 2016 20:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Deze heb ik overigens nog nooit in NL gezien...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166288073
Synthethische vanillesuiker bederft echt niet, is puur chemisch.
Vanillesuiker die je zelf hebt gemaakt met vanillestokjes (of die je hebt gekocht in een wat betere winkel, in de normale supermarkt nooit gevonden) bederft niet maar kan smaak verliezen.

Als je niet super krap bij kas zit, besteed dan wat meer geld en gebruik echte vanillepeulen, of een goede kwaliteit vanille-extract met échte vanille erin. Dat kun je ook zelf maken van wodka (zo hoog mogelijk alcohol percentage) en vanille peulen.

Vanille is één van de duurste specerijen die er is maar het is in veel dingen wel een belangrijke smaakmaker en zeker als je verder weinig smaken toevoegd kan het het waard zijn om daar dus wat meer geld aan uit te geven. Maar in b.v. een chocolade cake gebruik daar dan gerust de goedkope chemische.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_166288144
Wat ik ook leuk vind om te gebruiken is Tonka boon (in brazilie kennen we dit als cumaru) ipv vanille. Nooit in NL gevonden maar het is tegenwoordig super hipperdepip in de culi wereld dus misschien kun je het in hipsterwinkels wel vinden. Ik heb een voorraad uit brazilie mee.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:40:05 #14
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_166288292
quote:
1s.gif
Op zaterdag 29 oktober 2016 20:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ingrediënteninformatie
92% suiker, natuurlijke bourbon vanille aroma, gemalen geëxtraheerde vanillestokjes, vanille aroma

Nog steeds suiker met de smaak van nepvanille.
Enige verschil, er zit gemalen stokje is. Vanillestokjes die zijn overgebleven nadat ze zijn gebruikt voor iets waar echte vanille doorzit. Gemalen boomstam dus, voor het spikkeltjeseffect. En gewoon een mensenleven houdbaar.

Dus TS, wat je ook in je keukenkastje hebt liggen het antwoord is JA, je kunt het absoluut nog gewoon eten.
pi_166292400
Ja, geen probleem. afhankelijk van het gebruikte aroma is de vanillesmaak wat minder.

Eens met Robin overigens. Wat een geneuzel.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop